Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Gure herriak bere kultur ondarez duen edukirik garrantzitsuena euskara dela esan beharrik ez dut. Kontu horietan, bakoitzari bere izaera jatorrez datorkiona baita berezkoena eta naturalena.
2003
‎Beste alde bat ere izan zuen, bizkitartean, Frantziako Terroreak, bere kulturari doakiona, jakobinismoa deitzen baita geroztik behialako iraultzak hedatu zuen gaitz politiko itsusia.
‎Bizitzeko eskubide horrek baderakar, berez, nazio bakoitzarentzat, bere Hizkuntza propioa eta bere Kultura berezia begiratzeko eskubidea: horrela baitu populu batek adierazten eta defendatzen bere jatorrizko. Subiranotasun Espirituala?
2004
‎Marrazo hauen pentsalariak eta ideologoak izaten dira, gezurra badirudi ere, arrain txikiaren etnozentrismoa aho betean kritikatzen dutenak. Anti etnozentrismo honen zilborra bere kulturaren eta zibilizazioaren ontasunez jantzita, arrain txikiak bere burua haren bazkatik libratzeko ezkutalekuen estrategiak proposatzen dizkiolarik, etnozentrismoa izango dugu hitz salataria. Bizi nahi eta ezin biziaren aitzinean, madarikazioak jotako hitza aditu du hizkuntza eta kultura menderatuaren ordezkariak.
2008
‎Eta Hendaiakoa etxearen prezio kontuengatik Hegoaldetik joandakoren bat ez baldin bada, badakizu zein nazio hizkuntzak zedarrituko dion bere bizitzaren mundua. Irungoari ere bai, badakigu zein hizkuntza izango den bere kulturaren zerumuga goitik behera hesituko duena. Eta batean zein bestean ez da izango euskara herritar edo turista horien nazio hizkuntza.
‎–Horrenbestez, Rawls en iritziz, nork bere kulturarekin dituen lokarriak sendoegiak dira bertan behera uzteko, eta hori ez da deitoratu beharreko gauza. Ezin da espero gugandik horrelako sakrifiziorik, nahiz eta pertsona batzuek euren gogoz egin.
‎Harri eta zur uzten du jende abertzalea erantzunaren baiezkoak. Ezin du sinetsi espainolez nola arraio espainoldu dezakeen bere kultur eta nazio nortasuna. Orduan, gauza hauek modu oso pedagogikoan agertzen ez bazaizkio, muzin egingo dio aldez aurretik edozein azalpen arrazoituri.
‎Gizarte bat kulturarteko estatus batean biziko bada, gutxienez bi nazio kultura egon behar dute elkarrekikoak egiteko, eta horietako bakoitzak bere buruaren jabe izan behar du, beregain, inor inoren mendeko eta morroi izango ez bada. Nork bere kultur esparruak eratzeko eskuko, eta dagokion bizitza sozial eta ekonomikoa bere identitate autonomoaren arabera antolatzeko gai.
2009
‎Nola da posible hau? Berak, arrazoimen hutsagaz eta bere kultura literario humanistagaz, ez zeukan inolako erantzunik.
‎(HGB, 52). Ba al du, baina, bere kulturarik herri baju langile horrek. Ez al da inkulto hutsa?
2010
‎Mundu berri bat ezagutu nuen han: hiria eta bere kultur eskaintzak, tabernak eta parrandak, harreman berriak eta hori dena; kanpora ikastera doan edonoren esperientzia bertsua, baina nire kasuan osagai berezi bat izan zuena: politika; edo, hobeto esateko, politika kontuan hartu nuen bidea.
2011
‎–Hizkuntz komunitate baten nortasunaren adierazle bilakatzen da hizkuntza, eta komunitate horri bere kulturarekin identifikatzen lagunduko dion mediorik jatorrena. Hala, italiarra naiz, iombarra naiz edo indiarra naiz esaten dugunean, talde kultural jakin batekin eta hizkuntza jakin bat erabiltzen duen taldearekin identifikatzen garela esan nahi da?.
‎–Eskozia hondamendi baten aurrean dago. Hurrengo 20 urteetan neurri zorrotz zorrotzik hartu ezean, Eskoziak bere kultur altxorrik garrantzitsuena galduko du: hizkuntza gaelikoa?.
‎–Akulturazioa mendeko izatearen ondorioz gertatzen denean, galera oso larria izan daiteke: hain zuzen ere, gizatalde osoaren oroimen historiko kulturala erasan dezake akulturazioak, eta, horrenbestez, mendeko herri edo etniak bere kultur egitasmoak ontzeko gaitasuna galtzen du?. María Elena Riveros E., Religión e identidad en el Pueblo Mapuche, 9 or.
‎Azken hizkuntza hauek eta horien ahozko tradizioak ordezkatuz idatzizko kultura bakarraren onura ezarri ohi du politika horrek. Estatuak desnaturalizatu egiten ditu jatorrizko herri mintzairak, bere ordena ezarriz, bere mugak gainjarriz, eta gizarte baldintzak inposatuz bere kultur hegemoniari esker?. William F. Mackey,. La ecología de las sociedades plurilingües?, ¿ Un estado, una lengua?
2013
‎eta hango kaleak eta plazak, nondik emakumeak gizonak bezalaxe paseatzen baitziren, batzuetan elkarrekin eta bertze batzuetan bananduta, nor bere bidean, baita nor bere erara jantzita ere, islamiar fedeak Islameko hiri gehienetan ezarritako uniformizaziotik urrun? Berak, baina. Abdel Haqqek?, gero eta islamiarrago sentitzen zenak, bere kultur balioetarik egin nahi zuen aitzina: erran nahi baita gaiaz informatzen hasi eta horrelaxe ezagutu zuela Ahmed Faris al Shidyac ek 1272an 21 argitaratutako. Zango uztartuak?, baita Rifa, a Rafi, i al Tahtawi ren. Mutil neskatoen hezkuntzarako gidaliburua?
‎hango ikastetxeak eta unibertsitateak... eta hango kaleak eta plazak, nondik emakumeak gizonak bezalaxe paseatzen baitziren, batzuetan elkarrekin eta bertze batzuetan bananduta, nor bere bidean, baita nor bere erara jantzita ere, islamiar fedeak Islameko hiri gehienetan ezarritako uniformizaziotik urrun... Berak, baina –Abdel Haqqek–, gero eta islamiarrago sentitzen zenak, bere kultur balioetarik egin nahi zuen aitzina: erran nahi baita gaiaz informatzen hasi eta horrelaxe ezagutu zuela Ahmed Faris al Shidyac ek 1272an21 argitaratutako" Zango uztartuak", baita Rifa’a Rafi’i al Tahtawi ren" Mutil neskatoen hezkuntzarako gidaliburua" (1289) 22, eta" Parisi buruzko saiakera orokorrak" (1320) 23; horrelaxe jakin zuen, hurrenik, lider batzuen borroka, Mamad ‘Abdu rena bereziki, zeinak, emakumearen egoera gogor kritikatzeaz gain, poligamia eta dibortzio indiskriminatua salatu baitzituen; horrela jakin zuen, azkenik, XIV. mende hasierako24 egunkari batzuen jarduna (Al Manar, Al Moktataf eta Al Hilala rena, bertzeak bertze), emakumeen aldekoa, baita Aixa al Tamuyra eta May Ziada bezalako emakumeen saio nekagaitza ere, nesken hezkuntza eta haien eskolatzea helburu.
2014
‎Baina gizartearen edo gizadiaren arrazen bidezko esplikabide orori printzipioz uko egin dio hasieratik. . Zeren eta edozein herri da herri; bere kultura nazionala du eta bere hizkuntza halaber? 1884 Ez dago herri gorago eta behereagorik. Herri bakoitza, denik kaskarrena ere, naturaren mirari bat da.
2015
‎Arrazoiak, noski, hizkuntzatik at bilatu behar dira; hori ezarri nahi dugu nabariro. Historian zehar, eta maila guztietan, boteretsuak bere kultura inposatzen izan dio menpekoari: estatu boteretsuak estatu makalari, estatuak bere barruko eskualdeari, eta abar.
2017
‎81. Adierazpen artistiko horiek, kantagintza bera, besteak beste?, zein bere kultur esparrutan duin bihurtzea oso baliagarria izan dakiguke. Batetik, komunitate politikoaren osasun adierazle gisa, eta, bestetik, komunitate politiko horrek berak era horretako baliabideak nazio nortasunaren eraikuntzan nola erabiltzen dituen egiaztatzeko?.
‎Helburua besterik da: bere kulturan sakon errotutako norbanakoak sortzea, eta beste kulturaren jakite zabala izatea? 192.
2019
‎Dena aprobetxatzeko txip bat du amamak buruan sartuta, niri gaizki iruditu ez baina arraroa egiten zaidana. Lastima, ez berak bere kultura zaharrean, ez nik modernoan, ez dugula ikasi etxeko itoginak nola konpondu: aspaldi utzitako Basagurengo aldean ura sartu eta sartu ibili da, teilatuak dituen zuloetatik, eta, gu baldeak jartzen ibili arren, honek bestelako konponbidea behar du, eta azkar gainera.
‎Baina galdera hor dago, eta batez ere, administrazioak eta eragile sozio-politiko ekonomikoek erantzun behar dute: . Zein da herri honetan eta bere kultur proiektuan euskarak bete behar duen lekua??.
‎Katalanek berek Europako hizkuntza ertainen artean kokatzen dute bere burua, hiztun kopuruari dagokionean Europako 16 hizkuntza delako hamar milioi hiztunekin. Bestalde, hizkuntza erromanikoa hitz egiten dutenentzat ulergarri samarra izateak bidea errazten die erabilera elebakarrei eta ate asko zabaltzen bere kultur eskaintza eta produktuei. Brometan esan izan dut Hegoaldeko ia euskaldun guztiok katalanezko A1 maila dugula jada, Procès a dela eta, entzun dugun katalan piloarekin.
2020
‎euskal herritar orok euskaraz jakitea ez da bakarrik desiratuko genukeen zerbait, lortu genukeena baizik, hori baita bidea euskal kulturan bizitzeko, eta hori baita bidea herri bat, izaera propioko komunitatea osatzeko. Bai, kultura anitzetako jendea hartu duen eta hartuko duen herri bat izango da Euskal Herria, eta hori aberatsa da, ez da txarra; gainera ona izango da nork bere kultura propioa ere lan dezan, gal ez dezan, baina denon egitekoa da, komunitatea bera osatuko dugun neurrian, lurralde honetan, bat egiteko lekua euskarak eta euskal kulturak jar ditzan, hori izan dadin elkartzeko lekua.
2023
‎Eta, azaldu ahal izan banu ere nola laguntzen duen asexualtasunak kontsumismoan itotako heterosexualitatearen botere antikapitalista galdua azpimarratzen, beldurra emango zidakeen aipatze hutsak. " Gaixoa", pentsatuko lukete nire ikaskideek," bere kulturaren errepresioak asexual bihurrarazi du". Sexu ahalduntzea eta ahalduntze orokorra parekotzat hartzen zituen ekuazio hartan, ez zegoen inongo zirrikiturik derrigorrezko sexualitatearen garrantzia kontuan hartzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia