Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2000
‎Eta nik neure egoitzarat joan behar nuen, bai, baina ez nuen jada joan nahi, hain bainengoen, zinez, zurekin arrai eta neure gogara. Eta dudos nengoen berriro, Jainkoak apez izaiteko deitu ote ninduen, zeren eta nik uste bainuen ezen, apez izaiteko, gozorik ez duen ate estua iragan behar zela eta nork bere buruari uko egin behar ziola, baita lizifrinaz eta zilizioez baliaturik ere, hala behar izanez gero; ordea, zure hitzetarik bertze mundu bat igar nezakeen, zeina baitzen zabalagoa eta gozoagoa, eta zeinak erakarri baininduen hatsarretik beretik... Eta mudantza haren seinaleak neure baitaren baitan sentitzen nituen jada, zeren eta goiz hartan, etxetik jalgi eta unibertsitaterako bidean jarri nintzenean, segur bainengoen Jainkoaren deiaz, eta arratsaldeko lehen ordu hartan, aldiz, zure etxetik jalgitzerat nindoanean, ez hain segur, barrenean zerbait hautsi izan balitzait bezala.
‎—Mundu honetan ez dago libertaterik, Joanes —erraiten zidan aita Bartolomek—, edo, hobeki, Jainkoaren hitza betetzea eta nork bere buruari uko egitea da libertatea, zeren eta, Kristok erran zuen bezala, zerurat nahi duenak ate meharra baitu ireki beharra, ez zabala.
‎Libertateak, ordea, lur mugikorretarik ninderaman, zalantzaz zalantza, eta nik, batzuetan, zalantza egiten nuen zalantzaz, zeren zalantzak nekatzen zaitu, unatzen zaitu eta erdibitzen zaitu. Eta guti batzuetan pentsatzen nuen ez ote zen hobe arau guztien ontzat hartzea eta nork bere buruari uko egitea, nola erraiten baitzuen aita Bartolomek, guztiari amen erranez, amen, amen eta amen.
2001
‎Eta euskara biziko baldin bada –eta gure aurrekoena ez baina geure izaera benetan azalduko baldin badugu–, gure herrietako biziera nahasia euskaraz jarri behar nahitaez: gaurko ezinegona, bizibeharra eta ezin bizia, handinahia, diru gosea, maitasun gorrotoak; gaurko gizonen ametsak, zuhur edo zoro; ezerezaren gau beltzean –hiltzeko sortua–, nondik datorren eta zertarako den ez dakienak daraman huskeriazko ibilera galdua eta bera baino goragoko zerbaiten alde gizona bere buruari uko egitera behartzen duen indar ezkutua. Eta goazen lehenbailehen Lizardik bere maitearekin amets bideetan barrena egin zuen bidaldi luzea berritzera.
‎Lafon jaunarena bata, Azkue zenarena bestea. Horiek zeharo txarrestekotan, txarretsi ere ditu, bere buruari uko egin nahi ez badio, munduan diren euskal hiztegi guztiak edo ia guztiak. Azkuerenean, Lhanderenean, Lopez Mendizabalenean, esate baterako, euskal hitzen adiera erdaraz azaltzen baita.
‎Maitasun lurtarra, ez aingeruzkoa, arimaz eta gorputzez oratua, baina egilearen eta irakurlearen bihotza batera esku leunez ukitu duen maitasuna hala ere. Eta heriotzak harrapatzen duenean, aurkitu berriak ditu helburu balioz  koagoak urrikian, hurkoaren eta sorterriaren maitasunean, bere buruari uko egitean. Egia da ez garela oso fio, ezta egilea bera ere, ez ote litzaizkiokeen helburu eder horiek berak hauts eta huts bihurtuko, lehengoen antzera, baina obra onez hutsik bezain asmo onez beterik hiltzen zaigunez gero, ez dago zalantzan gehiago egoterik.
2004
‎mintzabide tasun hori da hizkuntzaren izankizun nagusia. Hizkuntza batek bere mintzabidetasun izaera hori betetzen ez badu, hartu emanetarako balio ez badu, hartu emanak debeku baldin bazaizkio hunengatik edo harengatik, bere buruari uko egiten dio, ez du sentidurik; eta gizonak ahaztu egiten du. Ez du ez" ospe" rik eta ez" literatura" rik.
‎Besterik da, ordea, poesiaren eta etikaren hitzen erabilpena, gizakiak bere buruari uko egin behar ez diona. Poesiaren eta etikaren hizkuntzari uko egiten dionak bere buruari uko egiten dio.
‎Besterik da, ordea, poesiaren eta etikaren hitzen erabilpena, gizakiak bere buruari uko egin behar ez diona. Poesiaren eta etikaren hizkuntzari uko egiten dionak bere buruari uko egiten dio. Mistikaren hizkuntzari muzin egiten dionak bere buruari egiten dio muzin, ohartuko ez bada ere.
2005
‎Azken zazpi zortzi hilabeteetan Ametsentzat ez gutunik ez paketerik, ohiko harpidetzak salbu, eta itzuli behar duen egunean bertan zerbait iritsi behar, hain ezohizko moduan, gainera. Ezkaratzeko mahaian toki agerian utzi du, azazkalak bere buruaren ukoa baino lehenago mugi ez daitezen, eta sofara itzuli da, hasperenka. Jesarri eta Pagoa epeldu egin dela egiaztatu du, etsipenez.
2006
‎Baina, zergatik? Zergatik nork bere buruari uko eginez zuzendu bizitza. Zergatik aberastasuna lortzeko esfortzu izugarria egin eta, oparotasunean bizitzeko aukera eskura izanik, horri guztiari uko egin?
2008
‎Kontraesanez betetako prozesu askotan bezala, baina, bere buru estimuaren eta bere buruaren aurkako ukoaren artekoa betiere?, Reginaren erreakzioak ez ziren beti bat izan. Hasieran, esate baterako, guztia galtzeko zuela ikusten zuen arren, erantzun izan zion behin edo behin Faustiri, zuhurtasunaren neurria hautsiz, bai, baina ez neurri guztiak.
‎Sentitzen ez denak ez baitu minik ematen; etnoidentitate espainolaren eta frantsesaren arabera bizi denari, inondik ere, horixe gertatzen zaio. Bien bitartean, indarrean dagoen filosofia politikoaren mozorropean, herri zapalduak herri zapaltzailearen herritartasuna jasan behar bere buruari uko eginez.
‎Fito Rodriguez EIEko lehendakariak gu-aren garrantzia eta baliagarritasuna gogoratu zuen, ni aren aurrean, eta idazleek, neurri batean, arkeologia egin zezaketela iradoki zuen, «hitz egin ezin dutenen partez hitz egiteko». Jordak erantzun zuen gu-a erabilita, idazleak bere buruari uko egiten diola neurri batean, eta Edorta Jimenezek gogoratu zuen iragana bera ukatzeko joera daukala gizakiak, «autogorrotoa dela eta». Herri askoren paisaiaren eta kulturaren suntsiketak hor kokatu zituen.
‎Kontraesanez betetako prozesu askotan bezala, baina –bere buru estimuaren eta bere buruaren aurkako ukoaren artekoa betiere–, Reginaren erreakzioak ez ziren beti bat izan. Hasieran, esate baterako, guztia galtzeko zuela ikusten zuen arren, erantzun izan zion behin edo behin Faustiri, zuhurtasunaren neurria hautsiz, bai, baina ez neurri guztiak.
‎pentsatzeak beti aztoratzen du ezpentsatzearen bakea eta gelditasuna. Eta ezin dio pentsatzeari uko egin, bere buruari uko egingo liokeelako.
2009
‎Maria Bibianarengandik ikasi zenuke. Badakizu orain ere bere buruari uko egin diola, zu hobeto zaintzeko, hain gustukoa zuèn lana alde batera utziz, zu arrastoan sartu bitartean. Norbaitek zaindu baitzaitu, zu zeure burua zaintzeko gai ez bazara, etxetik berriro ihes egin ez dezazun!
‎bere aitaren kontrako eta bere buruaren kontrako oihua zen, hain izan ziren tentelak, hain izan ziren ergelak? Baina oihuak mundu zabala zuen, halaber, jomuga, bere buruaren ukoak munduarena balekar bezala, baita mundutik gehien estimatzen zuèn esparruarena ere: mundu sakratuarena?
‎bere aitaren kontrako eta bere buruaren kontrako oihua zen, hain izan ziren tentelak, hain izan ziren ergelak... Baina oihuak mundu zabala zuen, halaber, jomuga, bere buruaren ukoak munduarena balekar bezala, baita mundutik gehien estimatzen zuèn esparruarena ere: mundu sakratuarena... oihuak asko baitzuen biraotik ere:
‎Maria Bibianarengandik ikasi zenuke. Badakizu orain ere bere buruari uko egin diola, zu hobeto zaintzeko, hain gustukoa zuèn lana alde batera utziz, zu arrastoan sartu bitartean. Norbaitek zaindu baitzaitu, zu zeure burua zaintzeko gai ez bazara, etxetik berriro ihes egin ez dezazun!
2011
‎Beste desafio historiko bat du orain ETAk: bere hasiera iraultzaileari jarraiki, momia bihurtu den bere buruari uko egiteko erabakia hartzea eta bere ondarearen hautsak askatasun berri baten alde errepikatzea.
2012
‎Eta euskara biziko baldin ba, da, ta gure aurrekoena ez baña gere izaera benetan azalduko baldin badugu?, gure errietako biziera naasia euskaraz jarri behar nahi ta ez: gaurko eziñegona, bizibeharra ta ezinbizia, aundinahia, diru gosea, maitasun gorrotoak; gaurko gizonen ametsak, zuur edo zoro; ezerezaren gau beltzean, hiltzeko sortua?, nondik datorren ta zertarako den ez dakienak daraman uskeriazko ibillera galdua ta bera baño goragoko zerbaiten alde gizona bere buruari uko egitera beartzen duen indar ezkutua. (Mitxelena1951:
2015
‎Orduan, transmisioa lekualdatzea bilakatzen da. Ederra da hori ikono itxietan federik dutenentzat, behinolako munduari jarraipena ematen zaiolakoan, baina bere buruari uko egiten dio hala dabilenak. Identitate kolektiboen jokoan Identitatearen joko estiloa izan liteke hori, inolaz ere ez, bere gaineko ekimen eta bultzada behar duen anomaliarena.
2016
‎Zerbitzatzearen seme alabek Libertatea arbuiatu zuten beren kontratuak sinatzean, ez ordea beren Natura; hezur eta haragi dira, eta gatibutasunaren etxean bizi badira ere, haiek ere beren hantuste ttiki eta gurariak dituzte, haien nagusiek bezala. Ez dago dudarik nork bere prezioa jarri diola bere buruari uko egiteari, eta haien itxaropenak hain dira zentzugabeak, ezen maiz zapuztuko bainituzke, eta haien kondizioak nire esku uzten du hala jokatzea.
2019
‎Eta euskera biziko baldin ba’da —ta gure aurrekoena ez baña geure izaera benetan azalduko baldin ba’dugu—, gure errietako biziera naasia euskeraz jarri bear nai ta ez: gaurko eziñegona, bizi bearra ta ezin bizia, aundinaia, diru gosea, maitasun gorrotoak, gaurko gizonen ametsak, zuur edo zoro; ezerezaren gau beltzean —iltzeko sortua—, nondik datorren ta zertarako den ez dakienak daraman uskeriazko ibillera galdua ta bera baño goragoko zerbaiten alde gizona bere buruari uko egitera beartzen duen indar ezkutua (Michelena 1951: 20). 603
‎Ohartu ohartzen gara pozoi baten biktima garela, baina ohitu egin gara. Nola uko egin horri, ordea, nork bere buruari uko egin gabe?
‎bere buruaz ahazteko, eta amodioa. Montherlantek onartzen du emakumearekin samurtzea, baldin eta hark modua ematen badio bere gizon potentzia neurtzeko; Lawrence himno suhar bat eskaintzen dio haren alde bere buruari uko egiten dion emakumeari; Claudelek emakume zerbitzaria goresten du, mirabea, gizonari men eginez Jainkoari men egiten dion emakume sakrifikatua; Bretonek gizadiaren salbazioa espero du emakumearengandik, hura gai delako maitasunik erabatekoena agertzeko semeari, maitaleari; Stendhalenean ere, emakumezko pertsonaiak hunkigarriagoak dira gizonezkoak baino, bortizkeria grinatsuago batez a... Montherlantek eta Lawrencek emakumeen abnegazioa exijitzen dute, betebehartzat baitaukate; Claudelek, Bretonek, Stendhalek, berriz, ez direnez hain harroputzak, miretsi egiten dute abnegazioa, eskuzabaltasunez aukeratzen den zerbait bezala; desiratzen dute baina merezi dutela uste izan gabe, eta, hala ere, haien obra guztiek erakusten dute, salbu Lamiel harrigarriak?
2021
‎63). Emakumeari bere buruari uko eginarazi, autonomia mutilatu eta immanentzian kateatzea da bere krimena.14
2023
‎Luterok esaten zuen Bibliatik eta San Agustinen idatzietatik adina ikasi zuela Theologia deutsch liburutik. Liburu horrek zion kristauak bere borondatea Jainkoaren borondatearen mendean jarri behar zuela; Jainkoaren espirituaren mendean egon behar zuela gizakiaren borondateak; kristauaren borondatea Jainkoaren borondatearekin elkartzen zenean, Jainkotiar bihurtzen zela; kristauak bere buruari uko egin behar ziola; ahalegintzeari utzi eta Jainkoaren maitasunera ireki behar zuela. Konfiantza osoa zuen Jainkoaren errukian eta kanpoko ekintzei ez zien balorerik ematen.
‎Vincent bera ere halaxe sentitzen zela, hutsa. Vincentek Theori adorea eman nahi zion eta esaten zion pintore primitiboek egiten zuten lan bera egiten zuela hark ere, hots, pintoreei dirua ematen ziela eta haien koadroak saltzen zituela eta horri esker beste koadro batzuk pinta zitzaketela; bere buruari uko egiten ziola, bere indibidualtasuna sakrifikatzen zuela; zeharka, besteen bidez, pintatzen zuela Theok. Vincent bera ere, zenbat eta akituago, hautsiago, orduan eta artista handiagoa zela.
‎Vincentek Kenpis ko Tomasek zioen modura bere buruari uko egitearen ideia alde batera utzia zuen jadanik eta emazte bat behar zuela pentsatzen zuen. Charlotte Brontë ren Shirley eta Jane Eyre eta Harriet Beecher Stowe ren My Wife and I eta We and Our Neighbors irakurriak zituen.
‎" Maitasun harremanetatik pasio sentimendu zorrotz, itsu eta xurgatzailea desagertzea lortzen badugu, jabetza sentimendua ere desagertzen bada, betiko elkartzeko desira egoista bezalaxe, baldin eta lortzen badugu gizonaren harropuzkeria desagertzea eta emakumeak bere ni ari uko ez egitea, zalantzarik gabe, sentimendu horiek guztiak desagertzeak maitasunerako beste elementu baliotsu batzuk garatzea ekarriko du". Kollontaik ohartaraziko du emakume berria ez dagoela prest maitasunagatik bere buruari uko egiteko, prezio hori ordaintzeko. Maitatzea bai, maitasunean desegitea ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia