Emaitzak: 5
2004 | ||
Motoreek, behin martxan eta bidean jarriz gero, | bere potentzia eta abiadurarenaraberako frenoak behar izaten dituzte. Eta modu bertsuan, agintearen gauzatzeak erehalako zentzabide erregulatzaile batzuk behar izaten ditu; eta zenbat eta autoritarioagoa izan erregimen bat, hainbat eta gogorragoak izan behar dute haiek, erregimenhori eraginkorra eta gizatiarra izan dadin. | |
2006 | ||
aurrez aurre begiratzea, geure buruarekiko eta garaiarekiko fideltasunaren seinale izateaz gain, bide bakarra da gizakiaren garapen autonomoarentzat intelektualismo horrek izan ditzakeen eragin kaltegarriak gainditzeko: baina ez harengandik [intelektualismotik] ihes eginez eta aro premoderno baterako itzulera eskatuz, edo haren errealitatea eta ondorioak ukatuz; baizik eta garaiek agindutako mailan agertuz, hura ezagutuz, | bere potentzietan eta bere mugetan berretsiz, eta egingo duen bideari gertutik jarraituz bere eraginak kontrolatu ahal izateko; bestela esateko, ekintzan bertan mendean har dezagun (Ruano, 1996: 109). | |
2014 | ||
Telefono mugikorrak ere zain dagoenean erregularki irrati seinaleak igortzen ditu. Horiek | bere potentzia beharretara automatikoki doitzen dute, eta, ondorioz, espazio itxietan erradiazioa handitu egingo da; baita deien zain dagoenean ere, eraikuntzako materialen pantaila efektuaren ondorioz. | |
2017 | ||
Besteak beste, Ibon Aranberri (Itziar, 1969), Asier Mendizabal (Ordizia, 1973), Erlea Maneros (Bilbo, 1977), Usue Arrieta (Arrasate, 1979)/ Vicente Vazquez (Tarragona, 1976), eta Iratxe Jaio (Markina Xemein, 1976)/ Klaas van Gorkum (Delft, 1975) artisten lanak aipa genitzake.Eta hauen artean badira zehazki paisaia litzatekeen lurraldearen imajinario hurbilaz jardun izan dutenak, edota, Farinelliren hitzak geureganatuz, paisaia osatzen deneko irudi arteko harremanaz eta haiek deskribatzen dituensubjektuaz dihardutenak (Farinelli, 1992; Minca, 2008). Lurraldearen imajinario lokalari gagozkiola, adierazgarriak dira | bere potentzian eta konstantzian Ibon Aranberriren eta Asier Mendizabalen lanak. Edota, erazeharkagoan bada ere, beste hainbat dira horretaz era interesgarrian aritutakoak: | |
2019 | ||
Esandakoarekin, subkreatzaile edo egileorde den poesiaren hitza, zentzuaren ortzi mugak fundatzean gogoeta etamintzamenaren arteko aldearen gainetik dagiena, mythos dela ondorioztatu behar dugu. Opari aberatseta liluragarri gisa nabaritu eta mintzamenera eramandako errealitateak bere sakontasun anitzabatasunean batzen duen hitzaren beharra daukalako, eta halako hitzetatik | bere potentzia semantikoakzentzu koherentzia eta egia era berezian esateko behar dituen ipuin egiturak zabaltzen dituelako.Mythosa, hortaz, munduaren opari emanaren jardule, hitz eta ipuin da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 5 (0,03) |
Lehen forma
bere | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bera potentzia | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera potentzia behar | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |