2000
|
|
Bada, interpretazio hau, alde batetik, zuzena dela deritzogu, batez ere bere premisa orokorretan, baina ez horrenbeste xehadura ugaritan. Ikuspuntu historikotik, ez ditu aipatzen Carnapek
|
bere
proiektuari lotu zizkion epistemologia neokantiarraren hainbat garapen, batik bat Cassirer, Rickert eta Bauch enak. Epistemologiaren ikuspegitik, aldiz, Aufbau ari egin diezaiokegun berrinterpretazio finago batentzat gako garrantzitsuenetakoren bat izan daitekeena ezkutatzen du:
|
|
Han bere ikus metodoaren erakusketa bat prestatu zuen C.K. Ogden ospetsuak asmaturiko ingeles hizkuntza oinarrizkoa erabiliz, hau komunikaziorako hizkuntza unibertsal gisa onartu baitzuen
|
bere
proiektu kontrababelikoan. Bere harremanek Oxforden geratzea erraztu zioten eta bertan zendu zen 1945ean, jarduera sozial bizian murgildurik zegoela.
|
2006
|
|
Txangoak ez luke orduan deus gertaera historikotik. Halakoa da soilik Zesar bera delako, pasieran,
|
bere
proiektuaren gainean ari dena gogoetan — edo erabakia hartzen duena, alegia, errealitatearekiko lotura zehatzik ez duen ametsa etorkizunerako proiektu zehatz bihurtzen duena. Zergatik?
|
2009
|
|
Kontu horiek guztiek arrakastarik bilduko zuten bere nortasun osagaiak galduak zituen gizartean, bere balioen kontingentzia eta ahuldadea onartuak zituen gizartean, gerraren hondamendia arintzeko, ekonomikoki, politikoki eta moralki populatu behar zen lurralde hartan gizakiak bere burua, nahasita eta ikaraturik, biluzik, idorotzen zuen gizarte hartan. Gizarte hark gizakien artean antolaturiko inongo egintzarik gauzatzeko ezgauza zirudiela, taldeen arteko borroken zama eskergaren azpian galdurik, historiako maisu agertzeko ekimenik inork hartzen ez zuela, Sartrek zioen gizakia libre dela baina jokoaren arauak finkatuak daudela;
|
bere
proiektuaz jabetu zenerako proiektua hantxe bertan zela; formulatzen denerako, adierak bere erronka latzekin hertsi baldintzatzen duela. Kasu horietan denetan, nekez egin zitzakeen inork itsuarenak berak bizi izanikoaren aurrean.
|
2011
|
|
Garai hartan indarrean zeuden totalitarismo politikoen ondorioz, gizabanakoa estatuaren esku zegoen: ez zuen adierazpen askatasunik, ez eta
|
bere
proiektu existentzialak aurrera eramateko aukerarik ere; estatuaren menpe zegoen pieza anonimo bat besterik ez zen.
|
2017
|
|
Psikoanalisi existentzialaren xedea izatearen jatorrizko hautua atzematea da,
|
bere
proiektuaren kontu emango duena. Psikoanalisi existentzialaren arabera," gizakia ez da emendio bat baizik eta osotasun bat", 64 eta horrek eskatzen du ekintza azalekoena ere osotasun horren erakusgarri izatea:
|
|
Zalantzarik gabe, Sartreren antzerkigintzak orduko
|
bere
proiektu filosofiko politikoari obeditzen dio. Antzerkiak filosofia eta ekintza kolektiboa uztartzen zituen.
|
2021
|
|
Gizona subjektu aktibo eta librea izango da, homo faber edo eskulangilearen parekoa: nahieran moldatzen du lanabesa,
|
bere
proiektuaren moldea inposatzen dio tresnari, bere eskuz; borondate subirano gisa berresten du bere burua natura geldoaren aurrean, gailendu egiten baitzaio[...] eskulangileak erantzulea dela ikasten du[...] arrakasta ez dauka jainko jainkosen faboreen mende, ezpada bere esku; desafioa egiten die kideei, eta bere garaipenez harrotu. (I:
|
|
Ama izatea erabakiko balu ere, ez lioke bere existentzia autonomoari uko egin behar. Ama baino lehen, norbanako burujabea izan behar du emakumeak,
|
bere
proiektu eta zerumuga propioekin. Bere kabuz mamitu behar du bere izatea, ez bere seme alaben bidez:
|