2003
|
|
Zibermundua gure mesederako artizar interesgarria da. Kontraesana dirudien arren, zenbat eta mundu uniformeagoarekin topo egin, orduan eta interes handiago sortzen da nork
|
bere
identitateari eusteko. " Hedatze prozesu honetan izugarri garrantzitsua da teknologia berriek betetzen duten papera, eta bereziki Internet sarea, berari esker gure hizkuntza mundu osoan zehar hedatzea posible baita55".
|
2005
|
|
Gaur egun arte, ezagutzen ditugun gizarteek produkzioaren eta kontsumo materialaren hazkundearen terminoetan planteatu badituzte aurrerapenak, beharbada orain horiek nola murriztu planteatu da. Prozesu luze baina etengabea izan daiteke, konbentzimenduan oinarritua eta gizarte bakoitzak,
|
bere
identitate ezaugarriez, bere ezaugarrietara moldatzeko moduan formulatzeko irekia, betiere aukera faktoretzat harturik alegia. Horretarako, gizarte eragileek eta hauen eta antolatzen diren inguruko erakundeen artean finkatzen diren harremanek eredu berrira egokitu dute atzera, gizarte krisi handiago bat gerta dadin saihestuz.
|
2009
|
|
Horregatik esan dugu lehenago euskara eta hizkuntza bizikidetzaren gainean guztiok identifikatu gaitzakeen identitate zabal, baturagile eta berri bat eraiki behar dugula. Izan ere, euskaraz hitz egiteagatik eta euskaraz, ez luke inork kolokan edo kuestionaturik ikusi behar
|
bere
identitate sentimendua, zeinahi delarik ere. Euskararen aldeko adostasuna areagotuko bada, lortu egin behar da euskaraz hitz egin eta neurri batean euskaraz bizitzea guztiz bateragarria izatea espainiar sentitzearekin, edo ekuadortar, kolonbiar, errumaniar edo marokoar sentitzearekin (gaztelaniaz hitz egin eta bizitzea euskaldun edo euskal herritar sentitzearekin bateragarri zaien bezala milaka eta milaka euskal herritarri).
|
|
Nago Espainiaren identitate nazionala hortxe eraiki dela luzaroan, besteon bizkar gainean nolabait, Joxe Azurmendik sakon aztertu duen bezala (beharbada identitate kolektibo orok egin ohi du hori, neurrian datza aldea). Etengabe bilatu izan du pagaburu bat
|
bere
identitatea puntalatzeko. Ezaguna da Espainiaren eraikuntza, estatu nazio gehienena?, bazterketan, ukazioan eta odol isurian espezializatutakoa dela.
|
|
Hori guztia gutxi balitz, identitatea kontu konplexua da gurean; bereziki konplexua, Nafarroan. Euskal Autonomia Erkidegoko euskal herritarron artean, ehuneko ia 70 luze batek dio
|
bere
identitatean badagoela espainoltasunik, neurri batean ala bestean. Eta, identitate sentipenak dinamikoak izanik, alderdi hori erraz bizkortzen da futbolak edo bestelakoren batek deituta, Estatuak bere mekanismoak aktibatzen dituenero.
|
|
Gauzak horrela, datu etnografikoak, abestiak, gure kasuan?, elementu identitarioen edukitzaile gisa hartuak, baliagarriak izan dakizkiguke aztertzeko zer neurritan iristen diren bertan dautzan sinboloak komunitate politiko baten kontzientzia nazionalaren parte izatera. Komunitate politikoak sinbolo horiez egiten duen erabilera sozialak garbi erakusten digu giza kolektibo batek talde berezi gisa imajina dezakeela bere burua, eta horrek berezitasun hori politikoki egituratzera zuzendutako giza ekintzak sortzera bultza dezakeela,
|
bere
identitate beharrizanak asetzearren. Beraz, nazio nortasuna, edozein dela ere?
|
|
Eta sinagogan berarekin egindako hitzarmenari esker, guk bilatzen dugun fruitua aurkitu zuten. Horrela, erbestean galduta zegoen komunitateak bere norabidea astero berreskuratzen zuen; horrela,
|
bere
identitatea ahazteko zorian zegoen komunitateak Jainkoarekin egindako aliantza astero gogoratuz bere nortasunari eusten zion. Eta Babel hartan bere mintzoa eta nortasuna galtzeko zorian zegoen komunitateak mintzo xume hartan Jainkoaren salbazio promesa gordetzen zela aitortzen zuen astero; eta mintzo xume hartan, Jainkoaren ahots entzunezina gorpuzten eta munduratzen zela.
|
|
Eta Babel hartan bere mintzoa eta nortasuna galtzeko zorian zegoen komunitateak mintzo xume hartan Jainkoaren salbazio promesa gordetzen zela aitortzen zuen astero; eta mintzo xume hartan, Jainkoaren ahots entzunezina gorpuzten eta munduratzen zela. Horrela, Jainkoaren ahotsa entzunez eta harekin egindako aliantza aitortuz, erbestean zegoen herri hark
|
bere
identitatea eta biziraupen itxaropena berreskuratzen zituen.
|
2011
|
|
Polisak funtzio metapsikologiko ezinbestekoa bete ohi du: norbanakoak eraiki ohi du
|
bere
identitatea eta bizi proiektua gizarteak eskainiko dizkion baliabide afektibo eta kulturalen bidez. Niak, giza psikismoak, euskarri gutxiago aurkitzen ditu gaur, idealtasun eskaerak handitzen zaizkion bitartean (gaztetxoak gero eta goizago eta modu masiboan dira distira egoikora deituak:
|
|
Eta, oro har, zuritzen direnak izan ohi dira txarrenak zuritu nahi ez duten taldekideekin, jakina baita ez dagoela konbertitua baino espezie arriskutsuagorik:
|
bere
identitatea ukatzen energia guztiak inbertitu dituenak botika berbera aplikatuko du beste guztiekin; bortxatzailea, lehenbizi ume bortxatua izan ohi den antzera. Ahalegin absurdoan badabil ere:
|
2019
|
|
Ordutik, literaturarentzat mundua ez da jada ordukoa, herriak eta hiz  kuntzak ez dira konpartimentu itxiak. Literatura nazionalak jada diluitzen hasita daude literatura unibertsalaren itsasoan, non, itzulpenari esker, literatura partikularren mugak gero eta lausoagoak diren, non idazleak hizkuntzan biziago sentitzen duen
|
bere
identitatea lurraldean baino, non idazlea hurbilago âeta erosoagoâ senti daitekeen kanpoko planteamendu estetikoetatik, etxeko tailer literarioetan baino...
|
2022
|
|
Ez dago zalantzarik, halere, finantza  kapitalismoaren supergizakiak ere emakumeen askatasuna eta berdintasuna bultzatzen du. Are gehiago, Harariren supergizakiak erakusten digunez, emakumeen aldeko jarrera hori
|
bere
identitatearen marka da. Eta behin eta berriro erabiltzen du ikur hori tradizionalista atzerakoien kontra.
|
|
150 urtez, Quebeceko Gobernuak behin eta berriz adierazi du Kanadan bete betean parte hartzen duen bitartean
|
bere
identitate nazionala baieztatzeko aukera ematen dion federalismoaren ikuspegi bat. Ikuspegi hori historiaren parte da, baina baita pentsamendu politiko garaikide batena ere, zeinak federalismoan modu ezin hobea ikusten baitu estatu bateko komunitate nazionalen lankidetza kudeatzeko (Quebeceko Gobernua, 2017:
|
|
setiatuta eta gogaituta sentitzen diren guztiak. ...asuna birdefinitzeko egungo prozesua, funtsean, dinamika konplexu eta multiforme baten parte da, zeina eguneratu egiten baita quebectar subiranisten bilaketa politikoan, herrialde osoko talde arrazializatuen aldarrikapen sozioekonomikoetan, nazio autoktonoen autogobernu eskaeretan eta, azkenik, gehiengoaren kezkan; izan ere, gehiengoa nahasia dago, ikusten duelako Kanadaren ikuspegi tradizionalak,
|
bere
identitatea definitu zuenak, segur aski kanadartasunaren kanonen aurka zuzendutako mugimendu politiko eta identitarioen eraso potentzialki suntsitzaileak jasaten dituela (Labelle et Salée, 1999: 140).
|
|
Kanadar komunitate politikoak herrialdeari buruz oro har duen ikuspegiak gogora ekartzen digu estatu subiranoaren eta Weberrek identitate nazional bakarraren inguruan irudikatutako gizartearen artean dagoen harreman estua. Horrez gain, quebectar komunitate politikoak Kanadako errealitatearen ikuspegi konplexuagoa du, zeinean komunitate horrek berak parte hartzen baitu bere eraikuntza nazionaleko proiektua taxutzen,
|
bere
identitate kolektiboa eraikitzen, eta herritarrek Quebeceko Estatuaren ordezkariengana jotzen baitute lehenik krisi konstituzional, ekonomiko, sozial edo sanitario baten aurrean (Gagnon eta Iacovino, 2007: 121; Noël, 2013:
|
2023
|
|
Adaptazio fase hori ezegonkorra eta gorabeheratsua izan ohi da. Distantzia emozional bat gertatzen da, eta hala behar du gainera; naturala eta beharrezkoa da bere garapen pertsonalerako,
|
bere
identitate propioa sortu dadin, orain arte guraso edo hezitzailearen irudiaren errepikapena izan baita (haurtzaroan). Inkontzienteki gurekin identifikatu dira, eta helduoi asko gustatzen zaigu hori, gure berdinak edo antzekoak izanik, hobeto ulertzen eta onartzen baititugu, kontrolpean ditugu alegia.
|