Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎Baina, konpaktazioaren kontzeptzio hau bere praktikan hutsuneak
2015
‎Edonola ere, aipatutako elementu horiek guztiek laguntzen digute irakasleen praktika azaleratzen. Egunkariek aukera ematen digute, oraindik bideoa erabili gabe, irakaslea jartzeko bere praktikaren gainean gogoeta kokatua egiten, eta aukera ematen digute irakasleen praktika eta errepresentazio errealen gainean ahozkoaren didaktikaren alderdiak eraikitzeko, hasieratik irakasleekin elkarlanean. Diagnostikoarekin egiten dugu prestakuntzarako lehen urratsa eta identifikatzen dugu prestakuntza gaia bideratzeko norabidea.
‎Horren ondoren etorriko dira estrategien lanketa, gelara eramateko jardueren diseinua, inplementazioa eta jarduera grabatuen auto behaketa. Horrekin guztiarekin, irakaslea bihurtu nahi da bere jardueraren protagonista eta eragile nagusi, bere praktikaren gaineko kontzientzia har dezan eta bere jarduera pedagogikoan aurrera egin dezan. Horrek lagunduko du zeharka ikasleen ikaskuntza hobea, hori baita irakaslearen xede nagusia, alegia, ikasleak garatzea, ikasleek gauza interesgarriak egitea, ikasleek ondo hitz egitea...
‎Harreman horretan, gure xedea da eskolako irakaslea bere praktikaren ikertzaile bihurtzea. Unibertsitateko prestatzaile ikertzaileok prestakuntza jardueren gaineko ikerketa egiten dugu, eta ikerketa horren emaitzak eramaten ditugu berriz, bai etengabeko prestakuntzara, eta bai hasierako prestakuntzara.
‎Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso – Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen: egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan gaineko autobehaketa prozesua zabaltzen da, alegia, irakaslea aurrez aurre jartzen da bere praktikaren aurrean bere praktika aztertzen, betiere, prestatzailea edo lankideak lagun dituela. Urrats garrantzitsua da hori prestakuntza eta eraldaketa prozesuan.
‎Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso – Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen: egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan gaineko autobehaketa prozesua zabaltzen da, alegia, irakaslea aurrez aurre jartzen da bere praktikaren aurrean bere praktika aztertzen, betiere, prestatzailea edo lankideak lagun dituela. Urrats garrantzitsua da hori prestakuntza eta eraldaketa prozesuan.
‎Lehen saioaren aurretik bidaltzen zaie kontsigna irakasleei1 eta prestatzaileok hor ikusitakoen itzulpenarekin (bestela esanda, egunkarien gure irakurketa eta interpretazioarekin) hasten dugu lehen saio presentziala. Modu horretara, irakasleak bere praktikaren lehen gogoeta egingo du egunkaria betetzerakoan eta gogoetak jarraipena izango du prestatzaileen itzulpenarekin.
‎Zergatik egunkaria? Egokia delako irakaslea hasieratik aurrez aurre bere praktikari begira jartzeko. Lehen auto behaketa saioa da, baina oraindik bideoaren aurrean jarri gabe.
2018
‎Ardura, dagokiguna, geure gain hartu behar dugu, gure esku ere badagoelako. Ona litzateke bakoitzak bere praktikari begiratzea, zer egiten duen zer hizkuntzatan, eta ikusi ea bat datorren nahi duenarekin. Egunerokoan dauzkagu euskararen egoera hobetzeko aukerak:
2021
‎Bigarren fasean Euskaraldia ostean elkarrizketatu genuenean, Amaiak lehen fasean izandako esperientzia ahalduntzeko" formazioa" izan zela esan zigun: berarentzat ikerketa hausnarketa egiteko, aldaketak probatzeko eta beldurra kentzeko espazioa izan da, eta horri esker gauza izan da bere praktika berriak beste espazio batzuetara eramateko. Bere kasuan, unibertsitatearen espaziora ez ezik Bilboren espaziora ere eraman ahal izan du aldaketa, ia erabateko mudantza eginez momentu horretan, bai bere subjektibitatean eta euskararekiko posizionamenduan bai bere hizkuntza praktiketan.
2022
‎Hala, jarraian, Espainiar estatuko hizkuntzetatik1 hiztun berrien gaia gehien aztertu den hizkuntzen hurbilpena egingo da. Hasteko, galizierari dagokionez, Galiziako hiztun berria jatorriz gaztelania hiztuna da baina, bizitzako gertakari klabe baten ostean (ikasketak, lagunartea, bikotea, lana, desplazamendu espaziala) bere praktika linguistikoa gehienbat galiziera hitz egitera aldatzeko erabakia hartu du. Honela, hauen erabakiak oinarri sendoa daukanez, momentu kritiko batean Galizia soziolinguistikoki eraldatzeko aukerei dagokienez, optimista izatea ahalbidetzen digu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia