Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎Ilunpetik, bazterretik, idatzi nahi digun idazlearen aurrean gaude. Izena ez ezik, bere identitatea ere ezkutatzen du. Darabilen ezizena" Mikelats22 Gorroto" eta berak bere nortasuna zelan definitzen duen baino ez dakigu.
2019
‎Gerrako kronikak lanaz egin dugun irakurketan esan dugunez, Floraren ahotsa ez agertzeak bat egiten du Flora jasaten ari den egoerarekin. Flora zapalduta dagoen emakumea da, tratu txar psikologikoa jasaten duena eta hortaz, ahotsik gabea da, hitzik ez du bere identitatea defendatzeko, guztiz ahuldua baitago. Hala eta guztiz, egileak zailagoa den zerbait lortu du:
‎Gure iritziz, literatura sortzaileek gatazka edo oroimenaz gain, genero indarkeriari buruz ere hitz egin duten arren, irakurketa kritikoek lehenengoei eman diete lehentasuna eta ikusgarritasuna, bestelako indarkeriak paisaiaren koloreen artean baleude bezala itzalean utziz. ...argitan, genero ikuspegiak eskain liezagukeen interpretazio berritzailea proposatu nahi genuke, lehenik, eleberriko senar emazteen arteko gatazkak (gerrak) dituen intzidentzietan, bataren eta bestearen estrategiek mikromatxismo eta tratu txarren maldan behera abiaturik, krimeneraino nola labaintzen diren deskribatuz; eta bigarrenik, aitaren gudari jarauntsi ohoretsuaren galerak nola eragiten dion bere identitatearen irudiari. Azkenik, pertsonaiei fikzioan egokitzen zaien patuaz hitz egingo dugu, eta haren ekidinezintasunaz.
‎Mendebaldeko gizartean, zehazki euskal gizartean kokatzen duen pertsonaia honek gizaki berezi, bakuna edo ezohikoa islatu beharrean, euskal gizon harroxko, mokofin, eta alkoholzale alferra irudikatu du, iraganeko historiaren eta familiaren duintasunaren erredituetan bilatzen duena bere ustezko balio erantsia: aita gudaria eta gerra ohorezki galduak elikatzen dute bere identitate euskalduna. Horrek ematen dion nortasunak eusten dio bere ustezko maila altuan.
‎Gerra Zibilarekin eta bere iraganarekin, aitaren herentzia abertzalearekin lotzen duen tokia da, baina ez da oharkabean pasa behar Floraren arbasoek ere badutela zerikusirik lekuarekin. Bertako zaharrek kontatzen dituzten Gerra Zibileko istorioek eroso sentiarazten dute protagonista, aita Gerra Zibilean zauritu baitzuten gudari zebilela eta bera harekin identifikatuz" errotua" sentitzen baita; nolabait esatearren, leku horrek eta atso agure multzo horrek bere identitatearekin bat eginda sentiarazten dute. Esango litzateke orainaldiak eta hiriko zentroak ematen ez dioten itzala eta babesa sentitzen duela Hanbren, uraren korrontean gora eginez iraganeko gertaerek eta gudarien ohoreak abaroan sentiarazten dute.
‎Bere bizilekua zentro erromantiko dotoretik gertu dago: bere identitatea, ordea, Hanbre sagardotegian" errotzen" da, galtzaile duinen artekoa dela sentiarazten dion lekuan.
2021
‎Eta, helburu horien artean, literaturaren didaktikak funtsean biri erantzun behar diela proposatzen du IE6 k: batetik, heziketa literarioan oinarritzea testuen ulermen, interpretazio eta sorkuntza gaitasunak landuz ikaslearen konpetentzia literarioa garatzeko, eta bestetik, horrek guztiak komunitatearen eta kulturaren ezagutza eskaini behar dio ikasleari bere identitatea eraikitzeko, munduan kokatzeko eta errealitatearen irakurketa kritikoa egiteko. Era berean, literaturzaletasunaren sustapena ere eransten dio bi helburu horiei GE3 k.
‎hots," euskal kultura posible al da euskararik gabe?" galderatik partitu beharrean," euskara posible al da euskal kulturari buruzko diskurtso jakin bat gabe?" galderatik abiaturiko eztabaidan sakontzea esanguratsuagoa dela uste baitugu. ...idari dagokion dimentsioan eta kontzertatutako gutxieneko argumentuez erantzun ahal izateko; bestetik, gazteei euskal kultur erreferente berriak horren arabera proposatu eta horiek jorratu ahal izateko; hirugarrenik, bide horretan, nerabea euskal kultur komunitate baten parte, kontsumitzaile nahiz sortzaile, izateko oinarri epistemologikoa, baina, aldi berean, motibazionala osatzeko; eta, azkenik, bere identitatearen eraikuntzan euskarri garrantzitsu bihurtzeko.
‎Hau da," pentsamendu kontzientearen eraikuntza gizarte gertakariei eta obra kulturalari estuki atxikita" eraikitzen dela, eta, beraz, sozializazio prozesuak eta norbanakoen formazioa edo eraikuntza giza garapenaren bi alderdi osagarri dira (op.: 23). Hori aintzat hartuta, euskal kulturak eta euskal literaturak euskarazko elkarrekintza esanguratsu eta eraginkorren bitartez pentsamendua garatzen lagundu behar diote nerabeari, eta horrekin batera, bere identitatea eraikitzen, baina baita kulturaeta hezkuntza komunitate baten parte dela ere. Horrek ID oinarri duten Ikaskuntza Komunitateak (IK) 83 osatzera eraman behar ditu irakaslea nahiz ikasleak (Ferrada eta Flecha, 2008; Álvarez Álvarez, González eta Larrinaga, 2013) eta, zeregin horretan, elkar ulertzea eraikitzeko prozesua nola antolatzen den eta prozesua arrakastaz burutzeko erabiliko diren estrategiak ezagutzea eskatzen dio irakasleari (Bilbatua, 2010).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia