Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Halakoetan maisuen aipuak lagungarriak izan ohi direnez gero, gogora ekarriko dut nola Koldo Mitxelenak halako zerbait esan ohi zuen, gutxi gorabehera: kultura egiazko bat, bere buruarentzat sortzen ari denean, mundu osoarentzat ari dela sortzen. Orain arte esan liteke idazle bakar baten obra oparitu diogula mundu zabalari, Atxagarena hain zuzen(...).
‎Mendebaldeko kulturan egon den fundamentalismo modu agian famatuena, baina ez bakarra, kristautasuna izan da, bizi dugun mundu hau deskribatzen duena: ezerk kontra egin ezin dielarik aro batek besteari jarraitzen diola erakusten digu; edo nolatan gizakiak nahi ez arren hilkorrak diren halabeharrez, eta bizitzaren jabe direla bere buruari bizitza eman ez badiote ere; abisatzen digu munduak ere ezin izan duela bere burua sortu. Munduaren ezintasun honek eta bestelako ahuldadeek mundua hauskor eta kontingente bihurtzen dute kristauaren begietan, eta kontingentzia horren azalpen bat bilatzen du, eta ahuldade eta ezintasunen gainetik munduak dituen existentzia, erregulartasuna eta nolabaiteko indarraren zergatia ere bilatzen ditu.
2007
‎Biok osatzen dute herriaren gogo edo karakterea417, haren ekintza eta obra guztietan karakteristiko bezala erreparatzen dena. Izpiritu hori, batetik, beti bera da; bestetik, ez da aldaezina, etengabe kanbioan dago, beti berriro bere burua sortzen ari418 Dilema bat dago bi faktoreokin: gehiegitzen bada izpirituaren menpegabetasuna mundu fisikotik eta haren ahal berezkoa, izpiritu eternalki bere buruaren berdin batekin, autokreatzaile hutsa, azkenean historia ukatuz bukatzen da, mundu gabeko izpiritu batekin; eta gehiegitzen bada inguruaren eragina izpiritua influentzia materialen produktu bat bihurtzeraino, azkenean, izpiritu kreatzailerik gabe, historia mekanizatuz bukatzen da, beraz ukatuz orobat.
‎Mundua izpirituak sortzen du, bere burua sortuz. Izpirituak bere burua ezagutzea da natura ezagutzea.
‎Hizkuntza, edo objektu bezala kontsidera genezake, edo subjektu bezala, bera bere burua sortzen diharduena.
2008
‎Horregatik, sarri azalpen filosofikoek barne begieste horretara bidaltzen gaituzte eta horren bidez eskatzen genuen esakunearen higidura dialektikoaren aurkezpena aurrezten zaigu. — Esakuneak adierazi luke egia zer den, baina hori funtsean subjektua da, eta horrenbestez higidura dialektikoa baino ez da, bere burua sortzen duen, aurrera egiten duen eta bere baitara itzultzen den ibilbidea. — Bestelako ezagutzetan frogapenak osatzen du barnekotasun adieraziaren alde hori.
‎Substantzia horrek kontzientzia horretan daukan agerpena egiatan zerbait ezkutatukoa da, zeren substantzia oraindik Norberaren gabeko Izana da, eta bere buruari buruzko ziurtasuna da bere buruari agertzen den hori bakarra. ...ina une horiek, mugimendu hutsak bezala, bere burua aurrera mugitzen duten heinean, autokontzientzia aberasten da, harik eta berak kontzientziari substantzia osoa atzeman dion arte, harik eta bere buruan kontzientziaren eraikin osoa zurtatu egin duen arte, eta —objektualarekiko portaera negatibo hori era berean positiboa den, hau da, ezartzeko mugimendua den heinean— harik eta une horiek bere burutik sortu dituen eta horrela kontzientziarentzat aldi berean berrezarri dituen arte. Bera kontzeptua dela dakien kontzeptuan, uneak agertzen dira burututako Osoa, zeinaren bilakaera une haren mugimendua den, baino lehenago.
2009
‎Nietzschek, horrela, errealitatea irudikatzearen joera baztertzera eta" egia" ezagutzearen ideia baztertzera bultzatzen gaitu. Gizakiak, Platonen" benetako" mundua gezurrezkoa dela ohartzean, ez du orain kontsolamendua bilatzen animali egoera transzenditzen duelako, baizik eta bere burua sortzen duen animalia mortala den heinean.93 Horixe da Nietzschek filosofiari egiten dion kritika eta ekarpen erraldoia.
2010
‎Interneten dozenaka soluzio daude edozein erabiltzaileri bere burua sortzeko inkestak eta azterlanak, ezagutzarik izan gabe informatikoak edo estatistikoak, aplikazioak bildutako informazio guztia erakutsi eta prozesatzeaz arduratzen dira. sinpleagoak dira edozein webgunetan txerta daitezkeen widget ak, erantzun anitzeko galdera batean oinarritutako inkestak dituztenak, enpresei eta partikularrei zuzendutako plataformak, merkatuak ikertzeko tresnak eta zerbitzuak dituztenak.
‎" Existentzia esentzia baino lehenagokoa bada, ezin izango dira gauzak esplikatu giza natura eman eta finko bati erreferentzia eginez; bestela esanda, ez dago determinismorik, gizakia librea da, gizakia askatasuna da, gizakia kondenaturik dago librea izatera. Kondenatua, ez duelako berak bere burua sortu, eta gainera librea, zeren mundura sortu denetik berak egiten duenaren arduraduna delako". 1319
2012
‎Bruno Latouren laguntzaz jorratu ere. haren aburuz (1991), Modernitatea hiru bermeko erakuntza da: (1) objektuaren natura (izate izana) transzendentala da (ez du jendeak eraiki behar, eratu edo sortu, soilik aurkitu); (2) jendartea immanentea da (dela estatua, dela subjektua, jendeak, herritarrak, bere burua sortu, eraiki edo eratu behar du); eta azkena (3), bi eremu horiek, bi izate horiek ondo bereizita gorde behar dira. hitz gutxitan, natura eta gizakia, objektua eta subjektua, bi erresuma ezberdin dira. Baina Latouren tesia da bereizketa hori ez dela inoiz egiazki osatu, mito gidaria izanagatik ere, ez dela inoiz guztiz burutu. eta erdizka objektu eta subjektuak direnek populatu dutela modernitatea:
‎Bakoitza jaio den lekuak, garaiak, duen izaerak, etab. neurri batean bakarrikmugatzen du. Norbera momentu oro bere burua sortzen, asmatzen ari da, neukerabakitzen dut zer nahi dudan izan, neuk erabakitzen dut (ditudan baliabideenbarruan) zer izan nahi dudan bizitza honetan. Hauxe baita daukagun bakarra, bizitza.Eta bizitzea, momentu oro aukeratzea da.
‎Autonomia proiektua, gure kasu honetan, autodefinizio bat da, kasu guztietan bezala. Prozesu horretan eta ez milurteko harpe, odol edo mintzoan, sortzen da egunero egunero Euskal Herria, eta hargatik, ez da hutsetik sortzen, ez du bere burua sortzen, ez da funtsik gabeko ilusio kolektiboa. Kanpokotzat, heteronomotzat, jotzen dituen determinazioen eraginpean bertan jaio da autonomoa izan nahi duena.
2014
‎Araua betetzen ez duen eta bere burua sortu duen pertsona aurkezten digu.Miresgarria eta asaldagarria izan daitekeena, «ez delako gu bezalakoa» etadiferentzia onartzen ez gaituztelako hezi. «Bestea» den pertsona horrek askatasunadu eta bere nortasuna eta gorputza aukeratu ditu identitate anizkoitza eta aberatsaeraikiz.
‎Gregor jauna erabiltzen zuela bere buruak sortzen zuen telekinesia kaosa azaltzeko.
2015
‎kafe kapsulak, erloju bihurtzen direnak, kortxo tapoiak txarteletan, etab. Horretarako, eskulan ekologikoei buruzko hainbat ideia kontsulta daitezke. Liburu bat opari klasiko bat da Aitaren Egunean, eta ingurumen edukia izan dezake Aitaren Eguneko zorion txartelari dagokionez, nork bere burua sortzean ilusio gehiago egingo dizu, bertan pentsatu dela ikustean. Hainbat modelo egin daitezke, eta behar diren materialak edonoren eskura egoten dira, edo, gutxienez, erraz eta merke:
‎Gakoa, barne ezaugarri eta osagarriak hala antolaturik eta fusionaturik, kanpoarekiko posizio bereizgarria hartzean dago: nork bere burua sortu, gauzatu eta definitzeko kode propioa, sentiera edo kolusio propioa, sortzean dago. Kolusio hori da benetako produkzio produktu produktorea; berori da, gainera, gozamen komunitario eta orgia identitarioaren sorburua.
‎Jakina, ordezkatuari bitartekotasunik gabe hitz egiten eta izaten uzten dion ordezkaritza, ordezkaritza gabe, buru aurkezpena da. Bere buruaren ordezkaria da bere burua aurkezten duena, eta halako jardunez bere burua sortu, sorberritu edo izanarazten duena.
‎Euskal herria euskaradunen herria dela, edo izan zela, edo izan lukeela, baina hori autokonplazentzia eta demagogia bihur daiteke praktikan. Euskal munduak bere burua sortu behar du, ez delako ezer. Hiztun komunitate horrek bere burua haintzat hartu eta antolatu behar du.
2016
‎Habitusak disposizio iraunkor horien sistemakdira: subjektuak gizarte ingurua zertzen duten egiturak bere egiten ditu bere burua sortu ahala; bere gustu, ibilera, praktikak, gorpuzkerak, balioak... izango dira. Hitz batean:
‎Ondorioz norbanako eta gizartearen artean etengabeko eta azkengabeko borroka dago. Halatsu, bizi filosofiek norbanakoaren independentzia aldarrikatuko dute; hots, balio sistema sozialki ezarri ororen kateak zapartu eta, norberak bere buruari sortzea eta ezartzea bere balio propioak.
2017
‎Axi eta biak zerbait falta zitzaielako adakerarekin ohantzeratu zirenean arrotz bi bezala egon ziren sabaiari begira. Urduri nabari zuen Axi aldean, eta urduri zegoen bera ere, mintzatzea egokitzen zitzaiola jakinaren gainean, berak bere buruari sortutako ardura bat gainean hartzen ari zela zioela bere artean, gogoaren beste zati batek ardura hura ez zela berea –areago ardura ere ez zela– iradokitzen zion bitartean.
2018
‎Halako batean enkargurik gabe geratzen banaiz, orduan jartzen naiz paper zaharrak arakatzen, poema berriak idazten». Hori bai, itzulpenari esker jantziago sentitzen du bere burua sortzeko orduan. «Itzultzean aurkitutako baliabideak nire ganbarara doaz, eta sortzean aldez edo moldez atera egiten dira».Garziak lau narrazio liburu eta eleberri bat argitaratu zituen bitartean.
2019
‎oso figura hitsak dira gizon aparten aldean, eta gehienak gizonezko heroiren baten itzalean ibiliak dira. Eva ez da bere buruarentzat sortua izan, baizik Adami lagun egiteko, eta haren saihetsetik hartua; Biblian, emakume gutxik egiten dute nabarmentzeko moduko ezer: Rutek, senarra aurkitu besterik ez; Esterrek Asueroren aurrean belaunikatuz eskuratu zuen juduen grazia, eta orduan ere ez zen Mardokeoren eskupeko tresna otzan bat baino; Juditek ausardia handiagoa izan zuen, baina hark ere apaizei obeditzen zien, eta haren balentriak badu alderdi ilunik:
2020
‎motxila, paketea eta NANa (berriro). Harrigarria egiten zaio egoera honek bere buruarengan sortzen dion segurtasun falta. Baita lau urteren ostean ere.
2022
‎Ez du jakin nahi. Baina nola da posible, bere buruak sortutako pertsonaia baldin badu hizketan. Zertara dator elkarrizketa desartikulatu hau?
‎Horregatik gustatzen zaigu Marcoren belarra erretzea, jauna: laurok elkarrekin egonagatik, espazio berean bizitzen, mahai beraren inguruan eserita, erretzen dugunean bakoitza bere buruak sortzen dituen irudietan galtzen delako, eta, han, aurkitzen ez gaituztelako, ezta geuk ere geure buruak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia