2005
|
|
Ikusita ezin zela denekin batera egon, banaka hitz egiteari ekin zion idazleak. Xenarori berari aitortu zion ezinean ikusten zuela
|
bere
burua denengana ailegatzeko ez bazen molde hartan. Nahiago zuen banan banan, gainera.
|
2010
|
|
Baretzen saiatu zen. Errepikatu zion
|
bere
buruari dena ez zela posible izango, agindua ziola, gainera, nahi bezala ibiltzen utziko ziola Norari, bere kasa, konturik eman beharrik gabe.
|
2015
|
|
7 Zuen ezaugarria, ene alabak, aurreratuak zaudeten jakiteko, hau izango da: nork
|
bere
burua denetarik kaskarrentzat izatea, eta halakotzat duela lagun hurkoaren probetxu eta onerako egintzetan nabari izatea; eta ez otoitzean gozotasun gehiago izatean eta liluramenduak edo ikuskariak edota Jaunak egin ohi dituen era honetako mesedeak izatean, beste mundura arte itxaron baitugu hauen balioa ikusteko. Beste hau, ordea, ibili dabilen txanpona da, errenta ziurra, betiko pentsioa eta ez arindu daitekeen zerga, hau kentzekoa eta ezartzekoa baita; apaltasunezko eta hildurazko bertute handi bat, obedientzia handikoa, ezertan ere nagusiak agintzen duenaren aurka ez doana; orduan badakizue egiaz Jainkoak agintzen dizuela, beronen ordez baitago.
|
2016
|
|
Gisa horretan, prekaritatea dateke deslotzea, funtsezko beldur menderaezinean iragaitea, konfiantza errotik galtzea besteengan, bere buruarengan eta erakunde publikoengan, eta ondorioz
|
bere
burua denetarik bazterreratzea. Ba omen dira jendeak horrela definitutako prekaritatean hain barna murgilduak non ez daitezkeen beren etxetik gehiago jalgi, beren burua hiltzera utziz horrela, beren hondakinen artean!
|
|
Agindu zion
|
bere
buruari dena konpondu ondoren ikusiko zuela berriz desfilea.
|
2017
|
|
Zergatik da horren funtsezkoa eta erabakigarria kultura idatziaren faktorea nazioaren eraikuntzan? Jatorrizko herri edo komunitate etnikoen historia ahozko komunikazioak ehundu izan du, ahoz eraiki dira herriaren alderdi materialak eta espiritualak, baina une historiko batetik aurrera, nazioen eraikuntza abian jarri ahala, jadanik ez da nahikoa ahozko jarduera, eta beste hizkuntza batean idatzitako testuak (erlijiosoak, legezkoak, dokumentu publikoak?) ulertu beharrean aurkitzen du
|
bere
burua dena delako komunitateak. Horrelatsu abiatzen da elebitasunaren prozesua, norberaren hizkuntzaz gain beste baten premia sortzen denean, kultura idatzian oinarritutako gizartea finkatu ahala.
|
|
Kontzientziarentzat, Bestea norbere buruaren ukapen bezala baizik ez da existitzen. Baina, hain zuzen, Bestea ere berarentzat
|
bere
burua denez, bakarrik izan daiteke nire baitarako eta nire baitatik nire buruaren ukapen, noiz eta bera ni ukatzen nauena bera den. Nik ezin dut kontzientziarik atzeman eta irudikatu ni atzematen ez nauenik.
|
2019
|
|
649 Ezta jainkoak ere ez du
|
bere
burua denontzat garrantzitsu egitea lortu.
|
2021
|
|
–Inoiz inor ez diat eduki magalean
|
bere
burua dena emanda, amore emanda, neure umea banu bezala, gaur egin duan bezala. Hunkitu egin nauk.
|