2000
|
|
Froga hori, zinezko eta legezkoa izanagatik ere, ez da bakarra; hori gorabehera, ez da zilegi gizakia
|
bere
egoera frogatzeko ezinean ibiltzea, dela gurasoen arduragabekeria, dela erregistro publikoak jagoten dituztenen prebarikazioa, dela, azkenez ere, erregistro horien hondamena edo galera. Legearen ekitateari dagokio, halakoetan, beste frogabide bat proposatzea, erregistroaren eza eta galera ordezka ditzakeena.
|
|
Nazio batek ez baditu
|
bere
egoeran ikusten zio handiak arrazoi politikoari jarraitzeko, zuhurtasun handiz jokatuko du, arrazoi zibila gidaritzat hartzen badu. Arrazoi hori ez doa inoren aurka, elkarren arteko lehiakeriak baztertu eta familien arteko gorrotoak saihesten baititu.
|
2001
|
|
aldaketa orotan aldaketaren substratu bat dago, aldaketan zehar aldatzen ez dena, zeren bestela ezin baita aldaketaz hitz egin. Eta ondorioz, aldatzen denak irauten du,
|
bere
egoera aldatzen da (akzidenteak); edo alderantziz esanda, irauten duena soilik aldatzen da. Horrela arautzen da aldaketan ematen den aniztasunaren sintesia.
|
2003
|
|
Gizarte ordenaz denaz bezainbatean, subjektu pribatu bakoitzaren betebeharra ez da inori kalterik ez egitea bakarrik. Horrez gain, gizakiak muga batzuen barruan jokatu behar du,
|
bere
egoerak muga horiek eratortzen dituelako. Gizakiak ezin du bere buruaz abusatu, ezta berari dagozkion gauzez ere.
|
2004
|
|
Sendagileen etxeoneko seme, Rene Descartes gaztetxoak ateak irekiak izango zituen heziketa horretara heltzeko, eta giro horretan emango zituen hurrengo urteak La Flecheko ikastetxean bere 18ak bete arte. Dena dela,
|
bere
egoera berezia izango zen bertan: logela propioa izango zuen, hau, aurrez, nobleziaren semeei bakarrik zegokien pribilegioa zen arren eta ez nobleziara sartu nahi zuen burgesiako sendi baten semeari.
|
|
• egilearen baldintza soziokulturalak eta
|
bere
egoera partikularrari dagozkion baldintzak
|
|
Baldintzapenen eragina ukatu gabe, gizakiaren berezkotasuna da, hain zuzen ere, hauei aurre egin ahal izatea. Gizakiaren askatasuna ez da askatasun idiliko bat, idealismo batzuek pentsarazi izan duten bezala; baina aldi eta alde orotan gizakiak erakutsi du gai dela naturak, gizarteak edota
|
bere
egoerak ezartzen dizkioten mugei eta baldintzapenei aurre egiteko. Horretan datza gizakiaren askatasuna, besteak beste. c) Eudaimonismoaren zein enpirismoaren (positibismoaren aitaren) ikuspegi partzialak gainditu asmoz, etikaren historiak beste bide bat jorratu du Kanten eskutik.
|
2010
|
|
4 Zernahi gisaz, aurrekoa zinezkoa izanik, zalantzarik ez dago grinaren aldeko joera natural horri, lege deitu ahal zaiola, joera naturalari lege esan ohi zaion modu bertsuan. Horrelakoa izango litzateke irritsari buruzko legea, gizakiarentzat
|
bere
egoera naturalean, bekatuaren zigorrik gabe. Areago, egungo egoeran ere, irritserako joerari lege deitu ahal zaio, ez soilik legearen ondorioa delako, baizik eta zentzumenen eraginen neurri eta erregela delako.
|
2011
|
|
Zientzialariak mundua ezagutu egiten du (pentsatu ez, zientziak ez du pentsatzen), h. d., izakiak ezagutu, zatikiak, osoa gabe;" pentsatzaileak izatea esaten du, esan. Poetak hori santua hori izendatu egiten du" —izendatuz, filosofoak barrundatu edo igarri egiten duenari, poetak izena jartzen dio, errealitatea ematen dio— Poetak herriari
|
bere
egoera sentitzen irakasten dio eta munduarekin topo egiteko posibilitate berriak ireki.
|
2014
|
|
Menderatua izan aurretik, Brunnhildek Siegfried maskaratuari eskua luzatzen dio eraztunarekin, eraztunak babesteko balioko duelako konfiantzarekin; Siegfriedek eskutik basakeriaz kentzen diolako keinua Rhineko urrea ren laugarren eszenako eraztunaren lapurreta bortitzaren errepikapen gisa irakurri behar dugu, Wotanek Alberichen eskutik eraztuna erauzten duenean bezala. Eszena horren horrorea da Siegfrieden basakeria biluzik erakusten duela,
|
bere
egoera gordinenean: Siegfried ‘despsikologizatzen’ du, munstro gizagabe bat bezala agertzen du, alegia, bera ‘benetan nolakoa den’ erakusten du, maskara engainagarririk gabe:
|
2021
|
|
Bide horretan,
|
bere
egoeraren mugak gainditu eta etorkizuneko bideak zabaltzeko, kolektiboki matxinatzeko deia egiten du: askatasuna oso osoa da bakoitzarengan.
|
|
" hitz hori ezin zaio inondik ere aplikatu giza espezieari. Nola dagoen eta nola onartzen duen
|
bere
egoera, horren araberakoa da amaren jarrera. Ikusi berri dugun bezala, aldakorra oso" (II:
|