Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2023
‎Horra hor BEZaren kasua: zerga egitatea enpresari edo profesional batek bere jarduera ekonomikoaren baitan ondasunak nahiz zerbitzuak ematea izango da, baina benetan kargatu nahi den ekonomia ahalbidea ondasun eta zerbitzuon eskuratzailearena da (kontsumoa).
‎Subjektu pasiboak, aitorpenaren bidez, aukera bat edo batzuk egikaritzen baditu Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan baterako ala banakako aitorpena aurkeztea edota bere jarduera ekonomikoaren etekinak zenbatzeko zuzeneko zenbatespenaren modalitate arrunta ala erraztua erabiltzea, kasu, oro har, gero ezin izango ditu aukera horiek aldatu, behin aitortzeko epea amaitu eta gero esaterako, egiaztapen eta ikerketarako prozedura hasi bada, tributuaren arauketak aukera beste une batean aldatzeko modua onartu ezik47.
‎Konstituzioaren 134.4 artikuluak xedatu duenaren ildotik, Aurrekontuen Legea kasuan kasuko ekitaldi ekonomikoaren lehen egunerako onetsita ez badago, ulertuko da aurreko ekitaldiko aurrekontuak zuzenean luzatu direla, berriak onetsi arte. Horretara ziurtatzen da Estatuak bere jarduerari ekin ahal izatea, nahiz eta edozein kari dela bide, ekitaldiaren hasieran aurrekontu onetsirik ez egon.
‎Erantzukizuna likidatzaileei eta konkurtsoetako administratzaileei ere eragin die. Erantzukizuna bada zehapenen gainekoa ere. b) Arau hausterik ez badago ere, egitezko nahiz zuzenbidezko administratzaileak tributu zorren erantzule subsidiario dira, baldin eta sozietateak eta erakunde juridikoak bere jarduera azkendu eta oraindik tributu zorren bat badu ordaintzeke. Erantzukizuna ez da zehapenen gainean izango.
‎Beraz, erreipertsekutorietate kasu bat da, baina ondasunaren eskuratzaileak ez du erantzun behar bere ondare osoarekin, tributuaren erantzule izango balitz gertatuko litzatekeen bezala. Gainera, pertsona hori erantzukizunetik aske gera daiteke ondasuna eskualdatuz, bermea ondasuna bera delako, ez, ordea, jabetzaren gaineko titulartasuna. e) Enpresaria (pertsona nahiz erakundea) erantzule subsidiarioa da bere jarduera ekonomiko nagusiaren zerbitzu ematea edo obraren exekuzioa inorekin kontratatu edo azpikontratatu dituenean. Erantzukizuna ezarriko da langile, profesional nahiz beste enpresari batzuei atxiki edo jasanarazi behar zaizkien tributuen gainean; erantzukizuna, ordea, mugatuta dago kontratatu edo azpikontratatu den zatiraino, egindako obra edo zerbitzua aintzat hartuta.
‎Eragiketen zenbatekotzat honakoa joko da: subjektu pasiboak, bere jardueran egindako ondasun emateak eta zerbitzu emateak direla-eta, ekitaldi batean hartutako kontraprestazioen guztirako zenbatekoa, Balio Erantsiaren gaineko Zerga kenduta. Lurralde bakoitzean eginiko eragiketen zenbatekoa ehunekotan adieraziko da, bi dezimalekin borobilduta.
‎Hala ere, Euskadin dauden establezimendu iraunkorrei begira hiru Lurralde Historikoek araugintza ahalmenak dituzte, eta Sozietateen gaineko Zergaren inguruan 14 eta 15 artikuluetan arau aplikagarriari eta zerga ordainarazteko Administrazio eskudunari buruz ezarritakoa aplikatuko da. Pertsona fisiko edo erakunde batek establezimendu iraunkorraren bidez diharduela ulertuko da baldin eta, edozein titulu dela bide, edozein motatako instalazio edo lantokiren bat badu, ohikoa eta iraunkorra, eta bere jarduera bertan egiten badu osorik nahiz zati batean; edo bestela, subjektu pasibo ez egoiliar horren izenean eta kontura agenteren batek egiten badu jarduera, kontratuak barne, subjektu pasiboak eskuetsita, eta agente horrek ohikoa badu subjektu pasibo ez egoiliarrak emandako ahalmen hori erabiltzea.
‎Eragiketen zenbatekotzat honakoa joko da: subjektu pasiboak, bere jardueran egindako ondasun emateak eta zerbitzu emateak direla-eta, ekitaldi batean hartutako kontraprestazioen guztirako zenbatekoa, Balio Erantsiaren gaineko Zerga kenduta.
‎Egia esan," lehiaketa ofizialetan parte ez hartzea ez denean oinarritzen erabaki tekniko batean, ezpada" ezintasun juridiko" batean, hain zuzen, kirolari profesionalari eragozten zaiolako parte hartzea ahalbidetzen dion egoera juridikoa baliatzea, hots, federazio lizentziaren izapideak egitea eta lizentzia hori indarrean izatea, orduan enpresaburuaren ez egite horrek kirolari profesionalari eragozten dio bere lanbidea normaltasunez gauzatzeko eskubidea egikaritzea". Baja egoera horrek berarekin dakar, denboraldian zehar egoera aldaraz badaiteke ere, kirolari profesionalari ukatzea bere jarduera nagusian jarduteko igurikimen oro, bai eta bere prestakuntzari, duintasunari eta etorkizunean lan egiteko aukerei kalte egitea ere. Baldintza horietan, benetan jarduteko eskubidea urratzen da [ikusi 2010eko apirilaren 28ko (238/ 2008 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎Eratutako bermea itzuliko da ABLEk bere jarduerari uzten dionean, betiere, betebeharrik ez badu kalte ordainen, alokairuen edo Gizarte Segurantzaren inguruan. Hain zuzen, hori egiaztatu da lan agintaritza eskudunean.
‎Horrela, off line modalitatean, telelangileak bere jarduera gauzatzen du enpresarekin konexiorik izan gabe, edo lantzean behingo konexioa izanik. Halakoetan, mendekotasuna asko ahultzen denez, gerta daiteke lan prestazioa ez kalifikatzea lan izaerako moduan.
‎Bestalde, bekaren prestakuntza izaera eta beka hori kasuan kasuko titulazioari lotzen zaiola antzeman daiteke, baldin eta erakunde beka emaileak bere jardunbiderako eta bere xedeak lortzeko ez badu behar bekadunik. Eta hori erraz ondorioztatu ahal izango da, baldin eta bekadunak bere jarduera amaitu ostean ez bada beharrezkoa beste pertsona bat kontratatzea jarduera hori gauzatzeko. Halakoetan, esan bide da bekaduna erakunde beka emaileak jasan beharreko kostu ekonomikoa dela [2006ko otsailaren 6ko (4965/ 2005 errek. zk.) Madrileko ANE, 4 Salakoa].
‎Modu pertsonalean eta zuzenean: autonomoak bere jarduera modu pertsonalean gauzatu behar du, hau da, bere lan eta esfortzuarekin parte hartuz. Beraz, autonomoa ezin izango da ordeztu, hori gertatzen baldin bada ordeztutakoak autonomo izaera galduko duelako.
‎G Kontraprestazio ekonomikoa jasotzea bere jardueraren emaitzaren arabera, bezeroarekin itundutakoarekin bat etorriz eta jardueraren arriskua eta mentura bere gain hartuz.
‎(e) Alderdi negoziatzaileak ordezkatzen dituen batzorde parekidea izendatzea, legean ezarritako gaietan eta hala eratxikitzen zaizkion gaietan eskumena izan dezan. Halaber, batzorde horrek bere jarduerak gauzatzeko prozedurak eta epeak ezarri dira, bai eta batzordearen baitan sortutako eztabaidak gatazkak epaiketaz kanpo konpontzeko sistemen esku utziko direla ere; sistema horiek izango dira LELTBren 83 artikuluko estatuko nahiz autonomia erkidegoko lanbide arteko akordioen bidez ezarritakoak.
‎Zeharo ukatzen zuen estatu liberalak gizarte auzia gainditzeko legegintzan egindako edozein eraldaketa; are gehiago, sistema kapitalista desagerraraztea defendatzen zuen. Horren ondorioz, bere jarduera oso osoan sistemaren aurkakoa izan zen. Beraren jarraitzaileek zuzeneko ekintza eta indarkeria sinesten zituzten, langileriaren askatasun osoa eta gizarte justizia lortzeko bide bakar moduan.
‎...sta elektroniko baten helbidea, betiere, langileak darabilen web mailaren programa informatikoa enpresa horretan sortu bada [2001eko martxoaren 16ko (2158/ 2000 errek. zk.) Asturiaseko ANE, 4 Salakoa]; une oro langilea kontrolatzea ahalbidetzen duen on line konexioa edo konexio telematikoa [1999ko irailaren 30eko (469/ 1999 errek. zk.) Madrilgo ANE, 4 Salakoa]; mendekotasun teknologikoa, langileak bere jarduera enpresaren programa informatikoekin bakarrik gauza dezakeenean [2005eko apirilaren 11ko (143/ 2004 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa]; eta langileei kreditu txartelak ematea [2004ko urtarrilaren 15eko (1456/ 2003 errek. zk.) Kantabriako ANE, 4 Salakoa].
‎Adibidea: A enpresak (enpresa nagusiak edo komisio emaileak) B enpresa kontratariarekin kontratatzen du bere jardueraren zati bat. Era berean, B enpresa kontratariak kontratatutako jardueraren zati bat azpikontrata dezake C enpresa azpikontratariarekin.
‎(c) Enpresa lagatzaileak behar adinako baliabiderik ez izatea bere jarduera gauzatzeko.
‎Baina toki administrazioen lurralde organoen buruak, organo erabakitzaileak, sufragioaren bitartez aukeratzen dira eta hautagai horiek berezko izaera politikoa daukate. Ez dauka zentzu handirik hautatutakoek ez dutela bere jarduera irizpide politiko batetik egingo pentsatzea. Gainera, alderdi politikoen hautetsiak izaten dira eta alderdiek berezkoa duten ideologiaren arabera jarduten dute.
‎Horrela dirudi, Zuzenbide zibileko zaintzaren kontzeptua Zuzenbide publikoko harreman bat definitzeko hartzen delako. Esangura horretan, ARIAS ABELLAN ek esaten duen bezala, zaintza organoak bere jardueraren bitartez zaintzapeko organoaren gaitasun falta betetzera etorriko da180 Bocanegra Sierrajaunak Martin MATEOren hitzak erabiliz, hurrengoa aipatzen zuen Estatuaren zaintzaren inguruan: ". monarkia absolutuek uste zuten bezala udala zaintza behar duten adintxikiko bezala ulertuz..." 181 Arias ABELLANek adierazten duenez, gaur egun ezin daiteke zaintzaren kontzeptua modu horretara ulertu toki erakundeek EKren 137 artikuluaren arabera berezkoak dituzten interesen kudeaketarako autonomia eta gaitasun osoa dutelako.
‎Zuzenbideko Estatuaren oinarrizko printzipio nagusietariko bat legezkotasun printzipioa da eta botere publikoek jarduten duten esparru guztietan agertzen da. Toki ogasunaren inguruan legezkotasun printzipioa bere jardueraren mugatzat har daiteke. Legezkotasun printzipio honetatik lege erreserbaren printzipioa ondorioztatzen da eta honek zuzeneko eragina dauka toki ogasunen diru sarreretan eta gastuetan.
‎Autonomia erkidegoei gauza berdina esaten zaie toki erakundeekiko. g) Erakundeen arteko leialtasun printzipioa (9 art.) Aurrekontuen esparruan Administrazioen arteko lankidetzak harmonizatu eta errazten duen printzipioa da. Horretarako, Administrazio publiko bakoitzak honako hau egin du: Administrazio publiko bakoitzak bere jarduerak AEFJLOren esparruan beste Administraziotan sorraraz ditzakeen eraginak baloratuko ditu. Administrazio publiko bakoitzak esleituta dituen eskumenen erabilera legitimoa errespetatzea. Bere eskumenak baliatzean, interes publiko guztiak haztatzea, eta, zehazki, beste Administrazio publiko batzuek kudeatu behar dituztenak. Gainerako Administrazio publikoei berezkoak dituzten eskumenekoak dir...
‎Modu horretara ulerturik, zaintza gauzatzen zuen organoak, zaintzapean gelditu behar zen organoaren gaitasun faltagatik, hau da, toki erakundearen gaitasun faltagatik esku hartzeko betebeharra zuen. Hori horrela, zaintza gauzatzen zuen organoak bere jardueraren bitartez beste organoak zuen jarduteko gaitasun falta betetzeko asmoa zuen. Espainiako toki erakundeen historian zehar eztabaida askotan eman da, batez ere XIX. mendean zehar, toki erakundeen izaera bera kolokan jartzen baitzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia