2000
|
|
eurozentrismoa. Frazerrek Europako zibilizaziotik, Ingalaterratik hain zuzen, ikusten ditu mundua eta
|
bere
kulturak, Wittgensteinek kritikatu zuen moduan:
|
2005
|
|
Lurreko hizkuntzen estudioa, beraz, gizadiaren pentsamenduen eta sentsazioen historia unibertsala da. Berak gizakia eremu guztietan eta
|
bere
kulturaren maila guztietan deskribatzen du. Bertan ezin da ezer falta ze, egiaz, gizakiari dagokiona gizakiaren gertuko interesekoa da.
|
|
Errepikatu dezagun hau laburki: hizkuntzaren estudio propio bat egitea (hau da, hizkuntzarena orokorrean eta baita lurreko mintzaira partikular guztiena ere), zein beste guztietatik banandua eta bere baitan sistematikoki ordenatua den; eta estudio hau, orain arte honela kontsideratu ez bada ere, bitarteko garrantzitsu bat bezala eraikitzea, gizakia
|
bere
kulturaren maila ezberdinetan ezagutu eta formatu ahal izateko eta, honekin batera, baita hizkuntza partikularren jabekuntza erraztu ahal izateko ere.
|
|
Azken finean, hizkuntzek" eskaintzen digutena giza-natura osoa, garbia eta hutsa da" 167 Honekin lotuta gogoratzekoa da, beste behin, Humboldtek arreta berezia eskaintzen diela garapen literario handirik izan ez duten euskara bezalako hainbat hizkuntzari, ze, bere aburuz, bat bera ere ez da alferrikakoa eta guztiak dira bildu eta ikertu beharrekoak168 Jarrera honetatik abiatuta ulertu behar dugu bere" entziklopedia" linguistikoaren helburu nagusia, hain zuzen, berak honako hitzekin deskribatzen duena: " hizkuntzaren estudio propio bat egitea[...] zein beste guztiengandik banandua eta bere baitan sistematikoki ordenatua den", eta berau bitarteko garrantzitsu bat bezala eraikitzea, gizakia
|
bere
kulturaren maila ezberdinetan ezagutu eta formatu ahal izateko eta, honekin batera, baita hizkuntza partikularren jabekuntza erraztu ahal izateko ere.169
|
2006
|
|
Diomedesek errieta sutsua egiten dio Estenelori, honek, batailaren orduan, atzerako bidea aukeratzen duenean: borrokari ihes egitea (aluskaonti maesai) edo kikiltzea (kataptwssein) ez da bere leinukoen ohitura (ou gar moi gennaion), gogoratzen dio, ez da
|
bere
kulturan irakatsi zaiona35.
|
2009
|
|
Ez dago natura bat finkoa eta betierekoa dena haiengan. Gizakiak berak erabakitzen du, kasuan kasu eta tokian toki, zein den bere sostengua, zein izango den bere esentzia (berea, eta jarraipenez,
|
bere
kulturarena). Liburuan hori argi azalduta utzi nahi izan dugu.
|
2011
|
|
Cohenen iruzkin klasikoak ez du horrela interpretatzen), horregatik gertatzen da hain bihurria: poeta den Valeryren kontzientziak, une batean, Valery den pertsonaren kontzientziaren kulunkak —kontraesan artean— behatzen ditu, haztatzen ditu, eta
|
bere
kultura klasizistarekin (metafora askoren zailtasuna hortik dator) ebaluatzen ditu. Gogoetan bere bere hobiari gogoatuz, guraso eta arbaso aktiboak izanak orain Oro Batean lo han dautzanari(" peres profonds, tetes inhabitees/ qui... etes la terre"), Valeryren kontzientzia ere itzaltzen, Dena Batean urtzen, deusezean norgabetuz dihoa.
|
2012
|
|
Kontzientzia kolektiboa oso kolokan ibili zen mendean zehar. Adorno eta Horkheimer erbestetik Alemaniara itzuli zirenean, Alemaniak hasiera berri bat behar zuela pentsatu zuten, eta
|
bere
kultur klasikoengan konfiantza berreskuratu behar zuela. Beren Minima Moralia liburuak azpititulu hauxe du:
|