2002
|
|
Auzitegi honek jar zezakeen doktrina oso kaltegarria zen kontsumitzaileen interesetarako. Horrela, laburtuz, judizialki ezartzen zen giza kontsumorako animalia bat hiltzeko baimena ematen duen administrazioa ezin dela
|
bere
buruaren kontra itzuli, eta, gero, nahiz eta frogatuta egon, kaltegarria den produktu bat eman zaiola adierazten zuela. Lehentasuna ematen zitzaion albaitaritza zerbitzuen jardun egokiaren presuntzioari, gero animaliei egindako analisien errealitatearen gainetik.
|
2007
|
|
historia erreala, izadian oro bezala, razionala eta logikoa da, ezin da ez izan (ez razionala ez da erreala? ...z bezala (hor nahitaezkotasun itsua da lege), giza historian bere burua garatzen duen arrazoi edo izpiritua askatasunaren kontzientzia da (berdin giza autokontzientzia) 511, hori da historia unibertsalaren zeregina eta jomuga, dio Hegel-ek; h. d., bere burutik arras bestelakotuz, alienatuz, estreina natura materiazkoan kanpotiartu eta gauzatu den Izpiritua (unibertsoaren lehen arrazoia), historian
|
bere
burura itzuliz doa, naturaren menpekotzatik deslotuz (izpiritua berez eta bere baitan askatasuna, autokausa, da), bere burua berak eraikia duen mundu etiko eta zuzenbidezko batean gauzatuz (oro har kulturan), berriro osoki bere burura, baina orain, burutua?, itzuli bidean.
|
2008
|
|
Bestela errateko, poema guztiek Unibertsoaren kontingentziaren «lekuko» («témoin») izan behar dute (Poésies, op., 56 or.), «Beraren alegoria den soneto» enblematikoa bezala («Sonnet allégorique de lui même», Poésies, op., 59 or.): «zazpikote» («septuor») izartsua poetikoki ezeztatua da («aboli») giza Espirituaren birtualitate baten seinale soil gisa; testuak,
|
bere
buruari itzulia eta hutsean murgiltzen denak, Hartz Handiko ipar izar multzoa irudi mentala baizik ez dela, «Septentrioa» giza hizkuntzatik kanpo existitzen ez dela frogatzen du. Ezen, a priori irudi baldin badu ere Poesia ez dela Unibertsoaren menturazko jokoa islatzeko gai («un coup de dés jamais n, abolira le hasard»/ «dado botatze batek ez du nehoiz zortea ezeztatuko»), ahal bat gelditzen da beti, zernahigatik ere, hain zuzen giza Espirituaren mentura eta, beraz literatura, kosmosaren menturazko antolaketaren barne baitira:
|
|
Silogismoak bere burura bueltatzea eragiten du bitartekotza bezala, eta horrela da berriz bitartegabekotza berri bat, izatea (Seyn). Mugimendu horrek
|
bere
burura itzultzearen mugimendua erakusten du. Egiak beti horrelako egitura dauka.
|
2009
|
|
Modernia hasi, askatasunaren aurka hasi da. Gero, egia da, Modernia
|
bere
buruaren aurka itzuli da eta askatasun (ar) en ekarle izango da, baina hori beste modernitate bat izango da, modernitatea ere ez baita bat bakarra.
|
|
Instintuen irmotasun sorrean sinisten dugu eta beti, han eta hemen, lehen bezala orain ere, eragiten ari direla uste izaten dugu. Baina jakintza historikoak ez du arazorik horiek zatikatzeko, beren gorabeherak azaltzeko, beren indar eta ahulezia uneak adierazteko, beren erregetza alternatiboak identifikatzeko, beren lanketa mantsoa eta
|
bere
buruaren aurka itzulirik autodesegintza, setati, muturreraino eramateko egiten dituzten mugimenduak ulertzeko36 Edozein modutara, gorputzak berak fisiologiaren legeetatik aparte bestelako legerik ez duela eta historiari ihes egiten diola uste izaten dugu. Erratuak gaude berriro:
|
2011
|
|
Etsipen eta bakardade sentimenduen mendean bizi da denborarik gehienean. Sarritan sentimendu negatibo horiek
|
bere
buruaren kontra itzultzen dira, nahaste hipokondriako eta sintoma depresibo moduan. Sintoma horien bidez, besteen babesa lor dezake, baina lehengora itzultzen da mugakoa.
|
|
Prozesu biologiko asko gauez gertatzen dira. Gaueko atsedenaldia dela-eta, gorputzak egunero behar du
|
bere
burua itzultzeko eta errekuperatzeko. “Su etena” horren urritasun kronikoa eskola porrotarekin lotzen da duela urte askotik; izan ere, haurrek lo hartzen dute edo ez dute eskolan hartzen, oso nekatuta daude eta ez dute kontzentraziorik, kontrolik edo oldarkortasunik.
|
2015
|
|
Prozesu horren hasieran proiekzioa izaten da beti. Entziklopedistak eta Martinek
|
bere
buruaren aurka itzultzen ikusiko dute, maiteari leporatzen dioten infideltasunaren bitartez, aitortu gabeko beren infideltasuna.
|
2021
|
|
79 Ideia bera plazaratu zuen, 2017ko otsailaren 14an" Eztabaidak Literaturarekin XXI. mendean" ekimenaren baitan. Zehazki, orain hotzagoa dela dio, ez diola bere buruari" hainbeste permititzen"
|
bere
burua itzultzen ari denean, urteekin itzultzaile bihurtu dela.
|
|
Eta pasako da ez bakarrik itzulpen literario delako horretatik, ezpada itzulpen orokorretik" (Atxaga, 2013). Atxaga bera etengabe ari da itzulpenaren bidez
|
bere
burua itzultzen, informazioa hartzen... zeren eta" kulturan egotea da itzulpenean egotea" (idem). Autorearen itzulpen jardunean eta itzulpenarekiko harremana aztertzeko, kronologiari erreparatzea ezinbestekoa da (halaxe azpimarratzen zuen Atxagak berak 2013ko galdetegiari erantzun zionean); bada," orain dela 30 urte, demagun, ez zegoen inolako itzulpen sarerik, ez erakunderik, eta itzultzaileak ere oso bakanak ziren" (idem):
|
2023
|
|
Schnier en arabera (1950), Vincentek Gauguin mehatxatu zuen, belarria moztu zuen egunaren bezperan, baina Gauguin-ek begirada zorrotz batez erantzun zion eta Vincentek ihes egin zuen; Vincenten bortxazko ekintza interpreta liteke aitaren kontrako fantasiazko eraso moduan; aitarekiko gorrotoa asebete zuen, bere buruarengana desbideratuz aitarenganako gorrotoa; baina, ondoren, aitarekin identifikatu zen eta bere burua zigortu zuen, bere belarria moztuz; aita erasotu zuen bere burua erasotuz (Schnier, 1950). Gauguin-ekin lanerako eta bizitzarako lotura ezarri nahi izan zuen Vincentek, baina porrot egin zuen; bulkada erasokorrak Gauguin-en kontra zuzendu zituen, baina
|
bere
buruaren kontra itzuli ziren; Vincentek bere burua zauritzearen arrazoia bulkada homosexualen inguruko gatazkan aurki liteke; ikuspegi horretatik, belarria moztea interpreta liteke auto irentze sinboliko moduan, belarria sinbolo falikotzat har bailiteke (Lubin, 1972; Westerman Holstijn, 1951; Runyan, 1981). Azkenik, atal sinbolikoa burdelean utzi zuen, bere amarekiko desira asebetetzeko; atal sinbolikoa burdelera eramanez, ama bereganatzeko asmoa adierazi zuen (Schnier, 1950).
|
|
Nork
|
bere
burua itzultzea,
|