Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Hauxe da Gestalt Terapiak jaso zuen lehen eragina, Perls bera, 20 urtez psikoanalista, bere burua 7 urtez analizatzen ibili zen-eta. Beste asko bezala, Perlsneofreudiano bihurtu zen, bere ikuspuntu propioa sortu zuen arte.
2002
‎Azterketa kritikoa partidista da: posizioa hartzen du (azterketa eredu guztiek hartzen dute, esan ez dioten arren), bere ikuspuntuak dauzka, bere ereduak ditu, bere helburu soziopolitikoak dauzka. Analisi kritikoak talde dominatzaileen jarduera informatiboa aztertu gura du; eta, hartara, honako hauek ikusi gura ditu:
‎ikusten duzuna hortxe zegoen eta nik horrela kaptatu nuen; alegia, argazkilariak mundua erreproduzitzen duela esan ohi du. Birsortu, zeren mundu erreala erretratatu baitu, bere ikuspuntutik, bere manipulazio teknikoekin eta bere manipulazio kontzeptualekin; baina oinarria erreala zen.
‎Gaur egun prozesadore4 morfologiko ugari aurki daiteke bibliografian, zein bere ikuspuntu eta ezaugarriekin. Haien arteko konparaketa egin ahal izateko irizpide batzuk zehaztu behar dira aurretik; horretarako, aurreko atalean azaldutako galderetatik abiatuko gara, ondorio hauetara iristeko:
2007
‎Beste analista batzuen iritziz, ordea (e.g. de Sadeleer, 2000), zuhurtasun printzipioak izaera autonomoa dauka eta haren hartzaileenganako botere arauemailearen jabe da. Egile horrek, hots, de Sadeleer ek, bere ikuspuntua argudiatzen duzuhurtasun printzipioa aplikazio zuzen eta autonomoko arau egiten duten oinarrizko bi baldintzak finkatuz: i) eragin normatiboa duten testuetan barneratuta dago (baldintza formala); ii) behar bezain modu preskriptiboan formulatuta agertzen da (baldintza materiala).
‎Munduaren irudikapena haurrarengan (La representation du monde chez l' enfant). Liburu horretan, beste hainbat gairenartean, egozentrismoa aztertzen zuen; hau da, gizabanakoa bere burua bestepertsonengandik ez bereiztera eta bere ikuspuntua objektibo eta absolututzathartzera bultzatzen duen gertakaria.
‎Piaget-ek egindako lan horietan guztietan, aipatutakogai sozialei buruzko ezagutzaren garapena deskribatu ezezik, garapen horretan gizarte interakzioek duten eginkizuna ere aztertu zuen. Hain zuzen ere, haren ustezhaurren iritzien arteko ezberdintasunen ondorioz sortzendiren gatazkek ezagutzaren garapena bultzatzen dute, haurra bere ikuspuntua besteenarekin uztartzera akuilatzen dutelako.
2012
‎Zuzendaritza (hauek giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak lortu behar dituzte), arduradunak, langileak, garbiketa pertsonala, kalitate kontrolaren saila, mantentze saila, etab., denak aritu behar dira elkarlanean AKKPA sistemaren baitan. Beraz, AKKPren diseinu eta ezarpenerako diziplina anitzeko taldea osatu behar da, zenbait sailen ordezkapena daukana, kide bakoitzak bere ikuspuntuaren ekarpena egin dezan. Esate baterako, kalitate sailaren eta ekoizpen sailaren artean helburu kontrajarriak daudela ulertu daitekeen arren (lehenengoak «ondo» ekoiztea lehenetsiko du eta bigarrenak asko ekoiztea), bakoitzaren helburuak uztartu daitezkeela ulertu eta norabide horretan elkarlanean jarduteko gai izan lukete («ondo» ekoiztea irabazi ekonomikoetan islatzen da; asko eta «gaizki» ekoiztea, aldiz, galeretan).
2014
‎4 Mezuan bertan ikuspegi parte hartzailea eta subjektiboa txertatzeko baliodio. Egitura horiei esker, hain zuzen ere, ahozko bat bateko hizkeran gertatuohi den bezala, esataria bera da enuntziatzailea, bere ikuspuntu subjektiboageratzen da agerian, eta ez, oinarrizko enuntziatuan gerta litekeen bezala, besteren ikuspuntuen enuntziatzailea.
‎Haurrak uste du besteek bere ikuspuntu bera dutela.
2015
‎A proposito de la STC199/ 2009, de 28 2009», Revista española de Derecho Europeo, 35.zbkia, 2010 470 Alderantziz, MARTIN RODRIGUEZ, P., «Cronica de una muerte anunciada: Comentario a la Sentencia del Tribunal de Justicia (Gran Sala), de 26 de febrero de 2012, Stefano Melloni, C/ 11», Revista General del Derecho Europeo, 30, 2013, 18 orrialdea, bere ikuspuntutik egoera desberdinazen kasu honetan, eta horregatik ez zen beharrezkoa galdera egitea.
‎Pentsaera ekonomikoaren eskolek ingurumenari eta iraunkortasunari oro har eman dieten tratamendua eboluzionatuz joan da historian zehar. Horrekin bat, eskola bakoitzak bere ikuspuntu ideologikoa zein metodologikoa ezarri ditu gaia jorratzeko orduan. Hala ere, beste edozeinen gainetik, Ekonomia Neoklasikoaren printzipioak antzematen dira gaur egun nagusi den Ekonomian.
2019
‎Estereotipoakguk uste baino lehenago iristen dira gaztetxoengana. Datu base osoan egindako aldagai hautaketari begiratuz esandezakegu, haur hori hezi den inguruak ere eragiten duela bere ikuspuntuan. Izan ere, eskola aldagai gisa agertzenda informatikariaren lantokia deskribatzerakoan eta baita betaurrekoak jarri ala ez erabakitzerakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia