2011
|
|
Baina, konpaktazioaren kontzeptzio hau
|
bere
praktikan hutsuneak
|
2015
|
|
Edonola ere, aipatutako elementu horiek guztiek laguntzen digute irakasleen praktika azaleratzen. Egunkariek aukera ematen digute, oraindik bideoa erabili gabe, irakaslea jartzeko
|
bere
praktikaren gainean gogoeta kokatua egiten, eta aukera ematen digute irakasleen praktika eta errepresentazio errealen gainean ahozkoaren didaktikaren alderdiak eraikitzeko, hasieratik irakasleekin elkarlanean. Diagnostikoarekin egiten dugu prestakuntzarako lehen urratsa eta identifikatzen dugu prestakuntza gaia bideratzeko norabidea.
|
|
Horren ondoren etorriko dira estrategien lanketa, gelara eramateko jardueren diseinua, inplementazioa eta jarduera grabatuen auto behaketa. Horrekin guztiarekin, irakaslea bihurtu nahi da bere jardueraren protagonista eta eragile nagusi,
|
bere
praktikaren gaineko kontzientzia har dezan eta bere jarduera pedagogikoan aurrera egin dezan. Horrek lagunduko du zeharka ikasleen ikaskuntza hobea, hori baita irakaslearen xede nagusia, alegia, ikasleak garatzea, ikasleek gauza interesgarriak egitea, ikasleek ondo hitz egitea...
|
|
Harreman horretan, gure xedea da eskolako irakaslea
|
bere
praktikaren ikertzaile bihurtzea. Unibertsitateko prestatzaile ikertzaileok prestakuntza jardueren gaineko ikerketa egiten dugu, eta ikerketa horren emaitzak eramaten ditugu berriz, bai etengabeko prestakuntzara, eta bai hasierako prestakuntzara.
|
|
Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso – Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen: egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan gaineko autobehaketa prozesua zabaltzen da, alegia, irakaslea aurrez aurre jartzen da
|
bere
praktikaren aurrean bere praktika aztertzen, betiere, prestatzailea edo lankideak lagun dituela. Urrats garrantzitsua da hori prestakuntza eta eraldaketa prozesuan.
|
|
Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso – Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen: egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan gaineko autobehaketa prozesua zabaltzen da, alegia, irakaslea aurrez aurre jartzen da bere praktikaren aurrean
|
bere
praktika aztertzen, betiere, prestatzailea edo lankideak lagun dituela. Urrats garrantzitsua da hori prestakuntza eta eraldaketa prozesuan.
|
|
Lehen saioaren aurretik bidaltzen zaie kontsigna irakasleei1 eta prestatzaileok hor ikusitakoen itzulpenarekin (bestela esanda, egunkarien gure irakurketa eta interpretazioarekin) hasten dugu lehen saio presentziala. Modu horretara, irakasleak
|
bere
praktikaren lehen gogoeta egingo du egunkaria betetzerakoan eta gogoetak jarraipena izango du prestatzaileen itzulpenarekin.
|
|
Zergatik egunkaria? Egokia delako irakaslea hasieratik aurrez aurre
|
bere
praktikari begira jartzeko. Lehen auto behaketa saioa da, baina oraindik bideoaren aurrean jarri gabe.
|
2018
|
|
Ardura, dagokiguna, geure gain hartu behar dugu, gure esku ere badagoelako. Ona litzateke bakoitzak
|
bere
praktikari begiratzea, zer egiten duen zer hizkuntzatan, eta ikusi ea bat datorren nahi duenarekin. Egunerokoan dauzkagu euskararen egoera hobetzeko aukerak:
|
2021
|
|
Bigarren fasean Euskaraldia ostean elkarrizketatu genuenean, Amaiak lehen fasean izandako esperientzia ahalduntzeko" formazioa" izan zela esan zigun: berarentzat ikerketa hausnarketa egiteko, aldaketak probatzeko eta beldurra kentzeko espazioa izan da, eta horri esker gauza izan da
|
bere
praktika berriak beste espazio batzuetara eramateko. Bere kasuan, unibertsitatearen espaziora ez ezik Bilboren espaziora ere eraman ahal izan du aldaketa, ia erabateko mudantza eginez momentu horretan, bai bere subjektibitatean eta euskararekiko posizionamenduan bai bere hizkuntza praktiketan.
|
2022
|
|
Hala, jarraian, Espainiar estatuko hizkuntzetatik1 hiztun berrien gaia gehien aztertu den hizkuntzen hurbilpena egingo da. Hasteko, galizierari dagokionez, Galiziako hiztun berria jatorriz gaztelania hiztuna da baina, bizitzako gertakari klabe baten ostean (ikasketak, lagunartea, bikotea, lana, desplazamendu espaziala)
|
bere
praktika linguistikoa gehienbat galiziera hitz egitera aldatzeko erabakia hartu du. Honela, hauen erabakiak oinarri sendoa daukanez, momentu kritiko batean Galizia soziolinguistikoki eraldatzeko aukerei dagokienez, optimista izatea ahalbidetzen digu.
|