Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2000
‎Euskal Herriarekin gertatzen ari den lurralde errepresentazio forma anitzareneskutik, bere identitate nazionalari eutsi ez eze identitate hori eraiki gura duen herria, gurea, aurrera egiteko oztopo ugarirekin aurkitzen da, zeren gaur egungo forma aniztasun horrek arriskutan jartzen baitu bihar etzi nazioartean ezagutua izango den euskalmapa politiko bateratua bera ere.
2001
‎Motibazioaren inguruan egiten ari ziren ikerketen emaitza kontrajarriak zirelaeta, Clement eta Kruidener ek (1985) aipatzen dute honen arrazoiak ondokoakdirela: 1) orientazio integratibo eta instrumentalari buruzko definizioaren ingurukonahasketa; eta 2) orientazioetan gizabanakoaren inguruneak duen eragina, hau da, gizabanako horrek bere ingurunean dituen sare sozialen, bere identitate sozialareneta inguruneko beste hainbat faktoreren eragina kontuan hartzekoa izango da.
‎1) subjektua dagoela, gizabanakoa, objektuekin (kasu horretan, euskara objektu moduan kontsideratuz) harremanak edo interakzioak egiten dituena, eta interakzio horien bitartezgaratzen doana eta portaera esanguratsuak dituena; 2) subjektuaren etaobjektuen arteko interakzio prozesua bi azpiprozesutan banatzen dela: ...psikosoziala, b) objektuengandik subjektuarenganako azpiprozesua, asimilazio eta sozializazio prozesu psikologiko eta psikosoziala; 3) subjektuak menderatzen du prozesu osoa (biazpiprozesuak barne), subjektu aktibo baten aurrean gaudelako, eta menderatze horren bitartez garatzen doa eta gertatzen zaizkio prozesu psikologiko eta psikosozial guztiak; hori posible da subjektuaren nortasunaren ondoan bere identitatea ere garatzen delako; modu horretan, eta euskararekiko, subjektuan kokatuko litzateke identitate etnolinguistikoaren prozesua;
2002
‎Propaganda zuria: informazioaren igorpenean igorleak ez du bere identitatea ezkutatzen, ezta aldatzen ere; informazioaren iturria ezaguna da, igorlea argia da, eta bere ekinbidea onartzen du.
‎Propaganda beltza: igorleak bere identitatea ezkutatu eta trukatu egiten du informazioa hedatzen duenean; informazioaren iturria ezezaguna da, igorleak bere burua ezkutatzen du; harrika eginda eskua poltsikoan gordetzen du, eta beste inori leporatzen dio egindakoa.
‎Propaganda urdina: igorleak ez du bere identitateaz berba egiten; gizarteak ez daki nor den igorlea, hots, enigma bat da informazioaren iturria.
‎Komunikatzea kokatzea ere bada, lekua egitea eta hartzea. Komunikatzean, oinarrizko informazioaren igorpenenean, mintzakideak ezin du bazterrean utzi bere izaera, bere identitatea. Ezinezkoa da, komunikazio egintza batean, bestearekiko harremana existitzen ez dela pentsatzea.
2003
‎–U.E.U. bere identitatea bilatzen, izenburua jarri zion Martin Orbek 1979ko urtarrilaren hasieran Anaitasuna aldizkarian kaleratutako idazlanari; eta, egia esan, ondo laburbiltzen du bai garai hartan, baita UEUren historia osoan ere, behin eta berriz azaltzen zaigun erakunde honen nondik norakoaren inguruko eztabaida.
‎136 Anaitasuna 377,/ 30. U.E.U. bere identitatea bilatzen?.
‎138 Anaitasuna 377,/ 30. U.E.U. bere identitatea bilatzen?.
2004
‎Gainera, hiriak zituen ezaugarri bereziak (independentzia eta buruaskitasuna) galtzen ari ziren. Horren ondorioz, politika eta etikarenarteko batasuna apurtu egin zen, hiritarrak bere identitatea gizabanakoarengan aurkitzenbaitzuen. Hau da, etika sozialaren ordez banakako etika hasi zen gora egiten, estoikoeiesker batez ere, horiek morala arrazoiaz baliatuz analizatzen zuten neurrian.
2006
‎Urteetara, biak helduakdirenean, berriro elkartzen dira aitaren altzarien salneurria zehazteko. Mementohorretan konturatzen dira bakoitzak bere identitatea bestearen bidez eraiki duelabaina oso modu ezberdin batean. Miguel de Unamuno-ren Abel Sanchez eta MiguelDelibes en El Principe destronado (Tronutik kendutako printzea) lanek ere nebaarreben arteko harremanek duten esanahi psikologikoa sakonki aztertzen dute.
‎euskal herrigintza eta langileriaren askapena. Erlijioa, nazioa eta klasea, hirurak izan dira, lehen modernitatean, iturri indartsuak pertsonen eta giza taldeen identitateak egikaritzeko orduan; Arrasateko kooperatibismoari dagokionez ere, bere identitatearen eta kulturaren osagai garrantzitsuak izan dira.
2007
‎Nazio identitatea ez da berezdatorkigun identitate historiko bat bakarrik, baizik eta eraiki behar dugun bizitzekomundu eta modu bat, giza eta gizarte balio batzuk aukerarazten dizkigun herri bidebat. Euskal Herrian euskalduna izatea da bizitzeko eta izateko modurik etikoena, herri bakoitzak bere identitatearen arabera bizitzeko eskubiderik eta duintasunik ezbaldin badu, herri hori ezin delako izan ez demokratikoa eta ez etikoa.
‎Gizarte zentro sinboliko horretako partaideak ez du arazorik zentro hori gauzatzen duten gizarte indarrak, diskurtso ezaugarriak, eta abar ahazteko edo naturaltzat emateko, ezta indar eta ezaugarri horiek bere identitatearen euskarriak direlaahazteko ere. Gizarte zentroetan gizarte mugak bigarren mailakoak dira, nagusienanorberaren nor izana da, hau da, ezaugarri sozialetatik kanpo omen dagoen pertsona hutsa.
‎Beraz, hainbat kontzientziatu bere burua modu berri batean ikusten hasi dira, bere burua askatzeko borrokari ekin diote,, bere burua?, bere identitate berri hori, zabaltzen hasi dira.
‎Horrexegatik, ahalegin asko eta asko eman dira kapital hori araztera, garbitzera eta bereiztera. Berezko balioa izan zezan, jendeak erabili ahal zezanbere identitate politikoa ulertzeko eta bere identitate kulturala eratzeko. Modernitatean, beraz, kultur borrokak borroka politikoak izan dira eta helburu jakin batizan dute:
‎bertan aritzen diren eragileei laguntzea eta euskaraz edo euskarari lotutakoa bultzatzea. Helburua, identitateak bizirautea, kultura biziberritzea, jendeakerabilgai izan dezan eta bere identitate eta kultur jarduera eta kontsumoetan baliagarri izan dezan. Baina horrek guztiak ez du zentzurik ez bada sortzen jarduera etaekintza horien publikoa, ez badugu euskal kultura eta euskal identitatea balioetsikoeta gozatuko duen jenderik.
‎Hemen lehenengoaz ari gara. Baina ez Bourdieu k sarri egin moduan, norberaren hezkuntza kapitalaz hitz egiteko, baizik eta talde batek ukan dezakeenkapitalaz, bere identitate edo gizarte tokia eta ezagutza antolabide dena. Hiruegoeratan agertzen edo izaten da kapital hori37:
‎Gure inguruari eta eskarmentuari begiratuta egin dezakeguhori. Orain dela hamar urte baino gutxiago, halako azterketa egin nuen era sistematikoago batean77 Ondorio orokorrik ateraz gero, honako hau izango litzateke: diskurtsoak, garai hartan behinik behin, bere horretan zirauen, hau da, jendeakdiskurtso honek ematen zizkion gako eta baliabideak erabiltzen zituen bere identitate eta bizipenei buruz kontu ematean, beraiek baliatzen zituen euskaltasuna, delaeuskalduntasuna, dela euskal herritartasuna, argudiatzeko. Euskalduna izatea borondatezko keinua omen zelarik, ikusitako gai eta berbagune hauek giltzatu egitenziren, euskalduna izatea, ekintza politiko?
‎–Itzarkunde? horretan jendea bere identitatea galtzen ari zela ohartu da. Arriskuan egon da.
‎ezbezala, euskaldunak esango du gauza asko dela aldi berean: hemengoa eta hangoa, honelakoa eta halakoa, eta, azkenean, bere identitatearen argazkiak izango duenitxura ez da izango nortasun nabar ugari eta oparoaren soslaia, mendeko nortasunlardaskatu eta zatikatu baten egitura izango da. Jakina, nortasun mota horribadakigu gure herrian nola esaten zaion:
‎Hor, gehienik ere, subjektu alienatu baten oihartzun galdua dago: hots, jadanik euskal identitatea galdu eta bere identitate gatazka joera inperialistenplanoan kokatzen duenaren lekukotasuna. Alegia, alde batetik kultura anglofonoaren eskutik datorren globalizazioaren zurrunbiloa eta, bestetik, hemen espainiaredo frantses izateak bere erroetan sustraiturik daukan zilegitasun ustela.
‎Zergatik gara ez garenak? Euskaldun asko dago krisilarrian bere identitatea dela medio: ez da izan nahi lukeena, izatera behartzendutena baizik.
‎Euskal nazio identitateareneraikuntzan, noski, indar abertzaleen asmoa dago eginkizun, baina abertzaleakeuskaldunak ez diren neurrian, botere nazionalak ezin du euskal izaera etaidentitatea duen herririk eraiki. Etnozidioaren ondorioz eraldatua izan den herrihau ezin da orain estrategia politiko hutsetik jaso, bere identitate dimentsioarenosagarriak erauziak izan direlako gehienbat. Multzo honetan kokatzen ditudaneuskaltzale intelektualak jakinaren gainean daude horri buruz.
‎imajinarioarena. Ezagutza orok bere baitan sare metaforikoa du eta sare horrek ematen dioezagutza horri bere identitatea, bere diferentzia, bere ametsa. Zoe teknologiakbirdefinitu egin du bizitza, genetizazioaren prozesua garatuz, eta dogma nagusiaren bitartez informazio genetikoari irakurketa determinista zehatz bat eranstenzaio; orain, berriz, zoe teknologiaren ametsa (politikoa) izango genuke:
‎Perfekzio hori, balizkoa betiere, onerako nahiz txarrerako izan daiteke, alegia, subjektua jainko edo deabru kontsideratzeko. Horrela, subjektua bere identitate propioaz definiturik dago, eta ez haren ekintzek eskain lezaketen irakurketen arabera. Objektuaren gainetik dabil subjektua argudio eredu honetan, eta haiek baino jasoagoa da.
‎Zilegia dirudi, bada, norbanakoaren eskubide zibilei eskubide kulturalak eta linguistikoak gehitzea. Hala, herritar orok izango du aukera tradizio bat bere egiteko eta bere identitatea egonkortzeko, beharrezkotzat jotzen duen kultura komunitatean eskubide osoz parte hartzeko. Hedabideen diskurtsoak eta kazetarien jardunak gogoan behar dute izan hori guztia.
‎Behatzen badugu orain ohartasunez, aipatu «gertakaria zoriontsuaren» inguruan egin duen euskaldunen gorazarrea, zer aurkitzen duen zehazki euskaldunengan goraipagarri, hauxe aurkitzen dugu: ...ageri duena herririk herri (hala pentsatu behar da antzinako hiri grekoen arteko lehia, gehitzen du esanahitsuki) 154; 4) lezio bat da, nola hizkuntza ez den gramatika eta hiztegietan biltzen den masa hilotz hori, baizik eta herriaren ahotik dariona eta etxea bezala dena, non herria bizi den izpiritualki155 Hots, herri baten karakterearen, nortasunaren, izpirituaren ardatza hizkuntza da; herri bat bere identitateari bezala atxikitzen zaio bere hizkuntzari; unibertsalaren (komunaren) atxikitasun horrek ez du indibidualitate pertsonala eta lokala ukatzen, horri forma ematen baizik. Labur:
‎Idazle aleman baten biografian, nazionalitate politikoak (estatalak) ez du fitsik esan nahi, jaka bezain erraz aldatzen du-eta edozein momentutan. Beraz, koordenatu kulturaletan ulertu dizu bere identitatea: hizkuntza, literatura, tradizioa, izpiritua.
‎[sic] de Txillardegi», 1967). Txillardegiren gaia da hizkuntzak egiten duela naziotasuna; hizkuntza galtzen duen nazioak berehalatik galtzen duela bere identitate kulturala. Asmo ardatz horri lotuak hizkuntza eta pentsamenduan ohiko ideiak agertzen dira, hizkuntza eta mundu ikuskeran laburbil daitezkeenak.
‎Bakarrik, ez dira higiezinak, biziak dira, bizia (osoagotu gabe) modu batera edo bestera garatzen dute815 Eta biziak direnez, eta unibertsalak, edonondik hartzen dute beren bizi garapenerako ondo datorkiena. Ez da egon herririk bere identitateaz jeloskorragorik erromatarra baino. Alabaina, literatura erromatar hoberena hitz forma eta esamolde grekoak asimilatzeko ahaleginez josita dago.
‎1797an jada Hölderlin, Schelling, Hegel-en pentsamenduak bere lehenengo formulazioa aurkitua du Idealismo alemanaren sistemaren programa zaharrena («Ältestes Systempro gramm») lanean; Schelling-ek, bere aldetik, urte horretantxe Naturaren filosofia baterako ideiak eman du argitara, hurrengo urtean Munduaren arimaz publikatuz jarraitzeko. Kant-en subjektu (izpiritu) transzendentala, ezagutzailea, bera ezin baita hori zuzenean ezagutu ahal (ezaguketaren objektu bihurtzea litzateke!), Fichte-k Ni absolutu bihurtu badu, ezagutzaile ezezik bera naturaren ezarle ere (natura Nia n hurrupatuz nolabait), Schelling-ek Ni absolutua natura bihurtu du, natura eta izpiritua bat eginez bere Identitatearen Filosofiarekin. Natura ez da ikusten honezkero subjektuari edo Nia ri oposatua bezala, Ez nia, baizik eta Ni bat da bera ere; ez da makina hilotza, organismoa da, biziduna eta biziemailea, kreatzailea, hots, izpiritu materializatua.
2010
‎Gure gizartemendebalekoan, Bizimodu Onaren gizarteetan, Euskal Herriko hainbat lekutanikusten den paradoxa kausituko dugu maiz: mobilizatzen dakien mikrogizarte bat, bere identitatean erasorik onartzen ez duen jendea, honako proiektuak «zertarakodira?» galdetzen duen giza taldea. Ekologismoak. Ekologismo Politikoak edota«Deep Ecologyk» (Castells, 1998:
2011
‎Eskizoidea bakartu egiten da; maite duen objektutik urrundu egiten da, bere burua babestu nahirik; ez da gai afektua eman eta jasotzeko. McWilliams en (1994) arabera, tradizio psikoanalitikoak gehiagotasunezko jarrera moduan hartzen du nortasun eskizoidearen nahastea; besteen gehiegizko kontrolari ihes egin nahi dio eskizoideak, beldur baita besteek irentsi egingo dutela eta bere identitatea urtu egingo dela.
‎Besteak kontsideratzen ditu bere bizitzaren zentro eta igurikimen gehiegi jartzen du haiengan. Abandonatua izateko ikaragarrizko beldurra du, harremana etendakoan bere identitatea desegingo balitz bezala. Helburu argirik eta estrategia koherenterik ez du, eta, ondorioz, besteen mendean gelditzen da.
‎alde batetik, besteen hurbiltasuna eta maitasuna eskatzen ditu, baina besteak hurbiltzean, itolarria sentitu eta ihes egiten du. Babestuko duen zaintzailearen beharra du mugako nortasunak, baina gehiegizko intimitateak beldurra ematen dio, bere identitatea xurgatuko ote duen. Harreman iraunkorretarako gaitasun gutxi du eta familiako, eskolako edo lantokiko harremanetan porrot eta haustura asko ditu.
‎Segurtasuna emango dion ama zaintzailearen irudia ezin du barneratu haurrak. Amarekin harreman gatazkatsuak izan ditu eta aita absente egon da; gurasoak ez dira hezkuntzan inplikatu eta haurrak ez du bere identitatearen zentzu egonkorrik garatu. Barneraketa positiborik ezean, hutsune sentimendu sakonak ditu.
‎Nortasun normala duen pertsonak ez du nortasunaren nahasterik: ezagutzen du bere burua, bere identitate eta zentzu jarraitua, nortasun indartsua du, egoera kritikoetan batasunari eusten dio, arduratzeko gaitasuna eta zentzu kritikoa badu, badaki nor den eta zertan bereizten den besteengandik.
‎Harrotasun eta nartzisismoz irabazi zion heriotzari. Nartzisoren mitoari esker bere identitate bikoitzaren edo paranoikoaren ideia garatu zuen (Nartzisoren metamorfosia, 1937). Nartzisismoan, ispiluko irudi bikoitzari esker identitatea eta alteritatea kontrasta daitezke.
‎Hori bai, mozorro histrionikoa agertzen du gizartearen aurrean, eta haren atzean babesten da. Dalí-k pertsonaia bat asmatu zuen bere identitate krisiari ihes egiteko. Salvador Dalíren bizitza sekretua liburuaren helburua ere irudimenezko pertsonaia hori sortzea zen.
‎Gala k zuzentzen zituen Dalí ren idatzien zirriborroak eta forma ulergarria ematen zien. Hala ere, mozorro histrionikoa erabiltzen bazuen ere, badirudi Dalí ren histrionismoak ez dituela histrionikoaren baldintza guztiak betetzen, eta ez dela benetako histrionikoa, bere identitatea ez baitago besteen lausenguen mende, Gala rekin eratzen duen osotasun sinbiotikoaren mende baizik. Ikusi ahal izan ditugun bideoen arabera, Dalí ez dute inpresionatzen eta asaldatzen jasotzen dituen laudorioek, normalak iruditzen zaizkiolako.
‎Gurasoek ematen ez zioten afektuaren hutsunea bere buruari zion maitasunak bete zuen. Nartzisoren mitoa bere identitate bikoitzari edo paranoikoari lotua zegoen.
‎Errepresentazioan objektu errepresentatua galdu egiten da; psikismoaren hasierako hutsune horren gain antolatzen da errepresentazio inkontzienteen sarea. Dalí ri ere adierazleen sare horretan sartu eta Aitaren Legea onartzea beharrezkoa zitzaion bere identitate bereizia garatzeko. Izan ere, Gala rekin zuen harremana sinbiotikoa eta fusiozkoa zen, hots, bien niek inolako bitartekaririk gabeko harremana zuten.
‎Horregatik, mendeko pertsona jota gelditzen da pertsona babesleak berarekin erlazioa amaitzea erabakitzen duenean. Bestearen iritziak indar handia du beretzat, haren irudi idealizatua barneratua duelako; horregatik, besteak bera abandonatzea erabakitzen duenean, kolpe handia hartzen du, bere identitatearen zati batek (barneratua duenak) abandonatu baitu.
‎Nahimena bere baitan den gauza eta munduaren esentzia da; errepresentaziorik ez duen mundua, gizakiaren sustantzia inkontzientea, bizitza bulkada itsu eta irrazionala da nahimena. Schopenhauer-ek dio ezagutzaren subjektua bere identitatearen bitartez gorputzarekin individuum gisa agertzen dela eta gorputz hori bi era guztiz desberdinetan ematen zaiola: alde batetik, errepresentazio gisa, objektuen arteko objektu gisa, eta horien legeen mendean; beste aldetik, eta aldi berean, bakoitzari bitarte gabe ezaguna zaiona bezala, nahimen moduan (Schopenhauer, 1999).
‎Pentsamendu automatiko horiek ezagutu, inpultsiboa izateari utzi, bere benetako motibazioak zehaztu eta bere burua errespetarazi behar du. Introspekzioa landu, besteen mendeko izateari utzi eta bere identitatea indartu behar du. Estilo kognitibo global eta inpresionista edukitzetik estilo arretatsu eta zehatza edukitzera pasatu behar du.
2012
‎Hirurak landu ditu batera, eragile desberdinen ardura gisa, edo eragileberberaren jarduera historikoaren baitan, unean uneko egoera politikoaren arabera.Indarrean egon diren botere arrotzen aurrean legitimitate demokratiko alternatiboaaldarrikatu du, tresna arautu gabeak hartuta (botere politika), indarrean egon dirensistema politikoetan eragiten saiatu da (eragin politika), bide arautuak erabilita, eta, aldi berean, komunitate baten identitatea birsortzen saiatu da (identitate politika). Etaibilbide konplexu horretan bere identitatea aldatuz joan da, inguruabarra eraldatzekogaitasuna izan duen neurrian12.
‎Botere zentralizaturik eta zentralizatzailerik gabeko herriak, hau da, estaturik gabeko herriak? berebiziko zailtasunak ditu bere identitatea aberasteko, batez ere beren aparatu estatalen sostengua duten horien erasoei aurre egiteko.
‎Eskola dela medio, hots, eskolan lantzen diren edukien bidez, hurbilaeta urruna direnak eta, etxekoa (esperientzia zuzena) eta kanpokoa (arrotza denorokor hori) harremanetan jartzen ditu ikasleak eta, horrela kontzeptu espontaneoakzientifikoekin uztartuz, Vygotksky k planteatzen duen zentzuan, lehenago kontzeptuespontaneoak sortzen dira, ondoren zientifikoak, eta horiei esker kontzeptu denakberrantola ditzake ikasleak. Horrela eraikitzen du ikasleak bere identitatea.
‎Baina, aldi berean, tokian tokiko kulturekprotagonismo berezia hartzen dute jendearen identitatea definitzerakoan. Munduaplastikoa, likidoa, bilakatzen da eta badaude era asko nork bere identitatea munduglobal horretan mantentzeko, baina dudarik gabe bat da nazionalismo periferikoekplanteatzen dutena (Castells, 1997).
‎Eskola dela medio, hots, eskolan lantzen diren edukien bidez, hurbilaeta urruna direnak eta, etxekoa (esperientzia zuzena) eta kanpokoa (arrotza denorokor hori) harremanetan jartzen ditu ikasleak eta, horrela kontzeptu espontaneoakzientifikoekin uztartuz, Vygotksky k planteatzen duen zentzuan, lehenago kontzeptuespontaneoak sortzen dira, ondoren zientifikoak, eta horiei esker kontzeptu denakberrantola ditzake ikasleak. Horrela eraikitzen du ikasleak bere identitatea.
‎Baina, aldi berean, tokian tokiko kulturekprotagonismo berezia hartzen dute jendearen identitatea definitzerakoan. Munduaplastikoa, likidoa, bilakatzen da eta badaude era asko nork bere identitatea munduglobal horretan mantentzeko, baina dudarik gabe bat da nazionalismo periferikoekplanteatzen dutena (Castells, 1997).
2014
‎Butlerren hitzetan, genero identitatea ekintzen errepikapenaren estilizazioanoinarritzen da eta zigor sozialek eta tabuek mugatzen dute. Emakumeak ez dueneanhori guztia «serioski» hartzen eta bere identitatea lekualdatzen duenean «feministatikemakumera», gizonak birkokatzen eta zigortzen du, bere ekintza «desegoki»enondorio negatiboak erakusten dizkio5.
‎Olaziregik diosku Irenek identitate krisia duela, haren identitatea «fragmentatuta» dagoela aurreko bizitzatik urruntzeko nahiaren ondorioz «erbesteratua» izangodelako haren herrian. Espazioari ere garrantzia ematen dio esanez, espazio marjinaledo irrealak besterik ezin duela atzeman, heterotopikoak (kartzela, ospitalea, komentua, autobusa) edo utopikoak (ametsetako paradisua eta oroitzapen gozoak), bere identitatearen egoerarekin lotuta daudelako. Era berean, bere emakume izaeraridagokionez, ispiluak bere burua ikusi eta ezagutzeko aukera emango diola esaten du, esentzia, existentzia eta ekintza bezala, eta horrekin batera, emakumeak marjinalizatueta objektu bihurtzeko xedearekin jasaten duten biolentzia ere agertzen dela argitzendu.
‎Horrela, normalean elkarrekin loturik eta integraturik gertatzen ziren prozesuak bereizi egiten dira. Disoziaturik doazen esperientziak ez ditu pertsonak bere identitatearekin lotzen. Pentsamendu eta oroitzapen batzuk bere identitatearen zentzutik bereizita bizi ditu.
‎Disoziaturik doazen esperientziak ez ditu pertsonak bere identitatearekin lotzen. Pentsamendu eta oroitzapen batzuk bere identitatearen zentzutik bereizita bizi ditu. Horrela, eguneroko bizitzan etengabe egiten ditu gauzak inkontzienteki.
‎Batzuetan, pertsonaren bizitza osoa ukitzen du, edo gertaera traumatikotik gaur egunera bitarteko epea ukitzen du, edo gertaera batzuk ukitzen ditu bereziki. Disoziazio amnesia duenak askotan ezin izaten ditu gogoratu bere bizitza pertsonaleko edo bere identitateko alderdi batzuk (oroimen autobiografikoa), baina oinarrizko oroimen gaitasunei eusten die (memoria semantikoa, prozeduren memoria). Erabateko amnesia gertatzen denean ere, lagunak edo senitartekoak ez ezagutzea gerta liteke, baina hala ere haiekin hitz egiteko, idazteko, arrazoitzeko gaitasunei eusten die.
‎Transbestismoan gizona beldur da emakumeak irenduko ote duen. Horregatik, feminizatu egiten da itxuraz eta azaletik, bere identitate sexuala eta potentzia falikoa galtzeko beldurra gainditzeko.
‎Etxetik edo lantokitik kanpora ustekabeko bidaia bat egiten du; ez du iragana gogoratzen, bere identitatea nahasten du eta beste identitate bat hartzen du.
2015
‎Horren isla da ondare balio handia duen presentzia industriala (arkitekturak, azpiegiturak, paisaiak...). Elementuok balio arkitektoniko tekniko, historiko teknologiko eta soziologikoesanguratsua badute ere, arriskuan daude nola presio urbanistikoagatik hala gizarteak ondareizaera aitortu eta bere identitatearen parte sentitzeko zailtasunak dituelako.
‎Identitate transgresore hori pertsonaiaren diseinu linguistikoan ere islatzen da: ahoz diharduenean bere ahotsaren bolumen altuak, intonazio aldaketa etengabeek eta darabilen erritmo kirrinkariak agerian jartzen dute bere identitate urratzaile hori. Jon Gotzonen karakterizazioan egin diren hizkuntza estilo hautuek ere bat egiten dute estetika horrekin.
2017
‎Espektro hau kalkuluteorikoekin bat dator, simulazioak unitate kromoforiko bakoitzean bakarrik aurkitzen diren hirutrantsizio nagusi iragartzen baititu. Ondorioz, diseinu molekularra egokia izan da, unitate kromoforikobakoitzak bere identitatea mantentzen baitu lotura kobalentearen ostean argia absorbatzeko ahalmenaasko handituz (ikusi absortzio molarrak 1 Taulan) ultramore ikusgai espektroan zehar. Modu honetan, kitzikapena aurrera eraman daiteke kromoforo bakoitza (aurretik aipatutako hiru eremu espektralak) selektiboki kitzikatuz.
2019
‎171), eta azken urteetako Korrikako kanten inguruko jarrera mesfidatien etagaitzespen osoen iturburua hor kokatzen da. Lehen esandako Atharratzeko plazako antzerki harenbeharra du noizean behin euskaldunak bere identitatea bermatzeko, eta horri lotuta, zera idatzi zuenGabilondok:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia