2009
|
|
Edozein kasutan, kontuan izan behar dena da, etorkizunean, euskarari buruzko Foru Legearen edukia alda daitekeela Parlamentuko gehiengoen arabera. Aitzitik, juridikoki egin ezin zitekeena —372/ 2000 Foru Dekretua eta
|
bere
hiru garapen planak onartu zirenean—, eta gaur egun, egin ezin daitekeena —otsailaren 10eko 29/ 2003 Foru Dekretua indarrean egon arren—, zera da: euskarari buruzko Foru Legea garatzen duen Dekretu bat per saltum NFBHLOri lotu.
|
|
Eremu ez euskalduna deiturikoan" hiritarrei aitortzen zaie Nafarroako Administrazio publikoetara euskaraz zuzentzeko eskubidea". euskarari buruzko Foru Legearen edukietara egokitzen ez den erregelamendurik. Izan ere, gogora ekarri behar dugu, arestian aipatu 372/ 2000 Foru Dekretua eta
|
bere
hiru garapen planak onartzearekin batera, UPNk, euskarari buruzko Foru Legea onartzeko burututako parlamentu eztabaidetan defendatu zituen tesiak ezarri nahi izan zituela; eta ostera, bai Foru Dekretua baita hiru garapen planak ere, osotasunean deusezak zirela deklaratu zuela Auzitegi Gorenak13.
|
2011
|
|
the Case of Modern Norwegian ezagunarekin konparatuko bagenu. orobat karl deutsch en linguistic conflicts direlakoak hartuz konparazio gai117 hots, lauretan termino bera dugu eskuartean, baina lauretan aski bestelako kontzeptu edukia. kontzeptu edukizko diferentzia horiek areagotu egiten dira, soziolinguistika katalanaren etxe barnera etorri eta Aracil en formulazioa Ninyoles ek 1969an emandakoarekin, bai eta handik aurrerakoekin (1972, 1975,...), konparatzen bada. Litekeena da Valentziako gizartearen azken bost mendeetako procés de castellanització delakoa gatazkatsua gertatu izana behin baino gehiagotan. ez dirudi, ordea,
|
bere
hiru norabide nagusiak (direcció horizontal i selectiva, direcció descendent espontània eta difusió coactiva) maila bereko gatazka iturri izan zitezkeenik, oro har. Are gutxiago hala izan direnik eta gainerako hiztun herrien historia soziala eskema hertsi horretara muga litekeenik. egileak berak" aquest esquema és molt simplificat" esan izanak (Ninyoles, 1969:
|
2012
|
|
Bertze hiruk (Carlos, 8 FG; Gabriel, 9 FG eta Alberto, 10 FG) ez dute ongi ikasi. Aita bat dago (Antonio, 6 FG), Iruñerrikoa baina Baztanera ezkondua, lehen umea izan eta ondoan euskara ikasten hasi eta orain
|
bere
hiru haurrekin euskaraz egiten duena. euskaldundu ziren ego belaunaldiko gazteek (neskek) hizkuntza ikasteko" kontzientzia", euskal kulturarekiko" maitasuna" (Miren, 3 FG)," nahia" eta" gogoa" (Laura, 7 FG) aipatzen dute. Subjektu horiek euskara ikastetik euskaraz mintzatzen hasterako prozesuan adinkideen laguntza eta eredua nabarmentzen dituzte. hau da, euskararekin eratu zuten harreman berrian, euskaraz aritzen hasi zirelarik, anai arrebak, lagunak, kirol taldekideak, bikotekidea... izan zituzten bultzatzaile.
|
2016
|
|
Honako espazio atal hauek berariaz arakatu behar dira: a) EAE eta
|
bere
hiru Lurralde Historikoak38; b) Nafarroa eta bertako hiru eremu soziolinguistikoak39; c) Iparraldea eta bertako hiru eremu soziolinguistikoak40; d) UEMAren udalerri euskaldunak eta
|
2019
|
|
Beltzez marraztutako 307 hizkuntza daude natibo digitalen arrastorik gabe. hiztunen kopurua, batez beste, 0,7 milioikoa da, eta wikipedia gehienak inkubagailu egoeran daude (hutsak normalizazio kalkuluak egin ondoren). kanuri (kau) hizkuntza da horren adibidea,
|
bere
hiru dialektoekin, tumari (krt), manga (kby) eta beriberi (knc) egIdS sailkapenean 6a, 5 eta 3 egoerekin hurrenez hurren. erabilera indartsua du, 3,76 milioi hiztun, irratia eta telebista, eta erdiko dialektoa behintzat ez dager inolako zerrendetan galzoriko egoeran. Baina wikipedia itxi zen bertako hiztunen eduki ezagatik eta komunitate birtualik ez edukitzeagatik. eta Crúbadán proiektuan 5.000 hitz biltzen duten hiru dokumentu baino ez ziren bildu.
|