2005
|
|
Berau bat bateko ideia batek harrapatu zuen ustekabean: hausnarketa egin zezakeela, ordura arteko bere betiko apatia eten zezakeela eta
|
bere
burua objektu baten aurrean jarri eta berau behatu zezakeela konturatu zen. Une horretan bertan hasi zen bera hitz egiten.
|
2016
|
|
Nork
|
bere
burua objektuaren arabera ematea.
|
|
Nork
|
bere
burua objektua duenarengandik distantzia egokian ezartzea.
|
|
Nork
|
bere
burua objektua duenaren eta haren taldekideen artean ezartzea.
|
2018
|
|
batetik, bere munduari, hizkuntza barne? objektu gisa aurre egiten dion «ni» dago, eta, bestetik, mundu horretan
|
bere
burua objektu gisa aurkitzen duen «ni». Baina subjektu/ objektu dikotomiak, mendebaldeko epistemologiaren ezaugarria denak, baldintzatu egiten du ebatzi nahi duen identitatearen arazoa bera.
|
2019
|
|
Esana dut Freudek. Elektraren konplexua? deitzen duen hori ez dela, hark dioenaz bestera, desira sexual bat; aitzitik, amore emate sakon bat da, subjektuak ontzat jotzen baitu
|
bere
burua objektu bihurtzea sumisioan eta adorazioan. Aitak samur tratatzen badu, alabak sentitzen du ederki justifikaturik daukala existentzia; berak baditu besteek kostata bilduko dituzten merituak; gogobetea eta goretsia dago.
|
|
Gizonarentzat, ez dago inolako etenik bizitza publikoaren eta pribatuaren artean: gizonak zenbat eta gehiago menderatu mundua ekintzaren eta lanaren bidez, orduan eta gizonago ageri da; haren baitan nahasirik daude giza balioak eta bizi balioak; emakumearen lorpen autonomoak, aldiz, kontrajarririk daude feminitatearekin,
|
bere
burua objektu bihur dezala eskatzen zaiolako, egiazko emakumeari?, Bestea izan dadila. Oso litekeena da gizonen sentiberatasuna, gizonen sexualitatea bera aldatzea kontu horretan.
|
|
haren nia hainbesteraino nahasten da isla horrekin, non alienatuz baino ez baita eratzen. Ispiluaren rolaren garrantzia handiagoa zein txikiagoa izan, segurua da haurra sei hilabeterekin hasten dela gurasoen keinuak ulertzen eta
|
bere
burua objektu gisa atzematen, haien begiradapean. Subjektu autonomo bat da jadanik, bere burua transzendituz mundura jotzen duena, baina figura alienatu batez baino ez du aurkituko bere burua.
|
|
Egiaz, sekulakoa da heziketak eta inguruak horretan duten eragina. Haur guztiak saiatzen dira sedukzio jokaerak eta limurbideak erabiltzen bularra kendu ondorengo urruntze hori konpentsatzeko; fase hori pasatzera behartzen dute mutila, eta bere nartzisismotik libratzen dute, hura zakilean finkatuz; neskatoari, berriz, sustatu egiten zaio
|
bere
burua objektu bihurtzeko joera, haur guztiek duten joera hori. Panpinak lagundu egiten dio horretan, baina ez du rol erabakigarririk; mutilak ere maita dezake bere burua proiektatzeko darabilen hartz txiki bat, txotxongilo bat; haien bizitzaren forma globalean hartzen du bere pisua faktore bakoitzak, izan zakila, izan panpina.
|
|
Egiaz, ezinezkoa da positiboki beste izatea norberarentzat, eta nork
|
bere
burua objektu gisa atzematea kontzientziaren argitan. Bitan banatze hori amestu baino ez da egiten.
|
|
Esana dut lehendik: gizonek, subjektu gisa jarrita, aparte jartzen dira; beste gizon bat harrapatu beharreko gauzatzat jotzea, hain zuzen, gizontasunaren idealaren kontra egitea da, bai harengan eta bai, solidarioki, norberarengan; kontrara,
|
bere
burua objektutzat onartzen duen emakumeari harrapakinak iruditzen zaizkio hala bere parekoak nola bere burua. Gizon homosexualak etsaitasuna pizten du gizon emakume heterosexualen artean, zeren haiek subjektu menderatzailea izatea eskatzen baitiote gizonari; aldiz, bi sexuak barkaberak dira lesbianekin, berez.
|
|
handik aurrera, uko egin behar dio bere subiranotasunari. Anaiak bezala, erdibiturik sentitzen da, eta modu zorrotzagoan, iraganaren eta etorkizunaren artean, baina, gainera, gatazka bat pizten zaio batetik subjektu, jarduera, libertate izateko duen jatorrizko aldarrikapenaren eta bestetik bere joera erotikoen eta eskakizun sozialen artean, zeinek bultzatzen baitute
|
bere
burua objektu pasibo gisa onartzera. Esentziala bera dela hautematen du berez:
|
|
uztartzen dituztenak dira, hala nola italiarrak eta espainolak; hots, beren bizitasun bero guzti guztia haragira isuria dutenak. Nork
|
bere
burua objektu bilakatzea, pasibo bilakatzea ez da objektu pasiboa izatea inondik ere: maite duen emakume bat ez da lotan dagoen bat, ez hilik dagoen bat; badu barrenean bulkada bat etengabe apaldua eta etengabe berritua:
|
2021
|
|
Ondorioz, norbanako autonomoaren kondizioa eta femeninotasunak ezarritako destinoa bateraezinak direnez, talka sortzen da: batetik subjektu, jarduera, libertate izateko duen jatorrizko aldarrikapenaren eta bestetik bere joera erotikoen eta eskakizun sozialen artean, zeinak bultzatzen baitute
|
bere
burua objektu pasibo gisa onartzera. (II:
|