Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎zoriontasunera ailegatzea edo zoriontasuna bera. Eta hurrengoak dira bere mugak: 1) gauzen begirada eternala bizitza zoriontsuaren sekretua da; 2) ez dago zoriontasunaren teoriarik; 3) zoriontasunerako bidea logikak seinalatzen du; 4) bide hori estetikak betetzen du; 5) etikak jasotzen du gizabanakoa bizitza zoriontsuraino; 6) erlijioak ahaleginak egiten ditu Jainkoa bizitza zoriontsutik jaisteko.
2001
‎Wittgensteinek esan zuen gerora subjektua ez dela munduko osagaia: " Subjektua ez dagokio munduari, baizik eta bere muga da" 15 Paralogismoetan, beraz, judizioen azken subjektua den niari kategoriak aplikatzen zaizkio, subjektua objektu bat bihurtzen dugu, arima bihurtzen da, horrela pentsamenduaren baldintzapen logikoa oro har erruz objektuaren determinazio metafisikotzat hartuz. Ondorioa psikologia razionala da, arima bilakatu den subjektuari materiagabetasuna, ezabaezintasuna, nortasuna eta espiritutasuna, hilezkortasuna egozten dizkiona.
‎Antitesia ere ez da zuzena, zeren mundua denboran eta espazioan ez baita ez mugatua ezta mugagabea ere, baizik eta gure objektu gisa, ez gauza gisa, beti bere muga zabaltzen duen zerbait.
‎Jaungoikoa. Nolabait, maitatzean maitagaiak ezagutuz eta hautatuz ari dela, Jaungoikoa bera ari da maitatzen, bere muga den bere egilea. Ez dago maitagogoa ulertzerik, Maitasuna baietsi gabe.
2003
‎22 Adibide horien bidez, erraz uler daiteke legeen espirituak bidezkotzen dituela salbuespen eta lekapen horiek, eta salbuespenok ez dutela aldatzen salbuetsita geratzen diren lehenengo legeen aldaezintasuna; lege eta salbuespenok bat datoz euren artean, orokorrean guztien zuzentasuna osatzen duen espirituari esker; horietako bakoitzak bere mugak ditu eta ez ditu besteak ukitzen. Izan ere, lege bati eginiko zentzuzko salbuespen eta lekapen guztiek beste lege batean dute oinarria; horregatik, esan daiteke, lege salbuetsiak askotan gertatzen dena ezartzeko lege orokorrak direla, eta horien salbuespen zein lekapenak, berriz, kasu zehatzetarako erregela bereziak direla; hori gorabehera, bai batzuk eta bai besteak lege zuzenak dira, euren erabilera eta norainokoa kontuan hartuta.
2004
‎Beti ere, nahigarriagoa izango litzateke naturan errotutako Jainkoa, edo hobe esanda, naturan errotutako arrazoimena, bere mugak eta akatsak eta guzti, bere inperfekzioa eta guzti. Izan ere, Jainkoak perfektua izan behar badu, orduan bai, beharrezkoa du substantziaren bikoiztasuna existitzen dela frogatzen ahalegintzea; baina ezagutza, arrazoizkotasuna, gure, gizakion, izaerara mugatua dagoela baderitzogu, orduan onartu dugu badagoela esparru bat gure ezagutza, gure arrazoimena, heltzen ez dena eta onartu dugu, ez bakarrik sentimenak mugatuak direla, baina baita arrazoimen matematikoa ere mugatua dela, bakoitza bere neurrian.
‎Zentzuzkoa ematen du sentimenen bidez gureganatzen ditugun determinazioak direla onartzea, baina garbi geratu da, honez gero, horietaz hitz egitean atzera murgiltzen garela ezagutezinaren eremu labaingarrian. Alabaina, nahikoa al da hori sentimenetatik datorkigun ezagutza erabat baztertzeko, kontuan izanda eredu matematizatzaileak, azaldu berri dugun modura, badituela bere mugak, eta ez makalak gainera. Balio al du honek, bestalde, Jainkoa engainatzailetzat hartzeko eta kontsideratzeko kolorearen eta hotsaren gisako determinazioak asmazioak direla ez ei direlako errealitate matematikoak?
2005
‎Hala egin dut, horrek bere jakintza-gai berezia duelako, politika, hain zuzen. Aristotelesek bere mugetan eta bananduta aztertzen du politika, beste gai batzuekin nahas ez dadin. Bodinek, ordea, kontrakoa egin zuen.
2008
‎Horrekin Fichteren ikuspuntua onartuko da. Horregatik, Hegelek pentsamendu formalari bakarrik eskatzen dio bere muga gainditzea.
‎Beraz, estatuak ere bere mugak ditu: behetik, familia eta gizarte zibila, hain zuzen; eta estatuak horien eskubideak errespetatu behar ditu.
‎Etapa bakoitzak bere helburua dauka. Horregatik, ezezkotasunena ere bada bidea, hau da, une bakoitzak bere muga gainditu behar du. Beraz, kontzientziak uko egin dio urrats bakoitzari.
‎Fenomenologia n kontzientziak bere zikloa ahitu du, bere muga lortu du. Hori esan nahi du jakintza" absolutuak", hain zuzen.
2010
‎Zuzenbide naturala arrazoimenaren emaitza da, eta borondatearen agerpena. Hortxe hausten du Suarezek San Tomasen arkitektura9 Haatik, Suarezen modernitateak baditu bere mugak, oraindik barruratzen ez dituelako hurrengo mendeetako antolakuntza politikoaren zutabe anitz10.
2011
‎Konstruktibismoaren arabera, ordea, eraginkortasun logikoaren jabe den subjektu bat, modu funtzionalean (emoziozko, linguistiko, keinuzkoan) jarduteko gai dena, mundua aztertzen/ komunikatzen/ ezagutzen edota munduan egiten/ eragiten duelarik, mundu horretara" egokitu" egiten da, adaptazio funtzionala egiten du: bere mugak aurkitzen ditu munduan, eta muga horiek aldatuz doaz inguruarekiko harremanetan. Ikuspegi horretatik, ez dago esperientzia aurreko ordenarik.
2012
‎Musika serialaren historia une zehatz batean hasten da (Schonbergen Variations pour orchestra, 1926), eta esan dezakegu Boulez en Repons obrarekin (1981) bukatzen dela. Horrek ez du esan nahi porrot egin duenik; edozein subjektu sekuentzia bat da, bere mugekin denborari dagokionez. Subjektu infinituak aukera baten muga eta bukaera esperimentatzen du.
‎terrorea (Boulez hasieran; 1950eko urteetan), angustia (lehenagoko mundu musikala guztiz baztertzea), kuraia (Webern) eta justizia (Boulez 1950 eta 1980 artean). Lau momentuak beharrezkoak dira giza abereak bere mugak (finitutasuna) gaindi ditzan. Terrorea eta angustia kenaraztea materialismo demokratikoaren logikan datza:
‎Badiouren hizkuntzan," materialismo demokratikoaren" ideologia borrokatu behar dugu, baina ez kanpotik, barrutik baino: bere muga erakutsiz.
‎Dialektika: hemen ezin zaio besterik gabe materialismo demokratikoaren legeari kanpotik beste lege bat ezarri; aitzitik, bere mugak barrutik gainditu behar dira, dialektikaren legeek Hegelengandik argi utzi zuten bezala. Materialista:
‎Aniztasunak ez dauka mugarik, ez kanpotik ez barrutik. Badiouk teoria bat behar du, zeinak aniztasuna autoberdintasun mugagabe bezala baieztatzen duen eta bere mugarik gabean bakarrik oinarritzen duen, hau da, jatorrizko ezerezeko edo hutseko oinarri bakarrean.
2016
‎Antolaketarik txukunenak ere ditu arazo guztiak aurrez saihestu. Kolonistak ugaldu ahala, jendeztatzearen espantsio posibleak bere mugak jotzean, lehiak, norgehiagokak, bizi borroka naturalak muturra agertuko dute. Administrariak begikera zientifiko hutsez, hots, irizpide natural soilez jokatuko balu, ahulak, gaixoak, zaharrak, jaioberri gehiegizkoak, likidatuz joango litzateke, berak buruan dituen asmo eta helburuen arretaz bakarrik, erasandakoen sentimenduei jaramonik egiteke.
2022
‎haiekin interpretazioa infinitu egiten da, beti amaitu gabea. " Interpretazioa amaitu gabea izatea, bere mugen baitan beti zirtzilduta eta ezbaian egotea; hori gertatzen da Marxekin, baita Nietzscherekin eta Freudekin ere, hasiera ukatzen dutenez gero". 50 Kontua, beraz, ez da susmoa, Ricoeurren adierazpena aproposa zen arren. Filosofia modernoan biraketa sakona eragin zuena zera izan zen:
‎Harrezkero, filosofiak bere jarraitutasuna justifikatu behar izan du etengabe. Bere eginkizuna eta bere mugak, bere arazo eta solaskideak aldiro hutsetik definitu behar izateaz gain, filosofia garaikidea autozigor edo autojustifikazio errepikakorraren doinua da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia