Emaitzak: 8
2008 | ||
behar. Bergarako hiztun batek, esate baterako, etxera> noia, > kantsauta> ago eta> esaten baldin badu | bere eguneroko jardun arruntean, etxera> noa, > nekatuta> ago eta> esan dezake, lasai lasai, Euskara Batuan. Horrela hitz egiten badu, lasai eta eroso jardungo du, euskara zuzena egingo du, hizkuntzarekin jolas ere egin du, eta, gainera, Euskara Batua erabiliko du. | |
Herri eta auzo guztietara iritsi ziren, familia eta apaizetxe orotara, harreman zuzen eta bizkorrak sortuz. Gure Herria bertatik bertara | bere eguneroko bizitzan ezagutzeko aukera izan zuten: zoko guzti etara heldu zen Arantzazu, sinbolo erlijioso eta euskal herrizale bihurtze raino. | |
1913, gn. urtea zan. Euskeldun nintzan arren, izkuntzmaitasuna lo egoan nere barrenean, ta. Kirikiño, k | bere eguneroko euskal yardun alayaren bitartez itxar azi eustan. Bai pozik irakurten nebazala aren erri esakerak!» (aipua in Agirreazkuenaga, 1998: | |
Inplizituki ez ezik, esplizituki ere. Kirikiñok? | bere eguneroko zutabetik Akademia zirikatzen segitzen zuen, erakundeak eta bertako kideen karguek euskal izenik ez izatea kritikatuz. Antza ez zen jabetzen edo ez zion ardura, gabezia hori egoerak eta prozedurek justifikaturik egoteak: | |
ezin konbentzi zitekeela onean, eta Akademiaren aldeko agintari jeltzaleak ez bide ziren ausartu presio gogorragoetara horrek ekar zitzakeen ondorio kontrolagaitzen beldurrez: Bustintza estutuz gero hura kapaz zen afera | bere eguneroko zutabean haizatzeko, eta Euzkadi egunkariari ere ez bide zitzaion interesatzen bere euskal idazle irakurrienarekin eskandalu, dimisio edo kanporaketa moduko gauzetara iristea. | |
Era horretara, Akademiak hainbat gabezia izan arren (aitortza publikoaren aldetik, kanpoko erakundeen aldetik, gizaeta ekonomibaliabideen aldetik), Azkueren ekin pertsonalak, | bere eguneroko lanak, eta berarekin batera Euskaltzaindiaren proiektuetan inplikatu zirenen jardunak ahalbidetu zuen erakundeak bizirik jarraitzea. Emaitzak, azaldu denez, ez ziren izugarriak izan, baina bai aipagarriak eta etenik gabeak, dela ikerketa arloan, dela hizkuntzaren sustapen arloan. | |
Bada, irakasle, ona? izateko, informazio teoriko hori | bere eguneroko praktikan duen eskarmentuarekin uztartzen asmatu behar du. | |
2016 | ||
Dagoeneko eremu publiko euskalduna sortzea ez al zen ausarta, gerlatik ateratzen zelarik, Frantziaren eragina hain azkarra zelarik, eskoletan frantsesaren presentzia bakarra jardun zelarik, jakitate eremuetatik euskara baztertua zelarik, euskararen eremu publikoa gero eta murritzagoa zelarik? Publikoari bere izatea, bere iragana, | bere eguneroko bizia gogoetatzeko aukera kolektiboa eskaintzen zitzaiolarik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 8 (0,05) |
Lehen forma
bere | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
bera eguneroko | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bera eguneroko zutabe | 2 (0,01) |
bera eguneroko bizi | 1 (0,01) |
bera eguneroko bizitza | 1 (0,01) |
bera eguneroko euskal | 1 (0,01) |
bera eguneroko jardun | 1 (0,01) |
bera eguneroko lan | 1 (0,01) |
bera eguneroko praktikan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |