Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2011
‎aisia, lagunartea, politika, kalea, festak, gaua edo lan mundua, esate baterako. Eta hauen bidez joango da gaztea gizarteko kultura bereganatu eta bere identitate soziala garatzen. Horrela joango da pertsona egiten.
‎Nerabezaroan gaztea bere identitate soziala eraikitzen ari den prozesuaren bi ezaugarri nagusi hauek dira: helduen munduarekin apurtzea eta, era berean, helduen mundu hau imitatzeko gazteak duen joera eta beharra.
‎Nerabezaroan gaztea bere identitate soziala eraikitzen ari den prozesuaren bi ezaugarri nagusi hauek dira: helduen munduarekin apurtzea eta, era berean, helduen mundu hau imitatzeko gazteak duen joera eta beharra.
2013
‎Euskararen bizi indarra sendotu eta erabilera indartzeko beharrezkoa den hizkuntza politikari ateak luze zabal irekiko lizkiokeen framingaz ari naiz, baina baliozkoa eta eraginkorra izango bada nahitaezkoa da gizartearen gehiengo nagusiak bere egitea. Euskara biziberritzeko proiektua gizarte anizkoitz honen proiektu bateratu eta bateragile izatea da behar duguna, inork bere identitate sentipenei, ideologiari eta lehen hizkuntzari uko egin beharrik gabe.
‎Ibilbideen arteko lotura pertsona bakoitzak egiten du, bere identitatearen arabera bereziki. Egite horretan, parte hartzen dute zenbait printzipio orokor, edo" lege psikologikoak" deitzen direnak.
‎Ibilbideen arteko lotura pertsona bakoitzak egiten du, bere identitate arabera; horregatik: 1) nahiz eta identitatea eraikitzen joaten den eten gabe pertsona bakoitzean, 2) halako barne koherentzia gordetzeko joeragatik (gorago esan bezala), bakoitzaren identitatea nahiko mantentzeko joera du, baita ere neurri handian gaurko mundu mugikorrean (post-modernismoa eta neo modernismoa, globalizazioa, neoliberalismoa...).
‎Izan ere, familian ikasitako hizkuntzak bizitza osoan zeharreko aldatu ezin den hizkuntza identitatea mugatzen eta erabat baldintzatzen duela pentsatzea ohikoa da. Horrela, familian euskara ez bada ikasi, ideologia horren arabera, berdin da hiztunak nolako gaitasun komunikatiboa lortu duen edota bere identitatean euskarak berebiziko garrantzia duen, euskaldun zahar, zentzu teknikoan esanda, ezin da izan.
‎Horrela, familian euskara ez bada ikasi, ideologia horren arabera, berdin da hiztunak nolako gaitasun komunikatiboa lortu duen edota bere identitatean euskarak berebiziko garrantzia duen, euskaldun zahar, zentzu teknikoan esanda, ezin da izan. rientziek interesa dute ikerketaren ikuspegitik, jakina. Baina elebiduntze prozesua haurtzaroan izan dutenen artean honako gai honek arreta berezia eskatu digu:
2014
‎Prozesu horretan hizkuntzak erabateko garrantzia hartzen du. Prozesu horren bitartez, gizabanakoa bere identitatea definituz doa, hurbileko errealitatea osatzen duten komunitate edo talde horien eraketa finkatzen eta zehazten doan heinean. Prozesu horretan hiztuna egile eta eragile bihurtzen da, hizkuntzarekin egiten duena komunitate horiekiko duen lotura mota eta komunitate horien ezaugarrien isla izanik.
2016
‎Identitatearen gaineko ikuspegi eta diskurtsoak nabarmen birformulatu dira azkenengo hamarkadetan. Identitateak bere kutsu esentzialista galtzen du eta norbanakoak bere identitatea eraikitzerakoan duen partaidetza azpimarratzen da, hiztunak eginkizun honetan azaltzen duen grina eta inplikazioa nabarmenduz.
‎Hauek, hiztunen kasuan aplikatzen badira, proposamen berriak ekartzen dituzte: identitateak bere kutsu esentzialista galtzen du eta norbanakoak bere identitatea eraikitzerakoan duen partaidetza azpimarratzen da, hiztunak eginkizun honetan azaltzen duen grina eta inplikazioa nabarmenduz. Hurrengo atalean, honetaz hitz egingo da zehaztasun gehiagorekin.
‎Komunitate bateko partaide izateaz gain, errealitatearen sortzaile gisa —hizkuntzaren jabe den neurrian— ere agertzen zaigu. Ekimen eta egitearen poderioz bere oinatza uzten du testuinguruan, baina hori ere bueltan etorriko zaio, aritze horrek bere identitatearen sorkuntzan, eraikuntzan eta berreraikuntzan ondorioak izango dituelako. Horra hor, identitate performatiboaren gakoa:
‎Horra hor, identitate performatiboaren gakoa: gizabanakoaren inplikazio aktiboa (ekitean/ egitean sortzen duelako bere identitatea, alegia, hura performatzen duen neurrian).
2017
‎...ori gertatu zen politikan janzten hasi nintzelako uste dut (G23, 58)[...] Errepublikarragoa eta sozialistagoa bihurtu nintzen eta abar eta globalizazioaren eta horrelako gauzen kontrako nolabait// eta horren ondorioz hizkuntza garrantzitsua zela jabetu nintzen eta identitatearekin lotura zuela (G23, 60). n4 (34 urte, gizonezkoa) ipar irlandakoa da eta uste du lotura handia dagoela irlanderaren eta bere identitatearen artean. laburpen honek iradoki du identitateak bultzatu zuela hizkuntzaz aldatzera, pertsona horrek uste baitzuen irlandera bere izatasunaren funtsezko parte bat zela:
‎...otsua da, berezko talde etnokulturala eta estatuen artean dagoen identitate gatazkagatik, batik bat (zapata, 2007). identitate etnokulturalak pertsona edo giza talde batek komunean dituzten ezaugarri kulturaletan jartzen du fokua. identitate etnolinguistikoaz ari garenean, ordea, hizkuntza lehenetsi nahi dugu, izan ere, talde edo pertsona horrek hizkuntza batekin (edo gehiagorekin) lortzen duelako bere identitate etnikoa eta kulturala. gai honen inguruan euskal gizartearen berezitasunak argitzeko, ondorengo ataletan azken hamarkadetan estatu nazioari, hizkuntza nortasunari, hizkuntza komunitateari eta euskararen inguruko diskurtsoei buruz egindako erreferentziak jaso dira.
2019
‎Gizarte elebidun edo eleaniztunetan hizkuntzarekiko atxikimendua, identifikazioa eta jarrera gatazkatsuagoa izango baita (Zarraga et al. 2010, 212). Beraz, tentsio horrek hizkuntza batekiko jarrera bideratu dezake, batzuetan aldekoagoa eta besteetan kontrakoagoa izanik. kasu horietan, gainera, identifikazio elementu garrantzitsua bihurtu daiteke hizkuntza, hiztunak bere identitatearen zutarrietako bat bezala jo dezakeelako ‘berezkotzat’ jotzen duen hizkuntza hori. Jarrera hau ulerLander Muñagorri Garmendia – Zergatik kantatu euskaraz?
‎Orain konturatu da hori euskararen bidez egin dezakeela, identitate berri bat hartu bereari uko egin gabe. Zapia jartzera itzuli da eta euskaraz azaltzen dio jendeari bere identitatearen parte dela zapia, eta orain baita euskara ere. euskarak, beren identitatea eta ohiturak alboratu gabe, euskara gehigarri bezala izatea ahal bideratzen du.
‎Auzotarrek kultur aniztasunari zabaltzen dute, prest dago hori jasotzeko, eta ikuspegi anitzen elkartrukean sinesten du, baina badu euskarak ere presentzia handia bere identitatean, halako emozio indartsua sortzen duena:
2023
‎Gazteen kasuan kultur kontsumoan gero eta izaera translokalagoa daukate, hots: erreferentzi askoren bidez eratzen dute bere identitatea. Euskal kulturaren baitatik sortutako ekoizpenak mundu osotik datozen elementu erakargarri eta baliotsuen artean iristen zaizkie kasurik onenean gazteei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia