Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2000
‎Bestalde, eta ugaritasunaren ondorioz, gero eta gehiago begiratzen zaio idazlearen lanari, eta ez bere izenari. " Izenik gabeko" idazle gero eta gehiagoren liburuak dira aipagarri.
‎Erakunde jakin batek webgune bat egiteko agintzen dio diseinu edo komunikazio enpresa bati. Etxe horrek webgunea egiten dio, eta enkarguz domeinu bat hartu ere bai, baina, adi, domeinua ez du bezeroaren izenean erregistratzen, baizik eta bere izenean.
2001
‎Mixel Labegeriegana etorriz, beharbada, Ipar Euskal Herriak ezagutu duen hizlari politiko euskaldun gaitzenak —Ibarnegarai ahantzi gabe—, eztabaidatuenak, miretsien bezain gaitzetsienak, 1942an, bere izen abizenez behinik behin, Ipar Euskal Herriko pastoral, maskarada, kantu eta dantzen berri baino ez du ematen, bere euskalherrizaletasuna horretara mugatuz.
2002
‎U rte gutxi batzuk geroago Falo zantarralibu ruarenegileak nahiago izan zuen anonimatoan mantentzea bere izena, eta liburua promozionatzeko egin zitzaion elkarrizketan, aurpegia farola baten atzean ezkutatu zuen, liburu hark eragina edo eduki baitzezakeen bere lanpostuan (garai hartan jendaurrean agertzen zen kazetari ezaguna).
2003
‎Aitak ez du seme hilaz ezer jakin nahi. Errukiz edo konpromisoz, bereziki maite ez zuen Hiri Eternoko kolonia aleman artista eta literarioak hala ere eraiki zion hilarriak," Goethe filius (1830)" dio soil, mendeku edo burla bat agian, bere izen propioa aipatu ere gabe. Augusto von Goethe, esaten zuen, zeritzola.
‎24th 1821", inon argitzeke han datzanaren izena. Keatsen oroitarri" publikoa", bere izena eta profilaren erliebearekin eta poesia bat, kanposantuko horman topatzen duzu gero, aparte, erdi ezkutuan. Historia tragiko hunkigarri bat, hau.
‎Enp resa globalizazioak —dei diezaiogun bere izenez: Inperialismoa— libre diruditen hedabideak behar ditu.
‎Eusko Jaurlaritzara bulego orduz kanpo deitu, eta" jSeguridad!" dioen hitz hotsa entzuten da telefonoz bestalde, baina harek ere ez du zehazten zein segurtasun bermatzen duen. Iruñean bizi eta udalarekin harremanak euskaraz izan nahi dituenak, zerrenda berezi batean eman behar du bere izena, baina ez diot inori entzun nazien garaiko Alemanian oinarritutako metodoa denik (fitxatuta daude euskaraz hitz egin nahi duten iruindar guztiak, bai). Eta...
2004
‎Gogoeta egiteko modu desberdin bat da, ez berria, bai alabaina be rkokatu a. Filosofia literatur genero gisara ikusi behar dugu, esaten digute, eta filosofiak genero horretara murriztu behar du. Areago, filosofiak bere izena galdu behar du, epistemologia eta metafisika izenak batez ere, eta ongi legoke narratibaren baitan sartuko balitz, istorioak kontatuz, ipuinak, eta ez orain arte erabili dituzten kontzeptu mamuak, egia, aurrerakuntza, ezagutza ziurra, objektibotasuna edo errepresentazioa, eta horiek dakartzaten beste horrenbesteko dikotomiak.
2005
‎Ibon: Gezura diozu, ez du erurik, ez obenik eta nik bere izena goratuko det.
‎Romain zen bere izena. AGIRRE ODRIOZOLA, Joxean.
2006
‎Partzialki soilki kontabilizatu dut Ikastolen Elkartea. Hemen kontabilizatu ditut berak bere kasa eta bere izenean atera dituenak, eta ez Elkar ekin batera egin dituenak, horiek bertoko" argitaletxeak" sailtxoan baitaude.
‎Eta hortxe agortu zen. Azken urteotan behin eta berriro adierazi du azken nobela hori idatzita bere izena ere aldatu nahi lukeela, jaiotzatikakoa berreskuratuz. Edo, finean kontu bera, Euskal Herriaren izena ere aldatu beharra.
2007
‎Aipatu denez, Prestige ren hondamendiak arriskuaren gizarte globalizatuaren paradigma erakusten du osoki. Japoniako, Greziako, Letoniako, Danimarkako... itsasoetan egon da, eta hainbeste kontinente desberdinetan ibiltzearenak zerikusi gutxi dauka bere izenarekin (prestigio: goiko estatus edo erreputazio, arrakasta, eragin eta aberastasunagatik lorturikoa) eta gehiago opakutasunarekin eta erantzukizunei ihes egiteko borondatearekin.
‎M. sigla hutsez idatzi izana filosofoaren izena zenbaki osoan ez zen seguruenik editoreen aldetiko nahiko autozentsura izan. Jakin aldizkariaren 21 zenbakiko (1981)" Historia" artikulu luzean idatzita dagoenez," Autozentsura ez da aski izan, hizkuntza ‘eliptikoak’ ez du Administrazioa engainatu, Marcuse bere izenez aipatu ordez zenbaki osoan ‘M.’ jartzeak ere ez".
2008
‎Inoiz gaztelaniazko manifestu gisako testuetan ere parte hartu zuen, adibidez Euskaltzaindiaren izenean 1920an Alfonso XIII.a erregeari zuzendutako gutun irekian (euskararen aldeko neurriak eskatuz). Gutun hau osoki intelektualtzat har liteke, zeren kultur prestigioan oinarrituz agintari bati herriaren aldeko neurriak eskatzen baitzaizkio, eta gainera prentsa bidez. Berezitasuna gutun indibiduala ez izatean dago, ez baitzuen Azkuek, bere izenean, edo euskaltzain desberdinek, beren izenekin, sinatu, baizik Euskaltzaindiak erakunde gisa. Puntu horretan frantses intelektual indibidualen eredutik urruntzen zen, baina gainerakoan ez.
‎Zentzu horretan, arlo kulturalean bere autoritatea errebindikatzen zuen bitartean (ortografia ebazteko, neologismoak sortzeko, obra musikal bat ona zen esateko...), arlo propioki intelektualean diskretuago aritzen zen: sarritan inplizituki jokatzen zuen bere autoritatearekin, ez zuen bere izena publikoki haizatzen zerbait nabarmen politikoaren alde, baizik kultura arloko obrekin ibiltzen zen, maiz erakunde edo plataformaren batean atzean gerizatuta. Intelektual tipikoen ezaugarrietako bat indibidualitatearen aldarrikapena bada, Azkue puntu horretan arautik aldendu zen.
‎Nor ez da umetan zapo hizkuntzan hitz egiten saiatu? Nork ez du bere izena atzekoz aurrera esan belarrira zer soinu egiten duen jakiteko. Nork ez du maitemindutakoan sms formatuko poesiarik egin?
‎Eta eskolan modu askotara ager daiteke estimu hori: ikasle bati bere izena polita dela esatea, bere jatorrizko hizkuntzan irakurritako zerbait interesgarria iruditu zaigula aipatzea... Finean, hori da Maalouf-ek azaltzen duen adeitasuna geure hizkuntza ikasten ari den ikaslearen hizkuntzarekin.
‎Eta halako presiorik ez dutenean estresatu egiten dira asko, eta beren buruari epeak jartzen hasten. Urteetan buruan eta zirriborroetan bueltaka darabilten eleberriak nekatu egiten dituelako (denbora hautsa bezala itsasten baita paperen gainean); beste zerbait idazten hasteko gogoa dutelako; argitaratu gabe luzaz egonez gero ahaztuko duten beldurrez (idazle batek kontatu zidan izan zuela garai bat egunkariak goitik behera arakatzen zituena, bere izenaren bila)... Eta hala erakutsi digutelako:
2009
‎Gure Joan Perezen lanetan ikusten dugu behin eta berriro, bere familiaren historia egitean, oinarrizko unitatea ez dela familia gaur egun ulertzen dugun bezala, beste familia askoz ere zabalagoa baizik, Lazarragatarrak, edo XVI. mendean euskaraz deitzen zuten bezala, Elazarragarrak. Euskarazko hitz hori bizpahiru aldiz agertzen da bere azalpenetan, argi utziz hori dela bere familiaren oinarrizko erreferentzia; gaztelaniaz, los Lazarragas esaera erabiltzen du5 Leinu horren barruan denak Lazarragatarrak baziren ere, bakoitzak bere izena zeukan, baina adi puntu honetan: izen hori normalki konposatua zen:
‎Mota horretako izenak oso ondo dokumentatzen dira Euskal Herri osoan, eta bereziki Araban, XVI. mendean jasotzen diren kanta zaharretan, adibidez Ibarguen Cachopin izeneko kronikan; bihar bertan Julen Arriolabengoak hitz egingo digu bereziki horretaz. Garbi dago hori dela euskarazko forma klasikoa, baina nire uste apalean garbi dago forma hori funtsean Erdi Aroari dagokiola, eta leinuen beherakadarekin batera galdu zela euskaldunen artean nork bere izena euskaraz eta molde horretan emateko ohitura: aurrerantzean sistema berri bat jarriko da indarrean, eta sistema horretan euskaldunek" de" partikula erabiliko dute sistematikoki, euskarazko idazkietan ere, nire ustez, dotoretasuna emateko euren buruei," de" erabiltzea Gaztelan edo Frantzian nobleziaren sinboloa izaten baitzen.
‎Zentzu horretan, beraz, informazioa, kutxa ez ezik, edukiak ere bada. Marc Ambinder ek (2008)" komunikabide berriei" eta Estatu Batuetako presidentearen politikari buruz esaten duen moduan," Batu" nozio horrek, eta bere izenean guda zibilean() borrokatzeak, egunkarien indarrari esker irabazi zuen sinesgarritasuna, horrela hurbildu baitzen auzia eta batasunaren ideia indartu. Informazioa, transmititu ez ezik, eraldatu egiten da.
2010
‎Metroko aulki batean aurkitu zuen eta hartu egin zuen. Irakurri ostean bere izen abizenak paratu zituen barrualdean," gustatu zait" idatzi eta neuri pasatu zidan. Aitortu behar dut ez dudala irakurri.
‎Areago, informazioa ere berarengandik zetorren. Eta nik Euskal Aditza egin eta liburu bezala argitaratu nahi izan nuenean, Imanoli eskatu nion bere izena jartzea: bera eta neu.
2012
‎Eleberri honetan ederki ematen zaigu aditzera, pertsonaien eta bereziki protagonistaren esperientzien bitartez, eroetxeetan gertatzen den identitate indibidual eta kolektiboaren deuseztapena. Irakurtzeari ekin bezain laster konturatzen gara istorioa inolako kokapen barik hasten dela, protagonistak lehenengo pertsonan hitz egiten badu ere, bere izena orri dezente aurrera egin eta gero baino ez zaigula aitortuko, medikuaren ahotik hain zuzen. Era berean, eguneroko bizitzaz egiten dituen hausnarketa etengabeek argumentua heterotopian eta ez denbora batean gauzatzen dela adierazten digute.
‎Barkamenaren antzeko ezer exijitu ezin zaion bezalaxe pertsona morala ez den beste inori. Buruzagi batek, bere izenean, pertsona pribatu gisa biolentzia politikoak kondenatzea zeharo posible da, eta, gertatu, halaxe gertatzen da normalean. Baina herri batek bere ordezkarien bidez esklabotza edo holokaustoarengatik barkamena eskatzeak zentzu sinbolikoa besterik ezin dezake izan, eta horrek ez du ekartzen inolaz ere egindako kaltearen konponketa politikorik.
‎Aldiz, proiektu artistiko bat da. Be (com) ing Dutch izan zen bere izena, eta 2006 eta 2008 artean Herbeheretan garatutako pentsamendu eta erakusketa ekintza izan zen.
2013
‎Eta gero, ni ere patuak erbestera eraman ninduenean 1960ko hamarkada bukaeran, hirugarren Txillar batekin aurkitu nintzen. Klandestinitateak modu askotara mozorrotzen zituen bere izen abizenak, baina izanak Larresoro, Goienetxe, Usako, Begiko, Aztabizkar ezizenen atzean ezkutaezina zen baten luma salatzen zuen. Hasieran bera Belgikan eta ni Parisen, gero bera Iparraldeko kostaldean eta ni barrualdeko Hazparnen, erbestealdian beste hirugarren Txillar bat aurkitu nuen.
‎Baina XVII. eta batez ere XVIII. mendetik aurrera, botere politiko hori estamentu edo, geroago, klase oso bati kendu behar zaiola teorizatzen da. Nobleziaren aurka herria agertzen da, eta bere izenean burgesia. Horrela gertatzen dira Iraultza handiak Ingalaterran, Estatu Batuetan edo Frantzian.
‎Egun, Scott Brownek 81 urte ditu, mundu osoan ezaguna da, unibertsitaterik hoberenetan klaseak eman ditu eta ez du gaia pasatzen utzi nahi: bere izena 1991ko sarian sartu zutela aipatu du elkarrizketa batean. Kanporatzeko arrazoia emakume izatean zetzala, eta bazela garaia Pritzker Fundazioak atzera egin eta burututako akatsa konpontzeko.
‎Laster hasi ziren kolaboratzen; 1967an ezkondu ziren, Scott Brown Venturiren estudioan sartu zen eta 1969an sozio izendatu zuten. 1966an bere izenarekin soilik atera zuen Complexity and Contradictions in Architecture liburua izan ezik, Venturik egindako lan guztiak Scott Brownekin sinatu ditu. Horien artean, Learning from Las Vegas funtsezko liburua eta estudioak egindako eraikuntza guztiak.
2014
‎Eibarko Zina izenpetu zuten 63 idazle, irakasle eta alfabetatzaileren artean ere agertzen da, zerrendako azkena. Mitxelena bat ote zetorren bere izenaren erabilera horrekin. Mitxelena bera ez dakit, baina Mitxelena ezagutzen zuen asko harritu egin zen Salamancako irakaslearen izena hor ikusita.
2015
‎Eta ildo horretatik segitzen du, beti berrituz, noski... Baina ELB, bere izenak dion bezala, Euskal Herrian sortu zen, eta hori hautu politiko bat zen, garai hartako panoraman ez zena erraza onesteko... Gaur egun Iparraldeak ez du oraindik koadro instituzionalik, baina Iparraldearen eremuan elkarte edo egitura bat sortzea oso normalizatua da.
‎Nondik nora aldaketa hori, zerk bihurtu ditu hizkuntza horiek erakargarri orain? Gaztelaniaren erakartzeko indarra, bere izen onean edo bere edertasunean edo bere kultura handian oinarritzen dela uste ote dute euskarak erakarri egin behar duelaka ari zaizkigunek?
‎Lan talde horiek lan eskerga egin zuten, ez pertsona guztiek baina bai talde guztiek. Egunkaria Sortzeneko kideak 75 ginen, batzuk ez ziren sekula agertu ere egin, baina bere izena ez zuten hortik kendu, alegia, euren izena emateko prest zeuden, eta eskatzen zitzaienean zerbait egiteko ere bai. Egoteko modu asko daude, batzuk aktiboago eta beste batzuk ez hainbeste, baina denenak balio du.
2016
‎Martxoaren 8an, urteroko manifestazioaz gain, integrismo katolikoaren kontrako martxa deitua izan zen, Espainiako karrikatik apezpiku etxera. Eta azken aldian hitzetik hortzera ibili da bere izena, bai frantziar ministroen ahotan, baita ostatuetako garagardo artean ere. Daesh mugimendua eta abortuaren aldekoa konparatu zituen txio poetikoa dela-eta, ez da gutxi hitz egin.
2017
‎Filmean Josebek kontatzen digu bera" vasca" edo euskalduna dela, Errenterian jaioa, nahiz eta bere nazionalitatea txiletarra izan, eta jarraian herri amerikar horren pasaportea ikus dezakegu bere izenarekin. Espainiako armada faxistak sorturiko gerra baino lehenagoko argazkiei so egiteko aukera ere ematen digu dokumentalak, Joseberen oroitzapen zuri beltzak ikusgai.
‎Asko dira euskaldunak izendatzeko erabiltzen diren hitzak" Biscayens"," Basques"," Señorio"," Bascongadas"," Vizcainos"," Guipuzcoanos"," Alaveses", baina horiek denak partzialak dira: " Zorigabeko herri leinu honek, honela, bere izenaren batasuna bera ere galdu du". Horrexegatik, eta bere ikerketaren abiapuntuari eta helburuari so eginez, honako erabakiaren berri ematen digu Humboldtek hor bertan:
‎" Gertu da eguna non herri honek ahaztuko dituen bere izena eta helbidea" eta, ondorioz, Euskal Herriko lurraldeen liburu berdea eta zuria idazterakoan, autogobernu ponentzia idazterakoan edota, herri honetan zerbait egiten den aldiro gertatu bezala, kritikatzerako orduan(" susmoa banuen baina, argitu didazu zalantza: denok baino gehiago dakizu"), ezin dugu inondik inora ere ingurune digitalak ezarri digun paradigma eta markoa baztertu, eta galdera konplexuei ezin dizkiegu erantzun errazak eman.
2018
‎Egun, ezkerreko mugimendu anitzek ez dute Karl Marx aipatzen. Bertze kasu batzuetan bere izena aipuetan agertzen bada, ez da aintzakotzat hartzen bere ekarpen osoa. Klaseen arteko borroka ez da Marxen ikerketa osoa.
‎justiziaren aldekoak ez ezik, kartzelaren aurkakoak izan dira. Manadakoen auziko sententziaren osteko manifestazioetan inork ez zuen akusatuak espetxean usteltzeko eskatu, egiari bere izenez deitzen dion justizia baizik; Altsasuko gazteen aldeko ekimenetan ez da zigorgabetasunik aldarrikatu, presondegietan sartzen ez den proportzionaltasun printzipioa baino ez. Alabaina, Xabier Rey euskal presoa etxera hilotz itzuli eta gutxira agindu du Zubietako kartzela Grande Marlaska Barne ministroak.
2021
‎Ordutik, paper ofizialetan eta guzti naiz Pilare". Meñakatik Gipuzkoara joatearen neurria irudikatzen du bere izen aldaketak. Maria Pilar izateari utzi, eta Pilare bihurtu zelako han.
‎Handik denbora batera bere izena harrapatu nuen nik nonbait, eta gero komunikabideetan entzun nuen bala bala. Harrapatu zuten.
‎bere ahizpa atxilotu zuten lehenengoz hamabost urterekin, Karmel aldizkarian ‘Zazpiak negarrez’ izenburupean bertso batzuk idazteagatik; eta gertuko baten atxiloketa ere oso gogoan du Pilarek. " Kafetegi batean nengoela entzun nuen bere izena. Luis anaiaren lagun handia zen, eta pentsatu nuen:
2022
‎Baina sistema bat ez da bere izena bakarrik, bere izanak ere osatzen du logika hori. Eta berori erabili behar dutenek legitimatzen ez badute, identifikatzen ez badute, lidergo argirik bisualizatzen ez bada, kalifikatu al daiteke politika publiko multzo bat sistema gisa?
2023
‎bateko ahotsek, eta besteko isiltasunak eta katarsiak. Noizko basoa n, zuhaitz eta pertsona bakoitzak bere izena dauka; ez Negu hurbilak eko protagonistak. Azken finean, aparteko lurraldeetan daude Landaren jario poetikoa eta Negu kolektiboaren bulkada politikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia