Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2007
‎ONDORIOAK EDO a. Euskara i (ra) kastea bera ere euskararen alde asko egiteko modua izan daiteke. b. Helduen euskalduntzeak funtzio argia dauka normalizazioan, baina bere jarduera horretara begira jarri behar du, eta horretarako bere lana euskalgintzaren barruan ondo integratu behar da. c. Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar.
‎Sindikatu honek euskara eta euskal kulturaren zerga biltzen du, euro bat herritar bakoitz. Gainera baditu bere jarduera propioak, adibidez eusko Jaurlaritzarekin elkarlanean eTBren errepikagailuak eraikitzen eta mantentzen ditu, kultura lehiaketak antolatzen eta sariak banatzen, euskararen aldeko aldarrikapenetan parte hartzen... egia erran, aspaldidanik udalerria da euskaltasunaren kokagune nagusia. eskuduntza dauka lehen mailako ikaskuntza laguntzeko bereziki hezkuntza elebiduna. Jaiak eta kirolak antolatzen ditu besta batzordearen bidez. kulturgintza bultzatzen du liburutegi edo mediateka baten inguruan. eremu guzietako elkarteak, komunikabideak barne, laguntzen ditu beren finantzamenduan eta ekintza kudeaketan. eke eta euskal sindikatuaren arteko lankidetza eraginkorra da, gure aspaldiko historian oinarritua baita.
‎" urtero finkatzen da kultura egitasmoa eta araberako aitzin kontua bozkatzen (milioi bat euro hurbil 2012an). ekintzen eta finantzaren bilana urteroko biltzar nagusian egiten da, botere publikoaren, udalerrien eta elkarteen aitzinean. Lauzpabost urtetarik ekek gogoetaldi zabal bat antolatzen du, herritarrei galde egiteko zer pentsatzen duten euskal kulturaz, bere jarduera gaurkotzeko xedearekin.
2009
‎hizkuntza eskubideen gaineko sentikortasuna sustatzea; hala eskatzen duten herritarrei, hizkuntza eskubideen babesari buruzko informazioa eta aholkularitza ematea; eta lankidetza eskaintzea instituzio zein erakundeei, aipatutako eskubideek bete daitezen. Elebidek, bere jardueran, oinarritzat hartuko ditu indarrean dagoen araudian aitortzen diren hizkuntza eskubideak.
‎Makina Erremintaren Institutua Elgoibarren kokatuta dago, eta industriaren eta gizartearen zerbitzura dagoen berrikuntza teknologikorako zentroa izanik, prestakuntza teknikoaren eta teknologiaren hedapenaren eremuan kokatu du bere jarduera.
2010
‎UPV/EHUk sortu zenetik bere jardueretan euskararen erabilera sustatzeko ahalegin berezia egin du. Zenbait esparrutan lortutako emaitzak oso onak dira, besteak beste, graduko eskaintzan edo AZPko langileen hizkuntza gaitasunean.
‎UPV/EHUk sortu zenetik bere jardueretan euskararen erabilera sustatzeko ahalegin berezia egin du. Zenbait esparrutan lortutako emaitzak oso onak dira, besteak beste, graduko eskaintzan edo AZPko langileen hizkuntzagaitasunean.
‎Hasiera batean, gaztelania eta ingelesa erabiliko dira; lehena, Kataluniako hizkuntza koofiziala delako, eta bigarrena, nazioarteko komunikaziorako lingua franca delako. Horien bidez, jakintza transmititu eta harremanak ezarri ahal izango dira beste pertsona eta erakunde batzuekin, eta, horrela, unibertsitateak bere jarduerako esparru guztietan ospe ona lortzen duela bermatuko da. Eta, azkenik, beste hizkuntza batzuen erabilera selektiboa sustatu edo sartu da unibertsitateko jardueretan.
‎1989an sortua, kulturaren ministeritzari lotu den erakunde arin horrek, 30 langile baino gutiago dauzka aurrekontu txiki batekin, Frantses hizkuntzarako ordezkaritza izena zuen. 2001ean Frantsesa eta Frantziako hizkuntzetarako ordezkaritza orokorra (Délégation générale à la langue française et aux langues de France) bilakatua da," estatuak gure herriko aniztasun linguistikoaren onarpena marka dezala" (www.dglf.culture.gouv.fr/). baina bere jarduera nagusia frantsesaren alde doa. urtero, irailaren 15eko, 1994ko Frantsesaren erabilerari buruzko legea aplikatuz, erakundeak frantsesaren erabilerari buruzko txosten bat parlamentuari eman behar dio. eskualdetako hizkuntzak 3/ 4 orrialdetan aipatuak dira. euskaldetako hizkuntzen aldeko jarduerak hemen ere xehetasunetan sartzea luze luzea litzateke, beraz egoerabalantze motz bat baizik ez ... 72). halere, murgiltze eredua gutxien garatu den eredua da irakaskuntza pribatuan izanez. irakaskuntza publikoaren parekotasuneko elebidun eredua gehiago garatu da baina oztopoak ez zaizkio faltatzen ere (Coyos, Bat 70:
‎2.1 hizkuntza idelogia ofizialaz eta iritzi publikoaz ideologiak legeria baldintzatzen duela erran dugu, baina beste norabidean ere indarrean den legeriak idelogia eragin dezake. ausarta baldin bada, adibidez, indarrean den ideologia aldarazi dezake. oro har ideologia legeria bezain garrantzitsua da, garrantzitsuago behar bada. alabaina badakigu bozkatuak diren legeak ez direla beti aplikatzen edo partzialki, edo batzuetan batere. ideologiak aldiz ekintza bideratzen du, kontzienteki ala ez. ideologia ideia sistema gisa ulertuko da eta ondorioz frantses estatuaren hizkuntzei buruzko ideologia estatuak daukan frantsesari eta beste hizkuntzei buruzko sineste, judizio eta aurreiritzi sistema litzateke. baina eskualdetako hizkuntzen kasuan nola ateratu ideologia ofiziala, frantses estatuaren ideologia nola agertarazi? uste dugu gobernuaren komunikazioaren bidez agertaraz dezakegula eta bai ere bere jardueren bidez. beraz, ministro deklarazioetan, gobernamenduak ofizalki galdetu dituen txostenean aurkituko dugu. ideologia horri maila nazionalean eragin soziala duten presio multzo ofizialenak gehi diezazkiogun, frantses akademiarena adibidez estatuaren ideologian eragin baitu. halere, azken hori gutxi gorabehera ofiziala izanik ere ez da estatuarena, baina bere eragina handia da iritzi publik... alsaziera, bretoiera, frankoprovenzera, euskara, katalana, korsikera, oil hizkuntzak, okzitaniera. oro har ideologia legeria bezain garrantzitsua da, garrantzitsuago behar bada.
2011
‎Zuzendaritzak proiektuan sartzea erabakitzen du eta erabakiak eta konpromezuak idatziz hitzartzen dira. Hitzarmen honetan CDHk hartzen duen konpromezua bere iharduerak euskalduntzeko plangintza aplikatuko duela da, zehaztapenik gabe. Zehaztapenak bigarren fasean etorriko dira.
2013
‎" Aldizkari honen hartzaileak euskararen berreskurapen eta normalizazio lanetan diharduten euskaltzale, teknikari, irakasle edo unibertsitateko ikerlariak dira. Aldizkariaren helburu nagusia eragile hauentzat bere jarduera esparruan lagungarri izango zaien informazioa bildu eta hedatzea da".
2014
‎mutilek txikitatik A ibilbide naturala burutzen dute, zeinak etxean eta kalean erabileran barneratzen diren. Bide honek hitanoaren aukerak ezagutu eta esperimentatzera darama, eta honek guztiak hikarekiko jarrera baikorra sortarazten dio, bere jarduera eta pertsonalitateari atxikita agertzen baitzaio. Neska gehienek aldiz ez dute umetatik hitanoaren A ibilbidea egiten eta gero nerabezaro eta gutxi batzuk gazte denboratan hasten dira bide hau jorratzen (hemen nokak duen gutxiespenak eragina du).
2015
‎Horren ondoren etorriko dira estrategien lanketa, gelara eramateko jardueren diseinua, inplementazioa eta jarduera grabatuen auto behaketa. Horrekin guztiarekin, irakaslea bihurtu nahi da bere jardueraren protagonista eta eragile nagusi, bere praktikaren gaineko kontzientzia har dezan eta bere jarduera pedagogikoan aurrera egin dezan. Horrek lagunduko du zeharka ikasleen ikaskuntza hobea, hori baita irakaslearen xede nagusia, alegia, ikasleak garatzea, ikasleek gauza interesgarriak egitea, ikasleek ondo hitz egitea...
‎Horren ondoren etorriko dira estrategien lanketa, gelara eramateko jardueren diseinua, inplementazioa eta jarduera grabatuen auto behaketa. Horrekin guztiarekin, irakaslea bihurtu nahi da bere jardueraren protagonista eta eragile nagusi, bere praktikaren gaineko kontzientzia har dezan eta bere jarduera pedagogikoan aurrera egin dezan. Horrek lagunduko du zeharka ikasleen ikaskuntza hobea, hori baita irakaslearen xede nagusia, alegia, ikasleak garatzea, ikasleek gauza interesgarriak egitea, ikasleek ondo hitz egitea...
2018
‎Euskarari dagokionez, bereziki azpimarratzekoak dira beste bi gertaera: AEK k Erribera kaletik Aita Mari zinemako lokaletara eraman zuen euskaltegia (2003an), eta Udal Euskaltegiak bere jarduera bertan behera utzi ondoren, AEKren euskaltegia Bidasoa kalean ezarri zen (2008an), Udalaren lokalean.
2020
‎Horregatik ekimena abian jartzea ez daiteke Behategiaren lana soilik izan. Alabaina, horixe da bere jarduera ugari gidatzen dituen egitasmoetako bat. Horrela, burutzen ari diren datu bilketak, analisi sektorialak zein harremanak helburu horri begira daude.
2022
‎Lanen izenburuetatik, berriz, ikus dezakegu soziolinguistika eremuaren hedadura bere osotasunean. Euskararen biziberritzeari lotutako soziolinguistika lehenesten du Soziolinguistika Klusterrak bere jardueran; eta hala islatzen da Txillardegi Hausnartu sarietan ere. Deigarria da, baina, zenbat diziplinatatik egin zaion ekarpena ezagutza arlo horri.
‎Enpresak bere jarduera antolatu behar du produktuen ekoizpena edo zerbitzuen eskaintza merkatua ordaintzeko prest dagoena baino kostu txikiagoan egiteko; eta, horrez gain, enpresaren jarduerak balorazio sozial positiboa jaso behar du. Xede horrekin, helburu askotarikoak identifikatzen dira:
‎Hizkuntzen esparruari dagokionean, enpresak bere jardueran aplikatuko dituen irizpide linguistikoen adierazpen esplizitua bere kode etikoaren baitan integratzea da helburua, hala, enpresaren kode etikoak eskubide linguistikoekiko errespetua eta aniztasun kultural eta linguistikoaren aldeko konpromisoak finkatuko baititu. Beraz, kasu honetan helburua kultura eta hizkuntza aniztasunaren balioak gainerako balioekin eta printzipio orokorrekin lerrokatzea da.
‎Iraunkortasun memoria edo erantzukizun sozialaren memoria dokumentu publikoa da, hain zuzen, garapen iraunkorraren alorrean egindako ekintzak jasotzen dituena. Memoria horren bitartez enpresak azken urtean arlo ekonomikoan, sozialean eta ingurumenekoan izandako emaitzen berri ematen du, eta bere jardueraren irudi orekatua eta arrazoizkoa eskaini behar du, eta ekarpen positiboak zein negatiboak barneratuz (Innobasque, 2011: 31).
‎Enpresa batek, ezer baino lehen, bere jarduerari dagozkion erantzukizunei erantzun behar die. Ibaia kutsatuz gero, langileak gaizki tratatuz gero, bezeroak engainatuz gero, zerga iruzurra eginez gero, gizartearen aurrean duzun erantzukizuna gai horiei heltzeko pasatzen da.
2023
‎Artikulu honetan, Topaguneak sortu zenetik gaur egun arte egin duen ibilbidea aztertzen da: zein izan diren bere jardueraren ardatzak eta denboran zehar zer nolako bilakaera izan duten. Bestalde, aurreko bi kongresuek suposatu zuten aldaketaren berri ematen da eta ezarri zituzten jarduerarako oinarriak aintzat harturik egindako bidearen balorazio bat egiten da, etorkizunera begira mugimenduak dituen erronka nagusienak identifikatuz.
‎Kideen uste eta ametsek mugiarazi dituzte hainbatetan euskara elkarteak, baina mugimendua saiatu da garai historiko zehatzetan sortu den korpus teorikora moldatzen bere jarduera. Euskalgintza eta herrigintza ulertzeko modu baten ordezkariak dira euskara elkarteak.
‎Sorreratik bertatik osaera, helburu eta estrategian ekarpena egin duen mugimendua da euskara elkarteena, intuizioa eta jakintza uztartu dituena bere ibilbide osoan zehar. Kideen uste eta ametsek mugiarazi dituzte hainbatetan euskara elkarteak, baina mugimendua saiatu da garai historiko zehatzetan sortu den korpus teorikora moldatzen bere jarduera. Euskalgintza eta herrigintza ulertzeko modu baten ordezkariak dira euskara elkarteak.
‎Baina... bertan behera utzi behar izan genuen, baita 2020rako genituen asmoak ere. Horrez gain, Kantu Taldeak eta Kukuke antzerki eskolak, biak ala biak, ahalegina egin arren, bertan behera utzi behar izan zuten bere jarduera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia