Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Keak igotzeko bere manera baitzuen, teilatuan etzaten zen lehendabizi, gero aireratu baina arbola gainak eta mendi magalak bilatuz zihoan desegiten. Sutondo edo labeko su garbitik sortua, sua bertan utzi eta bazihoan kea, tximinian gora etxeko garbia eta epela eramanez airera, bere heldu usaina teiletan, zuhaitz gainetan, elektrizitate posteetan utzita.
2004
‎Buztingile zaharrak, iniziazio prozesuan, buztingile gazteari bere piezarik onena eman dio: erretiratzen den artistak bere heltzerik onena, maisu-lana, artista gazteari utzi dio. “Y el artista joven no guarda esa vasija perfecta para contemplarla y admirarla, sino que la estrella contra el suelo, la rompe en mil pedacitos, recoge los pedacitos y los incorpora a su arcilla”.
2005
‎Pixkanaka eta pediatraren oniritziarekin, esneaz bestelako elikagaiak emango zaizkio haurrari, bere heltze eta garatze prozesuei egokituak, behar adina eta egokiro prestatuak.
2007
‎«L, idée une fois vue, les mots suivront sans difficulté» (Egokiago, ideia hitza saihestuz, E. Gil Beraren euskarazkoa: «Gaia izanik, hitzak berez bere heldu dira»). Bigarrena, Senekarena:
2010
‎Frutak erreferentziazko elikagai natural gozoak dira. Horretarako, fruta bakoitzak bere heltze une egokian egon behar du, hau da, azukre naturalen (batez ere fruktosaren) kontzentrazio maximoan. Hala ere, urteko edozein unetan fruta barietate guztiak edo ia guztiak eskura izateak, ekoizpen garai naturala edozein dela ere, azukreetan hain kontzentratuak ez izatea eragiten du.
2012
‎Programazioa ikasturtean garatuko diren jarduera guztien edo jarduera multzoaren laburpena da. Hala ere, programazioa ez da, haurra haur eskolan dagoenean egin behar dituen jardueren zerrenda egitea; aitzitik, programazioaren helburua haurrari bere heltze prozesuan laguntzea da. Beraz, programazioak haurrari eskaini behar zaizkion baliabideetan oinarritu behar dira, gero, jardueren bidez, haurrak bere heltze prozesua gara dezan.
‎Hala ere, programazioa ez da, haurra haur eskolan dagoenean egin behar dituen jardueren zerrenda egitea; aitzitik, programazioaren helburua haurrari bere heltze prozesuan laguntzea da. Beraz, programazioak haurrari eskaini behar zaizkion baliabideetan oinarritu behar dira, gero, jardueren bidez, haurrak bere heltze prozesua gara dezan.
2013
‎Uztearen ondorioek asegabetasuna sortzen dute haurrengan, nahiz eta asko jasotzen duten, eta horrek, aldi berean, birtxinak, kasketak, haserreak eta euren eta gurasoen arteko arratoi txarrak sortzen ditu. Gabonetako haurren gutiziak gelditu egin behar dira, haurren asebetetze eza prebenitzeko, adituek azaltzen dute 150 psikologo eta pedagogok osatutako talde batek, jokoetan eta jostailuetan espezializatuta, Gabonetan dirua zentzuz administratzea aholkatzen du, besteak beste, bere heltze prozesuari kalte egiten dioten jostailu guztiak erosteagatik. Nahi duten guztia edukitzera ohitzen badira, desengainuei eta frustrazioei kalte egin diezaiekete hazten direnean.
2017
‎Eta muga hori koloka bizian jarritako unerik ere bada: Estebanek bere heldu bizitza osoan zehar eutsio dio hamalau urteko mutikoa zeneko eldarnio zoro hura erreala izan zelako sineskeriari, bere baitan batera onartuz bi aurkako ustez bateraezin horiek, arrazionaltasuna eta irrazionaltasuna, alegia. Estebani, halere, beti iruditu zaio natural samarra aldi berean alde bateko zein besteko parte izatea.
‎Brabissimos Elikagai bat izozteak esan nahi du daukan ura izoztea, eta hori oso erraza da barazkien kasuan (%75 eta %95 artean). Izoztuak izateko erabiltzen diren barazkiak bere heltze unerik onenean biltzen dira, eta ultraizozte prozesu baten mende geratzen dira. Prozesu horrek ia bere ezaugarriak ditu, eta mikroorganismoek eragindako kalteak saihesten ditu.
2019
‎Lisa adoptatutako neskatila bat izan zen, bere heldu aroan bere jatorriaren bila ikerketa batean murgiltzen dena, beste adoptatutako hainbat pertsona bezala. Lisaren istorioa, eta berarekin lotuta agertuko diren pertsonaienak, bi mende ezberdinen hamarkada luzeetan zehar zabaltzen dira eta aurrerako eta atzerako jauzi ugari egingo dituzte, hots, une anitzetan koka dezakegu Lisaren istoriaren hasiera, abiapuntua.
‎Alabarekin itsuki identifikatzen den ama ere tiranikoa da berdin berdin; zera nahi du, gaztaroari berrekin, bere heldu esperientziaz baliaturik: hala, bere burua iraganetik salbatuz, bere iragana salbatuko du; berak nahi bezalako suhia aukeratuko du, sekula izan gabeko senar amestu hura bezalakoa; pinpirina eta samurra denez, askotan imajinatuko du suhiak bera esposatzen duela bihotzaren txokoren batean; alabaren bitartez aseko du aspalditik duen aberastasun, arrakasta eta loria gosea; maiz deskribatu izan dute nola emakume batzuek gogotsu, bultzatzen?
‎Beste batzuk, berriz, guztiz gogogabetzen dira, unibertsoak, ez baitirudi egiazkoa?, baizik mamuz eta harri kartoizko dekoratuz betea. Bada bere heldu kondizioa ukatzen saiatzen denik, bizi guztian ukatzen tematzen denik. Esaterako, Janetek Qi inizialekin izendatzen duen gaixo bat.
2020
‎Angel Uranga margolari zarauztarrak zenbait margolanen bidez Les demoiselles d’Avignon konposizioan dauden ezkutuko sekretuak erakutsiko ditu. Arte modernoaren hastapentzat hartuta, bere heltzeko bidea, koadroan eta gero zer gertatzen den erakutsiko du. Plaza mugatuak izango dira, eta euro bat ordaindu da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia