2007
|
|
esan zen. Gizabanako eragile eta
|
bere
buruaren jaun eta jabe zenhori, azkenik nor bat izateari lotzen zuen kateaz eta beharraz askatu egin da. Ez danor bat izan behar, baina norbait izan behar da (norbaitentzat eta noizbait, norbaitizan behar da), ezpere norbera autodeterminazio hutsa dela erakusteko.
|
|
Herriek, gizon emakumeek, bakoitzak bere nia du eta bere bere nia egin eta izan behar du(, autó nomo?:
|
bere
buruaren jaun eta lege); gizadiak libre izan behar du, etab. Ele horiek denek, nia, askatasuna, gizadia, mundua, doinu kitzikari partikular bat dizute momentuan.
|
2009
|
|
Harrezkero, denboraren hastapenetatik, ardi bide eta xendrek zeharkatua, historia bat dauka familian berak ere, txaboletako suarekin, artzainekin. Dibinitate kosmiko baten eta iragan sakratu baten ordezkaritzan dago bera hor, artzainen munduan,
|
bere
burua jaun eta lagun eskaintzen. Mendi bakoitzak bere izena eta nortasuna du.
|
|
Azkenean, bada, Sartre eta Russell soiletan ezin zara gelditu? beharbada baita ere, horiek proklamatu duten gizabanako guztiz
|
bere
buruaren jaun harro hori, lehenago Ilustrazioaren ametsen esnatze goyatarrean bezalaxe, berriro XX. mendean zehar fidagarriegia agertu ez delako. Erabat ulertzen ez diezuna da, nola inor izan litekeen gaur osoki, fede?
|
2012
|
|
Morroiak ez du hasieratik ezagutzen lanak duen balio liberatzailea eta, horrezkero, morroia ez da bizi gizaki askea bezala, bere barnean askatasunaren kontzientzia badu ere. Bere gaitasun eratzaileaz ohartzen denean, nagusiaren lekua hartzen du, behin baztertua denean
|
bere
buruaren jaun eta jabe bilakatuz (Butler, 2001: 53).
|
|
Lehenago ikusi bezala, psikearen ideal modernoak autonomia eta autokontrolaren inguruan biratzen zuen; autonomiaren inguruan subjektu modernoak autonomia pertsonala zuelako xede, bere burua ezagutu eta
|
bere
buruaren jaun eta jabe bilakatzea; eta, autokontrolaren inguruan subjektu modernoak gero eta gehiago behar zuelako bere burua mendean hartzea, autodomeinua, nahitaez bizi behar baitzuen besteekin batera, gizarte harremanetan, zenbat eta jende gehiago inguruan, gizabanakoak gero eta gehiago behar du bere burua kontrolean mantendu?.
|
2015
|
|
Eta amaitzeko, azken bolada honetako publiko eruditoa aipatu genuke. Pizti peligrosoa, gauza nahastuz
|
bere
burua jaun egin nahi duena, eta bertsolaritzaren sujetorik aktiboenak, bertsolariak, akonplexatzera datorkiguna. Apaiza, lizentziatua, kultoa, politikoa, superreuskalduna.
|
|
Benetan diotsuet arimak berak ere ez duela ezagutzen bere burua; izan ere, begira zer alde dagoen har itsusi batetik tximeletatxo zuri batera; bada, hemen ere alde bera dago. Ez daki nondik merezi ahal izan zuen hainbesteko ondasuna;, nondik etor zekiokeen, esan nahi nuen, ongi baitaki ez duela merezi?;
|
bere
burua Jauna goresteko halako desiraz ikusten du, non urtu egin nahi bailuke, eta Harengatik milaka heriotza jasan. Gero neke handi handiak eramateko desira sortzen zaio, beste gauzarik ezin baitu egin.
|
|
Izan ere, uste dut, Jaunak dei egin zienez gero, haiek ez zutela hura berriro iraintzera jotzen. Nik ez bakarrik txarrago izatera jo, baizik eta Jaunak egiten zizkidan mesedeei erresistentzia jartzen ahalegintzen nintzela zirudien,
|
bere
burua Jauna zintzoago zerbitzatzera behartua eta zor zuenetik gutxiena ere ordaintzerik ez zuela ikusirik bezala.
|
2017
|
|
Ikusazu zer egiten duen emakumeak eta emakumeetako amodio desordenatuak; nola gizona itsutzen duen; nola, zer ari den ez dakiela, mila erokeria egiten duela eta
|
bere
buruaren jaun eta jabe ez den bezala ipintzen duen.
|
|
Eta nola baita erokeria handia eroari, adimenetik jauzia dagoenari predikatzea, kontseilu ematea eta zuhurtziaz mintzatzea, hala da halaber erokeria ez ttipia kolera handi batean itsutua eta irakina dagoenari, hala dagoenean, hitzarmenez mintzatzea, bere etsaiari barka diezaiola esatea. Zeren bere bero hartan, koleraren lehenbiziko enbatan, abiaduran eta indarrean, ez da
|
bere
buruaren jaun eta ez jabe.
|
2021
|
|
" Eta amaitzeko, azken bolada honetako publiko eruditoa aipatu genuke. Pizti peligrosoa, gauza nahastuz
|
bere
burua jaun egin nahi duena, eta bertsolaritzaren sujetorik aktiboenak, bertsolariak, akonplexatzera datorkiguna. Apaiza, lizentziatua, kultoa, politikoa, superreuskalduna."
|
|
Gidaririk gabeko eskolaren irudiak gidaririk nahi ez duen kultura batean ditu erroak; hitz gutxian, irakasle artista ez da beharrezkoa, kaltegarria izatera ere hel daiteke, ume eta gazteak baitira benetan artista izan behar dutenak, eraginetatik libre diren artistak. Modu horretan, kultura hipermodernoak, eskola hipermodernoarekin batera, bere egiten du maxima nietzschetar ezaguna edo, hobe, ideia horren irudi grotesko bat, zeinen arabera nork
|
bere
buruaren jaun eta jabe izan behar duen, artista eta artelana aldi berean; bestela esanda, irakasleak ez du ikaslearen garapen askea oztopatu behar, edo horretan eragin, nork bere burua modu aske eta autonomoan zizelkatu dezan. " Askea zara!
|
2022
|
|
Nietsche, Genealogia, & 25). Azkenean, bada, Sartre eta Russell soiletan ezin zara gelditu beharbada baita ere, horiek proklamatu duten gizabanako guztiz
|
bere
buruaren jaun harro hori, lehenago Ilustrazioaren ametsen esnatze goyatarrean bezalaxe, berriro XX. mendean zehar fidagarriegia agertu ez delako. Erabat ulertzen ez diezuna da, nola izan litekeen gaur osoki" fede" bakar batekoa, hori kasik hutsa izanda ere.
|
2023
|
|
Eta larruzko paxa multzo bat lotu ziola gerrian, trabuko motzez eta trabuko luzez hornitua, xedera batez lotu izan balu bezala. Eta behin eta berriro esaten zion
|
bere
buruari Jaunak mendi errebes eta ibili ezin haiek zizelkatu zituela, hain zuzen ere, Francesc haietan gorde ahal izan zedin. Xendrak eta errekak urratu zituen, haren gizonak haietatik uholdean bezala jaits zitezen.
|