2000
|
|
Zeintzuk ziren, beraz, Machen elementuak? Izenak zerikusi handia du Machen metodologiarekin, esan behar baita ‘elementu’ izena ‘sentsazio’ terminoaren ordez erabiltzen zuela
|
bere
diskurtso sistematikoan. Eta horren arrazoia sinplea zen:
|
2001
|
|
Platonek
|
bere
diskurtso eta eginahal berritzailea legitimazioaren eremura bideratzen ditu, justifikazio mitikotik justifikazio razionalera eramaten duen itzulerarik gabeko bideari ekinez. Balentria horren izena filosofia da.
|
|
Bere xedea ez da ezagutzaren osotasun zabalean bere lekutxoa lortzera mugatzen, gizartearen erreferentzi puntu izatera iritsi nahi baitu. Platonek olerkariaren asmo honen aurka egingo du bere ahuldade teorikoak agerian jarriz eta
|
bere
diskurtso formaren izaera adieraziz.
|
2004
|
|
Hemen horren adierazgarri modura adibide bat eskaintzearren, medikuntzarekiko erakutsi zuen interesean geldituko gara apurtxo batean. Descartesek hainbat adibide hartuko ditu gai honekin lotuta bere azalpenak ematean —esaterako, odolaren zirkulazioaz diharduenean,
|
bere
Diskurtsoaren bosgarren atalean, gorputzaren higiduraren ikuspegi mekanizista azaltzeko—, baina horretaz gain arreta jarriko die, halaber, berak sortutako metodoaren garapenak arlo honetan ekar ditzakeen onurei. Gure gizonak, hilezkortasuna aginduko ez zuen arren, medikuntzaren bidez bizitza luza zitekeelako eta zenbait oinaze ezaba zitezkeelako itxaropen osoa zeukan, eta horregatik gerorantzean garatzeko zen medikuntzan bere metodoak izan zezakeen eragina erakusten oso interes handia agertuko zuen.
|
2009
|
|
Mintzaira, hortaz, subjektibotasuna eraiki ahal izateko esperientziaren ordenamendu plegu oinarrizkotzat jotzen du. Hitzaz jabetzen garen baino askoz ere lehenago datza guregan mintzaira
|
bere
diskurtso autonomo eta guzti: hortaz, subirano sentitzea lilura edo burugabekeria genuke.
|
|
Baina Bensai' dek bultzatzen duen elkarrizketa zabal honetan, ordea, baldintzak jarrita ditu. Hain zuzen, Bensaidek klase borroka kokatzen du
|
bere
diskurtsoaren erdigunean. Izan ere, klase borroka gauza da elkartasuna lortzeko arrazen, nazioen, erlijioen gainetik.
|
2012
|
|
Ideiarik gabe sistema osoa erortzen da; kontzeptu guztiek (inkorporazioa edo bat egitea, subjektua, komunismoa, amodioa...) beren izaera galtzen dute. " Komunismoaren Ideiari" buruzko
|
bere
diskurtsoa jadanik klasiko bihurtu da. Platonen filosofiatik aurrera, hau da galdera:
|
2014
|
|
‘aspergarriak’ direla eman dezake, baina hori 1958 hasieran Brechtek idatzi zuen poema laburraren zentzuan uler dezakegu, Alemaniako Errepublika Demokratikoko langile anonimo bati zuzentzen zitzaion, lan ordu luzeen ostean, Alderdiko funtzionario batek emandako diskurtso politiko aspergarri bat entzutera behartuta zegoen. " Lan luzearengatik zaude akituta,/ hizlariak bere burua errepikatzen du,/
|
bere
diskurtsoa luzea da eta ahaleginez mintzo da. / Ez ahaztu, zuk, nekatuak:
|
2021
|
|
Beauvoir ahalegin horretan agortzen da, ‘gizaki’ generikoaren estandarrak gizonen hegemoniatik definitu eta eratu diren eran erabiliz eta akritikoki baliozkotzat jota[...] Hein batean, badirudi onartzen dela animalia bizitzaren aurrean giza espeziea bereizten duena identifikatzen jakin duelako lortu duela gizonak boterea, eta ez alderantziz; hots, boterera heldu denez,
|
bere
diskurtsoa unibertsal eta hegemoniko gisa ezarri duela. (2009:
|