2006
|
|
Haurraren inguruko igurikimenak ez dira
|
bere
itxura, adin, konstituzio etahorrelakoetara bakarrik mugatuko. Beste igurikimen batzuk ere sortuko dira, jarraian datorren moduan sailka ditzakegunak:
|
2007
|
|
Hizkuntzaz haraindi ez dago ezer, kulturaren munduan sartzen garen unetik.Artistak, beste lanbide askotan bezala, bere hizkera eta kode bereziak erabilikoditu berariazko produktuaren ekoizpena mamitzeko. Nolanahi ere, kultur eta arteerreferentzia oro hizkuntza jakin batean edo bestean pentsatua eta hezurmamituadagoenez, inspirazio iturri eta sormen gaiak ez dira hizkuntzaz haraindiko gertakari sozialak, testuinguru historiko eta kultural baten altzoan txertatuak daudelako.Hizkuntzak estetika artistikoaren alor batzuetan ez du
|
bere
itxura nabarmenikutziko agerian, baina horrek ez du esan nahi hizkuntzaren bitartekotzarik ezdagoenik halako arte produktuen sorkuntzan. Mundu sinboliko orokorraren mugarriak hizkuntzaren bidez eraikiak dauden neurrian, kultura eta arte adierazpideakoro mugarri horien barnean mamitzen dira, arte hizkera eta estetika kode berezienautonomia erlatiboa gorabehera.
|
|
Egun autore askok bategiten dute Harter en planteamenduarekin, eta haurtzaroan hiru autoestimu horiekdaudela aldezten dute. Autoestimu fisikoan, haurrak
|
bere
itxura zein gaitasunfisikoak balioesten ditu. Akademikoan, berriz, gizarte zientziak, matematika etaantzeko eginkizun akademikoak egiteko modua balioesten du.
|
|
Kanpo oreka izateko, diskurtsoak egokitasuna gorde behar du nola barneko osagaien artean hala testuingurukoen artean. Hizlariak, bere diskurtsoa eraikitzerakoan, oso kontuan izan behar ditu
|
bere
itxura, bere aurrean izango duen publikoaren zelakotasun intelektuala, diskurtsoa egin egingo den unea, eta diskurtsoa sozializatuko den lekua bera.
|
2011
|
|
Pertsonaien rolak eta jarrerak aztertuta, protagonista nagusia den emakumea subjektu aktibo gisa irudikatua agertzen da, hiriko emakume gaztea, gizonezkoen antzera jantzita, ekonomikoki independentea, klase ertainekoa,
|
bere
itxuraz harro sentitzen dena eta segurtasunez ibiltzen dena. Emakumea irudikatzeko patriarkatuaren egungo edertasun kanona erabili da.
|
|
Sarritan hartzen du jarrera hotza eta kontrolatzailea besteen aurrean. Besteen aurrean
|
bere
itxura gordetzen saiatzen da.
|
|
4) Bestearekiko elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea. 5) Arreta bereganatzeko
|
bere
itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki. Exhibizionismorako joera agertzen du.
|
|
6 Emozioen adierazpenaren dramatizazioa, teatralismoa eta exajerazioa.7 Sugestionagarritasuna. Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek.3 Adierazpen emozional aldakorra eta azkar aldatzen dena.1 Bestearen arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen.2 Bestearekiko elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea.4 Arreta bereganatzeko
|
bere
itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.5 Hitz egiteko modu oso subjektiboa eta xehetasun gutxikoa du.8 Benetan dituenak baino harreman estuagoak dituela iruditzen zaio.
|
|
Harroa da eta
|
bere
itxura fisikoaz eta jantziez kezkatua agertzen da sarritan, bestelako itxura eman nahi duenean ere. Denbora eta energia asko eskaintzen dio besteen arreta erakartzeari.
|
|
Nahastea duenak umorearen bat bateko aldaketak jasaten ditu; estilo histrionikoa duenak umore egonkorragoa du. Nahastea duena
|
bere
itxuraz kezkatua dago; estiloa duenak bere itxura zaintzen du. Nahastea duenak adierazpen desproportzionatuak egiten ditu; estiloa duenak bere adierazpenak indartzen ditu.
|
|
Nahastea duenak umorearen bat bateko aldaketak jasaten ditu; estilo histrionikoa duenak umore egonkorragoa du. Nahastea duena bere itxuraz kezkatua dago; estiloa duenak
|
bere
itxura zaintzen du. Nahastea duenak adierazpen desproportzionatuak egiten ditu; estiloa duenak bere adierazpenak indartzen ditu.
|
2014
|
|
7 «Beste pertsonek momentu oro guri behatzen digutelako ustea. Ideia horren arabera, gazte asko
|
bere
itxuraz asko arduratzen dira eta zenbait kasutan besteen erreakzioa nolakoa izango den pentsatzen dute», definizio hori kontzeptu honi dagokio.
|
|
Gorputz dismorfikoaren nahastea duenak gorputzaren alderdi batzuei buruzko kezka du;
|
bere
itxuran akats batzuk hautematen edo irudikatzen ditu, eta akats horietaz modu obsesiboan kezkaturik ageri da. Kezkarik handiena aurpegiaz edo buruaz du (sudurraren tamaina, ile gehiegi edo gutxiegi, zimurrak, asimetriak?), baina gorputzaren beste edozein alderdiren forma edo tamainaz ere kezkatu daiteke:
|
|
Beste kultura batzuetan, hala nola Japonian, mutilek sarriagotan. Nerabezaro hasieran agertzen da eskuarki, pertsona
|
bere
itxuraz kezkatzen hasten denean.
|
|
Kognizioen eta portaeraren teoriaren arabera, gizentasunaren beldurra eta gorputz irudiaren nahastea daude pisu galeraren sustraian. Autokontrolaren zentzuak, perfekzionismoak eta bere gorputz irudiaren desegokitasunak bultzatzen dute anorexikoa dieta egitera eta
|
bere
itxuraz arduratzera. Gizenegi egoteagatik ingurukoek kritikatzea edo iseka egitea ere egon daiteke jarrera anorexikoaren sustraian.
|
2015
|
|
Gainera, motadesberdinetako gailuak fisikoki ibilgailuan integratzen dituen plataforma bat ere garatu dugu. HMInagusi gisa interfaze birtual bat garatu dugu,
|
bere
itxura erabat konfiguratu daitekeelarik.
|
|
Materialaren propietateetan galera hori saihesteko,
|
bere
itxura mantentzen den bitartean, UVikusgai izpiak absorbatzeko gaitasuna duten estaldura gardenak erabiltzen dira. Alde batetik, estetikoki erakargarriagoa egiten du materiala distira emanaz eta bestetik, egurra babesten duzartatu ez dadin.
|
|
Are gehiago, planteatzen den gaiaren ingurura erakartzeaz gain, harrapatu ere egin behar da (Moloney, 2013). Eta horren ildora, produkzioaren estetikak funtzio erabakigarria jokatzen du, komunikazio pieza batekin kontaktuan sartzen gareneko lehenbiziko inpresioa
|
bere
itxura bisualean oinarritzen baita. Estraineko inpresio horrek gogobetetze promesa bat adieraziko digu eta, beharbada, hurrengo urratsa ematera bultzatuko gaitu.
|