2001
|
|
Errepresentazioetako aniztasunak sintesi bat eskatzen du. Eta sintesi hori ezin du subjektuaren harmenak sortu, baizik eta
|
bere
berezkotasunak, bere alderdi ekileak. Objektuan ezer ezin dugu lotuta ikusi geuk ez badugu lotu.
|
2003
|
|
Abertzaleok hainbat premisa argi izan behar ditugu: hala nola, abertzaletasunak Iparraldean
|
bere
berezkotasuna daukala, Frantzia ez dela Espainia. Gure azken mendeetako historia ezberdina da, Hegoaldeko eta Iparraldeko mentalitateak ez dira berak.
|
2008
|
|
poz hura disimulatzen ahalegindu zen, poztuko ez zen, bada, baldin eta emakumeari aita domingotarra, apaiz eta gizon zèn neurrian, lagungarri gerta bazekiokeen, frai Millanen kontra isilean bizi zuèn auzian!?, baina ezin izan zuen, muturra jarri orduko ezpainen erriktus batek, irri baten norabidean zihoanak, ilunetik argira bezala? traizionatu baitzuen, bere borondatearen eta
|
bere
berezkotasunaren arteko lehiaren erakusgarri. Horregatik, beharbada, borondatearen beste ekinaldi batean, besagainak altxatzera mugatu zen ama nagusia, bere ezintasuna adierazi nahian edo.
|
|
Domingotarraren haserreak, aldiz, poztu egin zuen ama nagusia: ...oz hura disimulatzen ahalegindu zen –poztuko ez zen, bada, baldin eta emakumeari aita domingotarra, apaiz eta gizon zèn neurrian, lagungarri gerta bazekiokeen, frai Millanen kontra isilean bizi zuèn auzian! –, baina ezin izan zuen, muturra jarri orduko ezpainen erriktus batek –irri baten norabidean zihoanak, ilunetik argira bezala– traizionatu baitzuen, bere borondatearen eta
|
bere
berezkotasunaren arteko lehiaren erakusgarri. Horregatik, beharbada, borondatearen beste ekinaldi batean, besagainak altxatzera mugatu zen ama nagusia, bere ezintasuna adierazi nahian edo.
|
2009
|
|
izeba Ernestinak egunero erabiltzen zituèn hitzak, haren etika eta estetika guztiak bi arautan laburbil bazitezkeen ere: hurkoari on egitea eta oin puntten gainean ibiltzea, zentroa bazterrean balu bezala, zaratatik eta zalapartatik ihesi; Ernestinak ez zituen jatorria ez sorlekua ahazten, bide bazterrekoa zela, alegia?, eta horregatik bilatzen zuen, akaso, bide bazterreko Jainkoa, bide hura
|
bere
berezkotasunarekin lotua balego bezala, etxekoen artean eta etxeko eltzeen artean, prozesioetatik eta hotsandiko manifestazio erlijiosoetatik urrun; horregatik, halaber, izeba Ernestinak ez zuen hegan egitea amesten, Domingok bezala, ezta Ama Birjinaren agerraldi batekin ere, Reginak bezala, nahiz eta, Regina bezala, oso arrosariozalea zen, hainbesteraino, non, arrosarioa errezatzeko ordua iriste...
|
|
bizitzaren memento hartan, egia esan, hitz handi gehienak bazter utziak zituen, eta geratzen zitzaizkionak letra txikiz idazten saiatzen zen; etika eta estetika bezalako hitzak ez ziren, beharbada –seguru ezetz– izeba Ernestinak egunero erabiltzen zituèn hitzak, haren etika eta estetika guztiak bi arautan laburbil bazitezkeen ere: hurkoari on egitea eta oin puntten gainean ibiltzea, zentroa bazterrean balu bezala, zaratatik eta zalapartatik ihesi; Ernestinak ez zituen jatorria ez sorlekua ahazten –bide bazterrekoa zela, alegia–, eta horregatik bilatzen zuen, akaso, bide bazterreko Jainkoa, bide hura
|
bere
berezkotasunarekin lotua balego bezala, etxekoen artean eta etxeko eltzeen artean, prozesioetatik eta hotsandiko manifestazio erlijiosoetatik urrun; horregatik, halaber, izeba Ernestinak ez zuen hegan egitea amesten, Domingok bezala, ezta Ama Birjinaren agerraldi batekin ere, Reginak bezala, nahiz eta, Regina bezala, oso arrosariozalea zen, hainbesteraino, non, arrosarioa errezatzeko ordua iriste...
|
|
Naturak, orain gizakiaren lege moduan ulertuta, gizakia gizakiarekiko lotura adierazten du. Gizakia askea da
|
bere
berezkotasunean, bere pekuliaritatean. Natura, nahiz eta bere barneko lege multzoa izan, lotura izatera igarotzen da berriro (grekoengan bezala).
|
2010
|
|
Testua, ohartarazten gaitu testuhizkuntzalaritzak? komunikazio unitatea da, ez da esaldi edo enuntziatuen batura edo multzoa; testuak bere ezaugarri propioak ditu,
|
bere
berezkotasuna. Testua zeinu bilakatzen da.
|
2020
|
|
367 adierazi nahi dugu. Etxamendiren traiektoria literarioaren
|
bere
berezkotasunak irauten du 1964an hasi eta bere karrera osoan. Izan ere, 1987an euskal esparru literarioaren muinetik hurbildu zenean ere, Gilentegiko Gilen euskal nekazari marginalaren gainbehera tragikoaren kontakizunarekin egin zuen, behe nafarreraren erabilpen literarioa ukatu gabe, merkatuaren eta beste arau zenbaiten irizpideetatik urrun, bere gain.
|
|
Bertan batzen dira izaera eta adierazpena eta ondorioz, laborariek mundua zedarritzen duten ezagutzak sortzen dituzte, modu enpirikoan. Horrek erran nahi luke Etxamendiren traiektoria literarioaren
|
bere
berezkotasuna Bakhtine k definitu zuen denbora folklorikoan oinarritzen dela:
|