2000
|
|
izendatzen duena, epe luzeak baldintzatua da, eta historian zehar taldebatek gizaldiz gizaldi transmititzen diren gizarteko praktiken multzoa sortzen dueneanosatzen da. Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak
|
bere
burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta taldeko kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak bere buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
|
2005
|
|
Taldeak zirikatzaile lana egiten du horrelakoetan, eta adin horretako subjektuekin aritzeko oso metodo egokia begitandu zaigu: nerabeak seguruago aurkituko du
|
bere
burua talde ezagun baten barruan, eta, gure ustez, erosoago sentituko da erantzunak arrazoitzeko. Guk botatako galderei Bai/ Ez soilekin erantzutea saihestu nahian, ikaskideen artean sortuko den solas giroan espero dugu aurkitzea bila gabiltzana.
|
2006
|
|
Komunitatearen partaide bakoitza, gertaera, historiko? batekin,
|
bere
burua taldeko kide hartzeko bidea dugu, gaur egun ere bai; eta istorioen bizia eta helburua, historia bera bezala, denbora da, denboran bizirik mantentzea, komunitate horren identitate seinale bilakatu arte.
|
2007
|
|
Bestalde, pertsona batek nazio identitatea gara dezan beharrezkoa da pertsonahorrek jakitea bera ere talde horretako kidea dela; hau da,
|
bere
burua talde horretakotzat jo behar du. Horri autokategorizazio nazionala esaten zaio.
|
|
jende askok identitatesoziala erabiltzen duela autoestimua handitzeko (ikus, adibidez, Tajfel eta Turner, 1986; Hogg eta Abrams, 1988) Hala, jendeak bere nazio taldearen ezaugarri positiboak azpimarratu, eta negatiboak baztertu edo ahaztu ohi ditu. Hala, azpimarratuegiten dira nazio harrotasuna eta antzeko emozio positiboak sorrarazten dituztengertakariak; nazio lotsa sorrarazten duten gertakariei, berriz, ez zaie erreparatzen.Pertsonak
|
bere
burua talde horretako kidetzat duenez, prozesu horri esker, pertsonak autoestimu handia lortzen du. Hori guztia kontuan izanik, garrantzitsua dagarapenaren psikologoentzat aztertzea haurrek eta nerabeek autoestimu handialortzeko beharrizan hori sentitzen ote duten eta, hala bada, noiz garatzen den.
|
|
Adierazpen horren bidez, demagun, presoak arbuiatu egiten du bere taldea, eta, ondorioz, administrazioak erraztu egiten dio kaleratze bidea. Horrela jokatuta, adierazpena eskatu diotenek eskuak garbi dituzte dena delako preso hori besteetatik bereizteko, dena delako preso horrek
|
bere
burua talde horretako eragin eremutik at uzten duelako, eta besteei eskaintzen ez dieten kaleratze bidea eskain diezaiokete adierazpen hori egin duenari. Taldea kritikatuz, harekin kateatzen zuen lotura sinbolikoa puskatu du.
|
2008
|
|
0 Real Madrilen alde. Real Madrileko Joan Plaza entrenatzaileak infernuan ikusi zuen
|
bere
burua taldea 18 puztuz azpitik zihoanean, baina koskan geratu da garaipen garrantzitsua lortu ondoren. Beste markagailu aldaketa handi batzuk ere gertatu ziren:
|
|
Realaren harrobian hasi, Realera iritsi, Eibarren utzita aritu, Realera itzuli nahi baina
|
bere
burua talderik gabe ikusi, Eibarren deiari baietz esan... Gorabehera asko izan du Llorentek bere kirol ibilbidean.
|
2009
|
|
Adibide honek beronek erakusten digu nortasunak, kulturaren zati bat bada ere, eragin handia izan dezakeela kulturan bertan. Jende multzo batek
|
bere
burua talde gisa definitzen badu, orduan berariaz ekin diezaioke bere kultura babestu eta garatzeari, horrek talde gisa indartu egiten duelakoan. Areago, talde gisa definitu den horretan egon daitezkeen beste kulturak ezabatu egin ditzake, horrekin nortasun lehiakideak baztertu nahirik.
|
2016
|
|
Nork
|
bere
burua taldeko kide gisa kausitzea.
|
2023
|
|
Vincentek ez zuen erreparorik agertzen
|
bere
burua talde aurrerakoian eta Theo talde atzerakoian sailkatzean. 1884ko irailaren bigarren erdian (379) Nuenendik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion 1848an bi pertsona mota bereiz zitezkeela:
|