2000
|
|
Herriak, hala esan ohi da, ezin du korapilo horretan askatu zer saihestu behar den edo zer egin behar duen,
|
bere
eduki eta eskubideetan ziurtasunik indartsuena izateko.
|
|
Zientzia esperimentalaren edozein proposizio itzulgarria da,
|
bere
edukian aldaketarik eman gabe, termino fisikalistak bakarrik dituen proposizio batera eta, ondorioz, proposizio fisikalista denera.54
|
2001
|
|
Eta horrela subjektuari espazioaren eta denboraren forma hutsen bidez zuzenki agertzen zaion begiespenaren objektu oro fenomenoa edo agerpena izango da. Agerpen orotan sentsazioari dagokiona bere materia izango da,
|
bere
edukia, baina gainera bere forma ere badago. Lehena a posteriori ematen bada ere, bigarrena a priori izango da, zeren begiespen hutsa sentsazioak jaso aurretik hauek elkartu eta hauei batasuna emateko gaitasuna baita.
|
|
Arrunki Kritika ren bigarren atal nagusi hau ez da apenas aipatzen, baina 150 orri betetzen ditu eta, beraz, Kantentzat berarentzat bazuen garrantzia. Hala ere, onartu behar da
|
bere
edukiaren batasuna ez dela hain argia, eta atal osoaren azken asmoa ere ez dela hain erraz ulertzen, nahiz eta han eta hemen gai interesgarriak aurkezten dituen. Hauek geroko lanetan azalduko dira berriro.
|
2004
|
|
...tu ez duenez, oraingoz behintzat, hedaduraren ideia horrekin nolabaiteko errealitate fisiko bat adierazten dela bermatzeko modurik, eta onartuta ez dagoela mundu materialean ideia horri legokiokeen errealitate fisiko baten existentziaren segurantziarik, ezta, gainera, mundu fisikoaren existentziaren segurantziarik ere, Descartesek erakutsi du ideia horrek objektibotasun maila bat adierazten duela,
|
bere
eduki propioa eta guzti, eta eduki horrek errealitate fisikoa determinatuko duela. Urrats hau eman guran Jainkoarengana joko du atzera, Jainkoaren existentziaren frogapenera.
|
2005
|
|
8847 zk. Ikus ere Flitner & Giel, in Humboldt, WfB V 488 Idazlan hau, printzipioz, Java (Indonesia) irlako Kawi hizkuntzari buruzko ikerketa baten sarrera da eta, honengatik, guk berau" Einleitung zum Kawi Werk" bezala ezaugarritzen dugu. Beti ere" Einleitung" edo" Sarrera" honek, bai bere luzeragatik bai
|
bere
edukiengatik, obra autonomo eta independente bat osatzen du eta, orokorrean, era honetan kontsideratzen da berau.
|
|
" Indibidualitatea", ikusten ari garen bezala, Humboldten antropologiaren giltzarrietako bat da eta, honengatik, komenigarria iruditzen zaigu
|
bere
edukia zenbait ideia nagusitan laburbiltzea, zeregin honetan C. Menzeri jarraituko diogularik. Gizakiaren" indibidualitateaz" hitz egiten dugunean, lehenik, ez gara haren zatiezintasunaz bakarrik ari, baizik eta baita haren berdingabetasunaz ere.
|
2006
|
|
Izan ere, egia osoaren edukia ez da erlazionatzen bere buruarekin baizik: Liburua da
|
bere
edukia. Ordea, Kojevek zehazten duenez, Liburuaren edukia ez da osotoro nabarituko Liburuaren amaieran baino.
|
|
Alde batetik Liburua espirituzko izaki bat izango da. Eta haren edukia osoa izango denez, eta ez duenez erakutsiko
|
bere
edukia baizik, bidezkoa da espiritu osoa izango dela esatea: Hegelen der Geist.
|
|
Baina bestetik Liburu hori ez da gizaki bat izango. Aldatu gabe agertuko du
|
bere
edukia. Ez du desirarik izango, ez da jardungo.
|
2008
|
|
Judizioaren formak eduki enpirikoaren (pentsamendu formalak ukatzen duen horren) eta forma logikoaren (identitatearen eta ezberdintasunaren arteko kontraesanak ukatzen duen horren) deuseztatzearen esperientzia besterik ez du adierazten. Geratzen zaiguna, orduan, enpirikoaren forma da, hau da,
|
bere
eduki logikoa; eta aldi berean logikoaren edukia ere geratzen zaigu. Biak gauza bera dira.
|
2009
|
|
Marxek" aurrerapen handitzat" balioesten du" emantzipazio politiko burgesa"," gaurko baldintzatan giza emantzipazioaren azken forma" 34 Auzitan jartzen duena" emantzipazio politikoaren inperfekzioa" da, baina ez horren garrantzia gutxiesteko, askatasun horiek mantentzeko eta garatzeko eta
|
bere
edukia areago eramateko baizik. Iraultza Frantsesaren ondoren, eskubide natural eta eskubide positiboaren arteko, izateko eskubidearen eta jabegoaren eskubidearen arteko gatazka ezin da alde batera utzi, jabegoaren eskubidea instituzio sozial, historiko eta iragankorra baizik ez baita.
|
|
Indar horien garapena ezin da altzairu eta ikatzaren tonen arabera soilik neurtu, kalitatezko irizpideak, kulturarekin eta adimenarekin loturiko irizpideak ahaztuz, eta lanaren organizazioa eta helburuaren kontrola baztertuz. Lanaren beraren produktibitatea,
|
bere
edukia kontuan hartu gabe, ezin da zibilizazioaren adierazle bakartzat balioetsi.
|
2010
|
|
Hizkuntzak, nola edo hala," indar eragilea" du gizakiaren pentsamenduan —ez da" tresna soila" —, eta, horrexegatik, ezinbestekoa da hizkuntza hori antropologikoki kontsideratzea eta bere dimentsio dinamikoan aztertzea. Hortik dio Weisgerberrek hizkuntza bakoitza
|
bere
eduki historiko kulturaletan aztertu behar dela, ze finean hizkuntza baten esanahiek ez dute kaosa osatzen —hizkuntza gehiago da kontzeptu pilaketa arbitrarioa baino—, baizik eta zentzu sare baten moduko kosmosa. Baina berori, azpimarra dezagun, ez da estatikoa, dinamikoa baizik; zentzu horretan, gure autoreak —Humboldt bera baino humboldtiarrago izanik— batez ere" hizkuntza irudiaz"(" Sprachbild") hitz egiten du eta ez hainbeste" hizkuntza ikuskeraz"(" Sprachansicht").
|