Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 140

2000
‎Hasierako irakasle haiek egin ohi zuten bezala, eskolak emateaz gain, didaktikarako materiala prestatzen ere lan handia egin zuen. Imanol Laspiurrek bere eskolak emateko erabilitako baliabide eta materialen nolakotasuna begiratuz gero, euskarak azken hamarkadetan izandako gorabehera eta eboluzioa ikus daiteke neurri handi batean: Zabala Aranaren gramatikarekin hasi zen eskolak ematen, gero Xabier Peñaren ikasbidea erabili zuen.
‎Oroitzen dut ezen, eri sentitu ondoren bere Baionako etxerat itzultzekotan zenean, neuretzat utzi zituela jaun Marcelek dozena bat liburu, hark bere eskoletan erabiliak eta eskuztatuak. Tartean, Axularren Gero zegoen, zeina astean behin diktatzen baitzigun eta diktatua errezitarazten, euskaraz ongi mintzatzen eta ongi skribatzen ikas genezan.
‎Gero, zaletasun hura areagotu egin zitzaioan, noiz eta, Oña tiko unibertsitatean studiatzen ari zela, bertze pintore bat ezagutzeko parada izan baitzuen, ez nauk oroitzen orain haren izenaz... Eta, pintore harekin konfiantza egin, eta pintore hark bere eskola partikularrak eman zizkioan. Eta, nola pintore hura baitzen Italiako hainbat pintoreren miresle nahiz eta ez zuen Italiarat joaiteko suerterik izan, erroetaraino sartu zitzaioan Pedrori ere Italiarat joaiteko gogoa —eta, bere boza goratzen zuela eta eskua altxatzen, osabak gaineratu zuen—:
‎ez zen munduan saindurik, ez ama birjinarik, aita hainbertze hunki zezakeenik, nola hunkitu baitzuen duke hark. Oroitzen dut —ez ahantz ezen jauregiko bizilagun guztiek etxeko filosofo tipitzat nindukatela orduko—; oroitzen dut, bada, ezen gure prezeptore jaun Marcel Trinitateari buruzko lezionea ematen ari zitzaigula Mattini eta bioi bere eskola haietarik batean, eta zalantza etorri zitzaidala, supituki, Trinitatearen pertsonak ez ote ziren lau, eta erantsi behar ez ote genien Aitari, Semeari eta Spiritu Sainduari Villagrandeko dukea, hain ziren soberakoak eta neurriz kanpokoak aitak dukeari eskaini zizkion alabantzak eta laudorioak. Eta, handik aitzina, aitak kartaren bat skribatu, eta ikustekoa izan zen nola zabaldu zitzaizkion begiak, hontz jigant batenak iduri, noiz eta dukearen ihardespena jaso baitzuen!
2002
‎Euskal Herriak, bere nortasuna bermatzeko, herri guztiak bezala bere eskola nazionala behar du gure ikasleak justizia eta askatasun baloreetan heziko dituen eskola. Justizian beraien artean diferentziak egin gabe bakoitzari zor zaiona begirunez eskainiz.
‎Alkoholizatuta zegoen emaztea auto istripu batean hil zitzaionean hasi omen zen goizean goizik ere edaten, baina nahiko itxuran eusten zion, eguerdi arte behintzat, irakasle jardunbideari: bere eskolak institutuko onenetakoak ziren, edanak eragindako kalaka totel motel eta guzti.
2003
‎Amaitzeko, eta neure arlo estutik urten barik, Mikel gurearen beste alderdi bat aitatu behar dot: berak eleizkizunei emoten ekian bizitasuna, euskal sen pozgarria (bardintsu egiten eban bere eskoletan). Bera zana eta berak eukana emoten eban holakoetan.
‎Etxenagusiak bide hori hartu eban, horretan ibili da bere irakasle denpora guztian, eta berak lan apaltzat daukan hori izan da bere eskoletatik igaro diran ikasle askorentzat, literaturaz gozatzeko, eta gehiago leiduteko grina bizitu deutsena. Liburuan bertan honetara deskribatzen deusku lehenengo eskoletako metodologia:
‎Frantziak, berriz, bere eskoletako haurrei, katiximaren partez agian!? –fusilak erabiltzen?
‎Kasimir Malevich en kasuan, arte instututuetan parte hartzen egotetik, eta Suprematismoko eskola artistikoa sortzetik, zuzendari postua galtzera igaro zen, bere eskolak, estatuaren esanetan, ez baitzituzten ardatz egokiak garatzen. Azkenik, urteen artean, bere lana burgesa eta formalista zelako salaketapean erakusketa gehiago egitea debekatu zioten.
‎Oya kolpez itzuli zen entzutean bera baino bi lerro gibelago zen neska bat bere eskolaren izena errepikatzen.
‎Hobeki pasatzen da zure erakasleekin? Harriturik, eta aldi berean biziki kontent ama bere eskolako arazoez arranguratzen zela, Oya k bere sentimendu guztiak azaldu zizkion.
‎Ondoren, Atenasera itzulita, Akademoren ohoretan eraikita zegoen gimnasioan fundatu zuen bere eskola Akademia izenez. Une horrek muga bat ezartzen du Platonen pentsamenduaren garapenean, Akademiaren fundazioaren aurreko eta ondoko bi zatietan banatu baitaiteke.
‎‘Lurraren errotazioaren aurkako argudioak’ Aristotelesen eta bere eskolaren argudioak dira. Behaketa soiletan eta, ikuspuntu enpiriko batetik, dinamika arrunt onetsi batean oinarritzen dira.
2004
‎Platonek berezikicrrctorikan irakatsi zion hasiera batean, baina 347 urtean, Platon hil zenean, ilobak, Espeusipek, hartu zuen haren lekua Akademian. Aristoteles biologian murgildu zen sakoncta, laster batean, Lesbos uhartera abiatu zen, Felipe erregeren gortera, Alexandro Handiaren irakaslea izateko, Baina Felipe zendu eta gero, Atenasera itz.uli eta bere eskola ireki zuenLizeo auzoan, bertan Alexandrori irakatsitako gaiak hedatzeko asmoz, alegia, literatura, filosofia, historia, geografia, geometria, fisika, medikuntza eta zuzenbidea. 323an Alexandro zendu zen eta Grezian mazedoniarren aurkako giroak Aristoteles ihes egiterabchartu zuen, Lizeoaren buruan 13 urte eman eta gero.
‎Gero, gau hartan bertan, seguruena bere aurkikuntzarekin aztoratuta oraindik, hiru bider egingo zuen ametsetan, hala kontatuko zigun berak. Lehen ametsean bere burua ikusi zuen bere eskola izan zen ikastetxeko elizako bidean. Haize bortitz batek jaso zuen airean eta elizako hormaren kontra bota zuen.
‎Baina zegoen lekuan egitasmo hau aurrera eramateko modurik ikusten ez zuenez, denboraldi bat Parisen medikuntza eta legeak lantzen pasatu ondoren, ikasketak bukatzean eta, berak esango zuen moduan, bere maisuen menpetasunetik alde egiteko urteak bete bezain laster, bidaiatzeari ekin zion. Izango zuen eragina erabaki honetan, seguruenik, bere izaera deserrotuak eta baita bere senideenganako lotura ahulak ere —bere aitarekin, eta baita anaia eta arrebarekin ere, izango zuen harreman hotza zela-eta, beti urrundu samar egon zen eurengandik—; baina seinala daiteke, halaber, lagungarria izango zitzaiola erabaki hori hartzeko orduan bere eskola bizitzak emango zion bakardadean egoteko zaletasuna.
2005
‎Idazlea ondo dokumentatua dago darabilen gaian; irakurri eta aztertuak ditu Elizak eta teologoek honezaz edo hartaz idatzi dituztenak. Gaien garapenean ezagun du bere eskola eta ikasbide sakona.
‎urdinak ziren hodei xuriekin. Biharamunean, bere eskolarako uniforme grisa jantzirik joan zen sukaldera. Han, Gaelle ez ongi iratzarriak oihu egin zuen:
‎Irailean uda amaitzen da, eta ez dakit uda amaitzen denean etxera bueltatuko naizen ala izeko Martinaren etxean jarraituko dudan lo egiten eta afaltzen eta Iñesekin. Iñesek irailean entregatu behar ditu kortxoak eskolan, eta Iñesek bere eskolari" fakultate" esaten dio batzuetan eta beste batzuetan" unibertsitate", eta nik ez dakit gauza bera diren ala Iñes eskola bitan dabilen.
‎Gero eta hobeto zegoela ikusten nuen Adela, eta pentsatu nuen ezen azkenean Albertorekin topatua zuela bere nahasmenari irtenbidea emateko modua, giltzarria, batzuetan bizitzaren bihurgune batean agertzen zaigun ezusteko irtenbide horietakoa. Albertok maiz deitzen zidan telefonoz, itxaropentsu, eta kontatzen zidan eskolak ematen hasia zela ikasturte berrian akademia batean, eta Adela ere pozik zegoela bere eskola berrian, lanera itzu  lita. Gero, Adela jartzen zen, eta esaten zidan haur bat ekartzeko asmoa zutela, edo, bestela, adopzioan hartuko zutela; nitaz asko oroitzen zela ere esaten zidan, eta lanean nola zihoakidan galdetzen zidan, eta nire zaletasun intelektualak nondik nora zebiltzan jakin nahi izaten zuen; pena zuen Idoia eta biona amaitua zelako, eta neskatxa on bat bilatzera animatzen ninduen.
‎Eman diezaiogun, bada, errakuntza horri beraren abokatua, kontra etor daitezkeenak baztertzekotan. Nor hobe horretarako Karneades baino, bere eskolaren gorengo mailara iritsi zena, mintzamenaren indarraz gezurrezkoa eta egiazkoa berdin berdin defenditu zituela. Hark justiziaren aurkako erasoa hastean, ez zuen argumentu indartsuagoa, hauxe baino:
2006
‎Honen historiaren parte handi bat botere publikoei loturik agertu da: ez ahantzi Espainiako eskolaratze masiboari aurreko erregimenean ekin zitzaiola eta, noski, frankismoak bere eskola nazionalak kontrolpe hertsian zeuzkan.
‎" nuestro deber es buscar el reino de la cultura, y lo demás se nos dará por añadidura" (1902) 275 Baina hori jada ez da etzango herria pentsamendu kritiko eta razionalista arrotzez europartzean –bere estudiante garaiko krausisten programa izpiritu hartara itzulia baita substantzialki–, baizik Espainia bere baitaratzean eta bere bere balio eternalak, bere barnekondo sakonean lokartuak, berbiziaraztean(" el porvenir de la sociedad española espera dentro de nuestra sociedad histórica, en la intra historia, en el pueblo desconocido" – oroit Michelet, etc., herriaren mistika frantsesak). Herria estudiatu behar da –Costa k egin duen bezala, esaten du–, eta bere eskolan eskolatu, landu. Ordea, hori egin behar duena eta egin dezakeen bakarra Estatua da (ez Eliza!, hain zuzen makaltasun espainolaren erantzulea bera da) 276, eta," cirujano de hierro" bat gogoko ez duen arren (oraingoz!), kulturaren izenean Unamuno Estatu sendo, herri arazoetan zuzenean baten abokatu bilakatu da:
2007
‎un mundo de almas que envejecen bajo un maestro envejecido? 341? ¡ Maestros!: ...sin concepto, ni un concepto anticipado; nada más que aquello que un alma humana sea capaz de entender por sí misma según su edad; en los primeros años ello no quiere decir otra cosa que conceptos pasados por los sentidos? 342 Garaiko pedagogiaren kritika modu hauek behin eta berriro topatzen dira Herder-en orrietan (bera hogeita bost urteko irakasle gaztea zen, eta oso gogoan zeuzkan oraindik bere eskola urteak): –Nuestra sabiduría, tan fina e incorporal, es espíritu abstracto que se esfuma sin utilidad ninguna(?).
‎Azken urteetan, Itsasmendikoik, oinarrizko prebentzio ikastaroak ez ezik, gai honekin zuzenki edo zeiharka loturik dauden beste hainbat ikastaro ere eskaini ditu bere eskoletan.
‎Bakoitzak bere eskola dauka baina nik, Herri Irratian ikasi genuena ekarrikodut mahaira, adibide gisa. Herri Irratian deialdiak jasotzen genituenean aukeratuegiten genuen zeinetara joan nahi genuen.
‎bestela, izan ere, euskaldun gazte elebidun, edo hiru eledun? horrekzergatik jotzen du erdal prentsara horren erraz bere eskola hizkuntzaren komunikazio bidea utzita?
‎uniformeak, matrikulak, eskola eta kirol materiala, etab. Kreditu modalitate horren bidez ordain daitezke, gastuak hilabeteka zatituz, eta 3.000 euro aurreratuz. Cajasolek ere, bere Eskola Kredituaren bidez, maileguak eskaintzen ditu, lehentasunezko interes tasarekin, etxeko txikienak eskolara itzultzeko.
‎• Xenofanesek Elean sortu zuen bere eskola.
‎322 Jakin badakigu Pitagorasek berak aurpegien eta gorputzaren interpretazio fisiologikoa erabili zuela bere eskolan (Tanner, 2006: 131).
2008
‎Sistematizazio eta arrazionaltasun bidean sartu behar dugu, objektiboak diren paradigmetan barna. Edozein herrik bere eskola eraikitzeko erabiltzen dituen irizpideak baliatu ditugu liburuan, baina gurera ekarrita.
‎Bustintzaren garrantzia, ordea, ez da bukatzen bere eskoletako maisutza zuzenean. Izan ere euskarazko kazetari gisa ere eredua markatu zuen.
‎Azkuek Bilboko katedrako irakasle esperientzian oinarrituz euskara irakasteko metodo berririk ere sortu zuen, zehazki 1917ko Prontuario de la lengua vasca. Ez zen bereziki bere eskoletan erabiltzeko liburua baizik edozein pertsonak bere kabuz euskara ikasteko balia zezakeena. Izatez beste euskara irakasle batzuei ere bidea erakutsi nahi zien.
‎1925eko Morfologia vasca obran ere ugariak dira Arana Goiri ondo jartzen duten oharrak. Hark ondo asmatutako auzi linguistikoak zehazten dira, eta dudazko hainbatetan Arana Goiriri eta bere eskolari arrazoia aitortzen zaio:
‎adin batetik aurrera, seme alabak izan daitezke tutoretza prestatzeko informazio iturririk onena. Kezkatzen dituzten gaiei buruz galdetuz edo, besterik gabe, bere eskola egoerari buruz duen iritzia lortuz gero, irakaslearekin egindako elkarrizketan landu beharreko puntu garrantzitsuetan orientatuko ditu gurasoak. Jarrera positiboa izatea:
‎Eskola horien irizpidea da. Esaterako, Eliza katolikoak ez du ahalbidetuko bere eskolak ikastetxe integratu bihurtzerik, nahiz eta esaten duten asko egiten ari direla pluraltasunaren alde.
‎Legebiltzarreko errebolta bat zirudiena gizarte eta politika mailako iraultza eta esperientzia garrantzitsu bilakatu zen. Antzinako Erregimenaren desagertzea, Bastilla presondegia hartzearekin sinbolizatuta zegoena, Hegelek 19 urte zituela gertatu zen, eta garaipen hori bere eskolako lagunekin ospatu zuen, Schelling eta Holderlinekin, besteak beste. Era honetan, oso ezaguna da ondorengo pasadizoa:
2009
‎Nigaz halakoa izanda, zelakoa izango ete zan Tomas Kirrugaz, bere eskolan eta batez be bere ondoan euki baleu. Gizajoari oraingo belarriak atera, bizkarreko hazurrak be apurtuko eutsazan mila bider.
‎Iazkoa dirudi. Gazteak ez daude ados, noski, eta bere aurka jarriko dira, baina Mirenek ez du etsiko, fundamentua nahi du bere eskoletan. Honen jarrera ikusita, Telmorengana joko dute neska mutilek.
‎Bosgarren umea etxean. Bosgarrena, bere eskolako lagun gehienak ume bakarrak zirenean. Ez zarete inoiz aseko, ala?
‎Iñigori ez diozu sekula bere eskolarik aipatu. Ez omen zaizkio bizitzari buruzko teoria merkeak gustatzen, ez pentsaraziko dioten kontuak.
‎egiten saiatu ziren. 1817an beraien errepublika aldarrikatu zuten; bazuen errepublika hark bere lege biltzarra, bazituen bere poliziak eta bere eskolak eta bere tribunalak. Bazituzten, bestalde, txerokeek,, hogei mila abere buru eta mila eta bostehun esklabo beltz?
‎Txori errespetagarri hauen kanpaina jarraitu dut nik gustura, aurten ere. Kukubikokak aparte, besterenean apopilo hazteko abildadea duela onartuz, badituela ikusten dut bere eskolako kume franko politikarien artean ere. Nola ikasi duten, kukuka, bakoitza berean, temati, kantatzen.
2010
‎Udaberrian lehertu zen krisia, gereziek gorritzen hasi behar zuten sasoian. Herri normala ematen zuen hango hark bere muinoan kokaturik, bere kanpandorre zaratatsuarekin, bere eskola xumearekin; alabaina, berezia bihurtu zen goizetik gauera: ez zeukaten nork irakatsia.
‎Horrela, haren ordenagailua infektatu egingo da eta hackerrek kontrolatuko duten sare horretan sartuko da, azaldu du. Horrela, piratek enpresen zerbitzariak eraso, banketxeetako datuak ostu eta informazio hori nahi duten bezala erabili dezakete.Mitnickek bere eskolako sistema burlatu zuenean hasi zuen bere ibilbidea. Kaliforniarraren helburua ondo pasatzea besterik ez zen.
‎Urduri nengoen, eta gau hartan ez nuen ongi lo egin, ez bainekien hartarako gai izango nintzen ala ez, harik eta eguzkiarekin batera jaiki, ai, eguzki hura, kontraleihoak zabaldu ahala gelan sartu zitzaidana, baita begietatik burmuinetaraino ere, lasaigarri bat bezala!? ...tuko ibilalditxoa egin nuen arte; zalantzen artean nengoen, bai, aita eta Teofilo Maria lehentxeago atereak ziren lanera?, baina zalantzek arrasta nintzaten baino lehen, harresi bikoitz bat eraiki nuen neure baitan, eguzkiaren argia eta airearen freskotasuna oinarri hartuta; gero, anai arrebekin eta ama izebekin gosaldu, haiek hirigunerantz abiatu, nor bere zereginetara, anai arrebak berehala, nor bere eskolara, eta ama izebak, handik ordu erdira, tapiz dendara?, eta orduan, lorategiko aulkietako batean eseri nintzen eguzkiaren epelean, sukaldeko leihotik hurbil, sagar dantza txistukatzeko?
‎Lehenengoak, irakastorduz kanpokoak, liberaziorik gabeak dira: bere eskola orduak emateaz gainera euskara ikasten du irakasleak, nahi duen euskaltegian, eta ikastaro horren matrikula kostua IRALEk ordaintzen dio. Bigarrenak, irakastordu barnekoak, liberaziodunak dira:
‎Erraztasun erlatiboa, bestalde, lehen hizkuntzari lotua dago aski neurri handian. Ikaslearen idatzizko gaitasuna, berriz, bere eskola errendimenduari eta gela barruan euskara erabiltzeko ohiturari lotua dago. Gaitasun honek berak ere, ikaslearen erraztasun erlatiboak azaltzen duenaz gain, ikaslearen jolaslekuko erabileraren zati garrantzitsu bat azaltzen du.
‎eskolaren zeregin nagusietako bat ikasleak euskaraz ondo alfabetatzea baldin bada, eskolatik kanpora euskaldun gazteek halako hizkera molderik (ia) inon entzuteko aukerarik ez izateak248 ahuldu egiten du eskola saioaren etekina. Errazegi ahazten dugu atzeranzko fenomeno hori eta bere eskola eragina.
‎Zipitriak ez zuen nolanahi abiatu bere eskola. Ikasle guztiak aurrez aukeratutakoak ziren, eta euskaldunak; andereñoak berak ezagutzen zituen Donostiako sendi abertzaleetako haurrak, eta maila ekonomiko onekoak gehien bat.
‎Indarrean zegoen Ley de Enseñanza Primaria delakoari jarraiki, 9 urtera arte ez zen derrigorrezkoa haurren eskolaratzea. Horregatik, 3 eta 9 urte bitarteko haurrak onartzen zituen bere eskolan Zipitriak. Baina ikasleak 9 urte betetzean, azterketa bat egin behar zuen. Ingresos zenekoa?, ondoren, hezkuntza arautuan (eta beraz, gaztelerazko ikastetxeetan) jarraitu ahal izateko.
‎–EIKEk, gainera, gainditu nahi genuen esparru juridiko politikoa gorpuzteko modu bat zela genion guk, komunitate bakoitzak bere eskola zuen neurrian?, nabarmendu du Tasio Erkiziak, garai haietan Bilboko Karmelo Ikastolako irakasle eta HBren barruan hezkuntza arduraduna zenak. –Eta guk esaten genuen Euskal Herri osoa hori baino gehiago zela, ikastolen mugimenduarekin adierazten zen bezala.
‎Muga du hori, eta adierazi egiten du. Hala ere, Joussek estimu handitan izan zuen beti Senpereko semea, eta sarri aipatuko du Sorbonako bere eskoletan, batez ere, inspirazioaz eta bat batekotasunaz hitz egitean: –En particulier, il nomme très souvent un certain Martin Irabola dit Matxin, cultivateur à Saint Pée sur Nivelle des Basses Pyrénées? 86.
‎...oa egin nuen arte; zalantzen artean nengoen, bai —aita eta Teofilo Maria lehentxeago atereak ziren lanera—, baina zalantzek arrasta nintzaten baino lehen, harresi bikoitz bat eraiki nuen neure baitan, eguzkiaren argia eta airearen freskotasuna oinarri hartuta; gero, anai arrebekin eta ama izebekin gosaldu, haiek hirigunerantz abiatu, nor bere zereginetara —anai arrebak berehala, nor bere eskolara, eta ama izebak, handik ordu erdira, tapiz dendara—, eta orduan, lorategiko aulkietako batean eseri nintzen eguzkiaren epelean, sukaldeko leihotik hurbil, sagar dantza txistukatzeko...
‎Orduko irakasleez oso gogorapen ona dut: Txuma Lasagabaster (izarra literaturazaleentzat; eskola ematen hasi zitzaigunean argitaratu zen bere doktorego tesia, atsegin handiz irakurri genuena), Txillardegi (erbestetik iritsi berria), Patxi Goenaga( bere eskolak oso dibertigarriak ziren, Gramatika bideetan liburu garrantzitsua idazten ari zen, askotan bere dudak denon artean eztabaidatzen genituen ikasgelan eta begien bistakoa iruditzen zitzaigun egunen batean euskaltzain oso izendatuko zutela), Joxe Azurmendi, Patxi Altuna (gure irakaslea zelarik doktorego tesia defendatu eta argitaratu zuen eta euskaltzain oso izendatu zuten), Joan Mari Lekuona... Ikusten denez, beraz, kalitate handiko irakasleak, doktoreak eta euskaltzain osoak kasu askotan.
‎Eta badakiela seguru txipitutako burdin haien dirua Klarak berak jasotzen zuela, eta ez J.B. Minondo auziperatuak. Halaxe esan eta sinatu zuen behintzat, bere eskola puxka bazuela erakutsiz.
‎" Eguzkia daramazu —esan zion Guller andreak— Zernahi egiten duzula ere onik aterako zara beti."" Beraz, ez da kartzelara joango", esan zion Trikuk aurpegi serioz. Berak fede handia zion igarleari txikitan bere eskola bisitatu eta" ikasle guztien kontuak" asmatzen ikusi zuenetik. Noizbehinka kontsultatzen zuen haren iritzia, eta estu estuan hartzen zuen.
‎" Gurekin, David. Niri ere ez dit erantzun onik eman azkeneko hamar egunetan."" Eta zergatik dago haserre?"" Santa Barbarara joan nahi zuelako bere eskolako lagunak bezala. Eta haien familiak joan direlako eta gu ez.
‎Ikastun sartu nintzelarik, ikasi eta era berean lana egiten genuen, Euskaldunak berak, beste ontziola askok legez, bere eskola baitzuen. Eskolotan ikasten genuena praktikatzen genuen itsasontzietan.
2011
‎Aho zabalik egoten ginan bere eskoletan, eta ez berbetako eukan erraztasunagaitik, ez eukan larregirik eta, baina bai irakatsiei emoten eutsen sakontasun eta gaurkotasunagaitik. Bide urratzaile izan da Biblia ikasketetan.
‎Hezkuntzari dagokionez, Markina eta Xemein bi herri ziran, eta bakoitzak bere eskola zuen. Eskola biak publikoak ziren, udalaren eta gobernuaren babesa zuten eta klaseak erdaraz izaten ziren.
‎Mujikak eta Uribarrenek, ikasturtearen amaieran, egindako lana eta emaitzak aurkeztu zituzten Euskaltzaindiaren 1977ko ekaineko hileko batzarrean. Bata Gipuzkoan eta bestea Bizkaian ari ziren, koordinatu gabe eta bakoitza bere eskola zurrunbiloan sartuta, hau da, klaseak ematen, eta aldi berean beraien kargura zeuden irakasle laguntzaileak koordinatzen. Zehazki, zer esan zuten ez dakigu, baina imajinatzen dugu ikasle kopuruaren eta eskolen antolaketa eta kudeaketaren gaineko arazoez mintzatuko zirela, zeren Euskaltzaindiak beraiek emandako informazioa entzun ondoren, erabaki baitzuen Espainiako ministerioari eskari bat egitea.
‎Nahaste obsesibo konpultsiboaren susmoa eduki daiteke, besteak beste, pertsona batek etxean ezer zehatzik egin gabe ordu asko igarotzen dituenean; bere eskolako apunteak behin eta berriz ezabatzen dituenean orria zulatu arte; etxeko gastu orokorren fakturak nabarmenki garestitzen direnean (dutxaren gehiegizko erabileragatik, arropa gehiegi garbitzeagatik, etab.); gehiegi garbitu beharrak eraginda, komuna paper higienikoarekin obturatu izanagatik edo eskuak zartatuak, lehorrak eta gorrituak izateagatik; beste pertsonek bere gauzak ukitzea ez eram...
‎Erabiltzeko baldintzak Tresna horien erabilera eta aplikazioak erabiltzaile bakoitzaren beharrek eta ezaugarriek mugatzen dituzte. Irakasle bakoitzak egiaztatu behar du zein aplikazio egokitzen diren gehien bere lan egiteko moduari eta ikasleen berezitasunei, bere eskolarako eraginkorrenak eta erabilgarrienak direnak zehazteko. Zenbait baldintza bete behar dira Web 2.0 aplikazioen erabilera didaktikorako Pere Marquès Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Hezkuntza Teknologiako eta Hezkuntzari aplikatutako Teknologia Berrietako irakasleak eta arlo horretako gure herrialdeko ikertzaile nagusietako batek bere web orrian zehazten duen bezala, beharrezkoa da zenbait baldintza betetzea hezkuntzaren arloan Web 2.0 aplikazioak didaktikoki erabiltzeko.
‎Izarrei begira gauero, azkenean X (tianwen) hori irakurtzeko ahalmena aitortu zion maisuak bere buruari; bere buruari eta bere oinordeko letraduei; izan ere, erregeak, zeruaren semea izan arren, aholkua behar zuen erresuma gobernatzeko. Izartegia interpretatzeko lana ezin zen edonorren ardurapean utzi; beraz, zeru lurren arteko bitartekari bihurtu zuen bere eskola.
2012
‎Gainera zenbait dohain ere bazeukan, akuarelaz pintatzen zuen, sol klabea irakurtzen bazekien, eta atsegin zuen afalondoan literatura lantzea, kartetan jokatzen ez zuenean. Homais jaunak aintzakotzat hartzen zuen bere eskolarengatik; Homais andreak txera zion bere atsegintasunarengatik, zeren sarritan eramaten baitzituen jardinera Homais txikiak, ume beti zikinak, gaizki heziak eta apur bat linfatikoak, beren ama bezala. Haiek zaintzeko, neskameaz aparte, Justin zeukaten, farmazia ikaslea, Homais jaunaren lehengusu txikia, etxean karitatez hartua eta aldi berean sehi gisa baliagarri zitzaiena.
‎Aldi berean, gau eskolak ematen zizkien fabrikako langileei eta bere eskolako irakasleak prestatzen zituen.
‎Gaixo dagoen haurrak bere eskola prozesua jarrai dezan ahalbidetzea, geroago izango duen berreskolatzea errazteko.
‎Irakasle bakoitza bere eskola orduetan Iñigok izandako jarrera eta portaeraren, egindako lanaren eta irakasgaian erdietsiriko emaitzen inguruko iruzkinak egiten hasi da.
‎Ikasleak hazten joango dira eta alde egingo dute institututik, horien neba arrebak etorriko dira gero, eta guztien seme alabak ondoren, eta seme alaben seme alabak hurrengo... Lagunarte eta familietako bazkarietan, belaunaldi batetik bestera pasaraziko dute Kimikako irakaslea zorrotza delako iritzia, bere eskolak aspergarriak direlako ustea eta mantal zikin eta tarratadaduna erabiltzen duen ospea. Aurrean egongo diren horiek beti nerabe, eta norbera, urtetik urtera zaharrago.
‎Aitaren lanbidea eskatutakoan," hilda dago", erantzun zion. Esaten zuenaz batera konturatu zen bere hitzek beste mota bateko kanpaikada zirela bere eskola lagunenekin alderatuta. Eskola amaituta etxerako irteten zihoazela, atean jarrita agurtu zituen maistrak ikasleak; Inas buruan ukitu zuen eskuarekin.
‎–Bazatoz kafetxo bat hartzera? , gonbidatu du Luisek nor bere eskolatik ateratakoan.
2013
‎Komunitate bakoitzak bere eskola kudeatu behar du, herri bakoitzak berea. Komunitateak zehaztu behar du bere hezkuntza curriculuma.
‎Arandianean kuadrilea, 1950eko hamarkada. gauean; hau da, eleizan emoten eben gaua errezetan. Batzuk eleizako koruan be ibilten ziran Don Marcelinogaz, bere eskolan ibilitako ikasleak batez be. Koru horrek mezan abesten eban, baina kanpotik be deituten eutsien hara edo hona abesten joateko.
‎filosofia bazter utzi gabe, noski: laut irakasleak aspaldi erran zion, bere eskoletarik batean, funtsezkoak zirela, lautaren nondik norakoak ulertzeko, XIII. mendeko 33 Al Kindi filosofoaren izkribuak, haietarik bat bereziki, lauta Harmonia Unibertsalaren teoria neoplatonikoekin lotzen zuena. Geroztik, zenbat aldiz irakurri zuen Abdel Haqqek izkribu hura, irakurtzen zuen bakoitzean ezin ekidin izaten zuela barne zirrara bat, sekula agortzen ez zèn liluraldia eragiten ziona!
‎Bertan, xehetasunez deskribatu zuen zuzenbide erromatarraren testuek nola gainditu zituzten garai ilunak, eta XII. mendean zergatik ekin zitzaion testuok aztertzeari. Eskola Historikoaren aldekoek ulertu zuten probidentziaren esku hartzeari esker jazokizun esanguratsu bat gertatu zela, Savignyk hasiera eman zionean bere eskolari. Ordu arte, zuzenbide erromatar klasikoa berreratzeko, Justinianoren testuetara jotzen zen, baina mendekotasun hori modu nabarian murriztu zen, Niebuhrek Gaioren Erakundeen jatorrizko testua aurkitu zuenean Veronako katedralean.
‎nola ezin baitzuen iraganeko mundu hura –al Andaluskoa, azken batean! – fisikoki bere egin, espiritualki bereganatuko zuen, kosta ahala kosta, poesiaren eta musikaren bidez... filosofia bazter utzi gabe, noski: laut irakasleak aspaldi erran zion, bere eskoletarik batean, funtsezkoak zirela, lautaren nondik norakoak ulertzeko, XIII. mendeko33 Al Kindi filosofoaren izkribuak, haietarik bat bereziki, lauta Harmonia Unibertsalaren teoria neoplatonikoekin lotzen zuena. Geroztik, zenbat aldiz irakurri zuen Abdel Haqqek izkribu hura, irakurtzen zuen bakoitzean ezin ekidin izaten zuela barne zirrara bat, sekula agortzen ez zèn liluraldia eragiten ziona!
‎—Misharena herenegun izan zen —esan zuen berak— Festarako apaindu nuen etxea, baina ez zen bere eskolako inor azaldu eta bakar bakarrik egon ginen arratsalde osoan. la hamar urte daramatzat nazio honetan, baina hemengo jendea ez dut oraindik konprenitzen.
2014
‎Charley Paulsonek zortzigarren aldiz dantzatzera gonbidatu zuenean ere, poz plantak egin, eta interesa nahiz zoriona itxuratu zituen. Ez zen eguraldiari edo Eau Claireri edo autoei edo bere eskolari buruz mintzatu; gai hauetara mugatu zuen elkarrizketa: ni, zu eta gu.
2015
‎Testuinguruan jarrita, bera nazien kontrako borrokan dominak errezibitu zituena, errepublika horren alde borrokatu zena, ez zen bere oinarrietatik aldendu. Bere hizkuntza hobetsi zuen eta bere eskolako maisuek tronpatu zutela zioen, hezkuntza eremuko mespretxua azpimarratu zuen. Noski, artikuluan, Elizaren kontra eskolan entzundakoa ere aipatu zuen, eskola publikoan Elizak ez baitzuen tokirik.
‎Egarriak" Paseo" deitua den bar batean jarri nau, lehen hitzak, usaiaren eraginaz espainolez ateratzen zaizkidala. Begien aitzinean daukadan diseinu bat," Akademias" hizki greko pollitekin, fotografiatu dut; Platon nahi da behar bada oroitarazi, Akademos izeneko aberats baten ontasunean baitzuen plantatu Sokratesen dizipulak bere eskola famatua. Ilunak harrapatu nau.
2016
‎Opus Deirekin konparatu izan zen: erlijiosoa bai, baina batez ere botere ekonomiko eta politiko handikoa, bere eskoletan ikasi zutenez armadan, enpresetan, epaileen artean eta beste hainbat kargutan zeuden pertsonek. Gulenek kontrolatzen zituen hedabide handienek Erdoganen inguruko ustelkeria salatu zuten, eta erantzuna hedabideon aurka jotzea izan zen.Iazko ekainean ordura arte kolpe handiena jasan zuen, hauteskundeetan lehen aldiz gehiengo osoa galduta HDP alderdi kurduaren arrakastaren ondorioz.
‎hezkuntza desio zutela, hain zuzen ere. Prudence Crandallen esperientziak konfirmatu zuen uste hori, gero: aise asko bildu zituen neskato beltzak bere eskola setiatuan ikas zezaten?. Zoritxarrez, lotura hori ez zen aintzat hartu Seneca Fallseko Biltzarrean.
‎Hala ere, atzera begira, Douglassek aitortu zuen ez zuela benetan ulertu zer sakona zen emakume zuri haren ausardia indibiduala. Arrisku larriak gorabehera, Myrtilla Minerrek bere eskola ireki zuen 1851eko udazkenean, eta, nahiz eta hasieran soilik sei ikasle batu, hilabete gutxi batzuen buruan berrogei lagun ari ziren han ikasten. Suharki irakatsi zien ikasle beltzei, zortzi urte inguruz; bien bitartean, dirua biltzen zuen, eta, aldi berean, ahaleginean laguntzeko eskatzen zien legebiltzarkideei.
‎Urte hartan, bolo bolo zabaldu zen emakume zuri baten kasua, emakumeen ausardiaren eta arrazakeriaren aurkako militantziaren eredu. Prudence Crandall irakasleak erronka jo zien bere auzo zuriei, Canterburyn (Connecticut), neska beltz bat onartu baitzuen bere eskolan. Eztabaidak iraun bitartean, Crandallek tinko eutsi zien bere printzipioei, eta erakutsi zuen aliantza indartsu bat sor zitekeela, eta horren bidez lot zitezkeela beltzen askapenerako borroka antolatua eta sortzear zen emakumeen eskubideen aldeko borroka.
‎edo munduko herri guztien artean bere ahotsez azaldu eta abestu, edo, zibilizazio zanpakorraren menpean erorita, makinismoaren eta determinismoaren patu gaiztoak iragartzen duen heriotza onartu. Bere jakituria, bere eskola, bere dohain apurrak eta are oinordetzaz dagokion ondarea ere aberriaren aldeko ekinean jartzeko gertu ageri da Telesforo, Olaso dorreko ondorengo bihoztuna, halaxe jakinarazten die bere solaskide eta gogaide diren lagunei ere, eta erabaki horrexek markatuko dio jagoitik bizimodu osoa.
‎Hiru definizioen azalpenak inportanteak dira interesatzen zaigun lan honetan. Hiru antzerki mota horiek landu baitzituen Larzabalek, eta hauek zituen bere eskola denboran landu. Berantago ez bazuen antzerkiarekiko ikerketa berezirik egin teatroari dagokionez, euskal antzerkiari buruz aldiz egin zituen berantago ikusiko dugunez, gutxienez pastoral batzuen idazteko eta taularatzeko gai izateko.
‎Bestaldetik ere, eta esan bezala, Iturriagak bere eskolan erabiltzen zituen metodo pedagogiko berriak ez ziren guztien gustukoak, ez eta Hernanin nola Donostian antolatzen ziren tertulietan parte hartzen zutenena ere. Hori dela eta, 1822an Hernanin aurkeztu salaketa batean zeuden izenetako bat dugu Iturriagarena:
‎Nondik dituzte ideia horiek? Peio, bere eskolako laguna, nexka bihurtu! " Jesus Maria!" erran du amatxik," eta Diu biban!" gaineratu aitatxik...
2017
‎Izan ere, euskal eskoletan darabiltzaten testuliburu gehienak eta eduki ideologiko eta kulturala373 biziki kezkagarriak dira. Nazio batek bere eskoletan irakasten eta transmititzen den nazio identitatearen politika zaintzen eta kontrolatzen ez duenean, gurean bezala, nazio arrotz nagusiaren imajinario kolektiboa gailentzen da.
‎Gure unibertsoaren barruan bai, baina beste planeta bat nolabait ere, beste orbita batean ibiltzen zena, gurearekin oso noizbehinka ez bazen sekula gurutzatu gabe. Neska gehienak monjetara joaten ziren eta gu fraideekin, nor bere eskolan, eta handik ateratakoan ere aparte ibiltzen ginen. Neskek ez baitzekiten jolasten:
‎Halere, onartzen zuen beti ez zuela funtzionatzen. Bere herrian, bere eskolan, Beire liderra zen. Barnetegi hartan, berriz, adatsa mugitu zuenean jendeak barre egin zion eta orain cub deitzen zioten, lion cub.
‎Berri ilun horrek bazterrak harrotu ditu eta bertako hautetsiek diote neurri zorrotzagoak ezarri behar direla oraikoen gainera. Gazte horrek poliza etxean galdezkatu dutenean erran du biziki sofritzen zuela bere eskolako lagun batzuen ganik. Zinezko egia?
2018
‎Nobela hasieran, maitasunik gabeko ezkontza batean harrapaturik dago Harry. Manhattanen duen apartamentua arras itsusia iruditzen zaio, eta bere eskolak zinez aspergarriak dira. Bere anaia Georgek, berriz, telebistako zuzendari boteretsu bati dagokion bizimodua darama:
‎«Genero jakin bateko itzulpen bat egiteari ekiten dionak aurretik trebaturik egon behar luke genero horretako testuak berak sortzen». Ofizioarekiko «obsesio puntua» ere behar dela dio.Asko eta denetik irakurri, idatzi, eta itzuliz ikasten dela itzultzen, hori da Markuletak atera duen ondorioa; hori izan da, bederen, bere eskola. Hizkuntzen arteko zubia nola, irakurle berriaren eta obra originalaren artekoa ere bada itzultzailea, eta hor dago sekretua harentzat.
‎Hezkuntzaren munduak Helena Baraibar (Euskal Herriko ikastolak), Iñaki Salaberria eta Lurdes Imaz (eskola publikoak) eta Imanol Altuna (kristau eskola) izan zituen ordezkari. Hizkuntzaren normalizazioan duten arduraz jabeturik, bakoitzak bere eskola sarearen paisaia deskribatu eta egoeraren diagnosia egin zuten hasteko, eta bat etorri ziren denak etorkizuneko erronkak behar bezala hezurmamitzeko ahaleginean, gizartearen bulkada ezinbesteko izango dutela nabarmentzeko.
2019
‎Etxea, kalea eta eskola,, erdaldunak ziren garai hartan, Michelinek markatu baizuen gure herriaren nortasunaren aldaketa. Kalea eta mendia izan ziren bere eskola, eta bertan egin zituen lagunak Alexek, tartean Agustin Mujika Yarza, Takolo.
‎Eliza guztia dar dar batean zegoen. Tom bere eskola lagunei lepoa okertuta zegoen. Ze bera baitzen hango pertsonaiarik nagusiena, eta
‎Izan ere, ez du begiratu beharrik apaizaren ibilera urduria ikusteko alde batetik bestera, ezta haren aurpegiko imintzio xelebreak ere: hamaika aldiz ikusia du lehen ere halako portaera, haurtzaroan, bere eskoletan, ezin konta ahal barre eta isekaren iturburua izandakoa ikasleen artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera eskola lagun 9 (0,06)
bera eskola eman 3 (0,02)
bera eskola erabili 3 (0,02)
bera eskola ukan 3 (0,02)
bera eskola bat 2 (0,01)
bera eskola denbora 2 (0,01)
bera eskola ireki 2 (0,01)
bera eskola koaderno 2 (0,01)
bera eskola material 2 (0,01)
bera eskola nazional 2 (0,01)
bera eskola ordu 2 (0,01)
bera eskola propio 2 (0,01)
bera eskola aipatu 1 (0,01)
bera eskola akademia 1 (0,01)
bera eskola apaiz 1 (0,01)
bera eskola apunte 1 (0,01)
bera eskola arazo 1 (0,01)
bera eskola argudio 1 (0,01)
bera eskola arrazoi 1 (0,01)
bera eskola aspergarri 1 (0,01)
bera eskola atera 1 (0,01)
bera eskola azken 1 (0,01)
bera eskola berri 1 (0,01)
bera eskola beti 1 (0,01)
bera eskola bisitatu 1 (0,01)
bera eskola bizimodu 1 (0,01)
bera eskola bizitza 1 (0,01)
bera eskola eduki 1 (0,01)
bera eskola egoera 1 (0,01)
bera eskola egun 1 (0,01)
bera eskola eragin 1 (0,01)
bera eskola eraginkor 1 (0,01)
bera eskola eraiki 1 (0,01)
bera eskola erre 1 (0,01)
bera eskola errendimendu 1 (0,01)
bera eskola errientsa 1 (0,01)
bera eskola eskolatu 1 (0,01)
bera eskola estreinako 1 (0,01)
bera eskola ez 1 (0,01)
bera eskola famatu 1 (0,01)
bera eskola giro 1 (0,01)
bera eskola gorengo 1 (0,01)
bera eskola haiek 1 (0,01)
bera eskola haur 1 (0,01)
bera eskola hizkuntza 1 (0,01)
bera eskola ibilbide 1 (0,01)
bera eskola ibili 1 (0,01)
bera eskola igaro 1 (0,01)
bera eskola ikasi 1 (0,01)
bera eskola ikasle 1 (0,01)
bera eskola ikastetxe 1 (0,01)
bera eskola inor 1 (0,01)
bera eskola institutu 1 (0,01)
bera eskola irakasle 1 (0,01)
bera eskola irakatsi 1 (0,01)
bera eskola izen 1 (0,01)
bera eskola jaso 1 (0,01)
bera eskola joan 1 (0,01)
bera eskola kaier 1 (0,01)
bera eskola kamiseta 1 (0,01)
bera eskola kide 1 (0,01)
bera eskola kreditu 1 (0,01)
bera eskola kudeatu 1 (0,01)
bera eskola kume 1 (0,01)
bera eskola maisu 1 (0,01)
bera eskola maisutza 1 (0,01)
bera eskola mintzatu 1 (0,01)
bera eskola nagusi 1 (0,01)
bera eskola oso 1 (0,01)
bera eskola partikular 1 (0,01)
bera eskola prozesu 1 (0,01)
bera eskola puxka 1 (0,01)
bera eskola sare 1 (0,01)
bera eskola setiatu 1 (0,01)
bera eskola sistema 1 (0,01)
bera eskola uniforme 1 (0,01)
bera eskola urte 1 (0,01)
bera eskola xume 1 (0,01)
bera eskola zahar 1 (0,01)
bera eskola zinez 1 (0,01)
bera eskola Zipitria 1 (0,01)
bera eskola zurrunbilo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia