2017
|
|
neurriak neurtu eraginkorrak diren ala ez jakiteko. hitz gutxitan, neurtu neurriak hartzeko. baina osatu lirateke praktiken zentzuari buruzko ikerketa etnografikoekin. kasu honetan, ikertu litzateke erabiltzaileek zer zentzurik antzematen dieten euren hizkuntza praktikei, zein den hizkuntza bat edo beste hautatzeko zentzuzko arauak eta zein diren hautaketa horietan dituzten aukerak eta oztopoak. hori dena egin dugun hautu epistemologikoaren baitan: hiztunei
|
bere
buruari egotzitako gaitasunen edota praktiken neurketa eskatzeari uztea, orietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila – Eduardo Apodaka eta Jordi Morales
|
2018
|
|
Hizkuntza gutxituetako hiztun berriek benetako hiztunak ez izatearen sentipena izan ohi dute. Eta ikerketek erakutsi dutenez, nork
|
bere
buruari egotzitako legitimitateak zein kanpotik aitortutakoak (hauek ere elkarreraginean) berebiziko garrantzia dute hiztun berrien hizkuntza erabileran. ditu aztergai, haien hizkuntzaeta bertso ibilbideetan hiztun berri gisa izandako bizipen eta diskurtsoak ardatz hartuz. Zehazki, honako galderei erantzutea izango du lan honek helburu:
|
|
Hiztun berrien legitimitatearen gatazka nabarmena da bestelako hizkuntzen testuinguruan ere (O’Rourke eta Ramallo, 2011); maiz, hizkuntza gutxituetako hiztun berriek benetako hiztunak ez izatearen sentipena izan ohi dute. Eta ikerketek erakutsi dutenez, nork
|
bere
buruari egotzitako legitimitateak zein kanpotik aitortutakoak (hauek ere elkarreraginean) berebiziko garrantzia dute hiztun berrien hizkuntza erabileran.
|
|
Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertso munduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork
|
bere
buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan eragin positiboa du. Eta horrez gain, zenbat eta gaitasun erreal edota hauteman handiagoa izan, orduan eta euskararen erabilera handiagoa egin ohi da, hiztun berrien kasuan ere (Goirigolzarri et al., 2015).
|
|
Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertsomunduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork
|
bere
buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan eragin positiboa du.
|
|
Bertsotan aritzea euskaraz aritzea da, bertsotan trebatzea euskaraz trebatzea, eta gaitasunak zein erabilerak lotura dute hiztunak
|
bere
buruari egozten dion legitimitatearekin. Bestalde, bertsolaritzaren eremuak berak, eremu linguistiko orokorretik begiratuta duen zuzentasun eta eredugarritasun balioengatik, alde batetik, euskararen erabilera trinkoko eremu gisa irakurria delako, bestetik, eta, azkenik, euskaldun zaharren mundu gisa irakurria delako, hiztun berrien kanpo legitimaziorako ere eremu bikaina da bertso mundua.
|