Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2003
‎zinez eta egiaz fedeak behartzen ote gaitu hizkuntza guztiei eta lehenik gure herrikoari begirune ekartzera, nortasunaren ardatz nagusia delakotz? Ala ez ote da soil soilik hizkuntza batek ematen dion erraztasunaz edo erosotasunaz baliatzen eliza, bere interes propioagatik?
2004
‎Arrazoi duk. Baina esperientzia honetatik gauza bat ikasi diat, bakoitzak bere interesen arabera jokatzen duela: gaur nik erabiltzen haut hi, bihar hik ni...
‎Ile moztailearena entzun nuenean, asaldatu egin nintzen pixka bat, imajinatu bainuen nola gordeko zituen Montsek nire ileak bere interes hutserako: enkantean saltzeko eta bera aberasteko, alegia, ni hilda gero... gauza segurua baitzen ni baino luzaroagoan biziko zela, amaren aldetik jaso zuèn herentzia genetikoa kontuan hartuta; baina Montsek emakume senik ere bazuen eta, nire pentsamenduaz jabetu balitz bezala, honela esan zidan, burua errazen soiltzen den puntuan, han kalparrean, hiru muxu amoros ematen zizkidala:
2006
‎Edo nola ahokatzen den Ortega-ren beste hainbat manifestaziorekin. Ortega-k askotan ematen du inpresioa, bere azkeneko irakurketatik eta interesetik abiatu, eta horrek buruan piztarazi dizkion ideiak azkeneraino gogoetatzen dituela, zoli, sarkor –beti azkarra horretan– eta aldebakar pijo, koherentziaren preokupaziorik gabe, edo astirik gabe inguruko edo atzoko bere interes eta ideiekin kontrastatzeko. Behin, dena bizia da eta dena bizitik dator; hurrengoan ideiengatik dago dena munduan.
2007
‎Eta ezkutatu egiten du, objektibo eta egiaz, justua? historiarekin inortxo ere ez dela; objektibitatea erreklamatzen ari dena bera, ez baita ari gutxiago bere interes batzuekin, beste edozein baino. Historiaren filosofia razionala, bere aldetik, erreala razionala da, razionala erreal?, faktoen botere itsuaren justifikazioa baino ez da, ibilbide historikoaren kontsakrazioa egiaren eta arrazoimenaren ezinbesteko ibilbidetzat, errebeldia eta ekimenarentzat lekurik utzi gabe.
2008
‎EEN delakoak, bere interes ekonomikoak babesteko, militar errepublikazaleak erosi nahi izan zituen hogeita hamazortziko uda urrun hartan.
‎Denok gara jakitun eta denok daukagu zer esanik. Hala ere, gauza jakina da hizkuntzaren kultura soziolinguistikoa ez dela herritar gehienen gogo bihotzetan oso gai kuttuna izaten, nahiz eta nork bere interes soziolinguistikoei eusteko orduan amorerik ez eman. Amore emate kontu horretan, euskal hiztunok izan ezik, inork ez du hemen inperatibo moralik ezartzen:
2009
‎Horrela, berdin da gero Jainkoa baiesten ala ezesten dugun, kontzeptuaketan bertan gauzak hastapenetik Errementari Handi baten(, demiurgoa?) obrak bezala dauzkagu pentsatuak, eta geroenean munduaren sorrera bera ere halaxe pentsatuko da, Arkitekto Handiaren eraikuntza, Ernazimentutik aurrera esatea gustatuko den legez. Erlijiozko Jainkoaren ideia antropomorfoa bada, zientzia ere erro errotik antropo eta soziomorfoa da; mitoa zein zientzia, gizakiak bere interesetatik eratuak dira, bera zer den eta nola diharduen daukan kontzientziaren proiekzioz naturaren gainera. Gauzen izate esentzial, itxuraz objektibo eta neutrala, zientzietakoa, protoietatik galaxietaraino, giza esperientzia eta interesen era eran dago irudikatua, antropomorfismo ezkutatu bat baino ez da:
‎Alabaina, izatea ez da horko, axolarik ez zaigun zerbait. Gizakia da izaki bat, bere izatea (eta, ondorioz, izatea oro har) esentzialki axola zaiona, bere ardurarik behinena bere izatea duena, eginkizun horrek egiten duena bera; burutu gabekoa munduratzen dena, bere izatea berak egin beharra daukana, eta nolakoa bere izatea eta bere interesak, halakoa duena bere mundua (ren izatea), halakoa duena azkenean bere Jainkoa ere. Goethek esana da, nolakoa izan bat, halakoa izaten du Jainkoa.
‎lehenik Damasok hitz egin zuen, gehiegi hitz egin ere, ezer ez esateko, askotan ohi zuen bezala, batez ere erabaki konprometituak hartu behar izaten zituenean? kasu hartan, adibidez, zeinean, bi anaien artean norbaiten alde egin beharreko dilemaren aurrean, bere interes interesatuak ere jokoan egon baitzitezkeen; sarritan, nahaste borraste batean sartzen zela, alegia, jakin ez orduan ere gehiegi ikusten zuelako, auziak bi ikuspuntu baitzituen, eta ikuspuntu bakoitzak mila arrazoi, balantzaren bi platertxoak hornitzeko ahaleginean?, edo ongi kalkulatutako estrategian ari zelako, bizi senak eta iraun nahiak bultzaturik: baten alde egiten badut, bestea haserretuko zait, biekin ere ongi geratu nahi eta; batzuetan, baina, auziak ez zuen erdibiderik, eta orduan igarri egiten zitzaion, biderik bihurgunetsuenari ekin ostean ahaltsuaren alde lerratzen baitzen azkenik, ahularen kaltetan.
‎lehena, betidanikoa, gizakiaren lurtasunarekin eta espeziearen aberetasunarekin lotua: bere berekoikeriarekin eta bere interes primarioekin, alegia; bigarrena, berriz, gizakia izaki etiko eta moral bihurtu zèn garaikoa, gizakiaren airezkotasunarekin lotua, aberearen aberetasuna transzenditzeko beharrak edo sortua eta mendeetako adaptazioaren bidez garatua, bere defentsa sistema sendoekin, bai, baina baita tranpa psikologiko sofistikatuenekin ere, altruismoaren ahotsa, zintzoa eta egiazalea izan daitekeen bezala,... beti prest:
‎Nazariok noiznahi baliatzen zituen Jainkoa eta Eliza bere interesen defentsan, baita Elizak bere ordaina jasotzen ere, jakina, Nazariok egiten zizkiòn limosnen itxurapean; egoera hartan, baina, gizona nekez balia zitekeen Jainkoaren botereaz. Nazariok ez zuen mirarietan ez aingerukerietan sinesten?, nekez Elizarenaz, zegoèn tokian egonda, pentsaezina zen, adibidez, aita kalonjearen edo gotzainaren laguntza jasotzea?; Nazariori, halere, hitzak geratzen zitzaizkion, hitz handiak, nolanahi erabil zitzakeenak eta behar adina adore ematen ziotenak, antza (ez dago manipulazio sofistikatuagorik, hitzak menderatu arren hitzen mende jartzen denarena baino), aurrera egiteko?
‎Nire joan etorriak barrandatzera ez ezik, bortxazko izendapen hori sendotzera etorria zen, beraz, Filiberto Parisera, non ez zen karguan ere bere aitaren ondorengo izateko bideak prestatzera. Postu horretatik, bere interesak ez ezik Frantziarenak zaintzen segitzen zuen Agaramonteko etxeak. Nafarroakoak ez, bistan dena.
‎Berria zitzaidan, dena dela, Katalinaren kezka. Parisen nuen denboran ikasia nuen erregina ama ez zela bere ingurukoen amodio aferetan muturra sartu zale, non ez zituzten bere interesak hunkitzen.
‎Agintari politikoek umemoko inuzenteak dirudite jendeak, ama? dei diezaion lortu duen Elizaren aldean, bere interesen aldeko amarrukeriak eta azpijokoak asmatzeko orduan bederen.
‎lehena, betidanikoa, gizakiaren lurtasunarekin eta espeziearen aberetasunarekin lotua: bere berekoikeriarekin eta bere interes primarioekin, alegia; bigarrena, berriz, gizakia izaki etiko eta moral bihurtu zèn garaikoa, gizakiaren airezkotasunarekin lotua, aberearen aberetasuna transzenditzeko beharrak edo sortua eta mendeetako adaptazioaren bidez garatua, bere defentsa sistema sendoekin, bai, baina baita tranpa psikologiko sofistikatuenekin ere, altruismoaren ahotsa, zintzoa eta egiazalea izan daitekeen bezala,... esan nahi baita Domingok gauza bat sentitzen zuela, baina bere burua engainatzeko aukera zuela; aski zuen, hartarako, bigarren ahotsaren menera jartzea –" zuregatik da" eta" zuregatik da" –, nola egin baitzuen, bizi senak beti bilatzen baitu, ororen buruan, norberaren onura, egiazkotasun itxurazkotasunak bigarren mailan utzita... aurkitu ere, beti aurkitzen baititu norberak, zinezko eta minezko orduan, itxurazkoa egiazko bihurtzeko arrazoiak, autoengainuaren bidez; hala, bada, kontzientziaren barne mugimendu haien eraginpean zegoen Domingo, apika, Albertok kantatzen segitu zuen bitartean:
‎Nazariok noiznahi baliatzen zituen Jainkoa eta Eliza bere interesen defentsan... baita Elizak bere ordaina jasotzen ere, jakina, Nazariok egiten zizkiòn limosnen itxurapean; egoera hartan, baina, gizona nekez balia zitekeen Jainkoaren botereaz –Nazariok ez zuen mirarietan ez aingerukerietan sinesten–, nekez Elizarenaz –zegoèn tokian egonda, pentsaezina zen, adibidez, aita kalonjearen edo gotzainaren laguntza jasotzea–; Nazariori, h...
‎Hasteko, Teofilo Mariak bere bertsioa eman zuen, eta gero Domingok; lekukoen txanda zen, beraz: lehenik Damasok hitz egin zuen, gehiegi hitz egin ere, ezer ez esateko, askotan ohi zuen bezala, batez ere erabaki konprometituak hartu behar izaten zituenean... kasu hartan, adibidez, zeinean, bi anaien artean norbaiten alde egin beharreko dilemaren aurrean, bere interes interesatuak ere jokoan egon baitzitezkeen; sarritan, nahaste borraste batean sartzen zela, alegia, jakin ez orduan ere gehiegi ikusten zuelako –auziak bi ikuspuntu baitzituen, eta ikuspuntu bakoitzak mila arrazoi, balantzaren bi platertxoak hornitzeko ahaleginean–, edo ongi kalkulatutako estrategian ari zelako, bizi senak eta iraun nahiak bultzaturik: baten alde egiten badut, bestea haserretuko zait, biekin ere ongi geratu nahi eta; batzuetan, baina, auziak ez zuen erdibiderik, eta orduan igarri egiten zitzaion, biderik bihurgunetsuenari ekin ostean ahaltsuaren alde lerratzen baitzen azkenik, ahularen kaltetan.
2010
‎Idealismoak egiten zuen Domingo oso, eta poesiak zu, baina zer erantzungo zenidake, esango banizu gaurko gizonaren ezaugarria ez dela osotasuna, baizik eta era batean zein bestean bizi gaituzten puskak, barne haustura sakon baten ondorio direnak? Eta puska batek eramaten zaitu iparrera, beste batek hegora, eta beste batek auskalo nora, gaurko gizakion patua horixe baita, nortasun multiple bat duela, ni nagusiaren azpitik beste ni batzuk bagenitu bezala, bakoitza bere interes eta argudioekin. Testuinguru honetan, iraultza zera izango litzateke niretzat, bizi gaituzten ni horien artean oreka gutxieneko bat lortzea.
‎Ez dizut esango bertan ez dela balio intelektualeko jenderik izan, ipuinak asmatzeko trebezia izugarria erakutsi duena, edo silogismoak kateatzeko, ni ere abila nintzen hartan, ez ezetzik esan gero, Gabino!?, ezer ez esateko askotan, egia galanta hori ere!?, hitzak mareatzeko ahaleginean eta kontzeptu ulertezinen nahaste borrastean, filosofia eskolastikoak ere asko baitu hortik, nik uste. Bai, badakit ariketa konplikatu horiek ez direla batere inozenteak, ariketagileen banitatea ase ez ezik, botereak ere ongi erabiltzen baititu bere intereserako, mundu guztiak buru buruan sar dezan, esate baterako, Eliza egitura piramidal bat dela: guk, erpinean gaudenok, diote aita santu, kardinal eta gotzainek?, guztia dakigu, eta zuek, oinean zaudetenok, ezer ez.
‎–Garrantzitsuago da itxurazko humanitarismo honen balorazioen suntsidura, zeinaren azalaren azpian demokrazia berantiarra bere interesen atzetik doan?. Humanitarismoak espiritu salgaiak baino ez dira:
‎Ez dizut esango bertan ez dela balio intelektualeko jenderik izan, ipuinak asmatzeko trebezia izugarria erakutsi duena, edo silogismoak kateatzeko —ni ere abila nintzen hartan, ez ezetzik esan gero, Gabino! —, ezer ez esateko askotan —egia galanta hori ere! —, hitzak mareatzeko ahaleginean eta kontzeptu ulertezinen nahaste borrastean, filosofia eskolastikoak ere asko baitu hortik, nik uste. Bai, badakit ariketa konplikatu horiek ez direla batere inozenteak, ariketagileen banitatea ase ez ezik, botereak ere ongi erabiltzen baititu bere intereserako, mundu guztiak buru buruan sar dezan, esate baterako, Eliza egitura piramidal bat dela: guk, erpinean gaudenok —diote aita santu, kardinal eta gotzainek—, guztia dakigu, eta zuek, oinean zaudetenok, ezer ez.
‎Idealismoak egiten zuen Domingo oso, eta poesiak zu, baina zer erantzungo zenidake, esango banizu gaurko gizonaren ezaugarria ez dela osotasuna, baizik eta era batean zein bestean bizi gaituzten puskak, barne haustura sakon baten ondorio direnak? Eta puska batek eramaten zaitu iparrera, beste batek hegora, eta beste batek auskalo nora, gaurko gizakion patua horixe baita, nortasun multiple bat duela, ni nagusiaren azpitik beste ni batzuk bagenitu bezala, bakoitza bere interes eta argudioekin. Testuinguru honetan, iraultza zera izango litzateke niretzat, bizi gaituzten ni horien artean oreka gutxieneko bat lortzea.
2011
‎zu, izan ere, errepublikarra zinen, oker ez banago? eta orain zer, horrela ordaindu behar al diozu don Rufinori faborea??, alkateak bai baititu bere interesak obra horietan?
‎Honetatik ondorioztatzen dugu Gaztelak. Espainia? hitza hartu zuela bere interes inperialista asetzeko eta Iberiar penintsulan bizi ziren talde ezberdinak menperatzeko. Armen bidez, noski!
‎Herritarrek gero eta konfiantza gutxiago daukate bere instituzioetan eta bere ordezkarietan. Gero eta jende gehiagok uste du partidu tradizionalek ez dituztela defenditzen bere interesak. Zinismoa zabaldu da politikoen artean, eta ondorioz herritarrek fedea galdu dute bizi garen pseudodemokrazian, hau da, demokraziaren izenean egin duten horretan.
‎–Idazle euskaldun ezagun batek esan zidan bere liburutik 1.500 ale saldu zirela, horietatik erdia ikastetxeetan banatuta. Nire filma berriz, Cannesko lau pasetan jende gehiagok ikusi zuen; prestigio aldetik badirudi berea goi mailako literatura dela eta gurea freaky en lau tontakeria, baina zirkuitu honek badu bere interesa, bazterrekoa dirudien arren?. Nolanahi, laburrak jaialdietara baino ez bideratzea pena dela gaineratu du, eta beste zirkuitu batzuk bilatu behar direla.
‎–Gutxiengo bateko kideak beti kudeatu behar ditu ahalik eta gertuenetik, ahalik eta zuzenen, bere interes indibidualak eta kolektiboak, eta horien artean hizkuntza funtsezkoa da. Gehiengoari arma berak erabiliz aurre egitea, gerra galtzea da:
‎–Ez dut uste Julenek benetako adiskiderik duenik. Jendea bere interesen arabera erabili eta ahaztu egiten du. Neskekin ere berdin jokatzen du.
2012
‎Dei hura arduragabekeria hutsa izan zen. Ez zen komenigarria poliziak Moureri buruzko bere interesaren berri jakitea.
‎Bere burua besterik ez zitzaion inporta. Erabili egiten zuen jendea bere interesen arabera. Horixe zen egia bakarra.
‎Horrelako nahasketa bat kaltegarri zitzaiokeen etorkizunean bere establezimenduari. Hausteko erregutu zion, eta, bere interes propialengatik sakrifizio hori egingo ez bazuen ere, egin zezala behintzat harengatik, Dubocagerengatik!
2013
‎Lau urte geroago berriro aurkeztu zen, eta kargua lortu zuen ostera, ia aho batez. Harrotu egin zen orduan alkatea, puztu, eta erabaki kapritxosoak hartu zituen, beti ere bere interesak eta bere lagunen interesak babestuz.
‎Xeik jauna, baina, eskuzabal ari zitzaion, Abdul Alimek erakusten zizkiòn dudak argitzen saiatzen zela, bide batetik ez bazen bertzetik, hain zirudien handia bere interesak ere. Harik eta bat batean traktorea geldiarazi, eta honela erran zion arte, Abdul Alimek inoiz ahantziko ez zituèn hitzetan:
‎Ibrahim Musallem bere itzala zuèn arkitektoa zen eta, bai bere jestioei eta bai bere interesik gabeko maileguei esker, Abdel Haqqek sei solairuko eraikin eder batean erosi zuen etxebizitza, bigarren solairuan?, hiriburuko aldirietako etorbide garrantzitsu baten ertzean, zeinak bi norabide nagusi baitzituen: batetik, unibertsitatera joan zitekeen, non karrera bukatu ez bertze hasi baitzen Abdel Haqq lanean?, eta bertzetik, hiriko hilerririk handienera.
‎Filosofo honi jarraiki, gizakiak edertasunerako zentzuna duen bezala, badu moraltasunerako zentzuna ere, eta, lehenengoak gauza ederrak estimatzera bultzatzen duen moduan, bigarrenak jokabide ona apreziatzera eroaten du. Irizpide estetikoak lantzen diren bezala, hala gertatzen da irizpide moralekin ere; beraz, gustu landuko pertsonari higuingarri gertatuko zaizkio ekintza txarrak, itsusiak direlako, eta, alderantziz, moral eskaseko pertsonak bere irizpide estetikoetan islatuko ditu bere interes desorekatuak. Honen argitan, oso adierazgarria suertatzen da Lady Catherineren etxeko luxu neurrigabea eta Darcyren etxeko dotorezia naturala erkatzea.
‎Nahita jarraitu zien hirira izeko osabei, eta halako bilaketa bati lotutako arazo eta gordintasun guztiak bere bizkar hartu; lan horretan beharrezkoa izan zelarik Darcy jaunak higuindu eta mespretxatu behar zuen emakume bati arrenka ibiltzea, eta berak beti gehien saihestu nahi izan zuen gizona ikusi, sarritan ikusi, harekin arrazoitu, haren gogoa bigundu eta azkenean diruz erostea, nor eta gizon hori, haren izena ahoskatze hutsa zigor zitzaiona. Hori guztia ez bere interesetan ez estimazioan ez zegoen neska batengatik egina zuen. Bihotzak beragatik egin zuela xuxurlatzen zion Elizabethi.
‎Xeik jauna, baina, eskuzabal ari zitzaion, Abdul Alimek erakusten zizkiòn dudak argitzen saiatzen zela, bide batetik ez bazen bertzetik, hain zirudien handia bere interesak ere... Harik eta bat batean traktorea geldiarazi, eta honela erran zion arte, Abdul Alimek inoiz ahantziko ez zituèn hitzetan:
‎Ibrahim Musallem bere itzala zuèn arkitektoa zen eta, bai bere jestioei eta bai bere interesik gabeko maileguei esker, Abdel Haqqek sei solairuko eraikin eder batean erosi zuen etxebizitza –bigarren solairuan–, hiriburuko aldirietako etorbide garrantzitsu baten ertzean, zeinak bi norabide nagusi baitzituen: batetik, unibertsitatera joan zitekeen –non karrera bukatu ez bertze hasi baitzen Abdel Haqq lanean–, eta bertzetik, hiriko hilerririk handienera.
2014
‎askotan Renanen nazio kontzeptuaz legitimatu nahi izaten baita hori) 1539 Guztiz ohargarria, ordea, zera da: Renanek nola ikasi duen, ukitutxo batzuekin han hemen, historiaren zentzua bere interes berrien arabera modulatzen. Ez baita dudarik, atzoko historia gaurko interesetatik ikusten dela.
‎Botere zentral bat gabe, politiko eta militarki ahula, kulturalki ere Frantziaren menpeko. Mende horietan, Frantzia, hegemoniko izaten eta aldameneko herrietan nahieran interbenitzen ohitu da, haietan bere intereseko joko arauak inposatuz, behin baino gehiagotan Inperio alemaneko puskak bereganatu eta auzoaren kontura bere burua hedatuz eta handituz1326 Richelieuk hasi politika hori, Napoleonekin jarraitu da, Napoleon III.ak ere hala jarraitu gura izan du, Alemaniako gorabeheretan eskua sartuz eta batasunari ahal bezainbat oztopo ipiniz, auzo erbala nahiago zuelako, batu eta indartsua baino.... Bakarrik, joko hori bukatu zaio.
‎Virchowren kritika Quatrefagesen artikuluari honen metodo faltan zentratzen da: Quatrefagesek, tratatzen dituen gaietan eta baiesten dituen tesietan, berak ez du ikerketa bakarra egin, bigarren eta hirugarren eskuko iturriez baliatzen da; are, antropologia, historia, linguistika, bidaiarien anekdotak, denak nahasten ditu, eta guztietan informazio, bere interesen aldeko, baina txarrekin argudiatzen du (aurretik jada P. Mantegazza antropologo italiarrak, Florentziako unibertsitatean profesorea, Quatrefagesen metodoari xobinismoaren metodoa iritzia zion) 1442 Alegatzen dituen argumentu guztiak, aldez aurretik ipini den tesia bermatzeko trikimailuak eta dira. –Estreina prusiarrak fino bihurtzen dira eta gero finoen gainean lore sorta bat dohainik gaiztoenena botatzen da, ez bat eta ez bestearentzat frogarik txikiena emateko ahalegin pittinik egin gabe? 1443.
‎Gizadiaren ongia edo naturaren helburua bezalako kontzeptu altuak, arrotzak zaizkio gehiengoari. Gehiengoak ez du bere interes artekogabeetan baino pentsatzen. Ez daki bere buruaren ongia ezagutzen ere.
‎Hamaikagarrenez, bere buruari galdetu zion nola ote zebiltzan inspektore-ordearen eta emaztearen artekoak. Sekula ez zion hizpidea ateratzen, bere interesa gaizki uler zitekeelakoan. Kontuz ibili behar zuen gizonezkoekin.
2015
‎Xabier Andonegiren hitzaurrean Tomas Mororen Utopia ri(), goititzen ari den Estatu territorial/ nazional berri, mugak zabalduzale, ondorioz nekagabe gerrazaleaz, hau irakur dezakegu: . Bere garaiko Estatu erreala zerbait ustela agertzen zitzaion Morori, klase aberatsenak bere interesak babesteko, eta ez denonak, bereganaturiko botereari dagokion bezala. Hala iritsi zen Moro, momentuko krisialdi sozial ekonomiko eta finantzarioa ulertzeko, Utopiaren lehen partean eskaintzen dizkigun analisiak egitera, lehenbizikoz fenomeno sozio-ekonomiko modernoen argibide garrantzizkoa emanez(?).
‎Haien aurkako zapalkuntzak 3.000 hildako eragin zituen. AEBen hirugarren esku hartzea hasi zen, bere interesak eta herritarrak babesteko, arraza gerraren harian.
‎Ikasketak emango dizkiete, mediku egin daitezen, esaterako, Hark. Fidel Castroz ari da? bere interesen arabera erabiltzeko?. Adibidez, gaur egun hori egiten ari dela iruditzen zaio, medikuak Venezuelara bidaliz,. Chavez haren alde egon dadin?.
‎Izan ere, sortzaileak oso egolatra izan beharra dauka, beste idazleen liburuak bere interesen arabera epaitzen ditu, ez da gai bere burua ahantzi eta besteen obran goitik behera murgiltzeko, besteena erabili egiten du, presa lar baitu bere lanera itzultzeko. Egia esan, bere obraz landako kontuak bost zaizkio, ideologia adibidez helburu estetikoen mendean jartzen du maiz.
2016
‎Kontaturiko ipuinak, aldiz, bere interesa piztu zuen, eta bere zokotik atera egin zen. Bizi izan zuen isiltasunak gogoa zorroztu ziola aitortu zuen, eta bere pentsamen ahala askoz biderkatu egin zitzaiola ere.
‎Bere ile adats luze txuridunak eta zeramazkien betaurreko borobilek begietan itxura misteriotsu bat ematen zioten. Denborak bere erasoa jendearengan ekartzen duelako, hastapenean ez genion sobera kasurik egin, bat gehiago baitzen, baina emeki emeki, juduen elkartearekiko bere interesa handia zelako, nahitaez hurbildu gintzaizkion bere izena galdeginez eta gure orduko ikasgelan ala barnetegiko lotegian zegoenez. Eta baietz, Wardin zuela izena, ea oroitzen ote ginenez?
‎Hori, eta hamabi urte zituenean gizonak nola seduzitu behar ziren ere erakutsi zion. Gizonak seduzitzen jakitea beharrezkoa zela zion amak, izan ere bere interesak lortzeko biderik motzena huraxe baitzen. Gizonek burua hanka artean zutela erran zuen, eta hankarteko buruak lepo gaineko buruari irabazten ziola, gehienetan.
‎La Fleurrek bularrera eraman zuen eskua, eta esan zidan petite demoiselle bat zela, Monsieur le Count de B**** ren etxean ezagutu zuena. ...zen; eta, zor zaiona aitortzeko, haren nagusiak bezala, okasio gutxi uzten zuen bere eskuetatik ihes egiten; beraz, era batera edo bestera, Jainkoak baizik ez daki nola, demoisellearen ezagutza egin zuen eskailburuan, ni neure pasaportearen kontuarekin nenbilen bitartean; eta nahiko denbora izan nuenez kondea nire interesen aldera makurrarazteko, La Fleurrek ere abilezia nahikoa izan zuen neskamea bere interesen aldera makurrarazteko. Familia, dirudienez, Parisen egotekoa zen egun horretan, eta La Fleurrek festa bat ospatu zuen demoisellearekin eta kondearen zerbitzupeko bi edo hiru gehiagorekin boulevardetan
‎Hori ikuspegi bat da. Ez nik defenditu nahi nuena, baina badu bere interesa.
‎Hori baita euren zoritxarra, ezin dutela iragana ezabatu. Apokalipsia hondamendiaren sinonimotzat jotzen bada ere, etimologikoki egiaren agerkundea edo jakinarazpena esan nahi du, eta, egiazki, Nafarroaren mesedetan aritzen zirela zioten bitartean batik bat bere interesen mesedetan aritu direnek eragin dute hondamendi ekonomikoa. Apokalipsia etorri da, bai.
‎Denak uzten du indiferente, guztia da hondamendia, zaborra eta dekadentzia oraingo, euskal? liburugintzan, eta ez dago bere interesa piztuko duen proposamenik, ez idazle gazteagoen aldetik, indokumentatu ezjakinak!?, ez bera baino zaharragoak direnen aldetik, dinosauro horiek!?, ezta, are gutxiago, bere belaunaldia edozein izanda ere, belaunaldikideen aldetik ere, alproja halakoak!?. Desolazioa da nagusi, antza denez,, inplizituki?
‎itsuan egindako programazio bat, adiskidetasunak, famak, salmentek, sonak, modak edo bestelako motiboren batek eragindakoa? bere interes soziologikoa izatera irits daiteke, ez dut ukatzen, baina literatur ikuspuntutik ez zait fidagarriegia iruditzen, eta irakurleek ordaindu ohi dute. Ez dut uste koordinatzaileak edo gidariak proposatutako liburua defendatu behar duenik beti eta baldintzarik gabe, baina aipatu balizko ikasketa prozesu horretan atzerapausoa ez dadila izan saiatu litzateke, gutxienez.
‎Gizon orok bere interesak ase nahi ditu, eta ez gizartearen interesak;
‎baina, zenbaitetan, bere interesen alde egiten dituen ahalegin guztiek mesede
2017
‎Haren ikuspegitik, herri lur hipotetiko batean, artzain bakoitzak ahalik eta irabazirik handienak lortu nahi izango ditu, haren ekintzek beste artzainengan zer eragin sortzen dituzten kontuan hartu gabe. Beraz,, bakoitzak bere interesei jarraituz, hondamenean amilduko dira guztiak? (In Baden eta Noonan, edit., 1998:
‎Nazio kulturaren ezarpen politika burura eraman dezakeen botere gune nagusia estatua denez, honek bere interesen araberako kultura politikak hezurmamituko ditu82 Arlo honetan estatuaren asmoak xehe xehe aletuta ezagutu nahi baditugu, hona Fabregaten ekarpen argigarri bat: –Estatu kultura bat legez eta araudiz osatua dago, eta era guztietako erakundeei aplikatzen zaie:
‎Eta ez dakit zergatik, ez dut ulertzen zergatik, baina axola zaidan zerbait da. Zer den bere interesa piztu dezakeena. Oraindik ba ote dagoen mundu honetan norbaiten interesa piztu dezakeenik.
‎Ipar Amerikan, kasurako, hauteskunde presidentzialetan alderdi bakoitzeko ordezkariak 1.000 milioi dolar behar ditu gutxienez hauteskunde kanpaina burutzeko (bilioi bat dolar amerikar). Kapitala elitearen eskuetan dagoenez, klase horrek du bakarrik aukera hedabide horiek erabiltzeko eta bere interesak adierazteko. Alegia, espektakuluaren gizarteak berak metaketa elitista handitzen duenez, ordezkaritzazko demokrazia oximoron bat bihurtu da.
‎Antola daiteke, agian, epe ez luzeegi batera, alternatiba bat, hurrengo bozketaldira bitartean ere, jada, zerbait egingo duena, egin? Hots, mobiliza ote daiteke jendea (amorratua, lokartua zein zatikatua barne) bere interesen alde egiteko instituzio trumpatuen aurrean. Nola?
‎–Gizon oro saiatzen da bere ondasunetatik ahalik eta etekinik handiena ateratzen. Gizon orok bere interesak ase nahi
‎ditu, eta ez gizartearen interesak; baina, zenbaitetan, bere interesen alde egiten dituen ahalegin guztiek mesede
2018
‎Gizabanakoak jabetza gisa dauzka bere gorputza eta bere gaitasunak, jabetza materiala daukan bezalaxe. Ikuskera horri jarraituz, norberaren jabetzak babesteko modurik onena zein den subjektiboki kontuan hartuz soilik ikus ditzake eta ikusi behar ditu norbanako bakoitzak bai mundua eta bai beste gizabanako batzuk; edo, maiz esan ohi den bezala, bere interesa kontuan hartuz. Egiaz, bada natur egoeraren irudikapen ez hain erradikalki indibidualista bat, besteak beste Lockek marraztua, non norbanakoak ez dauden erabat bakartuta, baina, hala eta guztiz ere, irudi horretan ere ageri da ideiarik funtsezkoena:
‎Seguru nago bialdu deuskuezan uholde honeen eta itsasikara txikiaren ostean jendeak jakingo dauala zer bioboto emon, Myanmarrera dronak bialtzeko operazinoan parte hartzeari jagokonez. Txinak ondo daki bere interesak defendatzen... –isilune labur bat egin zuen?, zirku honen eszenatikoa prestaten dabenei kasu egin ezkero, noski.
‎Ageriko zentsurak, ordea, historiak erakutsi digunez, elementu disolbatzaile horiek indartzea besterik ez du lortzen, haien diskurtsoa elikatzen baitu. Beraz, argi geratu behar da beti zentsura ez dela Estatuak bere interesak defendatzeko ezarritako erabaki apetatsua. Garatzen ari garen biodemokrazia berrian, gizartea bera, bere osotasunean, izango da zentsorea.
2019
‎Egia esan, zentzugabea ematen zuen bat bateko bokazio hark, baina, bestalde, zaila zen jakitea benetan zer sentitzen zuen gure Ameli gaixoak. Hain zen eraginbera, ezen inori mesede egiteagatik bere interesa bazter uzteko gauza izaten baitzen beti.
2020
‎Mikelek beste aldera so egin zuen, jubilatuak bere interesik eza nabarituko zuen itxaropenez. Orduan, bere begiradak zenbait metro atzerago zegoen gizonaren begiradarekin topo egin zuen eta eutsi egin zion, zertan ari zen ondo pentsatu gabe.
‎Euskal ekonomiak bete behar dituen helburuei eta baliabideei buruzko eztabaidak, beraz, euskal erakundeen subiranotasun faltak baldintzatzen ditu, eta baita ikuspegi estrategikorik ez izateak ere. Beste baldintzatzaile garrantzitsu bat Confebaskek ordezkatutako lobbya da, erakunde autonomikoak, Kontzertua eta Hitzarmena barne, bere interesen zerbitzura jartzea lortu duena, eta bere interesen kontrakotzat jotzen duen edozein erabakiri aurre egiten dio, funtsezkoa ez den jarduera ekonomikoa geldiaraztearekin gertatu den bezala.
‎Euskal ekonomiak bete behar dituen helburuei eta baliabideei buruzko eztabaidak, beraz, euskal erakundeen subiranotasun faltak baldintzatzen ditu, eta baita ikuspegi estrategikorik ez izateak ere. Beste baldintzatzaile garrantzitsu bat Confebaskek ordezkatutako lobbya da, erakunde autonomikoak, Kontzertua eta Hitzarmena barne, bere interesen zerbitzura jartzea lortu duena, eta bere interesen kontrakotzat jotzen duen edozein erabakiri aurre egiten dio, funtsezkoa ez den jarduera ekonomikoa geldiaraztearekin gertatu den bezala.
‎2003an Iraken inbasioarekin eta II. Mundu Gerra ostean ezarritako aldeaniztasunaren arauei aldebakarrez emaniko urratzearekin, eta estatu emergenteen indartze eta subiranotasun defentsarekin (nagusiki Txina, baina baita India, Turkia etab.) hasi ziren eredu neoliberalaren amaiera zantzuak. Eta areagotu egin ziren Errusia agertoki globalera itzultzearekin —NATOk, Errusiak bere intereserako ezinbestekotzat jotzen duen ekialdeko Europako segurtasun eremua arriskuan jarri ostean 5—, eta 2008ko krisi ekonomikoarekin eta Europar Batasunaren izate krisi sakonarekin. II. Mundu Gerra ostean sortutako nazioarteko arkitektura zaharkituak ez zuen egoera berriari erantzuteko balio.
‎Etorkizun hurbileko agertokien izaera eta egonkortasuna ezezaguna da. Krisia sistemikoa da, eta kolapso egoera honetan sistema berrartikulatzen saiatuko da, bere interesetan sakontzen jarraituz. Alde horretatik," normalitate berriaren diskurtsoa" borrokatu beharreko lurraldea izango da.
‎Testuinguru horretan, bakoitzak bere interesak defendatuko ditu, baina gizarte gisa ez da gai izango planteatutako erronkari eraginkortasunez erantzuteko. Kontua ez da justizia soziala soilik, baizik eta eraginkortasuna, lehiakortasuna eta eragina.
2022
‎Polizia batek ez luke inoiz bere interes pertsonala jarri behar babestu behar dituen pertsonenaren gainetik.
‎Hemen iradokitzen dena, gizonen mugimendu bat baino, aliantza politika bat da. Talde desberdinen artean gainjartzen diren interesen araberakoa da justizia sozialaren proiektua hemen (talde bat bere interes komunaren inguruan mobilizatu beharrean). Gainjartze hori aldi baterako izan daiteke, baina ez du zertan hala izan.
‎" Paradoxikoki, hura gure galbidea izan zen. Batzarrak desagertu ziren, eta sindikatu bakoitzak bere aldetik jo zuen, bere interesak defendituz", begiratzen du gibelerat, penaz. Eta zatiketa hura gertatzen hasi zenean, konturatu gabe, etorri zen Ezkerraldea arras astinduko zuen krisialdia.
‎Eduk neskaren hasperena sumatu du. Agian ez da momenturik aproposena bere interesak hain agerian uzteko.
2023
‎Hura ederra, hura! Hori zen Penethonek bere interesen mende jarri nahi zuen paradisua. Gai nagusietako bat izan zen Nahuelen lagunen artean emandako egunetan:
‎–Begira, Rodrigo, beharbada zuri ez zaizu, baina ni oso kezkatua nago udalaren eta nekazarien arteko borroka horrekin. Uste dut liskarra piztuta Jesusek bere interes berezkoa lehenetsi duela, eta ez dela konturatzen arazoak har dezakeen neurriaz.
‎Ezin izan nuen galdetu gabe utzi, bere interesa maitasun esperientzia txar batetik zetorrela susmatuz.
‎Hasiera batean, dena den, boteretsuen inpunitatearen aurkako diskurtso gisa aldarrikatu zen gardentasuna. Egungo botere neoliberalak, ordea, bere interesen zerbitzura jarri du, jendearen kontrola areagotzeko: begirada digitalaren objektu bihurtu gaitu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera interes defendatu 3 (0,02)
bera interes egin 3 (0,02)
bera interes ez 3 (0,02)
bera interes piztu 3 (0,02)
bera interes ase 2 (0,01)
bera interes berri 2 (0,01)
bera interes defentsa 2 (0,01)
bera interes erabili 2 (0,01)
bera interes ere 2 (0,01)
bera interes interesatu 2 (0,01)
bera interes jo 2 (0,01)
bera interes mailegu 2 (0,01)
bera interes primario 2 (0,01)
bera interes zerbitzu 2 (0,01)
bera interes adierazi 1 (0,01)
bera interes amarrukeria 1 (0,01)
bera interes artekogabe 1 (0,01)
bera interes babestu 1 (0,01)
bera interes batzuk 1 (0,01)
bera interes bazter 1 (0,01)
bera interes berezko 1 (0,01)
bera interes defenditu 1 (0,01)
bera interes desorekatu 1 (0,01)
bera interes ekonomiko 1 (0,01)
bera interes epaitu 1 (0,01)
bera interes eratu 1 (0,01)
bera interes ezinbesteko 1 (0,01)
bera interes gaizki 1 (0,01)
bera interes hain 1 (0,01)
bera interes handi 1 (0,01)
bera interes hunkitu 1 (0,01)
bera interes huts 1 (0,01)
bera interes indibidual 1 (0,01)
bera interes inperialista 1 (0,01)
bera interes jarraitu 1 (0,01)
bera interes jarri 1 (0,01)
bera interes joan 1 (0,01)
bera interes jokatu 1 (0,01)
bera interes komun 1 (0,01)
bera interes kontu 1 (0,01)
bera interes kultu 1 (0,01)
bera interes lortu 1 (0,01)
bera interes maitasun 1 (0,01)
bera interes makurrarazi 1 (0,01)
bera interes mesede 1 (0,01)
bera interes obra 1 (0,01)
bera interes pertsonal 1 (0,01)
bera interes propio 1 (0,01)
bera interes sakondu 1 (0,01)
bera interes soziolinguistiko 1 (0,01)
bera interes soziologiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia