2004
|
|
Batzuetan, Romanettok
|
bere
buruarekin pentsatzen du, eta ingurukoekin. Lehen ez zitzaion holakorik gertatzen, ez Grenoblen ez Piacenzan, ez Ponte a Emara heldu zenean ere.
|
2006
|
|
Ikerketak iraun bitartean, ezin izanen zen bertan bizi. Agur
|
bere
buruaz pentsatzeko astiari. Agur bakeari.
|
2008
|
|
Poetaren misioa da, orduan, irakurketa prozesuaren dinamikaren bidez, gizonak giza Espirituaren esentziaren berezitasunaz kontziente bilakaraztea, berezitasun hori baita ezin lortuzko Absolutu baten Ideiaren asmatzearen ahala. Absolutu hori errealki Ezdeustasuna, «Fikzio» bat baizik ez delarik, hitz antolaketan datzan asmatutako kreazio bat (hain zuzen, Mallarmé k maiz hurbiltzen ditu bi aditz: fingere, fikzio bihurtu dena, eta poïen, uvres complètes, poesia bilakatu dena)?, gizonak mundua eta
|
bere
burua pentsatu ahal ditzan. Beraz, Poetak erakusterat eman behar du Gizakia dela pentsatzen eta, beti alferrik?
|
2009
|
|
hori da esanahitsua. Kritikoki behatuta, gizakiaren Jainkoa pentsatzea,
|
bere
burua pentsatzea bezala ageri da, jada Xenofanesek aspaldi ohartu bezala.
|
|
–Gizakiak, hasi zen Bruno erdi errezitatzen, aspaldiko ikasgai bat gogora ekarriz? saihestu egiten du
|
bere
buruari buruz pentsatzea, tristura ikaragarria baita bere arimarentzat. Hortik dibertsioak eta denbora pasak; denak ere, denboraren joan etorria ez sentitzeko asmakizunak dira.
|
2011
|
|
Tipo zentzuduna ematen zuen Robertok. " Nire torturatzaileak", derrigortu zuen
|
bere
burua pentsatzera. Baina ezin zion okasioari alde egiten utzi.
|
2012
|
|
Jarrerainkotziente estrategikoago4 zein menderatzaileagoan, «idazketarik gabeko herri»adierazpenak, etnozentrismo inperialistak beharrezko duen biolentzia epistemikoeta sinbolikoaren estrategia zapaltzailearen logikan hartzen du parte (Derrida, 1971: 144). Euskaldunak
|
bere
burua pentsatzeko eskura dituen tresnak mugatuta ikustenditugu inguruko estatu nazioen izaera zibilizatua eraikitzeko helburuarekin.
|
|
Jarrerainkotziente estrategikoago5 zein menderatzaileagoan, «idazketarik gabeko herri»adierazpenak, etnozentrismo inperialistak beharrezko duen biolentzia epistemikoeta sinbolikoaren estrategia zapaltzailearen logikan hartzen du parte (Derrida, 1971: 144). Euskaldunak
|
bere
burua pentsatzeko eskura dituen tresnak mugatuta ikustenditugu inguruko estatu nazioen izaera zibilizatua eraikitzeko helburuarekin.
|
|
Autoerreferentziarako gaitasunari buruz ari gara beraz.Ez du gaitasun deiktikorik, eta hori da azken batean arima arrazionalaren, subjektumodernoaren, konstituziorako beharrezko baldintza, bere baitatik distantzia hartzekogai izatea eta bere burua seinalatzea, ez gorpuzdun izaki baten moduan, baizik etaarima moduan, bizitza materialaren aurrekoa den zerbaiten moduan. Zentzu horretangizakia, subjektu modernoa animaliaren/ automataren kontzeptuaren kontrajarpenean definitzen da, animalia beraz
|
bere
buruari buruz pentsatzeko gai ez den resextensa baino ezin daiteke izan.
|
2014
|
|
Gainera, gertakizunik larrienetan ere ez zen kemenez gabetu. Azkenean bere amaz, Nadiaz,
|
bere
buruaz pentsatzeko mementoa hurbiltzen ari zela ikusten hasia zen! Deusen beldur ez zen, azken ezbehar gaizto batena izan ezik:
|
|
Nolanahi ere, bere lehen pentsamenduek ez zuten jo bere baitatik kanpo zeuden gauzetara —gerrara, Zumalakarregiren aurkako konspiraziora edo Plateria kaleko etxe hartantxe atxilotutako Gran Viarengana—; behingoz,
|
bere
buruaz pentsatu zuen, eta bere gorputzera berriro zetorren biziaz. Buruak aise lan egiten zion orain; begiak, makalduta ahuldadeak jo zuenez geroztik, arin arin mugitzen ziren gela osoan zehar; belarriek zehazki bereizten zituzten etxeko zaratak eta enaren abistuak.
|
2015
|
|
Eta Nafarroako egoeraz. Bakoitzak
|
bere
buruarengan pentsatzen omen du lehen momentuan eta nire kasuan hala izan zen. Nafarroan aldaketa zegoela ikustean eta aldi berean Iruñean ere aldaketa egonen zela jakitean, ttak!
|
|
Gainontzeko bidaiariak bakarrik eta libre joanen ziren beren bidean, ni bezala, bakoitzak
|
bere
buruaz pentsatzeko duen egunaren unerik gozoenean. Halaxe arnasten nuen nik bederen bagoi zaharreko egur eta tabako hats nahastua, edozein lasaigarri baino botika liluragarriagoa balitz bezala.
|
2016
|
|
Segur aski,
|
bere
buruarengan pentsatuz idatziko zuen. Iduritarazi behar izan ziola, zer zen maite zuena.
|
|
edo antzeko kontzeptuak erabiliko ditu eskuarki. Eta protesta egiten duenean, esan gabe doa, ez da
|
bere
buruarengan pentsatzen arituko, euskal literaturaren hobe beharrean baizik, hots (barkatu), Euskal Literaturaren Hobe Beharrean.
|
2017
|
|
Bestetik, bullying a sufritu duenari autokontzeptua minduta gelditzen zaio. Autokontzeptua da bakoitzak
|
bere
buruaz pentsatzen duena, eta jazarpen kasu batek batez ere autokontzeptu sozialari kalte egiten dio; ume batek pentsa dezake lagun artean ez dela inoiz gehiago onartua eta maitatua izango. Beraz, inportantea da bullying egoera gainditzea, baina biktimaren autokontzeptua lantzea ere bai.
|
2018
|
|
Donostiara itzultzen zen, jaioterrira, eta hantxe ikusten zituen zintzilik, oraindik ere, argazkiak, paisaiaren parte, berarekin eskolara joandako zenbait, tartean. Sarritan Bartzelonara bueltatzen zenean baizik ez zion hartzen benetako neurria, norbaiti azaltzea egokitzen zitzaionean, atxilotuak zituztela berrogei gazte, hogeita zortzi, hamalau, eginak zizkietela esanezinak, eta giltzapetu hamasei hilabetez, bi urtez, sei, hamar, eta konturatzen zenean nola zeukan barneratua kontakizuna, naturaldua, behartzen zuenean
|
bere
burua pentsatzera, non nengoen ni duela hamasei hilabete, bi urte, sei, hamar, zer egin dut orduz geroztik. Amorru izpi bat gailentzen zitzaion orduan, zorionez, etsipenari.
|
2019
|
|
Nomadak lurrari lotu eta nekazari egin zirenean sortu ziren erakundeak eta zuzenbidea. Gizonak, indar etsaien kontra gogor borrokatu ez ezik, besterik egiteari ere ekin zion; bere burua modu konkretu batean adierazten hasi zen munduari inposatzen zion irudiaren bitartez, eta mundu hori pentsatzen eta
|
bere
burua pentsatzen; garai hartan ispilatu zen sexu diferentziazioa kolektibitatearen egituran; berezitasun bat hartu zuen: emakumeak itzal handia izan ohi zuen nekazari komunitateetan.
|
|
Esana dugu gizonak,
|
bere
burua pentsatzeko, ezinbestekoa duela Bestea pentsatzea; dualtasun moduan atzematen du mundua; dualtasun horrek hasieran ez du sexu kutsurik. Baina emakumea Beste kategorian ezarria da, bere burua Norbera gisa agertzen duen gizonaren desberdina denez; emakumea Bestetasunean bildua da; hasieran, emakumea ez zen Bestea berak bakarrik hezurmamitzeko bezain garrantzitsua, baina azpizatiketa bat egin zen Bestearen bihotzean:
|
|
Zahartzen denean, ironia bihurtzen zaio bere itxaronaldi zapuztua, eta zinismo sarritan mamitsu ere bai; ez ditu onartzen engainu maskulinoak, eta atzeko alde kontingente, zentzugabe, alferrikakoa ikusten dio gizonek altxaturiko eraikin ikaragarriari. Bere dependentziak ez dio uzten urruntzen, baina batzuetan zinezko eskuzabaltasuna aurkitzen du inposatzen zaion abnegazioan; bere buruaz ahazten da senarraren, maitalearen, semearen mesederako, eta,
|
bere
buruarengan pentsatzeari utzirik, bere burua eskaini eta ematen du, oso osorik. Gizonen gizartean gaizki moldatzen denez, bere portaerak asmatu eta moldatzera beharturik dago askotan; ezin da konformatu lehendik eginiko errezetekin, klixeekin; borondate ona baldin badu, arrangura bat izaten du, senarraren segurtasun ikaragarria baino zinezkoagoa.
|
|
Azalpen zentzuzko batzuei esker halako larriminik pasatzen ez badu ere, ez zaio hain aise itzultzen gogoaren bakea. Lehen, neskatoak pentsa zezakeen, fede txar pittin batez, izaki sexugabea zela, edo ez zuen zertan
|
bere
burua pentsatu; amets ere egin zezakeen egun batean gizon bihurturik esnatuko zela; orain, amek eta izebek murmurikatzen dute, urguilu doinuan: –Andereño bat da jadanik?; etxekoandreen kofradiak irabazi du:
|
|
Ulertzekoa da nahikari hori subjektiboa izatea, barnekoa, egiarik gabea, baldin eta banakoak ez badu asmo hori objektiboki betetzeko baliabide praktikorik: hasteko, tresna egokirik gabe, ez du probatzen munduaren gainean duen boterea, eta galdurik sentitzen da naturan eta kolektibitatean, pasibo, mehatxaturik, indar ilun batzuen jostailu;
|
bere
burua pentsatzen ausartzeko, klanaren osotasunarekin identifikatu beharra dauka: totema, mana, lurra errealitate kolektiboak ziren.
|
2020
|
|
Mariannek Connelli begiratzen dio, txantxetan ari ote den ikusteko beharbada, eta gero kokotsa alde batera jasotzen du, eta Connellek badaki Marianne ez dela istorioa kontatu gabe geratuko, zeren eta hori hark
|
bere
buruaz pentsatzen duenaren kontrako zerbait egitea bailitzateke.
|
2021
|
|
Bilduriko guzien artean ez zen emakume bat ere izan mandazain haren emaztearen heriotza negargarri eta loriatsuaren urrikalmenduz begiak negarrez beterik ez zituenik. Bakoitzak
|
bere
buruaz pentsatu zuen ezen, era hartako zortea izanez gero, lanak izanen zituela haren martiritzari jarraitzen. Eta Oisille andereak, hil haren goraipamenak egiten denbora galtzen ari zirela ikusirik, Saffredenti erran zion:
|
|
Atzerako ispilua bere begiradara egokitu. Giltza sartu eta,
|
bere
buruari pentsatzeko, damutzeko, errenditzeko aukerarik eman aurretik, motorra piztu du.
|
|
Gabriel gustura murgiltzen zen informazio jasa horretan:
|
bere
buruaz pentsatzeko denbora gutxi uzten zion. Irratsaioetako sintoniak indargarriak zitzaizkion, señoras y señores, me alegro, buenos días, Carlos Herreraren agurra eta Marvizonen notak, Suspiros de España pasodoblea Losantosen saioan.
|
2022
|
|
Hautagaiak bere ustez bete nahi duen lanposturako funtsezkoak diren ezaugarriak azaltzea nahi du, baita haiek dituela frogatzea ere. Gainera, elkarrizketatzaileari aukera ematen dio elkarrizketan izangaiari buruz egiten den iritzia eskatzaileak
|
bere
buruaz pentsatzen duenarekin eta lanposturako duen gaitasunarekin alderatzea. . Argi eta zuzen erantzun behar da zer esperientzia eta ezagutza dauden, baita lanpostu jakin baterako gaitasun egokienak ere.
|
|
Sentikortasun heterosexuala kontzientzia geruza kontraesankor gisa egon liteke feminitatea eraikitzen duen gizarte praktika baten baitan. Barry Ryanek gizon erizain gisa
|
bere
buruaz pentsatzen duenak hori agertzen du. Gizonen kasuan gehienbat, maskulinitatea eraikitzen duten gizarte praktiken oinarrian dago.
|
2023
|
|
Horren irudikapen bat dira gutunak». Gehiago kezkatzen du Mikel ezezagun batek beraren inguruan izan dezakeen ideia, berak
|
bere
buruaz pentsatzen duena baino. Oso identifikatuta sentitzen da, alde horretatik, Errasti, berak ere maiz izaten duelako antzeko sentipena:
|