Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 177

2000
‎Efektu mota horiek definitzeko, honako hau esan dezakegu: bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea. Kontua ez da termino bat beste batez ordezkatzea, errealitatea egilearen ikuspegitik matizatzea baizik.
‎Edo, etsimenduak harturik ote zegoen osaba? Zeren pentsa baitzezakeen ezen deus guti egin zezakeela libertatearen aldeko borrokan, are gutiago Pedro Huizik eta biok bakarrik utzi genuenetik, eta zeren pentsa baitzezakeen, ondorez, ezen aski zuela ezkontzearekin eta iduri egitearekin, bere egia eta bere sekeretua bere seme alaben bidez bideratuz, nola gertatu izan baitzen etxegoiendarren artean belaunez belaun. Edo, despit hutsez jaurtiki ote zituen hitz haiek, gogaiturik zegoelako kontu hartaz eta berdin zitzaiolako jada guztia?
‎AMAK bere egia kontatu zidan eta orain enea jakin nahi zuen. Eta ikusi zuenean ezen ez nekiela nondik has, erran zidan:
‎Eta Mantillanako kondearen emaztearen kasuan ere horixe gertatu zen: sugea ikusi bezain sarri, Herioren mandataritzat edo zuena, eten zitzaion irria, egin zuen oihu, zabaldu zituen zeruraino begiak, eta erakutsi zigun, finean, bere egia, sakoneko egia, zeina baitzen beldurra, heriotzari zion heriozko beldurra, bere biluztasun osoan.
‎Hau finkatzeko, Vienako Zirkuluko kideentzat nuklearra zen egiaztagarritasun printzipio, irizpide edo metodoa erabiltzen da. Hori bai, proposizioa ez bada oinarrizkoa, orduan bere egiaren balioa eta esanahia oinarrizko proposizioen menpe daude (Tractatus, 5: Perpaus elementalak perpausaren egiargumentuak dira).
‎Tractatus aren eragina, hala ere, oso sakona izan zen Zirkuluan, Waismann eta Schlickengan batez ere. Azken honek, neurri batean, filosofo sortzaile izateari uko egin zion Wittgensteinen ideien iruzkintzaile bihurtzeko34 Beste batzuk, aldiz, batik bat Neurath, Hahn eta Frank enpirista erradikalak, aurka jarri ziren —Neurath oso kritiko agertu zen Wittgensteinen mistizismoa eta ‘goreneko’ filosofia zirela eta— eta, bitartean, Carnapek ongi onartu zuen bere egia analitiko eta logikoaren ikusmoldea35, nahiz eta Viena utzi eta gero, 1931n, iritzia guztiz aldatu zuen36.
2001
‎– ...gaitzesgarri berbera erabiltzen dutela bere xedea lortzeko; konturatzen gara, haien begietara so eginez, ez dutela amore emateko itxurarik, ez direla inolaz ere, inon eta inori barkamena eskatzeko prest egongo, ez dago haien bihotzetan hutsunea eta gorrotoa besterik eta hala jarraitzen dute, amorru biziz borrokan; konturatzen gara batak zein besteak ez dituela bere okerrak onartzen, eta bakoitzak bere egia aldarrikatzen duela egia absoluto erreal bakartzat, autismo izugarria erakutsiz. Konturatzen gara, azken batean, kanpokaldetik ezberdinak agertzen zaizkigun bitartean, bi zaldiak arraza berekoak direla.
‎kausalitate fisikoa besterik ez dagoela, helbururik ez dagoela natura osoan. Kontraesan honek bere egia aurkitu nahiaren sakontasuna erakusten digu.
2002
‎Sikologia telebista saio milioidunak manejatzeko tresna bihurtu den honetan, Ameriketatik datorren azken moda filosofo aholkularia, edo aholkulari filosofoa, alboan edukitzea omen da. Horregatik, norbaitek bere egia, argiro, gordin, tranparik gabe plazaratzen duenean, astintzen gaitu besteok eta jartzen nor bere egiari so, hizki larriz idazten denaren arrastoan.
‎Sikologia telebista saio milioidunak manejatzeko tresna bihurtu den honetan, Ameriketatik datorren azken moda filosofo aholkularia, edo aholkulari filosofoa, alboan edukitzea omen da. Horregatik, norbaitek bere egia, argiro, gordin, tranparik gabe plazaratzen duenean, astintzen gaitu besteok eta jartzen nor bere egiari so, hizki larriz idazten denaren arrastoan.
‎Edozein kultur produkturen zientifikotasuna, sozialki ezagututako zientifikotasuna, azken batean? ez da eratortzen bere egiaren bame indarretik; alderantziz, haren indarra egiaren sinesmenean datza, egon baitago sinesmen bat egiarenitxura sortzen duena. Zientziak, hortaz, eraginkortasun sinboliko handia duenezagutza mota osatzen du, berez soziala den indarra eskuratzeko posibilitateadauka eta.
‎Gezurra, beraz, ezagutzaren eta diskurtsoaren arteko urruntzea edo desadostasuna da; ez egitate/ gertaeren eta diskurtsoaren artekoa. Egitate bati buruz kontatzen duena, baldin eta kontatzen ari den modu berean ulertzen badu, diskurtsoan igorleak bere egia dio, kasurik onenean errealaren transmisio zuzena, eta txarrenean, pertzeptzio okerra.
‎Ardo ona zuten mahaian, eta Sergiok bizpahiru baso hustu zituen. Izan ere, Sergio, gauza guztien gainetik, bere egia erakusteko beharra sentitzen duten gizon egiazale horietakoa zen. Baina, aldi berean, garbi ikusten zuen, solasak zeraman bidetik, noiznahi zaputz zezakeela Sararen ama, egia esatekotan.
2003
‎Oidipous Thebesko tiranoaren kinka larrian gaude. Ilunpeko gure jainko armatuari galdeak egiten dizkiogu, eta  honek, bere egiaren ekin makurra onartu nahi ez duelako, testuingurutik kanpo diren erantzunak ematen dizkigu. Ihardespenen anbiguotasunaren arabera buru belarri, sutsu, ezjakin, ezjakintzak dakarren harrotasunez, gure gurasoak berak hiltzeko prest gara.
‎Zientzia eginkizun kulturala delako, giza jardueratik aldendu ezin dena. Eta kontu mitikoekin gertatzen den bezala, estilo propioa garatzen du, horren bitartez errealitatea errepresentatzeko —baita sortzeko ere— Eta estilo bakoitzak bere egiaren nozioa lantzen du, eta horrekin batera objektibotasun eta arrakasta kontzeptuak ere bai. Estilo bat ala bestea aukeratzea gizarte ekintza da, Feyerabenden ustez; historian kokatzen den gizarte ekintza, eta ez egia aldaezina.
bere egiekin eta bere gezurrekin,
2004
‎Ez. Testuak, literarioa bada, galdera bat darama beti bere baitan; egonezina; onkeriatik ihes egiteko deliberoa; ohikotik aparteko beste ikuspegi bat eskaintzeko asmoa… Testuaren borondate hori da bere egia bakarra. Ez gehiago.
‎deritzana. Davidsonen iritziz, irtenbide horrek perpausak interpretatzeko proposatuko lituzkeen teoremek honako forma hau izan behar lukete: (T) o T da baldin eta soilik baldin pArgi dago teoremen forma hori Tarskik bere egiaren kontzepzio semantikoan erabilitako (T) definizioan oinarritzen dela. Tcoriak bizkuntza jakin baten perpaus bakoitza bereesanahia emango duen beste perpaus batekin binatuko! uke.
‎Horrela,(**) ren kasuan, egia logikoa ondoko proposizio abstraktua da: . Edozein Pproposiziorentzat, edota P edota ez P. Hau da, bere egia, edo, eta, ez?
‎esaldi baliokidea jartzen badugu, honako hau geratzen zaigu:. Ez dago ezkondua den gizonezko ez ezkondurik?. Eta hori ordezkapen kasu bat da, sinonimian oinarritutakoa, eta bere egia logikoa forma honetakoa izan daiteke, adibidez:. Edozein A, B, D klase edo propietaterentzat, ABD oro A da? (. Ez dago ABD den ez Arik?).
‎Ikuspegi hau, bere osotasunean, izango da eskolastikak bere egingo zuena eta, jakina, Descartesek erasoko zuena, besteak beste ezinezkoa egiten zuelako ezagutza zientifiko unibertsal batera heltzea. Ikuspegi klasiko horren arabera, gai bakoitzak, edo gai mota bakoitzak, bere egia izango luke, eta hau guztiz muturtuta legoke zientziari buruzko Descartesen ikuspegiarekin, horrek egia unibertsal eta bakarrak eskatzen dizkiolako, beti eta denontzat balioko dutenak. Eguneroko bizitzarako, beharbada, balioko dute egia erlatiboek, baina zientziak betiko eta guztiontzako balioko duten egiak behar ditu.47
‎Arrazoimena ez litzateke gizarte eta kultur ingurunearekin harreman dinamiko batean eraikitzen den zerbait izango, gehiago izango litzateke gizakioi aurrez emandako ahalmen baten berezko garapena, erabatekoa eta aldaezina. Hau ulertzeko kontuan izan behar da berarentzat pentsamendua eta giza egitura razionalak hizkuntzaren aurrekoak direla, eta horregatik bere egiara heltzeko ez dela beharrezkoa izango elkarrizketa prozedura bati jarraitzea, bakarrizketa nahikoa izango da-eta arrazoimenera eta egiara heltzeko. Berdin da, beraz, zein hizkuntzatan dihardugun, latinera, behe bretoiera, frantsesa..., guztien aurretik pentsamendua legoke.
2005
‎Hau da Greimas ek9 «errelatoaren barneko egia»dioena, benetakoak gehiago eramaten baikaitu eraiketa batera, benetakotzat jotzebatera, kanpoko egia batera baino. Prozesu semiotiko baten bidez, goian aipatutakoesamoldeetan bezala, bere egia esateko enuntziatzailea begien bistakoaren atzeangordetzen denean,, egiaren efektuaren, ondorio bihurtzen dira berez lerro editorialaren iritzi eta balorazioak baino ez direnak.
2006
‎borroka hortan bizi da eta hori du bere egia,
‎Espiritua denboran ageri da espirituak berak bere egia atzeman edo ulertu ez duen heinean, alegia, denbora ezabatu ez duen heinean. Eta denboraren ezabatze hau denboraren amaieran gertatuko da, guztiaren funtsaren gaineko zientziak edo egia osoak burutua hain zuzen.
2007
‎hau materiala da. Baina ezkurra, bere kontzeptuan, haritza da, eta ezkurtxoaren egitekoa garatzea eta garatzea izanen da, zinez haritza bilakatu arte, hots, kontzeptuan den bere burua konkretuan bilakatu arte (kontzeptua edo ideia ezkurtxoaren helburua da; helburuan dago bere burua, bere egia, horregatik, existitzen den oro teinka batean existitzen da bere hastapenaren eta helburuaren artean, bere existentziaren eta bere, egiazko?
‎historia hori da? gizadia bere gizatasun beteginera, bere egiara pelegrinazioan, izpirituaren historia aurrerakaria. Halatsu, giza artea, aspirazio bat da artearen kontzeptu beteginera (bere egiazko errealitatera, bere egiara); Estatua, Estatu beteginera, etab. Unibertso osoa dabil, ideian edo izpirituan dena izanean izatera bidean, eta batez ere gizadia.
‎gizadia bere gizatasun beteginera, bere egiara pelegrinazioan, izpirituaren historia aurrerakaria. Halatsu, giza artea, aspirazio bat da artearen kontzeptu beteginera (bere egiazko errealitatera, bere egiara); Estatua, Estatu beteginera, etab. Unibertso osoa dabil, ideian edo izpirituan dena izanean izatera bidean, eta batez ere gizadia. Berdin herri bat, goiko pasarte gaztelaniaz aipatuan irakurri berri dugun legez:
2008
‎Askok dugu Oteizari buruz esatekorik. Nork bere egia du, eta nork berea esan dezake, baina benetan interesa duenak bere iritzia eduki du. Oteizak aberastasun harrigarria utzi digu eta banatzen saiatu behar dugu, bere jomugan egon daitezkeen guztien artean.
‎Haren aurpegiera babestu. Hedabideetan ikusi eta irakurri izan duenaz nazkaturik, bere egia kontatu digu, bankero jaunarenak baino gehiago balio duen hori.
‎Horregatik zegoen Ernestina, apika? horregatik zegoen, ziur, frai Millanekin bi aldiz minduta, eta horregatik sentitu zen protestatzeko eta bere egia esateko eskubidearekin:
‎Navarristak Nafarroari buruzko egia absolutuaren jabe baldin badira, kanpoan gezurrerako baino ez dago tokirik. Diskurtso itxia da navarrismoarena, bere egia etengabe errepikatzera kondenatuta dagoena.
‎Zeren etengabe ari baikara eztabaidatzen, eztabaidagarria denik inork onartzen ez duen gauzaki batez. Navarristen eta Nabarraldekoen artean ez dago elkarrizketa posiblerik; biak bere egia absolutuaren jabe diren heinean, bi bakarrizketa biki ditugu elkarren alboan, elkarri gor, elkar ukatuz, elkarrengan bere burua justifikatuz. Bietan, iraganak omen dauka hitza eta erabakia; bizidunei, nonbait, hildakoen (ustezko) mezuaren aitzinean makurtu bertzerik ez zaigu gelditzen.
‎" Berorrek ez dit ulertzen, ama nagusi, baina frai Millanek bai, hark ulertuko dit, seguru baietz!". Horregatik zegoen Ernestina, apika... horregatik zegoen, ziur, frai Millanekin bi aldiz minduta, eta horregatik sentitu zen protestatzeko eta bere egia esateko eskubidearekin:
‎Celanek zera zioen: " Inork ezin du bere egia adierazi
‎Kontzientzia saiatzen da — oso naturala da— lortutakoa mantentzen eta ez galtzen. Saiatzen da bere jarrera faktikoak mantentzen, aurrera joateko indar hori harrokeria besterik ez delakoan eta une bakoitzak bere egia duelakoan. Baina horregatik bere geldiezintasuna bakarrik uzten du agerian:
‎Bere azken mailan kontzientzia (objektiboa) autokontzientziara igortzen da, hori bere egia den heinean: uste genuen zerbait ezagutzen genuela mundu objektiboan, baina guk geure burua besterik ez dugu ezagutu.
2009
‎Eskerrak baina ez diren hitzak gauzen eta bizimoldeen abiadan desagertzen. Sukaldeek gordetzen dute, oraindik bere izena, sutondorik ez badago ere, atsotitzek eta kontu zaharrek bere egien beroa gordetzen duten bezala.
‎HDCrekin sinaturiko kontratuak isilik egotera behartzen zuen aldi luze batez. Epea igarota, bere egia kontatzera dator Renoko antropologoa, 2008ko irailaren 20an itxitako lekukotasun zuzenaren bidez.
‎Gabino halakoa zen berez, ez zuen besterik erakutsi bizitza osoan? eta egia? bere egia, esaten ari zitzaion, beraz, baina, anaia aurrean zuen neurrian, bakarrean hartuz gero, gorputz bat beti da gorputz bat, harik eta, beste gorputz baten aurrean, norgehiagoka batean murgiltzen den arte, modurik automatikoenean murgildu ere, oilarraren maila bateko zein besteko nolakotasunak hartuta?, ezinbestean sartua behar zuen anaiaren aurkako lehian, modu inkontziente batean bazen ere?
‎Gabinoren txanda zen, beraz; Gabinok, halakoetan, edo ezorduko gauzak esaten zituen, guztiak nora ezean uzten zituztenak, anai arrebek, haatik, ezohiko ateraldi haietara ohituz joan arau (gehiago edo gutxiago, sekula ez erabat), hari erantzuteko modua aurkitu zuten gutxienez, harako esaldi ezagun hura erabiltzen zutela (Teofilo Mariak batez ere), de dónde vienes, manzanas traigo? , edo bete betean asmatzen zuen ezustean, bat batean argia eta zentzua nagusitu balitzaizkio bezala; eta, orduan, herabea eta urduria zen arren, azkeneraino eusten zion bere egiari, bere ahalegin hartan larrua utzi behar bazuen ere; egun hartan ere, esaldi bakarra esan zuen:
‎Izeba Ernestinari hitz eman zion arren ezen ez zela mihitik joango, zenbatetan etortzen zitzaion Domingori bere egia esateko gogoa, bai anai arrebei eta bai mundu guztiari ere: –Benjamin Maria da gure jauregiak behar zuèn izaki fantastikoa, orbetarron jauregia benetako jauregi izan dadin!
‎...exijitzen ziona; Domingok, baina, ez zuen erantzunik, horregatixe geratu baitzen isilik, ausaz; edo bazuen bat, arrebei egiazko egia kontatzera behartzen zuena, bihotzaren ateak irekita; Domingok, ordea, ez zituen arrebak kezkatu nahi; eta ez zuen, bestalde, xehetasunetan eta esplikazio luzeetan galdu nahi, hitz egiteko gogo handirik ere ez zuelako, menturaz; non zegoen, gainera, bere argudioa eta bere egia, artean ustezkoagoa zena egiazkoa baino?; Domingok susmoak baitzituen gehienik ere, aitarekin lan egin ez egin, aitari men egiteko eta haren aurka erreboltatzeko gogo kontrajarriek erdibiturik balego bezala; Domingok, beraz, zerbait asmatu behar zuen?
‎Alferrik. Bakoitzak bere egiari baizik ez dio begiratzen, pentsatu ere gabe erraturik egon daitekeela. Hain garrantzitsua da Teologia, elkar hiltzeko bidea emateraino?
‎Horregatik, Ulaiarren heriotzari lotutako informazio gehienek adjektibo gutxi dituzte. . Politikoen adierazpenak jasotzea zen gure helburua?, dio Pagolak, ez zerbait aseptikoa lortze aldera, denek nork bere egia esan ahal izateko inpartzialtasun gune baten bila baizik?.
‎Orain, garai hartan umeegia zinela uste duzu, ez zenuela adorerik izan aitaren nahien gainetik zureak ipintzeko. Gerora ohartu zinen aitaren hitza ez zela egia bakarra, bazegoela egia piloa inguruan, pertsona bakoitzak zuela bere egia eta zeuk ere zeurea izateko eskubidea zenuela aitaren gonapetik kanpo. Baina hori beranduago lortu zenuen, beranduegi.
‎Izeba Ernestinari hitz eman zion arren ezen ez zela mihitik joango, zenbatetan etortzen zitzaion Domingori bere egia esateko gogoa, bai anai arrebei eta bai mundu guztiari ere: " Benjamin Maria da gure jauregiak behar zuèn izaki fantastikoa, orbetarron jauregia benetako jauregi izan dadin!
‎...exijitzen ziona; Domingok, baina, ez zuen erantzunik, horregatixe geratu baitzen isilik, ausaz; edo bazuen bat, arrebei egiazko egia kontatzera behartzen zuena, bihotzaren ateak irekita; Domingok, ordea, ez zituen arrebak kezkatu nahi; eta ez zuen, bestalde, xehetasunetan eta esplikazio luzeetan galdu nahi, hitz egiteko gogo handirik ere ez zuelako, menturaz; non zegoen, gainera, bere argudioa eta bere egia, artean ustezkoagoa zena egiazkoa baino?; Domingok susmoak baitzituen gehienik ere, aitarekin lan egin ez egin... aitari men egiteko eta haren aurka erreboltatzeko gogo kontrajarriek erdibiturik balego bezala; Domingok, beraz, zerbait asmatu behar zuen... baina hara non, begiak zerumugan galtzerakoan, arrainontzi bat ikusi zuen, portutik badiara irteten ari zena eta erantzuna ahora ekarri zi...
‎...aldi haietara ohituz joan arau (gehiago edo gutxiago, sekula ez erabat), hari erantzuteko modua aurkitu zuten gutxienez, harako esaldi ezagun hura erabiltzen zutela (Teofilo Mariak batez ere), de dónde vienes, manzanas traigo–, edo bete betean asmatzen zuen ezustean, bat batean argia eta zentzua nagusitu balitzaizkio bezala; eta, orduan, herabea eta urduria zen arren, azkeneraino eusten zion bere egiari, bere ahalegin hartan larrua utzi behar bazuen ere; egun hartan ere, esaldi bakarra esan zuen:
‎Ez dira leialtasun handietarako sasoiak, bistakoa da. Hegemonia kulturalaren jabe den gizarte sektoreak ezarri du bere egia: lokarriak traba dira, identitate lotura sendoegiak ere bai, puntu batetik aurrera norbanakook behar dugun elastikotasuna sakrifikatzen baitute, edo gure benetakotasuna kaltetu.
‎begietan ikusten duen irudia pixkanaka bilakatuz baitoa. Eta behar besteko begiradarik jaso ezik, edo behar besteko begiratu goxorik jaso ezik, subjektuak bizi osoa eman dezake besteen begiradaren bila, esklabo, ume adoptatuak nerabe bihurtzean bere egia biologikoa bilatu nahi duen grina berarekin. Beraz, tigrea.
‎Gizakiaren bere buruarekiko harremanaren antzaldaketa erradikalak gizon eta emakumearen arteko harremanen aldaketan aurkitzen du bere egiaren froga. " Emakumearekiko harremanetan, emakumea atseginzaletasun kolektiboaren ehiza eta zerbitzaria baita, gizakiak bere buruarekiko duen degradazio mugaezina adierazten da.
‎Apolo eta Dionisoren arteko besarkada esperientzia estetiko handia da, baina mortala. Tragediak ezin du bere egia erakutsi kontraesanean jausi gabe. Heroi dionisiarrak instrumentu apoliniarra erabiltzen du, forma hitza logosa.
2010
‎Oso arriskutsua zen alde batetik bestera ibiltzea. Batera eta bestera joan, eta alde bakoitzak bere egiak kontatzen zituen, eta bienak ziren kontuan hartzekoak. Ez zenuen sentitzen inork gezurra kontatzen zuenik, bakoitzak bere errealitatea bizitzen zuela baizik.
‎Gezur guztiek dute bere egia puntta. Proletarioen internazionalismoaren izenean Varsoviako Itunak beren menpekoei" burujabetasun baldintzatua" inposatu zien, zinezko internazionalistari min eginez.
‎Honek berehala jakin zuen, ordea, jakin beharrekoa. Teok ezarritako goitik beherainoko egitura zurrunean, edonor izan zitekeen edonoren salatari?, baita erabaki beharrekoa erabaki ere jarraian, langileak, ospitalerako bidean edo ospitalean bertan behar zuenak? lantegian utzi zuèn eskua hartu eta burdin saldara bota ez zuen, bada, Teok!, ez langile zurtuei bere egia jakinarazi gabe, noski: –Ikusten duzuenean, esaiozue Abundiori hobe duela zentzatzea eta Jainkoarekin bakeak egitea, gorputza eskuaren bidetik ikusi nahi ez badu, betiko infernuan, azken judizioko egunean??.
‎ideal irreal bat izatea helburu eta jomuga? Ez dut dudarik Gerhardek bere egian sinesten zuela, itsu sinesten ere, ikusi besterik ez zegoen haren begi distiratsuei zerizkièn txinpartak, iraultzaz hizketatzen zenean. Haren txinpartek, baina, ez ninduten jada liluratzen, eta nire adimena gerrako zauritik mintzatzen hasi zen berriro, argi bezain ezkor:
‎«Orduan, terroristak, irribarre burlati batekin, bere egia berri eta terrible haren gorenetik so egiten zion ofizial alaiari, eta indiferentziaz kulunkatzen zuen bere oin biluzi, zapatarik gabea. Ez bere biluziak, eta ezta bere oin zikinek ere, ez zioten lotsa mendrenik ere eragiten.
‎Nola izan zitekeen, baina, idealismoaren aurka mintzatzen zitzaidanak —errealismorik objektiboenaren izenean, jakina, errealitatearekiko atxikimendua izan baitzen Gerhardekin ikasi nuèn lehen lezioa— ideal irreal bat izatea helburu eta jomuga? Ez dut dudarik Gerhardek bere egian sinesten zuela, itsu sinesten ere, ikusi besterik ez zegoen haren begi distiratsuei zerizkièn txinpartak, iraultzaz hizketatzen zenean. Haren txinpartek, baina, ez ninduten jada liluratzen, eta nire adimena gerrako zauritik mintzatzen hasi zen berriro, argi bezain ezkor:
‎Langileek bazekiten nola gertatu zen istripua —gizona txispatuta zegoela, alegia, goizean pattarrari eman zion eta—, baina nola haiek, bestalde, ederki ezagutzen baitzuten Teofilo Maria, xehetasun hura estaltzen ahalegindu ziren. Honek berehala jakin zuen, ordea, jakin beharrekoa —Teok ezarritako goitik beherainoko egitura zurrunean, edonor izan zitekeen edonoren salatari—, baita erabaki beharrekoa erabaki ere jarraian, langileak —ospitalerako bidean edo ospitalean bertan behar zuenak— lantegian utzi zuèn eskua hartu eta burdin saldara bota ez zuen, bada, Teok!, ez langile zurtuei bere egia jakinarazi gabe, noski: " Ikusten duzuenean, esaiozue Abundiori hobe duela zentzatzea eta Jainkoarekin bakeak egitea, gorputza eskuaren bidetik ikusi nahi ez badu, betiko infernuan, azken judizioko egunean...".
‎Norberak bere egia duela uste du erlatibistak. Bellarmino/ Galileo ika mika dela-eta, Rortyk hauxe galdetzen du:
‎Haien zintzotasunak, eta haien ahultasunak, biek batera, erlijio aferak estatuaren eginbeharretatik erauztera bultzatu zituzten. Nork bere egia eta bizimodua aurrera ateratzeko, erlijio aferetan agintearen abstentzioari derrigorrezkoa iritzi zioten Ameriketako puritanoek lehen aldiz. Erlijioaren onurarako estatuak ez zuen zertan ezer esan haren gainean.
‎Jarrera hau ez da erlatibista, egiaren bat onartzen baitu. Alabaina, modu berean, onartu egiten du, guztiek iritzia aldatzeko aukera dugunez, nork bere egia muturreraino defendatzea koherentziarik gabeko jarrera litzatekeela. Baloreen pluralismoan sinesten dutenek badakite bakoitzak bere bizitza egitasmoa egin nahi badu, zuhurrena honela pentsatzen ez dutenekin konponketa batera heltzea dela.
‎Ordutan egoten ginen terrazatik mugitu gabe, oso atsegina zelako gau isilean egonean egotea, areago egun beroaren ondoren haize mehe bat sortzen zenean eta bere egiak —eta bere gezurrak— xuxurlatzen zizkigunean: bizitza oinarri oinarrian arina zela eta hartzeko bere neurrian, alaitzeko, jateko ase arte, edateko ardo freskoa, edo garagardoa, eta erretzeko Martinek ekartzen zigun tabako amerikanoa edo Josebak ezti usaineko belarrarekin egiten zituen zigarrotxoak.
‎Xabierren egunerokoak lurraren gainazalera egiten duten hezur zahartuen modukoak zirela otu zitzaidan. Bakoitzak bere egia, bere historia ondo atxikita dutela.
‎Zeren fede katolikoa eta fede horrek praktikan eragiten dituen justizia eta karitateko obrak txanpon beraren bi aldeak baitira. Bakarrik era horretan azaltzen du doktrina katolikoak bere egiaren edertasun osoa: fedeak emaitza zehatzak uzten dituenean eta obra edo emaitza horiek fedean uztartu eta oinarritzen direnean.
2011
‎Freudentzat hizkuntzak pertsonaren osasuna eragin behar du. Horretan frogatzen da bere egia, azkenean subjektuaren askatasuna sortzen du, bere kateetatik, bere beldurretatik askatuko duena. Subjektuen beldurra politikoki asko erabili da beti.
‎Laburbilduz, Yoyesek egin zuena izan zen ETAren unibertsalitate mota maskulinoari desafio egin eta, bere printzipio iraultzaileei uko egin gabe,. Askatasuna ala hil?, ETAri bere terrenoan irabazi. Yoyesek azaldu zigun garbi bere egiak ez zuela errespetatzen ETAren Beste handiaren sakrifizio egarria, Abrahamen jainko krudela, eta bere bizitza eskainiaz jainko horren munstrokeria desenmaskaratu zuen, itsu ez dagoen edonork ikus zezan. ETAren subjektu tragikoa, Etxebarrietak Tolosako Benta Haundin eraiki zuen hura, Yoyesek lurperatu zuen behin betirako.
‎Sinkronizazio sarreraren egoera aktiboa 1 da. Egoera horretan, zirkuitu biegonkorrak SR sarreretatik jasotzen dituen aginduak betetzen ditu, bere egia taulan edo egoera taulan agertzen den moduan. Sinkronizazio sarrera desaktibatuta dagoenean, biegonkorrak ezin du lanik egin, eta, beraz, irteeran zuen azkena gelditzen zaio memorizatuta.
‎Baina horretan soilik geratzea, oker handia: oroz gain, bere egia kontatzen duen baten aitorpen garbia dago orriotan, testuon edukia zein forma aitorpen benetako batenak dira.
‎Arrazoimen abstraktuaren egia objektibo eta unibertsalek ez dute interesik sortarazten existentzialistengan, pertsona bakoitzak bere egia subjektiboa eta pertsonala bilatzen baitu. Horretarako beharrezkoa da bizipen pertsonaletan oinarritzea:
2012
‎Idatzi, gorputzean ere idazten da, idazten dizute laban batekin larruazala urratuz, zaurituz, odola isuri arte. Gorputz mutilatua, bere egiarekin, bere idatziarekin. Tatuaje bat.
‎Narratzailea, autorea eta pertsonaia pertsona bera dira. Baina, Philippe Lejeunek bere Le Pacte autobiographique liburuan dioen bezala, autobiografia bat ez da autore batek bere narrazioan egia esaten duenean, baizik eta egia? bere egia, kontatuko duela esaten duenean.
‎–Kritikoak egia zor dio idazleari? esango digu eta Mitxelenak bere egia, zuzen ala oker, zerorrek ikus, estalkirik gabe aitortzen du, beti arrazoi sendo eta pisuetan oinarrituz, ene ustez.
‎Horrela, kontrako edo negatiboak diren alderdiak modu zorrotz batez eman ordez, leuntzeko estrategia litzateke. Norentzakoaren atxikimendua lortu nahi du eta askotan egiak (edo bere egiak) estalki leun batez inguraturik adieraziko ditu.
‎NAROAk listua irentsiko du eta bere egiaren zati bat kontatuko dio NEKANEri.
‎Kazetaritza ikasketetan erakutsi ziguten objektibitatea ez dela existitzen, akaso ukitu dezakegula, baina zailtasunez. Antza denez, bakoitzak bere egia dauka!
2013
‎Gaurko gizarteko farfaila eta mozorrokeriaren aurrean, non hitzek berek ere gardentasuna galtzen duten, biluztasuna baino antidoto hoberik ez dagoela uste dut. Norberak bere baitarik hitz egin behar du, bere egia esan behar du, zintzoki, bestek berdin egin dezaten espero gabe, besterengan ikusi uste ditugun maltzurkeria eta jukutriak azpimarratzen eta salatzen denbora eman gabe.
‎Baina badira gehiago, idazlearen arabera: jarrerak, kaleetako pintaketak, espazioen banaketa... guztiak kontakizuna artikulatzeko moduak dira, McManusen ustetan, eta guztiak erabili izan dituzte artistek, «norberak bere egia kontatzeko». Artearen erantzunen balioa Izan ere, artista adina erantzun eman dizkio arteak gatazkari McManusen ustez, baina Cartmillentzat erantzun horiek ez dira beti «baliagarriak» izan.
‎pikondoko laranja batekin konformatu dun hondarrean??. Ama haserre zegoen, dudarik ez; Raissak bazekien, beraz, isilik egon behar zuela, zamariak ere orduantxe isildu ziren, amaren irrupzioarekin batera?, baldin eta ondorio gaiztorik nahi ez bazuen; hura, baina, tentazio ikaragarria zen, hain zen neurrigabea amari? bere egia, errateko zuèn gogoa?
‎pikondoko laranja batekin konformatu dun hondarrean...". Ama haserre zegoen, dudarik ez; Raissak bazekien, beraz, isilik egon behar zuela –zamariak ere orduantxe isildu ziren, amaren irrupzioarekin batera–, baldin eta ondorio gaiztorik nahi ez bazuen; hura, baina, tentazio ikaragarria zen, hain zen neurrigabea amari" bere egia" errateko zuèn gogoa... baita azkenean erran ere: " Lehengoan bat jan nuen...".
2014
‎Maila sozialean gora egiteko beti plantak egin beharrak sumindu egiten du. Erabateko zintzotasunak, aldiz, arazoak ekarriko dizkio Zelimene maitearekin, lagunekin eta gizartearekin, eta etengabeko borrokan biziko da protagonista, bere egiaren defentsa eta bizitza soziala elkartu ezinik. Kamikaze konpainia Espainia aldean noizean behin sortzen den proiektu interesgarri horietariko bat da.
‎Baina kostaldeko horiek bezain gizon izan behar du, gutxienez. Egia hori bere egiarekin alderatu behar du, jatorrizko bere indarrarekin. Ez dute balio printzipioek:
‎Sexu kategoria kategoria totalitarioa baita, bere egia frogatzeko badituenainkisizio propioak, epaitegiak, auzitegiak, legeriak, terroreak, torturak, mutilazioak, hilarazteak, polizia. Gorputza ez ezik gogoa ere taxutzen du, ekoizpen mental orokontrolatzen baitu.
‎Espazio liturgikoaren arkeologia erritualak subjektu estetikoa4 birsortzen du kulturara, euskal sinbologia liminalaren une ikonikoaren gorentasun erritualean. Subjektu estetikoak «izan» eta «izan liteke» bi talaien arteko sorkuntza kulturalaren espazio trantsizionalean ekoizten du bere egiaren arrazoia (autoekoizpena). Hor kokatu dugu bertsolariaren prozedura predikatiboaren gako sortzailea:
‎Eraztunak mundu pagano bat deskribatzen du, bere baitako logikaren arabera katastrofe orokor batean amaitu behar du; halere, katastrofe horretatik bizirik iraungo dute batzuek, gizateriako multitude anonimoak isilik adierazten du Jainkoaren autosuntsiketaren lekukotza. Hagen en figurak soilik erakusten du Eraztunean gerora lider faxista izango den horren lehenengo potreta; ordea, Eraztunaren mundua paganoa denez eta familia edipikoaren pasioen gatazkan harrapatua dagoenez, ezin dio gizateriaren benetako arazoari aurre egin, berria den horrek bere burua nola antolatu duen, bere egiaren lekua nola ikasi duen. Parsifal en lana da hori, eta Eraztuna logikoki jarraitzen du.
2015
‎Lotsatia zen, baina bere egia edozeinen aurrean agertzeko lotsarik ez zuen. Jakin min eta sen handikoa.
‎Eskuak poltsikoan, indarrez heltzen die paper pusketa batzuei, kasik zimurtzeraino. Jakin badaki hori duela bere egiaren froga bakar. Paper horailduan, munduaren bestaldetik, umetako lagunak trakets idatzitako lerroak.
‎norberak bere egia bizi du
‎Gizartean Euskaltzaindiari egin zaion bigarren kritika dela eta, hau da, Euskaltzaindia benetako arazoei aurre egin beharrean txikikerietan dabilela, uste horrek izan dezake bere egiaren zatia. Esate baterako, historian zehar izan diren aita santu guztien izenak euskaraz nola diren zehaztea ez zait iruditzen inolako lehentasuna.
‎Erdizkako egiak gertuago egon ohi direla gezurretik egiatik baino, pentsatzen du orain gizonak, eta gaixoen herrialdea eta sasoian daudenena bereizten dituen harresia material horretako adreiluz eraikia dagoela, hain zuzen ere. Hala, erdizkako egiaren mo zorropean ezkutatzen du nork bere egia, sasoian dagoenak nahiz gaixoak. Sasoian dagoenak uste baitu egiaren jabe dela, baina gaixoari erdizkako egiaren itxurapean ezkutatu beharra daukala, egia osoaren gordintasuna zer edo zer gozatze aldera.
‎Tiresiasek argitzen duenez: «hildakoen artetik odolera heltzen utzitakoak/ bere egiak esango dizkizu, eta uzten diozunak/ bizkarra emango dizu, eta bere bidean atzera egingo du» (XI, 147). Zera pentsatzera darama:
‎Eta horrela, Jaunak mesede eginda errukarri hau iritsi den otoitz gauzetara iritsi diren pertsonarik balego, eta asko egon behar dute? eta, bide okerretik dabiltzala uste izanik, gauza horiek nirekin tratatu nahi balituzte, Jaunak lagundu biezaio bere zerbitzariari bere egiaz aurrera egin dezan.
‎Lan honetan, azpimarratu egingo dugu hasiera batean behintzat begi bistakoa dena: testuinguru horiek bat etorri behar dute polaritate negatiboko osagaiarekin bere egia aurresuposizioan. Alegia, testuinguru zilegitzaileek eta osagai zilegituek, tankera bereko egia aurresuposizioak sortu dituzte, batzuk besteekin elkartzen direnean.
‎Nire unibertso pertsonal eta sozial hurbilean, biak ala biak izan dira jende duintasuna lortzeko tresnak, baliabideak. Badakit honetan ere ez dela egia unibertsalik, baina nork bere egiaren egile eta jabe izatea da duintasunaren muina, batez ere, egia hori boterearen egiaren izenean ukatzen zaionean. Azken orrietan zertxobait esango dut horretaz, saiakera osoan, hala ere, izango dut buruan arrangura bat, norberarentzat duintasun bidea dena nola bihurtu ororentzako aukera.
‎Teniente koronel batek, gurutzea, biblia eta pistola eskura zituelarik, bere egia esan zuen: errebolta militarrari laguntza emateko errudun; kartzelako hogeita hamar urte.
‎Irudi hori bere osotasunean azkar batean hartuz gero, eta koktela azkar astinduz gero, sinesgarritasun minimo batekin saldu daiteke" gizarteko pertsona asko" zeudela bertan. Bere ardurak are gehiago leuntzeko, aurrezki kutxako gobernu organoetan" lege aginduz" egon zela erantsiz gero, Yolanda Barcinak bere egiaren dosia zerbitzatu dezake, eta orduan bere eskuak garbitu ditzake: Aho txikiz bada ere, herri ordezkari moduan dagokion erantzukizuna onartzen du, baina gizarte osoarekin partekatuta.
‎Ez dago Egiarik, egiak baizik. Fededun bakoitzak, horrezkero, bere egian du fedea, berak bizi duen horretan. Egia partikular hori da, edozein delarik, desertuari aurre egiteko behar den jaki eta edaria.
‎Gaiztakeria egin ondoko umearen antzera jokatzen dute eta mintzo dira: " Ez naiz ni izan, zu baizik, zu zara erruduna!"; eta bere egia gorde eta maitearengandik aitorpen intimoak maltzurki erauzi ondoren: " Esan duena, bera errudun!".
‎gure ahulezia ezkutatuko lukeen eta itxurazko herri eta hizkuntza indartsuak pintatuko lituzketen mintzamoldeak izan dakizkigun benetan lagungarriak ahulezia errealak sendatzeko eta gainditzeko orduan. Gertatzen baita norberaren egia liluraren ondorio izatea, irudimenak erabakitzea gure egia, garen nahaste borraste aprobetxategia eta antzezpenen bitartez iristea bere egia heroikoa egituratzera, Della Rovere jeneralaren kasuan bezala Roberto Rosselliniren filmean. Aldeak alde, ez dabil oso urruti Mirenen irudimenaren zeregina Kandinskyren tradizioa n.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera egia esan 11 (0,07)
bera egia kontatu 9 (0,06)
bera egia ukan 9 (0,06)
bera egia propio 4 (0,03)
bera egia absolutu 2 (0,01)
bera egia aurkitu 2 (0,01)
bera egia edertasun 2 (0,01)
bera egia eduki 2 (0,01)
bera egia egon 2 (0,01)
bera egia erakutsi 2 (0,01)
bera egia froga 2 (0,01)
bera egia jakinarazi 2 (0,01)
bera egia sinetsi 2 (0,01)
bera egia zati 2 (0,01)
bera egia adierazi 1 (0,01)
bera egia aipaezin 1 (0,01)
bera egia aldarrikatu 1 (0,01)
bera egia alderatu 1 (0,01)
bera egia analitiko 1 (0,01)
bera egia aritu 1 (0,01)
bera egia arrazoi 1 (0,01)
bera egia aterarazi 1 (0,01)
bera egia atze 1 (0,01)
bera egia atzeman 1 (0,01)
bera egia aurkeztu 1 (0,01)
bera egia aurre 1 (0,01)
bera egia aurresuposizio 1 (0,01)
bera egia azaldu 1 (0,01)
bera egia baizik 1 (0,01)
bera egia bakar 1 (0,01)
bera egia bakarrik 1 (0,01)
bera egia balio 1 (0,01)
bera egia bero 1 (0,01)
bera egia berri 1 (0,01)
bera egia besterik 1 (0,01)
bera egia bila 1 (0,01)
bera egia biologiko 1 (0,01)
bera egia bizi 1 (0,01)
bera egia defendatu 1 (0,01)
bera egia defentsa 1 (0,01)
bera egia deklaratu 1 (0,01)
bera egia deseroso 1 (0,01)
bera egia diskurtso 1 (0,01)
bera egia dosi 1 (0,01)
bera egia edozein 1 (0,01)
bera egia egile 1 (0,01)
bera egia ekin 1 (0,01)
bera egia eraman 1 (0,01)
bera egia erdi 1 (0,01)
bera egia erran 1 (0,01)
bera egia etengabe 1 (0,01)
bera egia ez 1 (0,01)
bera egia frogatu 1 (0,01)
bera egia gorde 1 (0,01)
bera egia heldu 1 (0,01)
bera egia heroiko 1 (0,01)
bera egia idatzi 1 (0,01)
bera egia ikusi 1 (0,01)
bera egia inguruko 1 (0,01)
bera egia isilarazi 1 (0,01)
bera egia itxura 1 (0,01)
bera egia izen 1 (0,01)
bera egia kontzepzio 1 (0,01)
bera egia la 1 (0,01)
bera egia leku 1 (0,01)
bera egia literal 1 (0,01)
bera egia logiko 1 (0,01)
bera egia maitatu 1 (0,01)
bera egia makurtu 1 (0,01)
bera egia mundu 1 (0,01)
bera egia mutur 1 (0,01)
bera egia neu 1 (0,01)
bera egia nozio 1 (0,01)
bera egia oso 1 (0,01)
bera egia pelegrinaje 1 (0,01)
bera egia puntta 1 (0,01)
bera egia so 1 (0,01)
bera egia subjektibo 1 (0,01)
bera egia sukalde 1 (0,01)
bera egia taula 1 (0,01)
bera egia topatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia