Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Ezer ahoratu aurretik, igurtzi egiten zuten; ez janaria gurtzeko ohitura zeukatelako, ezpada zikinkeria tona batzuk kentzeko. Hala eta guztiz ere, solasaldia bizia zen eta Romaren nebak ere asko hitz egin zuen eta bere problema kontatu zuen. Eta bere problema zen leku huts bati begira geratzen bazen, esate baterako koadrorik gabeko horma bati begira edo sabaira begira, eta beste ezertan pentsatu gabe eusten bazion begiradari, gauza arraroak ikusten zituela han, hala nola, xakean ari diren enterradoreak edo pelikulen argumentuak kontatzen dituzten mandeuliak.
‎Hala eta guztiz ere, solasaldia bizia zen eta Romaren nebak ere asko hitz egin zuen eta bere problema kontatu zuen. Eta bere problema zen leku huts bati begira geratzen bazen, esate baterako koadrorik gabeko horma bati begira edo sabaira begira, eta beste ezertan pentsatu gabe eusten bazion begiradari, gauza arraroak ikusten zituela han, hala nola, xakean ari diren enterradoreak edo pelikulen argumentuak kontatzen dituzten mandeuliak.
‎‘Ahaztu egin gaituzte. Bakoitzak bere bizimodua du, bere arazoak, bere problemak, bere gauzak.’
2002
‎Ez ote haiz gazteluak airean eraikitzen ari?". Ezin ahaztu bainuen, era berean, Sarak eman zidan erantzuna, galdetu nionean zein izan zen bere problema. " Amodioaren zauriak", erantzun zidan.
2009
‎Hitzik ikaragarrienak esan zizkion Domingok berriro ere, baina, azken lauzpabost minutu haietan, gauza asko ikasi zituen izeba Ernestinak: hura bere problema zela ulertu zuen, esate baterako, eta ez Domingorena, garrantzitsuena ez baitzen, ausaz, begiek zeri begiratzen zioten, baizik eta nola begiratzen zioten, fantasmak eta munstroak ez baitziren kontzeptu negatiboak Domingorentzat, positiboak baizik, jauregi batek, benetako jauregia izateko, derrigorrez behar zituenak; zergatik ez, beraz, Domingoren begirada kutsatu gabea bere egin edo bere egiten ahalegindu??
‎Hitzik ikaragarrienak esan zizkion Domingok berriro ere, baina, azken lauzpabost minutu haietan, gauza asko ikasi zituen izeba Ernestinak: hura bere problema zela ulertu zuen, esate baterako, eta ez Domingorena, garrantzitsuena ez baitzen, ausaz, begiek zeri begiratzen zioten, baizik eta nola begiratzen zioten... fantasmak eta munstroak ez baitziren kontzeptu negatiboak Domingorentzat, positiboak baizik, jauregi batek, benetako jauregia izateko, derrigorrez behar zituenak; zergatik ez, beraz, Domingoren begirada kutsatu gabea bere egin edo be... Ubelunez jositako haragi puskak, gainera, maitasuna behar zuen –Kristo bera ere ez al zen, bada, munstro bihurtu gurutzeko hartan, oinazearen gorputza ere beste munstro bat denez gero? –, eta Domingok eman ziezaiokeen maitasun hura –maitasun garbi bezain espontaneoa, izebarena ez bezala errukiarekin zerikusirik gabea–, baldin eta berak –izeba Ernestinak– Domingok hasitako jokoa jokatzen bazuen edo jokoari jarraipena ematen...
2013
‎Bien arteko jardun hartan, Dionixiok bere problemak agerian laga, eta Albertinak itaunak egiten zizkion zalantzaren bat zuenean, baita aholkuren bat edo beste eman ere, hartarako abagunea sortzen zenean. Guztiaz ere, berbaldia amaitzear zenean, laburpen itxurako bat egin zion, mutilak aholku haiek guztiak ondo gogora zitzan:
‎Hala, iritsi zitzaizkion Abdel Haqqi oporrak, joan ziren senar emazteak hiriburutik herrira; hautatu zuen Raissak, pentsatua zuen bezala, amarekin bakarka egoteko abagunea, susmorik piztu gabe, baratzeko bazter batean barazki batzuk landatzen zituztela; kontatu zion Raissak laburzki bere problema, baita Fadilarengana joan nahi zuela ere, baina Abdel Haqqek jakin gabe; ihardetsi zion amak lasaitzeko, zer edo zer bururatuko zitzaiola, baita handik hiruzpalau segundora erran ere:
‎harena, izan ere, ama baten begirada basatia zen, bere baitan mundu osoko maitasun gorrotoak bilduta zeuzkana, maitasuna seme galduarenganako eta gorrotoa auskalo norenganako: hartan baitzuen Raissak, beharbada, bere problema, bere gorrotoak ez ziola itu irmorik ez norabide finkorik erakusten, eta haiek behar beharrezkoak zituela gorrotoak bere betea eman zezan; Allahren aurka bidera zezakeen bere gorroto hura, tentazio gisa ere sentituko zuen behin baino gehiagotan, handik aitzina?, baina nola egotziko zion Allahri bere gorrotozko gezia, baldin eta Allah bazuen aterabide bakar, Yazîd biziberritu batekin Par... Hamzaren aurka bidera zezakeen bere gorrotoa, baina baldintza haietan nekez, semeari arestian entzun zizkiòn hitzek erruduntasun kutsu orotarik libratzen baitzuten.
‎harena, izan ere, ama baten begirada basatia zen, bere baitan mundu osoko maitasun gorrotoak bilduta zeuzkana, maitasuna seme galduarenganako eta gorrotoa auskalo norenganako: hartan baitzuen Raissak, beharbada, bere problema, bere gorrotoak ez ziola itu irmorik ez norabide finkorik erakusten, eta haiek behar beharrezkoak zituela gorrotoak bere betea eman zezan; Allahren aurka bidera zezakeen bere gorroto hura –tentazio gisa ere sentituko zuen behin baino gehiagotan, handik aitzina–, baina nola egotziko zion Allahri bere gorrotozko gezia, baldin eta Allah bazuen aterabide bakar, Yazîd biziberritu b... Hamzaren aurka bidera zezakeen bere gorrotoa, baina baldintza haietan nekez, semeari arestian entzun zizkiòn hitzek erruduntasun kutsu orotarik libratzen baitzuten.
‎Bien arteko jardun hartan, Dionixiok bere problemak agerian laga, eta Albertinak itaunak egiten zizkion zalantzaren bat zuenean, baita aholkuren bat edo beste eman ere, hartarako abagunea sortzen zenean. Guztiaz ere, berbaldia amaitzear zenean, laburpen itxurako bat egin zion, mutilak aholku haiek guztiak ondo gogora zitzan:
‎Hala, iritsi zitzaizkion Abdel Haqqi oporrak, joan ziren senar emazteak hiriburutik herrira; hautatu zuen Raissak, pentsatua zuen bezala, amarekin bakarka egoteko abagunea, susmorik piztu gabe, baratzeko bazter batean barazki batzuk landatzen zituztela; kontatu zion Raissak laburzki bere problema, baita Fadilarengana joan nahi zuela ere, baina Abdel Haqqek jakin gabe; ihardetsi zion amak lasaitzeko, zer edo zer bururatuko zitzaiola... baita handik hiruzpalau segundora erran ere:
2019
‎Edo amets asko. Horrela soluzionatzen baitzituen Telmok, noizean behin, bere problemak, garai hartan bai bederen.
2020
‎Gure bokazioa berretsi, hots, pertsona guztien giza eskubideen defentsa, baita gure apustua ere, hau da, indarkeriarik gabeko eta barne lotura duen gizarte plural eta demokratikoa, bere problema eta desadostasunei elkarrizketaren bidez heltzen diena, errespetuz eta elkarrekin konponbideak bilatuz, eta indarkeriaren ondorioen humanizazioa eta adiskidetze prozesua bultzatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia