2005
|
|
" Antropologia konparatuak eskaintzen duen materialak, horrela, ez du trataera zientifiko bat onartzen ezta erabateko trataera teoriko bat ere" 40 Pertsona bakoitza" mundu ezezagun" bat da —aspaldiko aforismo batek ere individuum est inefabile dio— eta honengatik nahitaez onartu behar du antropologo orok kognitiboki ezin duela bere aztergaia erabat kontrolatu, hau da, berak ezin izango duela inoiz giza-errealitateak berez jartzen dizkion mugak gainditu. " Giza-izakia", hain zuzen," bere hitz eta ekintza guztiak eta baita
|
bere
sentimendu eta pentsamendu guztiak baino zerbait gehiago eta ezberdina da" 41 Nahiz eta batek uste duen gizabanako bat bere osotasunean ondo ezagutzen duela, egiaz ez du aukerarik ere honen agerpenen zati bat baino antzemateko, eta, beraz, gehienez gizabanako hori partzialki eta behin behinean ulertu ahal izango du. Humboldtek gizakiaren" bame indarra" deitzen duena ez dago ikerketa antropologiko baten edo bestearen esku, nahiz eta banakoari buruzko datuak asko izan eta hauen inguruko analisia ona izan.
|
2006
|
|
Gauza horiek begiesten dituen gogamenean existitzen da edertasuna; eta gogamen bakoitzak edertasun desberdin bat hautematen du. Areago, pertsona batek deformazioa hauteman dezake beste batek edertasuna hautematen duen toki berean; eta banako orok
|
bere
sentimendua onartu luke lasaitasunez, besteen sentimenduak arautzen saiatu gabe. Benetako edertasuna eta benetako deformazioa bilatzea, ikerketa gisa, zapore gozoa edo zapore mingotsa benetan zer diren bilatzea bezain alferrekoa da.
|
|
Antzera, nahiz eta literaturaren edertasuna sekula ez den arautu edo printzipio orokorretara ez den erreduzitu, eta eredu bikainik ez egon arren, oraindik gustuaren maila desberdinak badaude, eta gizaki baten judizioa beste batena baino hobea da. Haatik, kritikari txarra isilaraztea ez da hain erraza izango, eta beti izango du aukera
|
bere
sentimendu partikularrean tematzeko, aurkariaren aurrean amore emateari uko eginez. Alabaina, artearen printzipio ezagunen bat erakusten diogunean eta printzipio hori adibideen bitartez ilustratzen dugunean, adibide horien jokabidea printzipio horretara egokitzen dela onartzen du bere gustu partikularretik abiatuz.
|
|
Gizakia
|
bere
sentimenduak aldatzeko gauza balitz, ez legoke gizaki tristerik.
|
2011
|
|
Eta hitzekin beste elementu bat askatzen du poetak:
|
bere
sentimenduak. Eta sentimenduak oso bereak direnez, poema aditzera ematen duenean sentimenduak jada ez dira bereak, eta hor bestea, zu, zuek, azaltzen dira.
|
|
Poesia mailu bat dela esaten zuen Arestik, kontzientziak astintzeko akuilua. Ados zegoen Lete, baina bere ustez konpromisoa norbere buruan hasten zen, eta horrek esan nahi du poetak ezin dituela
|
bere
sentimenduak alboratu. Zeren Sanchezek gogorarazten duen bezala, Leterentzat poesiaren iturburu lehena sentimendua da, bestela ez dago poesiarik, eta geroxeago arrazoia, sujetoak mundu sujetagaitz guzti hori, tajutu, lotu, izentatzeko erabakia hartzen duen une berean baina ez lehenago.
|