Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2004
‎1 Auzitegiak, bost eguneko epean, bere jurisdikzioa eta eskumen objektiboa, eta, hala denean, lurralde eskumena aurretik aztertuta, autoa emango du. Auto horretan aginduko du, kasuan kasuan, demanda onartzea eta demandatuari berori helaraztea, eta alderdiei ikustaldirako zitazioa egingo die, eguna eta ordua adieraziz; halakoetan, hamar egun gutxienez eta hogei egun gehienezmunean eta ikustaldiaren artean. izan behar dira, zitazio egunaren bihara
‎Demandatuak une horretan ezin du aurkaratu auzitegiaren jurisdikziorik edo eskumenik eza; horiek deklinatoria formarekin aurkeztu behar izan zituen, lege honen 64 artikuluan xedatutakoaren arabera, auzitegiak ofizioz bere jurisdikziorik edo eskumenik eza aintzat hartzeari kalterik egin gabe.
‎Auzitegiak, ofizioz, bere jurisdikzioa eta eskumen objektiboa, eta, bidezkoa bada, lurralde eskumena aztertu ondoren, autoa emango du demanda onartuz, eta berori helaraziko dio demandatuari, horrek hogei eguneko epean demandari erantzun diezaion.
‎Aurreko lerrokadan xedatutakoa ulertuko da, auzitegiak, ofizioz, bere jurisdikziorik edo eskumenik eza aintzat hartzearen inguruan legean ezarritakoari kalterik egin gabe.
‎2 Froga jarduna aurreratzeko eskaera aurkezten bada prozesua hasi aurretik, eskaera hori zuzenduko zaio auzigai nagusian bere burua eskudun jo duen auzitegiari. Auzitegi horrek ofizioz bere jurisdikzioa eta eskumen objektiboa zainduko ditu, baita aginduzko arauetan oinarritutako lurralde eskumena ere, eta deklinatoria ez da onargarria izango.
‎1 Kautela neurriak demanda baino lehenago eskatzen badira, ez da onartuko lurralde eskumenik eza oinarritzat duen deklinatoriarik; dena dela, auzitegiak ofizioz aztertuko ditu bere jurisdikzioa, eskumen objektiboa eta lurralde eskumena. Fiskaltza eta kautela neurriak eskatu dituena entzun ondoren, auzitegiak uste badu jurisdikziorik edo eskumen objektiborik ez duela, autoa emango du, auziaren gaineko ardurarik ez duela adieraziz.
2005
‎Nazio Batuen Kartarekin eta nazioarteko zuzenbidearen printzipioekin bat, Estatuek bere baliabideak ustiatzeko eskubide subiranoa dute, eta bere ingurumen politika aplikatuko dute horretarako, baina bere jurisdikzioaren barnean edo bere kontrolpean burutzen diren jarduerek beste Estatu batzuetako ingurumenari edota jurisdikzio nazional orotatik kanpo dauden zonetakoari kalterik eragingo ez dietela ziurtatu behar dute.
‎Nazio Batuen gutunaren eta nazioarteko eskubideen printzipioen arabera, estatuek beren baliabideak beren ingurumeneko eta garapeneko politiken arabera ustiatzeko eskubidea dute eta bere jurisdikzioaren barruan eta bere kontrolpean egiten diren jarduerek beste estatuetako edo beren jurisdikzio nazionaletik kanpo dauden guneetako ingurumenari kalterik ez egiteko ardura dute.
2006
‎Batetik, epaitegi berriak sortu dira, batik bat, zenbait hiriburutan, baldin eta, estatistikaren arabera bertan konkurtso prozedurak maizago gertatzeagatik, edota hainbat uziren gaineko eskumena modu esklusiboan eratxikitzeagatik (Auzitegi Nagusiarengarria bada, jurisdikzio eginkizuna behar bezala betetzeko prozesu epeei da egoitzak), halakoak sortzea komenigokienez. Beste alde batetik, zenbait probintziatan nahikoa izango da epaitegi zibilak merkataritzako epaitegi bihurtzea, autuen kopurua kontuan hartuta beharrezkoa ez denean probintziaren antolaketa zabaltzea; horrez landara, epaitegiren batek autonomia erkidego bereko beste probintzia batera heda dezake bere jurisdikzioa, hori komenigarria izango bada, autu kopuruaren arabera.
‎Neurri horiek hartzeko, kontuan izango da ikerketaren helburuaren arabera zein beharrizan dagoen, delituaren garrantziari eta zaintza aukerei begira. Ebazpena ematen duen epaileak horren kopia helaraziko dio bere jurisdikzioko epaile dekanoari; gainera, epaile horrek zaintzapean izango du aipatu ebazpenon erregistroa.
‎erreinuen arteko auzi bilakatu zela, alegia. Gaztelako erregeak ezin zuen noble horien kontra bere jurisdikzioa erabili Gipuzkoan, Araban eta Bizkaian egin zuen legez.
‎Hiribildu edo hiriaren babesa izaten zen, beraz, kanpoko indarkeria erasoetatik, baina baita gaixotasunetatik, suteetatik... ere. Aldi berean hiribilduaren sinboloa da eta, horregatik, agertzen da armarrietan (bera edo bere ateak sinbolizatzen dituzten giltzak); aldi berean, fundazio gutunean ageri diren pribilegioak ezartzeko gunea markatzen zuen sinbolikoki, eta bere jurisdikzioa, kontzejuarena, nahiz eta gero inguruan lurralde bat izan.
‎Bertan izaten zituen hiribilduak erabili ahal zituen basoak eta larreak. Lurralde horretan aplikatzen zen bere jurisdikzioa eta gutuneko pribilegioen muga ere. Bilboren kasuan, gainera, 1483an bertan Isabel erreginak lurraldea zabaltzeko eskubidea eskaini zion hiribilduari, nahi beste zabal zezan barrutia, inori kalterik ez egiteko baldintza bakarrarekin382.
‎52 eta 20 oharra); eta kasu honetan gaizkileak aipatzen dituenean ez dugu zalantzarik lapur hutsez gain bandoen gerrari lotutako eta jaunen erasoei lotutako aipua dela XIV. mendean baikaude Behe Erdi Aroko krisian bete betean (izurria iritsi aurreko eta Gaztelako gerra zibil aurreko garaia bada ere). Izan ere, XIV. mendearen bigarren erdian bere jurisdikzioan eta auzokidetzan sartu ziren: Legazpi, Idiazabal, Zerain, Ormaiztegi, Astigarreta, Gudugarreta, Mutiloa, Zegama, eta geroxeago Ezkio eta Urretxu eta Zumarraga ere (aldi batez izan bazen ere), babesa lortzeko, malfechores?
‎XV. mendearen erdialdeko testu honek garaiko mugaldeko egoera islatzen du. Erreinu bakoitzak bere jurisdikzioa hedatzen den eremuan soilik goberna zezakeen. Hortaz, erreinuaren legedia eta boterea erreinu beraren mugetaraino bakarrik zeuden indarrean.
‎XI. mendean Lapurdi agertu zen bizkonderri bezala Akitaniako dukerriaren barruan. 1215ean Joanes I.a Lurgabeak eman zion Baionari estatutu berezia (établissement deitua); eta, horrekin, Baiona Lapurditik banatu, eta lurralde autonomo bihurtu zen bere jurisdikzioarekin, eta foru bereziarekin, Akitaniako Dukearen menpe zuzenean. 1197an, Ingalaterrako erregeek hartu zuten Lapurdiko bizkonde titulua.
‎Auzitegietara jo zuen kontsumitzaile gisa eta Giza Eskubideen eta Ingurumenaren Zentroa (CEDHA) Fundazioaren ordezkari gisa. Auzi jartzaileak kondena bat eskatu zion San Carlos de Barilocheko Udaleko Ikuskapen Orokorreko Zuzendaritzari, 60 eguneko epean zerrenda bat egin zezan bere jurisdikzioan merkaturatzen ziren produktu transgenikoen izenarekin. Eskaera hori Eskualdeko Konstituzioaren, Kontsumitzailea Babesteko Legearen eta 2001 urtean onartutako udal ordenantza baten babesean egin zuen, eskubide hori onartzen zuena.
2007
‎Kontuen Auzitegiak, bere jurisdikzioari kalterik egin gabe, Gorte Nagusiei igorriko die urteko txostena, eta, txosten horretan, egoki denean, bere iritziz egin diren arau hausteak edo sortu diren erantzukizunak komunikatuko ditu.
2010
‎1.Estatu alderdi orok edozein unetan adierazi ahal izango du Komitearen eskumena onartzen duela, bere jurisdikzioko pertsonen edo pertsona taldeen komunikazioak jaso eta aztertzeko, halakoek alegatzen dutenean biktimak direla, estatu horrek konbentzio honetako eskubideetarik edozein urratzeagatik.Komiteak ez du inolako komunikaziorik jasoko, komunikazio hori denean adierazpen hori egin ez duen estatu bati buruzkoa.
‎2.Artikulu honetako 1 paragrafoaren araberako adierazpena egin duen estatu alderdi orok organo bat ezarri edo izendatu ahal izango du, bere antolamendu juridiko nazionalean, eskumena izan dezan bere jurisdikzioko pertsonen edo pertsona taldeen eskariak jaso eta aztertzeko, halakoek alegatzen dutenean biktima direla, konbentzio honetako eskubideetarik edozein urratzeagatik, eta estatu mailan eskuragarri dituzten errekurtso guztiak agortu dituztenean.
‎1.Itun honetako estatu alderdietako bakoitzak konpromisoa hartzen du, bere lurraldean egon eta bere jurisdikzioaren mende dauden gizabanako guztiei errespetatu eta bermatzeko itun honetan aitortutako eskubideak, inolako bereizketarik egin gabe, arraza, larru kolorea, sexua, hizkuntza, erlijioa, politikako edo bestelako iritzia, jatorri nazionala edo gizarte jatorria, ekonomia maila, jaiotza edo beste edozein gizarte ezaugarri dela bide.
‎2.Estatu alderdietako bakoitzak beharrezko neurri guztiak hartuko ditu, bere jurisdikzioan heriotza zigorra indarrik gabe uzteko.
‎1 Konbentzio honetako estatu alderdi orok edozein unetan adierazi ahal izango du, artikulu honekin bat etorriz, Komitearen eskumena aitortzen duela, bere jurisdikzioko pertsonek bidalitako komunikazioak, edo pertsona horien izenean bidalitakoak, jaso eta aztertzeko, pertsona horiek alegatzen dutenean estatu alderdi horrek urratu dituela konbentzio honek aitortzen dizkien banakako eskubideak. Komiteak ez du inolako komunikaziorik jasoko, komunikazio hori adierazpen hori egin ez duen estatu alderdi bati buruzkoa denean.
‎1.Estatu alderdi orok adierazi ahal izango du, berrespen unean edo gerogarrenean, Komitearen eskumena aitortzen duela, bere jurisdikzioko pertsonek bidalitako komunikazioak, edo pertsona horien izenean bidalitakoak, jaso eta aztertzeko, pertsona horiek alegatzen dutenean biktimak direla, estatu alderdi batek konbentzio honetako xedapenak urratzeagatik.Komiteak ez du inolako komunikaziorik onartuko, komunikazio hori denean adierazpen hori egin ez duen estatu alderdi bati buruzkoa.
‎1.Estatu alderdi bakoitzak behar dena xedatuko du, bere jurisdikzioa ezartzeko derrigorreko desagertzeari buruzko delituaren gainean, hurrengo kasuetan:
‎2.Estatu alderdi bakoitzak, orobat, beharrezko neurriak hartuko ditu, bere jurisdikzioa berrezartzeko derrigorreko desagertzeari buruzko delituen gainean, ustezko delitugilea bere jurisdikziopeko edozein lurraldetan dagoenean, salbu eta estatu horrek ustezko delitugilea beste estatu batera estraditatzen duenean edo beste estatu baten esku uzten duenean, nazioarteko betebeharrekin bat etorriz, edo nazioarteko zigor jurisdikzio batera bidaltzen duenean, horren eskumena ai...
‎...1 paragrafoko neurriak hartu dituen estatu alderdiak berehala ekingo dio egitateen aurre ikerketari edo azterketari.Artikulu honen 1 paragrafoa aplikatzearen ondorioz zein neurri hartu eta neurri horien berri emango die 9 artikuluko 1 paragrafoak aipatu estatu alderdiei, bereziki, atxiloketaren eta hori justifikatzen duten inguruabarren berri, eta aurre ikerketaren edo azterketaren emaitzen berri, bere jurisdikzioa ezartzeko asmoa duenean hori ere zehaztuko diela.
‎Epai organoak, bere jurisdikzio lanak egitean, Konstituzioak aurreikusten dituen berme prozesalak (EKren 24 artikuluan bereziki xedatuak) eta legeak ezar ditzakeenak errespetatu behar ditu, legezkotasun printzipioak prozesua informatzen baitu. Berme horiek guztiek alderdi prozesalen babes gabezia saihestu nahi dute.
‎Horrela, gertatzen da Alacant eta Elchen edo Murtzian eta Cartagenan esaterako. Edozein kasutan, probintzia bakoitzean gutxienez gizarte arloko epaitegi bat dago (BJLOren 92 art.). Legeak gizarte arloko epaitegi batek bere jurisdikzioa autonomia erkidego bereko probintzia batera baino gehiagora luzatzeko aukera aintzatesten du, nahiz eta praktikan aukera hori inoiz erabili ez den.
2011
‎3.Estatu alderdiek neurri egingarri guztiak hartuko dituzte, bere jurisdikzio pean dauden pertsonak eta Protokolo honen kontra erreklutatuak izan badira edo eraso militarretan erabiliak, horiek desmobilizatuak izan daitezen edo beste modu baten bidez zerbitzu militarretik bananduak.Beharrezkoa bada, estatu alderdiek beharrezko laguntza guztia eskainiko diete pertsona horiei, euren errekuperazio fisiko eta psikologikorako zein birgizarteratzeko bidean jartzeko....
‎1 Estatu alderdi orok beharrezko xedapen guztiak hartuko ditu 3 artikuluaren 1 paragrafoan aipatzen diren delituen gain bere jurisdikzioa betetzeko, delitu horiek bere lurraldean edo bere bandera duen itsasontzi edo aireontzi baten barruan burutzen direnean.
‎2 Estatu alderdi oro, 3 artikuluaren 1 paragrafoan aipatzen diren delituen inguruan bere jurisdikzioa betetzeko beharrezko xedapenak hartu ahal izango ditu, ondorengo kasuetan:
‎Gomendioa luzatzen du estatuek barnera dezatela, hori beharrezko den kasuetan, giza eskubideen hitzarmenen arabera sortutako Nazio Batuen organoei aldizkakotasunez aurkeztu beharreko txostenetan, modu egoki batean, bere jurisdikzioaren barnean dauden pertsona, taldeen kide eta erkidegoen inguruko estatistika informazioa, gehienbat bizitza politikoan parte hartzeari eta euren ekonomia, gizarte eta kultura egoerari buruzko estatistika datuak; informazio hau guztia giza eskubide eta oinarrizko askatasunen inguruko xedapenak kontuan izanda jasoko da, hala nola, informazioa babesteko arauak eta intimitatearen bermeak...
‎Jarduera prozesalak bake epaitegiaren egoitzan burutu behar dira. Hala ere, bake epaitegia bere jurisdikzioari dagokion tokiko, udalerria, edozein lekutan eratu daiteke, jarduera prozesalak burutzeko egokia denean (BJLOren 268 art.). Horrela, normalean egintza prozesalak bake epaitegian burutuko dira, baina bakeepaileak egoki deritzonean, ofi zioz edo alderdiaren eskariz, egintza bat epaitegitik kanpo, bere jurisdikzioari dagokion udalaren lur eremuan, burutu daiteke.
‎Hala ere, bake epaitegia bere jurisdikzioari dagokion tokiko, udalerria? edozein lekutan eratu daiteke, jarduera prozesalak burutzeko egokia denean (BJLOren 268 art.). Horrela, normalean egintza prozesalak bake epaitegian burutuko dira, baina bakeepaileak egoki deritzonean, ofi zioz edo alderdiaren eskariz, egintza bat epaitegitik kanpo, bere jurisdikzioari dagokion udalaren lur eremuan, burutu daiteke. Azken kasu horren adibidea izan daiteke lekuko bati lekukotza hartzera epailea herriko zaharren egoitza batera joatea.
‎Hainbatetan esan dugun bezala, lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegi bat ez duten herri guztiek dute bake epaitegi bat, bere jurisdikzioa haren lurralde osora hedatuz. Horrela xedatzen dute BJLOren 99 artikuluak eta BERen 2.1 artikuluak.
‎Kautelazko neurriak hitzezko epaiketari hasiera ematen dion demanda aurkeztu baino lehen eskatzen badira, ez da onartuko lurralde eskuduntza faltan oinarritutako deklinatorioa. Bake epaileak ofi zioz bere jurisdikzioa eta eskuduntza objektiboa eta lurraldekoa aztertu ditu eta beraietako bat faltan duela uste badu, auto bat emango du auziaren gaineko ardurarik ez duela adieraziz, aurretik Fiskaltzari eta alderdi eskatzaileari entzunda (PZLren 725 art.).
2012
‎2 Epaile edo auzitegiak, bere jurisdikzioan diharduela, legeak zigortu ez duen egite edo ez egite bat dagoela jakiten badu, eta zigortzeko modukoa dela uste badu, ez du prozedurarik hasiko egite edo ez egite horren inguruan eta Gobernuari azalduko dio zeintzuk diren egite edo ez egite horri zigorra ezartzeko dauden arrazoiak.
‎Genozidioa edo III. artikuluan zerrendatutako egintzetatik edozein egiteagatik akusatutako pertsonak zein estatuko lurraldean egintza egin eta estatu horretako auzitegi eskudunak epaituko ditu, edo nazioarteko zigor gorteak, horretarako eskumena badu, bere jurisdikzioa aitortu duten alderdi kontratugileei dagokienez.
‎4.Estatu batek, artikulu honen ondorioz, pertsona bat atxilotzen duenean, atxiloketa hori eta berau justifikatzen duten inguruabarrak jakinaraziko dizkie 5 artikuluko 1 paragrafoak aipatu estatuei. Artikulu honetako 2 paragrafoko aurre ikerketa egiten duen estatuak atzerapenik gabe komunikatuko dizkie emaitzak arestian aipatu estatuei, eta bere jurisdikzioa gauzatzeko asmoa duen zehaztuko du.
‎Estatu alderdi orok zainduko du agintari eskudunek ikerketa azkar eta inpartziala egitea, arrazoiak daudenean uste izateko bere jurisdikzioan tortura egintza bat gauzatu dela.
‎1.Konbentzio honetako estatu alderdi orok edozein unetan adierazi ahal izango du, artikulu honekin bat etorriz, Komitearen eskumena aitortzen duela, bere jurisdikzioko pertsonek bidalitako komunikazioak, edo pertsona horien izenean bidalitakoak, jaso eta aztertzeko, pertsona horiek alegatzen dutenean biktima direla, estatu alderdi batek konbentzio honetako xedapenak urratzeagatik.Komiteak ez du inolako komunikaziorik jasoko, komunikazio hori denean adierazpen hori egin ez duen estatu alderdi bati buruzkoa.
‎1.Estatu alderdi orok behar dena xedatuko du, bere jurisdikzioa ezartzeko 4 artikuluak aipatu delituen gainean, hurrengo kasuetan:
‎2.Orobat, estatu alderdi orok neurri egokiak hartuko ditu, delitu horien gainean bere jurisdikzioa ezartzeko, ustezko delitugilea bere jurisdikziopeko edozein lurraldetan izan eta estatu horrek estradiziorik ez dionean aitortzen, 8 artikuluarekin bat etorriz, artikulu honetako 1 paragrafoak aipatu estatuetarik inori ere.
‎1.Estatu alderdi bakoitzak beharrezko neurriak hartuko ditu bere jurisdikzioa ezartzeko, Konbentzio honetan aurreikusitako delituetatik edozein egiten denean:
‎2.Estatu alderdi bakoitzak, halaber, beharrezko neurriak hartuko ditu bere jurisdikzioa ezartzeko, Konbentzio honen 2, 3 eta 4 artikuluetan aurreikusitako delituei dagokienez, ustezko delitugilea bere lurraldean dagoenean eta bidezkoa ez denean artikulu honen 1 paragrafoan aipatu estatuetara estraditatzea.
‎4.Artikulu honen 3 paragrafoan xedatutakoak ez dio kalterik egingo, 9 artikuluaren 1 paragrafoaren b) tartekaduraren arabera, bere jurisdikzioa baliatu dezakeen estatu alderdi ororen eskubideari, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordea gonbidatzeko, ustezko delitugilearekin harremanetan jar dadin eta berorri bisita egin diezaion.
‎5.Estatuak artikulu honen 1 paragrafoan aurreikusitako aurre ikerketa egingo du eta horren emaitzak, atzerapenik gabe, artikulu honen 2 paragrafoan aipatu estatuei jakinaraziko dizkie eta, berebat, bere jurisdikzioa egikaritzeko asmorik duen adieraziko du.
‎Gobernuera zuzenerako halabeharrezko negoziaziora makurtu beharra zegoen. xviii. mende bukaerara arte, Batzar Nagusien nagusitasuna eta bereziki Aldundiena ez da hain nabarmena izango. Bizkaian adibidez, boterez nahiko berdintsuak diren hiru komunitate edo elkarte nagusi, bakoitza bere jurisdikzio propioan nagusi zirela, ageri zaizkigu: Bilboko Kontsulatua, Bilboko Udala eta Bizkaiko Batzar Nagusien ordezkaritza zuen Aldundia.
2015
‎Berak onartuko zuela fundazioa bere jurisdikzioan.
‎Ez zuen onartu nahi izan fundazioa bere jurisdikzioan.
‎Hau da, A. Anjel Salazar iritziz aldatu eta fundazioa bere jurisdikzioan onartu nahi izan ez zuenean bezala.
2016
‎Hamarretakoa ez du zinezko ikuskatzetzat hartzen, eguneroko lanaldiaren ondoren dena behar bezala geratu dela frogatzeko ibilaldia besterik ez baita. Gauerdikoa, berriz, lokartutako lantegiaren atsedena gaueko lehen orduetan ezerk ez duela asaldatu egiaztatzeko da, eta hori berari dagokio; egunez egindako hutsen erantzukizuna ez da berea, baina gauean gerta daitekeena, hori bai sartzen dela bere jurisdikzioan.
2019
‎Raimundo Silvak nahikoa eduki ahal izan zuen erantzunaren nahasmenarekin, baina desafioa egitea nahiago izan zuen, Eta zer begiratzen duzu, Ezer ez, ohea, Zer gertatzen zaio oheari, Ezer ez, eginda dagoela, Bai, eta zer, Ezer ez, ezer ez, Maria andreak bizkarra eman zuen, kikildu zen, ez zen ausartu mihi puntan zeukan galdera egitera, Eta nork egin du, eta horrela ez zuen jakin zer erantzungo zukeen Raimundo Silvak, eta honek ere, bere aldetik, ez zekien. Handik aurrera Maria andrea ez zen berriz gelatik agertu, Raimundo Silvari esaten ari balitzaio bezala etxeko zati hura bere jurisdikziotik kanpo gelditzen zela irizten ziola, baina ezin izan zuen edo ez zuen nahi izan bere umore txarreko frustrazioa ito, ez eta bere lanari zegozkion zaratei sordina jarri ere, aitzitik, gehitu egin zituen. Raimundo Silvak erabaki zuen gauza txantxetan hartzea, baina gehiegikeria gero eta nabarmenagoa zen, horregatik azkenik pasabidera joan zen, Zarata gutxiago, mesedez, lanean ari naiz eta, Maria andreak erantzuten ahal zukeen bera ere lanean ari zela, eta ez zuela zenbaitek duen zorte ona, bizimodua eseririk ateratzekoa, alegia, eseririk, geldirik eta isilik, baina beharra borondatea baino boteretsuagoa da, hau bezalako borondate gatazkatsua izanik ere, eta isildu egin zen.
‎Azkenik, udalak partida bat bideratu du bere jurisdikziotik igarotzen den Zumarraundi errepideko egoera" tamalgarria" desblokeatzeko eta zonaldea moldatu ahal izateko.
2021
‎Ondorioz, buniortarrak libre sentitu ziren ituna hausteko, eta 1533an nasa berri bat egin zuten Alunda inguruan. Hondarribiak salaketa jarri zien bere jurisdikzioa urratzeagatik, baina Biriatuko jauntxoek Urtubiako andrearen babesa jaso zuten; Alundako egiturak kalterik pairatuz gero, Elorregiko nasa suntsituko zuela hitz eman zuen. Hiribilduak gizon armatuak jarri behar izan zituen gau eta egun nasa zaintzen.
2022
‎1967an Txabi Etxebarrieta hil zuen Guardia Zibilak, eta, hari egindako mezetako batean kantu paperak banatzen ibili nintzelako, Guardia Zibilak lokalizatu, eta niri jarraitzen hasi ziren. Inspektoreak agindu zuen bere eremuan ez nintzela klaseak ematen ibiliko; ospa egiteko esan zidan, bere jurisdikziotik berrogei kilometrora. Alde egin behar izan nuen.
‎Kanadako egoera irakasbide are hobea da, hainbat estrategia elkarren arteko lehian baitaude bertan. Gobernu zentralak, beraz, bere presentzia lehen planoko eragile ekonomiko gisa inposatzea bilatzen du hainbat bide erabiliz; hala ere, estatu kideek ez dituzte beti onartzen haren esku hartzeak, Quebeceko Gobernuak bereziki, bere jurisdikzio eremuetan muturra sartzeko ahaleginak ikusten baititu sarritan. Gainera, 1960ko hamarkadaren hasieratik gaur egun arte, eragile sozioekonomiko nagusiek (Tanguay, 1990; Lévesque et Bourque, 2013; Rioux, 2020) 54 onartu egin dute Quebeceko Gobernuak garai batean ezarri ziren estrategia ekonomikoen elaborazioan hartu zuen lider rola.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia