2012
|
|
Gauza bera gertatzen zaio sadikoa den gizaki neurotikoari, honek ere ez baitu harremana apurtu nahi, honek ere ez duelako librea izan nahi, menderatuak behar dituelako
|
bere
boterea eta indarra legitimoa izan dadin. Sadikoak ere, autoritatea den neurrian, menderatzailearena egin arren, masaren edo komunitatearen beharra du, masokistarik ez balego, ez legokeelako sadikorik, menderakuntzak subjektu aktiboak zein pasiboak behar ditu?.
|
|
Sadikoak ere, autoritatea den neurrian, menderatzailearena egin arren, masaren edo komunitatearen beharra du, masokistarik ez balego, ez legokeelako sadikorik, menderakuntzak subjektu aktiboak zein pasiboak behar ditu?. Sadikoak,
|
bere
boterearen bitartez, menderakuntza harremana egonkorra egiten duten lotura psikologikoak garatu behar ditu nahiatez, harremana legitimoa bihurtu; lotura psikologikoa ezinbestekoa da autoritatea egoteko.
|
|
Nietzsche-k bi indar mota bereizten zituen, aktiboak eta erreaktiboak, eta, horrezkero, bi botere nahi ezberdin, aktiboa eta erreaktiboa. Gizabanakoa aktiboa eta sortzailea izango da betiere
|
bere
botere nahia aktiboa den neurrian, hau da, bere barne indarren artean gehiengoa aktiboa denean; kontrara, gizabanakoa ahula eta erreaktiboa izango da bere botere nahia erreaktiboa denean, bere barne indarren artean gehiengoa erreaktiboa eta zentripetoa denean, barnerantz zuzentzen denean, indar erreaktiboak aktiboei gailentzen zaizkienean.
|
|
Nietzsche-k bi indar mota bereizten zituen, aktiboak eta erreaktiboak, eta, horrezkero, bi botere nahi ezberdin, aktiboa eta erreaktiboa. Gizabanakoa aktiboa eta sortzailea izango da betiere bere botere nahia aktiboa den neurrian, hau da, bere barne indarren artean gehiengoa aktiboa denean; kontrara, gizabanakoa ahula eta erreaktiboa izango da
|
bere
botere nahia erreaktiboa denean, bere barne indarren artean gehiengoa erreaktiboa eta zentripetoa denean, barnerantz zuzentzen denean, indar erreaktiboak aktiboei gailentzen zaizkienean.
|
2013
|
|
Londoñok dioenez, estatu iberoamerikarretan kooperatibismoaren lidergoa definituta dagoen botere baten esku egon litzateke, estatuaren esku. Estatuak
|
bere
boterea beste egitura baten bitartez egikarituko du, egitura horrek izango du nahikoa autoritate eta botere, eta izango du sektore sozial desberdinen begirunea.
|
2014
|
|
Horrela, bada, unibertsitate herritarra ezin da klasista izan. Izan ere, klase gainhartzaile edo dominanteak
|
bere
botere ekonomiko, politiko eta sozialaren euskarritzat hartzen eta erabiltzen du kultura. Unibertsitate herritarrak, aldiz, klase herritarren, hau da, botererik ez duten klaseen askatzaile izan behar du, horien askatasun bide eta tresna; unibertsitatearen bidez herritarrek beraiena duten kultura, berriz ere beren eskuetaratzeko tresna izan behar du unibertsitateak.
|