2002
|
|
Pairamen horrek beste patologia batzuenak baino eragin handiagoa du psikologian eta gizartean. Hori dela eta, ikerketa egin duten psikologo taldeak, medikuntzako hamar profesionalen laguntzarekin, minaren kontrola eta gaixotasunari aurre egiteko estrategiei buruzko desberdintasun psikologikoak ebaluatu nahi izan zituzten, bai eta bi taldeen artean, Lehen Hezkuntzakoa eta Espezializatuarena ere, nork
|
bere
buruari eragiteko duen gaitasuna. Pazienteen arteko desberdintasunak Espainian aitzindaria den ikerketaren ondorio garrantzitsuenetako bat da gaitza lehen aldiz haurdunalditik bertatik maneiatzeko trebetasunak irakastea garrantzitsua dela.
|
2003
|
|
Alain Touraine k, Castoriadisen zenbait planteamenduari jarraituz, gizarteindustrialetatik gizarte postindustrialetara gaur egungo trantsizioan, elementudefinitzaile nagusi bat ikusten du: giza artekotasunak
|
bere
burua eragiteko daukanahalmen hazkorra.
|
2010
|
|
Besteak ez bezala, Mustafa ez zen leku hartara joaten amets gozorik xerkatzera, gutiziarik bat ere ez zuen aldetik. Aitzitik, ke beltzaren laguntzarekin bizialdiko doluak oro biltzen zituen bere gogoan, fortunak deparatu zizkion haietaz landa, bereziki berak
|
bere
buruari eragin zizkionak ere, zein baitziren dolurosenak: aitari egin erdeinuak, amari eragin doluak, lagunei egin traizioak eta amodio hautsiak.
|
2012
|
|
Esan bezala, autolaguntza psike modernoaren hondarretan loratu da. Gaixoa bere burua kontrolatzeko eta
|
bere
buruari eragiteko barne kemenik ez duen txotxongilo soraio bat besterik ez omen da, kanpotik behar ditu motibazioa, exzitazioa, inzitazioa. Eta kontrola.
|
2016
|
|
Jazarpena jasaten duten haurren %30, 7k aitortu du ez diela gurasoei kontatu. Izan ere, jazarpena ez da gauza bera, eta nork
|
bere
buruari eragiten dionean aitortu behar da. Adituek «isiltasunaren legea» esaten diote horri, eta isiltasun hori lekukoak eta isiltasuna dira, batez ere biktimen aldetik.
|
2017
|
|
berrikuntzak edo aldaketen aurkezpena, gatazka soziokognitiboa, berrikuntzen edo aldaketen legitimazio diskurtsiboa (zentzu onartuekin artikulatuz, berriak sortu), legitimazio praktikoa (praktikaren senari erantsi), nork bereganatzea eta senez eta eginez bere egitea, berrikuntzaren erabilera arrunta, egitura (keta) berria... prozesu horietan, beraz, zabaltzekotan eta normalizatzekotan diren praktika berriak, bestelakoak, edo gutxituak aurkeztea, zabaltzea, eta ohiko bihurtzea ezinbestekoa da. ohiko hizkuntza praktikek egitura moduan jokatzen dute, hau da, hizkuntza portaera egituratzen dute, baina ez jendeen pertzepzio eta baloraziorik gabe (gogora dezagun: praktikarekin batera metapraktika aurkituko dugu beti; alegia, jardutearekin batera, jarduteko jakintza eta sena).
|
bere
buruari eragiten dion prozesu zirkular baten aurrean gaude: erruz zabaltzen diren praktikek egituratzen dute portaera eta ohiko portaerak izaki bere burua legitimatzen dute. aldi berean dira dispositiboak, edo joko eremu arautuak eta araugileak, eta disposizioak, edo hiztunen jokatzen jakitea eta jokaera sentitzea. aldaketa, esan bezala, praktika eta metapraktika berriak zabalduz egin behar da, arian arian zirkulua hautsiz, eta horrela dispositibo berriak altxatzen hasita. baina, hartan oso garrantzitsua da sustatu edo aldatu nahi diren praktiken" ikusgarritasuna" deitu ohi duguna edo bestela esan hautemandako presentzia. errealitate soziolinguistikoa harreman sozialetan hautemandako eta bizitako praktiketan eta balioa nahiz zentzua ematen dizkieten metapraktiketan altxatzen da. norberaren disposizioak (gaitasunak barne) soilik praktika direnean dute eraginik joko sozialetan, hau da, egoera eratzen parte hartzen duten neurrian. horregatik guztiagatik defendatu dugu euskara biziberritzeko politikek zuzenean praktikak (praktika inguruak) atontzera jo behar dutela. eta helburua hura bada, neurriek ere halakoak behar dute:
|
2018
|
|
Gure aurrera hurbildu, eta mahai guztia korritu zuen begiradarekin, astiro eta
|
bere
buruari eraginez, sinesgogor balego bezala:
|
2020
|
|
Norbera normalean beti da norberak uste duena baino inteligenteagoa. Beldurrak dira norberak
|
bere
buruari eragiten dizkion tranpak. Eta nik, fikziozkoa izanik, ez daukat beldurrik.
|
2023
|
|
" Deabruak erakutsi zien emakumeari irri eta astoari arrantza egiten". 5 Eta suspertu egin zen orduan. Begiak hezatu, irribarre okerra trufari eta maltzur bihurtu, eta algaran hasi zen atsoa irriz, astoak bezala arrantza eginez, eta
|
bere
buruak eragin zion irriaren indarrez lokatzen hasi zitzaizkion hezur guztiak, halako maneran non ito beharrean gertatu baitzen. Txilin zoli batek jo eta itzali egin zen urnako argia.
|