2006
|
|
Kontatu zigun ere, zerbait berria proposatzen zaionean norbaiti (berdin da auto bat erostea izan edo gazte lokal bateko euskarazko jardueretan parte hartzea), eta norbait horrek hautatzeko askatasuna duenean, marketin aldetik oinarrizko legeetako bat dela bezeroak sentitzea eskaintzen zaion horretan irabazteko zerbait daukala, zerbait berezi sentiaraziko duena, hobetzeko balio duena,
|
bere
identitatea indartuko duena...
|
|
81), hausnarketa hori eman beharra dauka emakume protagonistak, espero ez zituen egoerei aurre egin behar dielako. Kritika feministaren ikuspegitik
|
bere
identitatea berreskuratzen ari den emakume baten aurrean gaude. Lehen pertsonan idatzita dago eta emakumearen gorputza sentitzeko moduak adierazten dira:
|
2007
|
|
Kolonizatuaren sindromea esaten zaio. Kolonizatuak metropolian behar du
|
bere
identitatearen onarpena. Kolonia metropolira begira dago.
|
2008
|
|
Haritzaren azalera zehatza. Neska itsu batek
|
bere
identitatearen bila egiten duen bidaia da, hain juxtu. " Argia, ikusten ez zuen neska batek kontatu zuen gezur bat da".
|
|
Horrela, bada, migrazioeta integrazio ereduan gertatu diren aldaketen ondorioz, nork
|
bere
identitateari, kulturari, hizkuntzari eta erlijioari ematen dion balioak garrantzi handia hartu du, baita hemengo zein jatorrizko tokiko erreferentzia taldeetako elkartasun sareek ere, eta erabakigarriak dira immigranteen eguneroko bizitzan. Egoera gogorra da haiena, eta, beraz, identitatea eta erreferentzia taldea dira dituzten euskarri irmoak gure artean bizitzen jarraitzeko; eta, azken batean, horiek eskaintzen diete guk eman ezin dieguna, gaur egun egoera nolakoa den ikusita:
|
|
Ikuspegi demokratikotik eta subiranotasunaren ikuspegitik, aurreko atalean bezala, bi erronka ditugu. Lehendabizikoa, immigranteen kolektibo horiei jakinarazi behar diegu guztiok, inolako bereizketarik gabe, dugula nazionalitate politikoa izateko eskubidea, eta guztiok, inolako salbuespenik gabe, dugula nork
|
bere
identitate sentimendua, kultura eta hizkuntza bermatuta izateko eskubidea. Eta, beraz, halaber, Euskal Herrian bizi garen euskaldunen berri eman, eta jakinarazi ez ditugula ez hiritar eskubide guztiak, ezta nazionalitate politikoko eskubidea ere bermatuta.
|
2009
|
|
Informazioa" zerbait berria dakarren berrikuntza" baldin bada —definizio arrunt bat da hori—, orduan gerta liteke informazioaren kultura bat ere ez existitzea
|
bere
identitate propioarekin, identitate hori beharbada informazioaren teknologien nonahikotasunak emango bailioke. Ikuspegi horren arabera, nahiz eta gu informazioaren gizartean bizi ahal izan (ikus Castells 1996, van Dijk 2006), gizarte horrek ez ditu forma kultural berriak sortarazten.
|
|
Bere ikerketan, azpi arauak gazteen identitatearen ikurrak zirela argi geratzen zen. Ghettoko talde bakoitzak bere lengoaia propioa zeukan,
|
bere
identitatea azaltzen zuena, talde baten edo beste baten kidea izateko seinalea zena.
|
2012
|
|
Gaztaro osoa eragin bikoitz horren eraginpean biziko du: aita eta ama, bereziki, balio tradizionaletan hezten saiatuko dira,
|
bere
identitatea bere kastarekin berdinduz eta, adibidez, hamahiru urterekin ezkonduz edota erabateko begetarianismoan haziz. Aldi berean Gandhik egundoko gogoa du britainiarrak imitatzeko eta, hartara, artean nerabe hutsa delarik, ezkutuka haragia jateko saio batzuk egiten ditu eta, behin, putetxe batera joaten da.
|
2013
|
|
Azkenean ospitalera eraman behar izan zuten; geroago, lerdokeriak albiste izateari utzi zion eta auskalo zer gertatu zaion performance artistari. Antza, Platonen haitzuloaren mitoan oinarrituriko proiektua omen zen, artistak
|
bere
identitatea galdu nahi omen zuen eta mar mar mar mar. Ene!
|
2015
|
|
Kakofonia batzuk ez da problema; problema monotonia izan liteke. Ez da problema pertsona bakoitzak edo herri/ nazio bakoitzak
|
bere
identitate modu diferentea izatea eta landu gura izatea. Estatu modernoak identitate kolektiboetako bat nagusiarazi eta guztiei inposatu egin ohi du identitate bakarra bezala, unibertsala eta beharrezkoa, eta horrekin kointziditzen ez duena zirt ala zart erabaki behar izateko atakan jartzen du.
|
|
Nazioaren kontzeptua badago, baina praktikan haren erabilera beste kategoria batzuekin gurutzatzen da. Hainbat lehenago ere, alabaina, nazio kontzeptuaz baliatu ala ez, gizadia euskaldun eta erdaldunetan erdibitu duen jendeak
|
bere
identitate kolektiboaren eta diferentziaren kontzientzia moduren bat bazuen; mundua greko eta barbarotan banatu duenak hainaxe (eta Herodotok jadagoneko ‘nazio grekoaren’ kontzeptu argi askoa dizu): hizkuntzaren erreferentziaz hain zuzen bietan.
|
2017
|
|
Zaharrendako egoitzan ele egiten du bere kideekin, eta berba irmoarekin esaten die, behin eta berriro, bera ez dela espainola, euskalduna baizik. Egoiliar gehienen iritziaren aurka sostengatzen du
|
bere
identitatea, haserretu arte. " Ni naz euskalduna, Errenteriko alaba", dio Josebek euskaraz, bere identitatea eta nortasuna nabarmendu nahian, etxe horretan gaztelaniaz mintzatu behar dela entzun ondoren.
|
|
Egoiliar gehienen iritziaren aurka sostengatzen du bere identitatea, haserretu arte. " Ni naz euskalduna, Errenteriko alaba", dio Josebek euskaraz,
|
bere
identitatea eta nortasuna nabarmendu nahian, etxe horretan gaztelaniaz mintzatu behar dela entzun ondoren. Debeku horixe adierazi duen gizon edadetua agurtzerakoan, Josebek" ondo izan" bat botako dio euskaraz, bere jarrera garbi utziz, espainolezko solasaldiarekin bat ez datorren marka izanen balitz bezala.
|
2020
|
|
Azurmendik nazio kulturala eta nazio politikoa bereizten ditu: " [nazio] politikoa
|
bere
identitatearen eta diferentziaren kontzientzia lukeena" litzateke (ibid.: 52).
|
|
Miren Llona historialariak Euskal Herriko langile klaseak
|
bere
identitatea nola eraikitzen duen aztertzeko baliatutako ideia batetik abiatuta saiatuko naiz hurbilketa egiten. ‘La construccion de la identidad de la clase obrera en el Pas Vasco.
|