Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Auzitegi honek jar zezakeen doktrina oso kaltegarria zen kontsumitzaileen interesetarako. Horrela, laburtuz, judizialki ezartzen zen giza kontsumorako animalia bat hiltzeko baimena ematen duen administrazioa ezin dela bere buruaren kontra itzuli, eta, gero, nahiz eta frogatuta egon, kaltegarria den produktu bat eman zaiola adierazten zuela. Lehentasuna ematen zitzaion albaitaritza zerbitzuen jardun egokiaren presuntzioari, gero animaliei egindako analisien errealitatearen gainetik.
2007
‎historia erreala, izadian oro bezala, razionala eta logikoa da, ezin da ez izan (ez razionala ez da erreala? ...z bezala (hor nahitaezkotasun itsua da lege), giza historian bere burua garatzen duen arrazoi edo izpiritua askatasunaren kontzientzia da (berdin giza autokontzientzia) 511, hori da historia unibertsalaren zeregina eta jomuga, dio Hegel-ek; h. d., bere burutik arras bestelakotuz, alienatuz, estreina natura materiazkoan kanpotiartu eta gauzatu den Izpiritua (unibertsoaren lehen arrazoia), historian bere burura itzuliz doa, naturaren menpekotzatik deslotuz (izpiritua berez eta bere baitan askatasuna, autokausa, da), bere burua berak eraikia duen mundu etiko eta zuzenbidezko batean gauzatuz (oro har kulturan), berriro osoki bere burura, baina orain, burutua?, itzuli bidean.
2008
‎Bestela errateko, poema guztiek Unibertsoaren kontingentziaren «lekuko» («témoin») izan behar dute (Poésies, op., 56 or.), «Beraren alegoria den soneto» enblematikoa bezala («Sonnet allégorique de lui même», Poésies, op., 59 or.): «zazpikote» («septuor») izartsua poetikoki ezeztatua da («aboli») giza Espirituaren birtualitate baten seinale soil gisa; testuak, bere buruari itzulia eta hutsean murgiltzen denak, Hartz Handiko ipar izar multzoa irudi mentala baizik ez dela, «Septentrioa» giza hizkuntzatik kanpo existitzen ez dela frogatzen du. Ezen, a priori irudi baldin badu ere Poesia ez dela Unibertsoaren menturazko jokoa islatzeko gai («un coup de dés jamais n, abolira le hasard»/ «dado botatze batek ez du nehoiz zortea ezeztatuko»), ahal bat gelditzen da beti, zernahigatik ere, hain zuzen giza Espirituaren mentura eta, beraz literatura, kosmosaren menturazko antolaketaren barne baitira:
‎Silogismoak bere burura bueltatzea eragiten du bitartekotza bezala, eta horrela da berriz bitartegabekotza berri bat, izatea (Seyn). Mugimendu horrek bere burura itzultzearen mugimendua erakusten du. Egiak beti horrelako egitura dauka.
2009
‎Modernia hasi, askatasunaren aurka hasi da. Gero, egia da, Modernia bere buruaren aurka itzuli da eta askatasun (ar) en ekarle izango da, baina hori beste modernitate bat izango da, modernitatea ere ez baita bat bakarra.
‎Instintuen irmotasun sorrean sinisten dugu eta beti, han eta hemen, lehen bezala orain ere, eragiten ari direla uste izaten dugu. Baina jakintza historikoak ez du arazorik horiek zatikatzeko, beren gorabeherak azaltzeko, beren indar eta ahulezia uneak adierazteko, beren erregetza alternatiboak identifikatzeko, beren lanketa mantsoa eta bere buruaren aurka itzulirik autodesegintza, setati, muturreraino eramateko egiten dituzten mugimenduak ulertzeko36 Edozein modutara, gorputzak berak fisiologiaren legeetatik aparte bestelako legerik ez duela eta historiari ihes egiten diola uste izaten dugu. Erratuak gaude berriro:
2011
‎Etsipen eta bakardade sentimenduen mendean bizi da denborarik gehienean. Sarritan sentimendu negatibo horiek bere buruaren kontra itzultzen dira, nahaste hipokondriako eta sintoma depresibo moduan. Sintoma horien bidez, besteen babesa lor dezake, baina lehengora itzultzen da mugakoa.
‎Prozesu biologiko asko gauez gertatzen dira. Gaueko atsedenaldia dela-eta, gorputzak egunero behar du bere burua itzultzeko eta errekuperatzeko. “Su etena” horren urritasun kronikoa eskola porrotarekin lotzen da duela urte askotik; izan ere, haurrek lo hartzen dute edo ez dute eskolan hartzen, oso nekatuta daude eta ez dute kontzentraziorik, kontrolik edo oldarkortasunik.
2015
‎Prozesu horren hasieran proiekzioa izaten da beti. Entziklopedistak eta Martinek bere buruaren aurka itzultzen ikusiko dute, maiteari leporatzen dioten infideltasunaren bitartez, aitortu gabeko beren infideltasuna.
2021
‎79 Ideia bera plazaratu zuen, 2017ko otsailaren 14an" Eztabaidak Literaturarekin XXI. mendean" ekimenaren baitan. Zehazki, orain hotzagoa dela dio, ez diola bere buruari" hainbeste permititzen" bere burua itzultzen ari denean, urteekin itzultzaile bihurtu dela.
‎Eta pasako da ez bakarrik itzulpen literario delako horretatik, ezpada itzulpen orokorretik" (Atxaga, 2013). Atxaga bera etengabe ari da itzulpenaren bidez bere burua itzultzen, informazioa hartzen... zeren eta" kulturan egotea da itzulpenean egotea" (idem). Autorearen itzulpen jardunean eta itzulpenarekiko harremana aztertzeko, kronologiari erreparatzea ezinbestekoa da (halaxe azpimarratzen zuen Atxagak berak 2013ko galdetegiari erantzun zionean); bada," orain dela 30 urte, demagun, ez zegoen inolako itzulpen sarerik, ez erakunderik, eta itzultzaileak ere oso bakanak ziren" (idem):
2023
‎Schnier en arabera (1950), Vincentek Gauguin mehatxatu zuen, belarria moztu zuen egunaren bezperan, baina Gauguin-ek begirada zorrotz batez erantzun zion eta Vincentek ihes egin zuen; Vincenten bortxazko ekintza interpreta liteke aitaren kontrako fantasiazko eraso moduan; aitarekiko gorrotoa asebete zuen, bere buruarengana desbideratuz aitarenganako gorrotoa; baina, ondoren, aitarekin identifikatu zen eta bere burua zigortu zuen, bere belarria moztuz; aita erasotu zuen bere burua erasotuz (Schnier, 1950). Gauguin-ekin lanerako eta bizitzarako lotura ezarri nahi izan zuen Vincentek, baina porrot egin zuen; bulkada erasokorrak Gauguin-en kontra zuzendu zituen, baina bere buruaren kontra itzuli ziren; Vincentek bere burua zauritzearen arrazoia bulkada homosexualen inguruko gatazkan aurki liteke; ikuspegi horretatik, belarria moztea interpreta liteke auto irentze sinboliko moduan, belarria sinbolo falikotzat har bailiteke (Lubin, 1972; Westerman Holstijn, 1951; Runyan, 1981). Azkenik, atal sinbolikoa burdelean utzi zuen, bere amarekiko desira asebetetzeko; atal sinbolikoa burdelera eramanez, ama bereganatzeko asmoa adierazi zuen (Schnier, 1950).
‎Nork bere burua itzultzea,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia