2000
|
|
Azpimarratzekoa da Neurathen orientabideak, bere ideiak —ilustratuak eta entziklopedistak— eta
|
bere
joera neomarxistak —hots, marxismo zientifiko eta soziologikoa—, zientzi ezagutzari buruzko ikusmolde instrumentalista nahi izan zuela babestu, ondorioz, aldi berean, zientziaren aurrerakuntzen erlatibizazio historiko eta soziologikoa proposatzeko asmoz122 Neurathen kritikak, Duhem, Poincare eta Reyren konbentzionalismoen eraginetan aberatsa, Zirkuluan ortodoxiak ‘inposaturiko..
|
|
Alta, hausnarketaren, ezinezko kalkuluaren eta emaitzaren behartasunaren elkarketak Neurath
|
bere
joera pragmatikoaren oinarrizko noziorantz hurbildu zuen, hau da, zio laguntzailearen kontzepturantz. Jakin badakigu pertsona batek, egintza baten bidez emaitzak lor ditzan, egintza horren posibilitate desberdinak behintzat kontuan hartu dituela.
|
|
Baina, zalantzarik gabe, Carnap hobekien ezaugarritzen duen marka tolerantziarena izan zen. Vienako Zirkuluaren tesien ohiko interpretazioek frogatu izan dutenaren aurrean —Carnap antifilosofoa zela,
|
bere
joera fenomenalistetan itxia eta mundua bururatzeko beste metodoen aurrean gorra; hau da, edozer, tolerantea ezik—, garaiko testuen berrirakurketa egoki batek —batez ere 1928ko Aufbau arena, hau izan baitzen garrantzitsuena Vienako etapan— bere jarrera pluralista zein egiaztagarritasunaren bere ikusmoldetik haratago zihoan premisa kontzeptualen aberastasuna azaltzen ditu —egia...
|
|
Carnapen ibilbide politikoak ere Neurathenarekin zerikusi gehiago zeukan Schlickenarekin baino, batez ere ezaugarri teorikoetan, eta ez horrenbeste praktikoetan. Carnapek bere burua sozialistatzat zeukan, baina
|
bere
joera zehaztuz:
|
|
1922tik aurrera, Vienako Unibertsitateko zientzia induktiboen filosofiaren Ernst Mach Katedraren ardura eskuratu zuen, filosofia eta zientziaren arteko edozein lotura jorratzeko ezin hobea suerta zitekeen lekua. Schlick fisikako esparrutik etorritakoa zen, Carnap eta Reichenbach lez, baina
|
bere
joera zientziarekiko interesa zeukan filosofoarena izatera hurbilduz joan zen gutxinaka, bere aurretik Katedra berean egondako bi aitzindariak ez bezala —Ernst Mach bera, 1895 eta 1901 urteen artean, eta Ludwig Boltzmann, 1902 eta 1906 bitartean—, biak filosofian interesaturiko zientzialariak baitziren. Nolanahi ere, taldea eraikitzeko egin zuen lana aurretiaz existitzen zen beste talde batek erraztu zion.
|
2001
|
|
Iparrak erakartzen du bruxularen orratza. Orratzak,
|
bere
joeraz mugituz, iparrerantz jotzen du. Iparrerantz jarriz atsedena hartzen du.
|
2003
|
|
Hezkuntza metodoak ezabatu, eta gizakiak bere burua heziko du. Erakunde politikoak ezabatu, eta gizakiak
|
bere
joera naturalak adierazten dituen elkarteak osatuko ditu eta horrela bizitza harmoniatsu (ez ’alienatu’) baten parte izatera iritsi ahal izango du.
|
2005
|
|
Hizkuntzak egiaz onuragarriak dira baldin eta bakarrik espirituari bidea erraztuz eta adorea emanez
|
bere
joera guztietan laguntzen badiote eta, azken finean, espiritu hau berari dagokion erdigunera eramaten badute, nondik bere aktibitate guztiak era orekatuan garatuko dituen.129
|
2012
|
|
Horri dagokionean, Habermasen jarrera oso negatiboa izan dela deritzogu. Alde batetik, Adornoren filosofia ahazteko
|
bere
joera: " Adornok kaos filosofikoa uzten digu".
|
2016
|
|
" No en vano dijo el filosofo que el hombre que se basta a s mismo es algo extraño al mundo humano; hay que catalogarle como Dios o bestia", idatzi du Aristotelesi alusioz (HC, 369). Alegia,
|
bere
joera naturala ez da eremuko bakardadean bakartzea, eta ez da norbanaka bere burua nagusiarazteko inguru guztiarekin ‘neoliberalki’ bizi borrokan eta lehian ibiltzea ere, indarketaz behartu beharra dagoena elkartasunean biziko bada. Aitzitik, berez lagunartea bilatzen du, jolas eta solaskideak, penak bezala pozak komunikatu eta partekatu egin gura izaten ditu.
|
2021
|
|
Ondorioz, norbanako autonomoaren kondizioa eta femeninotasunak ezarritako destinoa bateraezinak direnez, talka sortzen da: batetik subjektu, jarduera, libertate izateko duen jatorrizko aldarrikapenaren eta bestetik
|
bere
joera erotikoen eta eskakizun sozialen artean, zeinak bultzatzen baitute bere burua objektu pasibo gisa onartzera. (II:
|