Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎Kuratelaren helburua da kuradoreak esku hartzea, baina adingabeak edo pertsona ezinduak bere kabuz egin ezin dituen ekintzetan bakarrik.
‎Laguntza legala dela esan dezakegu; kuradorea adingabearen edo ezinduaren ordezkari bihurtzen da, pertsona horrek bere kabuz egin dezakeenerako izan ezik. Hala, kuradorearen ekintza esparrua tutorearena baino txikiagoa da.
‎Zentro horiek nahi dute denak inplikatuta eta konprometituta sentituko diren hezkuntza proiektu bat izatea, lidergorako botere eta gaitasun handiagoak dituzten zuzendaritza taldeak, gurasoen parte hartzearen alde gehiago egiten duten irakasleak eta zentroaren bizitzan aktiboagoak diren gurasoak.Parte hartze handiko zentroetan, asko baloratzen da gurasoek eskola kontseiluan duten parte hartzea.Normalean, galde eskeen? atalean sartzen diren arren, parte hartze handiko zentroetan borondate handiagoa dago eskola kontseiluen bileretako gai zerrendan gurasoek proposatutako gaiak sartzeko.Eskola kontseiluko kide diren gurasoek beren kolektiboaren ordezkapen paper handiagoa dute zentro publikoetan hitzartuetan baino, haietan nork bere kabuz egiten baita gehiago.Zentro publikoetako gurasoek antolatzen dituzten jarduerak anitzagoak dira zentro hitzartuetan baino, gurasoak gehiago inplikatzen dira gizarte organismo eta erakundeekin, eta IGEak paper esanguratsuago bat betetzen du.Parte hartze handiko zentro gehienek IGEaren Batzordeko kide bat edo bi izaten dituzte, eta, aldi berean, eskola kontseiluko ordezkariak dira; haien zere...
‎Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: ...an, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ord... Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
2012
‎Helduak, bere jarreraren bidez, haurrak bere ekarpenak egin ditzan ahalbidetu behar du. Alegia, helduak haurrari eman diezazkiokeen erantzunen bidez, hark bere kabuz egin ditzakeen aurkikuntzei aurre hartu gabe, eta egin ditzakeen huts egiteak ikasketarako bide naturala direla onartuz.
‎–Konfiantza izan haurraren berezko gaitasunetan eta bere kabuz egindako ekintzak aitortu, bere bizitzako protagonista dela onartuz?.
‎1 fasea: erabiltzailea aulkian aurrera erakarri( bere kabuz egin ezin duen pertsonarekin soilik)
‎1 fasea: erabiltzailea aulkian aurrera erakarri( bere kabuz egin ezin duen pertsonarekin soilik)
‎Haur erregresioko kasu bat da. Protagonista ez da gai gauzak bere kabuz egiteko; beraren mende egoteko eta unean unean arreta egiteko eskatzen du. Gaixotasunaren eragozpenak ere ez ditu jasaten.
2015
‎Gurasoak hil direnean edo ezgaituta daudenean, kuradoretza izeneko figura juridikoaegikaritukoda, bai eta ezgaitze epaiak figura hori esleitzenduenean ere. Kuradoretzak kuradorebat izendatzea dakar, adingabekoari edo ezgaituari bere kabuz egin ezin ditzakeen egintzetan laguntzeko. Beraz, pertsona horren gaitasuna osatzea izango da helburua.
2016
‎Metodo horren abantaila nagusia malgutasuna da: langileak bere kabuz egiten du prestakuntza, denbora nahi duen bezala programatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia