2001
|
|
Puntu honetatik aurrera, Eugeniaren karakterizazioak gero eta ukitu karikatureskoagoak hartuko ditu:
|
bere
kultur jakituria eskasaren adierazgarri, Babelia" irensten" du asteburuero," derrigorrezkoak" diren liburuen zerrendak buruz ikasiz; etengabe" ¿ pero qué os pasa a los vascos?" okagarria errepikatzen du, eta gainera, abokatua da, edozein film amerikarretan pertsonaia nazkagarria irudikatuko ligukeen ogibidea. Hori guztia gutxi balitz, emakume honek, bere sexuaren usainak, higuina eragiten dio protagonista maskulinoari (208), eta ez Woody Allenek esandako eran5, modurik mespretxugarrienean baizik.
|
2002
|
|
Narratzailearen zenbait ezaugarri badakizkigu: edateko zaletasun gehiegizkoa (zaletasun hori bazuen Mirandek ere),
|
bere
kultura zabala (Beethoven edo Schubert musikariak aipatzen dira, Bergson filosofoa, Freud...), bizimodu zelanbait aristokratikoa gurasoek hiltzean utzi zioten jauretxean... eta apurka apurka kontatzen digu Theresarekiko amodio harremanaren bilakaera. Harreman horren etapak agertzean konbinatu egiten dira pisu erotiko nabarmena duten pasarteak eta erritmo narratiboaren azkartzea, harremana sendotu ahala.
|
2011
|
|
Jatorrizko polisistemako bestelako informazioa ere jasotzen da, baina hori ere, itzulpenarekin lotu daitezkeenak legetxe, kritikari bakanek baino ez dute aipatzen. Gisa horretakoak dira, esaterako, obra jatorrizko kulturan eskolako irakurgaia ote den, beste hizkuntzetara itzuli izan den, probokatzailea izan zenetz bere garaian eta kultura giroan, obrak arrakasta gehiago izan ote duen
|
bere
kulturan edo handik kanpo, obraren ibilbidea zein izan den, hari buruzko ikerketarik egin denetz, kritikak lanaren inguruan zer esan duen, edo jatorrizko sistemaren barnealdean ala periferian kokatzen den.
|
2015
|
|
Damian Bayon arte kritikariaren ikuspuntu positiboa eta Jean Baudrillarden iritzi kritikoagoa. Azken honek Pompidou gunea
|
bere
kultur teoria orokorragoarekin lotzen zuen, arteak kontsumo gizartean duen izaerarekin. Horrek ere situazionismoak Potten izan zuen eraginera garamatza, Baudrillard situazionista izan ez arren, haien teorien sakontzaile eta jarraitzaile izan baitzen neurri handi batean.
|
2021
|
|
2 Ahozko euskal literaturaren berezko hainbat adierazpen ezagutu eta erabiltzeko gai da bai eta baliabide erretorikoak eskuratzeko ere, nork
|
bere
kultur nortasuna eraikitzeko eta aurreko belaunaldien ondarearen igorle lana egiteko, baita norberaren ahozko komunikazioaren adierazpen baliabideak aberasteko ere.
|
|
Horiei beste bi elementu gehi dakizkieke: bata, gizarteak bultzatzen duen berehalakotasuna eta momentuari lotutako bizi esperientzia, eta bestea, sozializazioaz gainera nork
|
bere
kultur kontsumoa eta aisialdia erabakitzeko eta kudeatzeko aukera.
|
|
Ondoren, lantokira itzulita, material horiek prestatu eta eskolako edukietarako egokitzen dituzte. Geroago, berriemaileen biloben belaunaldiak
|
bere
kultura ikasten du, ikastetxeetan, hala egindako material horiei esker eta ikus entzunezko eta informatikako bitartekorik berrienak baliatuta. Txikienentzako tailerrak ere egiten dituzte, eta horietan zuzenean transmititzen zaizkie ezagutza horiek.
|