Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2010
‎Eta inplikazio handiak ditu, bai hezkuntza eleaniztunerako, baita gizarte eleanitz osorako ere. Hala ere, lan honek bere mugak ere badituela esaten du egileak berak, eta beste zenbait gai aztertu beharra dagoela aipatzen du, besteak beste honakoak:
‎euskararen transmisioan eragiteaz gain, eepk hizkuntzaren erabilpena sustatu duela eta ez gazteengan bakarrik. " Irakaskuntzaren bidezko transmisioak bere mugak topatzen ditu eta ez du berak hizkuntza baten geroa bermatuko" (21 or.) ikuskariek" irakaskuntzatik at segur aski erabilpenaren finkotasuna desafio nagusiena" dela esaten dute (7 or.). bistan da, hau da nire ustez hizkuntza politika baten helburu nagusiena, hizkuntza komunitate batean hizkuntza baten bizitasun objektiboaren irizpide lehena horrren erabilera baita....
2012
‎Haur eta gazteak euskara gehien erabiltzen dutenak direlako etorkizunean heldu bilakatzean ere euskara erabiliko dutela pentsatzeak bere mugak dituela uste dugu. Duela hogei urteko haurren datuak eta gaur egungo helduenak begiratu besterik ez dago egungo haur eta gazteak etorkizuneko hiztun, beraien erabilera ohiturekin, bilakatuko ez direla ikusteko.
2013
‎2011ko Arrueko azterketen aurretik eta ondoren berriak euskalduntzea maiz sortzen den galdera da. Ikerketa honen datuek argi erakusten dute lorpen hori eskuratu eskuratzen dela, baina horrekin batera bere mugak ere erakusten dizkigu.
2014
‎Zer esan nahi dugu? Egiaz, diru laguntza zuzenen beharrak bere horretan jarraitzen du, baina bere mugen jakitun izan behar dira bai botere publikoak, bai enpresak, bai sindikatuak, eta zer esanik ez baita euskalgintza ere. Ezinbestekoa egiten da pilatutako ezagutza hori guzti hori enpresa planak orokortzearen mesedetan jartzea, eta horretarako beharrezkoa da ezagutza sareei sakonera handiagoa ematea, berauetarako bultzada publikoa egotea, bai leku administrazioetatik, bai foru aldundietatik, bai Jaurlaritzatik ere.
‎Baina orain arte horrelakorik ez da sortu, izan ere esan bezala eskualde oinarriko taldeak sortu baitira batez ere hizkuntza normalizazioaren inguruan, eta gainera sare hauetan enpresa kooperatiboek pisu handia daukate. Honek dagoeneko aipatu ditugun emaitzak izan ditu, baita bere mugak erakutsi ere. Galdera beraz honakoa da:
‎Ikasle horientzat, era nabariagoan, eskola bihurtzen da euskararen erabilerako gune bakarra. Baina ikusi dugu eskolak bere mugak dituela, izan ere, eskolatik aldentzean, erabilera hori nabarmen jaisten baita. Euskararen erabilerak babesa duen gunean erabiltzen dute euskara gazteek, eta gune honetatik aldentzean, gizartean, eta kasu honetan Bilbon, nagusi den espainieraren erabilerara jotzen dute.
2016
‎Euskalgintza sozialak eta instituzionalak elkarrekin jardun behar dute, bakoitzak bere lekutik eta bakoitzari dagokionetik eta dagokionean. Baina —eta hau da erronka nagusietarikoa— euskalgintza (euskalgintza soziala eta instituzionala) bere muga estuetatik atera eta gizarte eragile sektorialengana hurbildu behar da, gizarte zabalera gerturatu, alegia. Gizartean lidergoa daramaten eragile askotarikoek (enpresariak, sindikatuak, alderdiak, profesionalak, kirolariak, korporazio sektorialak, elkarteak, hedabideetako erreferenteak, sare sozialetako gazteen erreferenteak, eta abar), horiek guztiek euskarazko jarduna beren jardueraesparru arruntean ohizko elementu gisa barneratzea lortu behar da.
‎Sentsibilizazioa (mezuak, leloak, kanpainak...) tresna gisa erabili da, bai ezagupena baita mintzamena areagotzeko, baina pentsatzen dut (onurak aitortu arren), estrategia gisa bere mugak dituela. Horietako batzuk zerrendatuko ditut:
‎Ofizialtasun bikoitzeko lege markoaren garapenez EAEko administrazio eta zerbitzu publikoen alorrean hartutako neurriek izan dute bereizbide horretan, gure ustez, bere eragina. Institutional support delakoa, bere muga guztiekin ere, eragingarri izaten ari da bertan. Kontuz ibili behar dugu, ordea, bereizbide zorrotzegiekin:
‎Horrela operatibizatutako analisirik ez dago inon, dakigularik, eta egin gabeko lanaz ezin da txosten handirik prestatu. Landuta dagoen ET bakarraz baliatu gara, bere mugak gogoan izanik ere, txosten hau idazterakoan.
‎Lan osoan zehar soziolinguistikaz duen eskarmentuan oinarritutako bere kezka nagusiak azpimarratzen ditu autoreak, arnasguneei buruzko datu xeheak eskainiz. Azalpenaren estruktura horrek bere alde onak eta bere mugak ditu: alde batetik adituaren ikuspuntu profesionala eta jakina azpimarratzen du, bere iritzia zein den argi azaltzen duelarik.
2017
‎Euskalgintzan zentratuz, zubigintzan eragiten duten trabak azpimarratu egiten dira hemen, formakuntza gosez dagoen Iparraldeko teknikari baten ikuspegitik: 2000 hamarkada arte iraun duen euskalgintzaren estrategia jakobinoak bere mugak erakutsi ditu, batez ere zubi asimetrikoak utziz lurraldeen artean; gaur egun, Hego Euskal Herriko euskalgintzako eragileen arteko konkurrentziak ez dio onik egiten euskararen biziberritzearen sustraitze eta sozializazioari. Tokian tokiko erreferente argien beharra da plazara eman nahi hemen, funtzioen banaketa berriz gogoetatuz eta adostuz, euskalgintzak eta bere helburuek toki zentralago bat ukan dezaten gizartean eta politikan.
‎Zabala da gaia, eta erabaki dut teknikari gisa kokatzea hemen, alde batetik ene gogoetaren ardatzak ahal bezainbat argitzearren, errealitate eta egunerokotasun hotz batetik abiatuz; euskaltasunaz baino, euskalgintzaz arituz. Kontziente naiz hautu horrek bere mugak badituela, batez ere lurralde harremanen ikuspegi orokorrari eta kulturalari kalte eginez.
‎" Kutsadura" ez da beraz berez ematen den fenomenoa; funtsean behar bat dagoelako ematen da. Noski hau, hala ere, bere muga guztiekin ematen dela eduki behar dugu kontutan: hitanoaren jakintza mailaren muga gure kasuan kontutan eduki beharreko elementua da, ezagutza ez delako oso handia.
‎Eneko Oiartzabal Gerriko Soziologian lizentziatua laburpena. artikulu hau hiznet hizkuntza plangintza graduondorako egindako egitasmo batean oinarrituta dago, olatz altunaren gidaritzapean burutua. eta euskararen indarberritzearen erronka nagusia erabilera bilakatu den honetan, horren gaineko ezagutzari ekarpen bat egiteko ahalegin bat da; ahalegin xumea, bere mugez eta hutsuneez jakitun, baina, aldi berean, orain arteko ikerketen hainbat muga gainditu eta hutsuneak betetzeko grina duena. horregatik, lan honek, nahiz eta gune geografiko jakin batean hondarribiankokatu, edonorako baliagarria izatea du helburu: ikerlan honen balioa ez dago ematen dituen emaitza edo datuetan, bere benetako balioa hizkuntzen erabilera neurtzeko eskaintzen duen ikuspegi berrian datza.
‎erabileraren inguruan egiten diren ikerketa nagusiek ez diote zehazki galdera horri erantzuten: ...hizkuntza horretan aritzeko ohituran eta gaitasunean, eta horiek, era berean, erabileran bertan; bestetik, errealitateari bestelako toki berri batetik begiratzea baliagarri izan daitekeelako, gainerako ikerketek ematen ez duten informazioa lortze aldera. hala ere, argi izan behar da lan hau hasierako hurbilpen edo saiakera bat baino ez dela esperimentu bat, nahi bada, eta baliagarria izango dela, bere mugak aintzat hartuz, etorkizunerako ikerbide berriak ireki eta hobetua izateko proposamentzat hartzen den heinean.
2018
‎Izan ere, inkestak zabaltzen eta betetzen dituzten pertsonek eta elkarteek izaera eta eragin eremu zehatz bat dute, eta horien informazioa iristen da bueltan. Horrez gain, galdetegia, batik bat, Internet bidez egiteak ere baditu bere mugak. Dena den, gure denbora eta baliabide ekonomikoak kontuan izanda, horixe da ondoen zetorkigun teknika, eta gabeziak gabezia, uste dugu datu esanguratsuak biltzea lortu dugula.
2019
‎arnasguneetako jendeak (bere artean eta berentzako lanpostu gisa) enpresa berriak sortzea edo zaharrak birmoldatzea. ahal dela" beren neurriko" enpresak, ez lur faltagatik edo antzeko beste motibo batengatik bertara etorri nahi duten enpresak, langile kopuruz eta transakzio moldez arnasguneaz, eskualdeaz eta euskal hiztun elkarteaz gaindikoak. aurrez aurreko zerbitzu sektoreak leku meharra du arnasgune gehienetan: taberna eta sagardotegi, eskola eta denda, udal eta nekazalturismo63 zenbait arnasgunetan (azpeitia eta zumaia ditugu bereziki gogoan) hori baino planteamendu zabal eta ausartagoak egin litezke. patxi Saenz-en perspektiba ez genuke, bere muga baldintza guztiekin ere, kasu horietan begien bistatik galdu behar. hirugarren Sektorean ere ganoraz eta probetxuz eragin liteke, bidea aurkitzen bada. Bada gainera, gero eta erosoago, herritik beretik irten gabe irismen zabalagoko hirugarren Sektorean jarduteko modurik.
‎Labur bilduz. diskutigarria da definizio operatiboen finkapeneta aplikazio lana. diskutigarria bai, baina ez baztertzekoa: gure egoera soziolinguistikoaren benetako argi ilunetara hurbiltzeko balio du. hurbilketa saioa da lan hori, bere muga nabarmenekin. horrela izanik ere, ba al du inork galtzarbean Iñakirena baino emaitza fidagarriagorik, duenak ager beza.
2023
‎Badago batzuetan gauza gehiegi lortu nahi izateko joera, eta horrek frustrazio eta ezin iritsiak ekartzen ditu. Ekimen bakoitzak izan behar ditu bere mugak eta" joko arau" horien barnean aritu. Euskaraldiari ere askotan eskatu zaio zituen helburu eta mugetatik haratago joatea, ariketak ezartzen dituen egitekoak baino gehiago lortzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia