Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Konpromezu politikoa eta etikoa ez da aski, sendimenduak ere aski ez diren bezala, poesia ona egiteko[...]. Poeta ez da bere ideiengatik edo bere portaeragatik, bere sentimenduengatik ere ez den bezala, baizik eta bere poemen balioagatik, bere idazkeragatik, bere hitzengatik.
2009
‎• Egoerarekin bat egiten duen estiloa. Esatariak istorioarekin bat egiten du, eta entzuleak ere erantzun egiten du bere sentimenduen bitartez (negar, barre, hasperen, harridura, komentarioak....).
2018
‎Berriro hartu zituen eskuetan orri haiek, azken urteetako bere sentimenduen mintzoa ziren idaztiak, bere egitaden aitortza. Haiek irakurtzean, baltsamozko arnasgunean murgilduz, trankildu egiten zen.
‎Edhenen gorputza zen berearen babeslekua. Atsekabez onartzen baldin bazuen ere harengandik urruti egotea, bere burua, bere sentimendua, ez zuen ezerk ez inork betetzen, Edhenek ez bazen. Egotez beti zegoen berarekin; zeren eta gogoa urruti daukana, hurrean egon arren, urrun balego bezala dagoelako ustea zuen.
‎Arrazoi osoan zegoela uste zuen berak ere, zergatik Katinka gorantz zihoan heinean, gero eta gehiago maite zuen amak. Baina horiek guztiak horrela izanik, zergatik ez zegoen berarekin bere sentimenduak erakusteko eta sentimenduan laguntzeko. Umeari zion guraizana agertzeko, eta azken finean, berari une hartan behar zuen laguntzioa emateko behar zuela egon han bere ondoan Edhenek; hori zela benetan orduan estimatuko zuena sentitu zuen.
2019
‎Emakume eta gizonen arteko harremanen gaia jorratzen du bikote gazte batean ematen den moduan, eta protagonista femeninoaren ahotsaren bidez kontaturik. Bikoteko emakumeak harremana aurreratu ahala, bere sentimenduak askoz hobeto ezagutzen ikasten du eta haiek artearen nahiz literaturaren bidez elaboratzen eta lantzen dihardu, lehen erabaki inpultsiboak zuzenduz. Mutilak aldiz, ez ditu bere sentimenduak ezagutzen edo ez ditu adierazten modu egokian eta harremana zapuztu egiten da, neska beragandik urrunduko delarik.
‎Bikoteko emakumeak harremana aurreratu ahala, bere sentimenduak askoz hobeto ezagutzen ikasten du eta haiek artearen nahiz literaturaren bidez elaboratzen eta lantzen dihardu, lehen erabaki inpultsiboak zuzenduz. Mutilak aldiz, ez ditu bere sentimenduak ezagutzen edo ez ditu adierazten modu egokian eta harremana zapuztu egiten da, neska beragandik urrunduko delarik. Miren neskatxa gazteak Aitor mutil lagunak sortuko dizkion nahigabeak maitasun erromantikoaren izenean jasan egin behar dituela, sufritzea dagokiola pentsatzetik, fase helduago batera iritsiko da, horrek ez duela konpentsatzen pentsatzera.
‎Gerrako kronikakeko protagonistak bezala, tratu txarrak jasaten dituena kultura maila altuena duena da, bestearen gutxiagotasun konplexuak jokaera hori bultzatzen baitu. Florak ez bezala, Mirenek arteak eta literaturaren irakurketak eskaintzen dioten mun58 Liburu honen argumentua 4 Kapituluan aipatu dugu jada, artearen mintzairari buruz hitz egiten denean. duaren bidez, bere sentimenduak hezten eta proiektatzen ikasiko du, bere gurasoek egiten duten moduan.
‎Halaber, narratzailea hotza dela dirudi, gauzak modu arrazionalean eta objektibotasunez kontatzen saiatzen baita, baina bere sentimendu eta arrazoiei lehentasuna ematen die, aitorpen bat denez:
‎Beraz, musika bien arteko harremana konpontzeko baliabide gisa ere erabiltzen du Florak. Emakumeak bere sentimenduak musikaren bitartez proiektatzen ditu eta pianoa da bere" mintzalekua".
2021
‎" Baina argi daukadana da, eredu onak emanda, ikasleek beraien errealitatea esplikatzeko sistemak asmatzen dituztela, eta nik uste dut hori izan litzatekeela idazkuntza berri baten oinarri. [...] Ez nabil esaten honekin literatura ona eman behar zaionik edo ikasleak hautatu behar duenik; ikaslearentzat literatura ona da bere sentimenduei, bere emozioei, bere afektu momentuei hobekien egokitzen zaion literatura hori, formatuak formatu eta generoak genero. [...] Gaur egun beste era batera idatzi behar da.
‎" Ez diogu uzten ikasleari bere irudimena eraldatzen, bere sentimenduak azaleratzen, eta nik uste dut hor dagoela gakoa. Literaturak gainera nik uste dut horretarako balio behar duela:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia