Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎«, jesuiten aszetismoa emantzipatu egin zen bai birtuosismo hutsagatik nork bere burua etengabe torturatzetik, bai mundutiko ihes anarkikotik; horrela, jokabide arrazionalerako metodo sistematiko bihurtu zen, status naturae hura gainditzeko helburuarekin, gizakia apetitu irrazionalen ahalmenetik salbu jarriz, eta munduaren eta naturaren aurrean gizakiari askatasuna itzuliz; era horretan, planifikaturiko borondatea lehenesten zen, bere egintzak autokontrolpean zeuden noiznahi; monjea Jainkoaren erresumaren zerbitzutarako langile izateko hezten zen (objektiboki), eta (subjektiboki) arimaren salbamena bermatzen zitzaion. Horrela, bada, nor bere buruaren menderatze aktibo hura. San Ignazioren exercitia haien helburu eta monjeen bertute
2012
‎LEOk buelta eman eta Alizia aho zabalik utzita alde egiten du.ALIZIA amorratuta dago eta ezin du bere burua menderatu. Hainbeste non, nerbioek jota, antsietate krisi bat izango duen.
‎ez damarik bera itzuliko ote den kezkaz, ez gaztelu dizdizaririk ekaitzetatik gordetzeko. " Egon hadi lurrean!" —esan dio bere buruari engainu zailena bururatu nahian, hots, nork bere burua menderatzea dakarren hori.
2014
‎Merino tenienteak ahots lehorrez esan zituen hitz haiek. Kosta egiten zitzaion bere burua menderatzea.
2016
‎Chia menderatzeko batek bere burua menderatzeko gai izan behar du.
2017
‎kartesianismoaren kontrola zergatik zen hain indartsua Europan, halako moduz non kartesianismoak munduaren aginte ikuspegia moldatzen jarraitzen zuen, are newtondar fisikak ezkutuko ahalmenik gabeko mundu naturalean sinestea desagerrarazi ostean, bai eta erlijio tolerantzia iritsi eta gero ere? Gogorarazi nahi dut kartesianismoak erdi eta behe klaseetan izan zuen harrera ona zuzenean lotuta zegoela Descartesen filosofiak nork bere burua menderatzeko sustatutako programarekin. Ondorio sozialei zegokienez, hain garrantzitsua izan zen programa hori Descartesen garaiko eliteentzat, gizakien eta naturaren arteko harreman hegemonikoa kartesiar dualismoaren bidez justifikatu baitzen.
2019
‎Gizona eta emakumea, berriz, desberdinak dira, eta horregatik herabetzen dute elkar: gizasemeak errukia eta artegatasuna sentitzen ditu emakumearen aldera, eta kortesiaz tratatzen saiatzen da, barkabera izaten, neurriz jokatzen; emakumeak begirunea dio gizonari, beldur pixka bat ere bai, eta bere burua menderatzen saiatzen da haren aurrean; bi biak beste misteriotsua goxatu nahian ibiltzen dira, igartzen zailak baitzaizkie bestearen sentimenduak eta erreakzioak. Emakumeak errukigabeak dira beren artean; trabak jartzen dizkiote batak besteari, elkar probokatu eta pertsegitzen dute, amorruz tematu eta doilorkeriaren muturreraino eramaten dute batak bestea.
‎Neskamearen lehen susmoa, hau da, kostaldean mairurik bazegoelakoa, arrosa bakarra ikusi zuenean sortu zitzaiona, ia ziurtasun erabateko bihurtu zen arrosa bakarretik bi arrosetara pasatu zenean, objektu ezagunik gabeko ziurtasuna izanik ere, eta orain, tokiz kanpoko kalapita hura ikusirik, inolako zalantzarik gabeko ziurtasun bilakatu zen, are eta gehiago Raimundo Silvak, garbiketaren maniatikoak diren etxekoandreen ohitura nazkagarria errepikatuz, ate bateko molduran bildu zuen hautsaz zikinduriko hatz erakuslea sudur aurrean paratu zionean. Raimundo Silva ez zen ohartu bere burua menderatu beharraren beharraz harik eta Maria andreak, zirtolari, galdetu zion arte, Nahi al duzu maindireak gaur aldatzea edo ostiralera arte utziko al ditut, beti bezala. Haurrak ez ezik, gizonak gardenak ere badira.
2020
‎Nahiz eta ardura organiko hartze hark alabaren karrera politikoaren estreinako urrats distiratsua irudi, buruzagi berriak ez zuen urtebete iraun karguan. Zergatiari buruzko lekukotzarik ez dut aurkitu, baina zalantzarik ez" lan organikorako astirik eza" edota" tankera pertsonaleko kontu franko" aitzakiaren itzalpean, borondatezko dimisioz mozorroturiko erdi kanporatze hartan ikustekoren bat izanen zuela Leyre Olcozen zailtasuna bere burua menderatzeko alderdi politiko baten diziplinaren muga estuetan. Desadostasun ideologikoak?
2021
‎Erromatar sentitzea honako honetan guztian zetzan: ...o, akueduktu eta estoldak izateko aukera; Akiles, Hektor, Eneas, Dido nor ziren jakitea; harritu gabe eguneroko paisaiaren parte gisa biribilkiak eta kodexak ikustea; zerga biltzaile beldurgarriei behar zena ordaintzea; antzoki bateko harmailetan Plautoren txiste bat zela-eta irriz lehertzea; Tito Liviok Ab urbe conditan Erroma primitiboaz kontatutako pasadizoak jakitea; filosofo estoiko bati nork bere burua menderatu beharraz hitz egiten entzun izana; legioen gerra makineria geldiezina ezagutu izana edo baita hartan soldadu egon izana ere. Mosaikoek, oturuntzek, estatuek, errituek, frontoiek, behe erliebeek, garaipeneta oinaze elezaharrek, alegiek, komediek eta tragediek —airez, harriz eta papirozimajinatu ezinezko mugetaraino modelatzen zuten erromatar identitate hori, Europako lehenbiziko kontakizun bateratua.
2022
‎Esne gaina berria baldin bazen, hau da, egun berekoa, orduan, ogi xerra baten gainean ongi zabaldurik eta azukre pixka batekin, nahiko gustura hartzen zuen Manexek. Esan liteke, era hartan, ongi samar jasaten zuela mutilak esne gaina irensteko, hau da, nazka handirik ez zuen hartzen, baina esne gain pusketak bezperako esnearenak baldin baziren, ordea, orduan, ez, baserritar txikiak ezin zituen jasan; goragale handia berehalaxe jarri eta ezinezko gertatzen zitzaion bere burua menderatzea.
‎Maiz gertatzen da lehen harremanetan, nor bere buruaz aski fida ez delarik edo berdin estres eta herstura sentitzen delarik, edo nork bere burua nekez kontrolatzen duelarik. Pixkanaka bere burua menderatzen ikasten ahal da.
2023
‎Melanchthon ek Luterori galdetu zion zertan amore eman zezaketen eta Luterok esan zion lehendik ere behar beste amore emana zutela. 1530eko ekainaren 27an idatzitako gutunean Melanchthon kritikatu zuen Luterok hain estutua eta larritua zegoelako; Luterori ez zitzaion gustatzen Melanchthon kezkatua egotea; Jainkoaren promesak sinetsi behar zituela eta haren sostengua bilatu behar zuela esaten zion; Melanchthon en filosofia zela, ez haren teologia, atsekabetzen zuena; bere burua menderatzeko esaten zion Melanchthon i, etsairik gogorrena bere burua zuelako. Luterok esaten zion entzuten bazuen gauzak gaizki zeudela, berak ere Augsburgora joan zuela (Roper, 2010).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia