Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎–Izaki erretroflektiboak bere eta ingurunearen arteko mugaketa lerroa nola ezarribadaki, eta marra garbi eta zehatz bat egiten du..., baina bere erditik igarotzen delamarrazten du... Bere energiak kanpora zuzentzeari uzten dio, ingurunea manipulatueta bertan aldaketak eragin nahian, bere beharretara egoki daitezen; hitz gutxitan, barruranzko jarduera berbideratzen du, eta ingurunea, bere buruarekin ordezkatzendu, jokaeraren helburu gisa?. 16
‎Leturiak, bere egozentrismotik, konbertitu? (existentzialki!) eta besteen, bere beharra dutenen, zerbitzuan saiatzeaerabakitzen du. Eta hemen, tupustean, honekintxe egiten duzu topo:
2001
‎Dena dela, nork bere beharrak ditu, eta behar horiek aldakorrak dira. Unebatean behar jakin batzuk izan ditzake, eta handik aldi batera aldatu, autoikaskuntza zerbitzu honek honetarako bidea ere ematen du eta.
‎Ikasleek badute estrategien berri, modu esplizituan ez bada, moduinplizituan?, baina horrek ez du eraginkortasun handiagorik bermatzen3 Ikasleakhobeto ezagutu behar ditu bere beharrak, bere lan egiteko moduak, aktibitatebakoitzaren aurrean eraginkorragoa izan ahal zaion estrategia...
‎Hain zuzen ere, gure pentsamendu kritikoa benetan eta praktikan bultzatunahi duelako (eta ez bere beharrari buruzko manual bat eskaini: ik.. Manualak?, HO), horrexegatik, diot?
2002
‎Zoritxarrez, ez dago plangintzaorokor komunik Euskal Herri osorako, ezta marko egokirik ere horretazberba egiteko. Horrela, unibertsitate bakoitzak bere materiala ekoizten du, bere beharren arabera.
‎Ibilbide edo unitate horien helburu nagusienetako bat ikasleak hainbat datutan oinarrituta? bere beharrak, helburuak, ikas estiloaren orientabidea..., ikas prozesuaz aukera kontzienteak egin ahal izateko trebatzea izango da.
‎Ikaslearen informazioak ahalik eta gehien lortzeko balio digu. Bere historia, zailtasunak, interesak eta hizkuntzarekiko duen jarrera; beraz, informazio horiabiapuntu, programazioa bere beharrei egokituko diegu.
‎deritzonaren helburua automatizazioari, guztiontzako etekina ateraz (denbora aprobetxatuz esaterako), komunitate bizitza eta norberaren garapena guztiaren ardatz izango dituen eredua bultzatzea izango da. Izan ere, arrazionaltasun ekonomikoak baldintzatuko ez dituen esparruen sorrera bultzatu nahiko da bakoitzak bere beharrak, nahiak eta bizitza administratu ahal ditzan. Lan honen beste atal guztietan gerta daitekeen moduan, gaur egungo ereduarekin jarrai daiteke bere muturreraino, baina guztietan ere ezagunak diren ondorioekin.
‎Zer bilatzen du kontsumitzaileak produktu mediatuan? Erantzuna ez da bakarra, kontsumitzaileak bere behar desberdinak asebetetzea igurikatzen baitu. Horretaz teoria desberdinak daude; aipa ditzagun batzuk, laburrean bilduta.
‎Baina, era berean, ulerterrazago ere bai, agian. Zelan daki jendeak urrun bere beharra duela inork. Komunikazioak badu horretan ere erantzuna, eta erantzukizuna.
‎atzamar bi gora begira garaipena adierazteko, esate baterako. Kultura bakoitzak bereak dauzka, eta kultura bakoitzak bere behar semantikoen arabera sortzen ditu era horretako keinuak. Gainera, enblema batzuk esangura bat dute leku batean eta beste bat bestean:
‎Gizakiak sortu du hizkuntza bere beharren arabera, eta hizkuntza horrek, berak ere, moldatzen du sortzailearen pentsamendua. Sinbiosi moduko zerbait da gizakiaren eta hizkuntzaren arteko harremana.
2004
‎Barnetik abiatuta eta barneko beharreierantzunez jarduten dute erakunde autoeratuek. Komunitatea bera da erreferentziapuntu nagusia, eta bere beharrek markatzen dute prozesua, ez hainbeste kanpotikezarritako logikak eta interesek. Ondoren, ikusi da barne behar horiek nolalotzen diren beste komunitateen beharrekin, elkarlan eta interdependentzia klabeetan, elkartasunaren balioa gauzatuz.
2005
‎Gatazka batean talde batek besteari ezin dizkio kendu, bere behar nagusiakbaina bi aldeek utz ditzakete alde batera azaleko zenbait nahi edo asmo.
2006
‎Horrela, zaintzaileberriak, ona bada ere, ez du konfiantza errazten. Diziplina gehiegikeriatzat jotzen ezdenean, haurrak berak bere behar eta desirak alde batera utzi behar dituela ulertzendu, eta horrela oso iraindua sentitzen da. Zigorra helduak modu egokian manipulatzeak eta kontrolatzeak porrota dakar haurrarentzat, horrela etorkizuneko berekontrolpetik at dagoen gehiegikeria berri baten aurrean zaurgarri geratzen baita.Besteengan pentsatuz edozer ematen duten helduak ez ditu ikusten berarengankonfiantza ezar dezakeen norbait bezala, manipulatzen erraza den norbait bezalabaizik.
‎Haurraren tenperamentuaren eta gurasoen haziera estiloaren arteko harremanari heldu dioten ikerketek babesten dute bi alderdiek harremana dutelako ideia.Datuek erakusten dutenez, gizartekoiak, egokitzapen azkarrekoak eta lasaitzenerrazak diren haurrek haziera maitekor eta sentikorra errazten dute. Suminkorraketa ez hain sozialak diren haurrek, ordea, suminkortasuna, kontaktuaren atzeraegitea eta bere beharrekiko sentiberatasun eskasagoa sorrarazten dituzte. Halere, Carranza eta Gonzalez-ek (2003) jasotzen duten moduan, elkarrekintza honetanbeste hainbat faktore ere kontuan izan behar dira, hala nola haurraren adina, sexua, gurasoen ezaugarri psikologiko eta sozialak, etab.
2007
‎Bigarren mailan, aurreko mailan aipatutako gatazka konpontzeko, emakumeak autosakrifizioaren joera hartzen du. Ontasuna besteak zaintzeandatza, eta, ondorioz, emakumeak bere beharrak baztertzen ditu. Horrekbeste gatazka bat pizten du:
2009
‎Definitu berri dugun funtzioa beste edozein agindu gisa erabil dezakegu programan, bere beharra dugun bakoitzean ezegokia(); sententzia idatziz.
2011
‎Fakultateetan, berriz, Premia larriko neurrien txostenak emaitza oso desberdinak izan zituen. Hiru fakultatetan, Leioako Zientzia Fakultatean, eta Donostiako Kimika Zientzien Fakultatean zein Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean, karreraren azken bi kurtsoetan, eta saio modura, euskara irakasgaia abian jarri zen eta Donostiako Zuzenbide Fakultateak plan alternatibo bat prestatu zuen bere beharretara egokitua535 Beraz, premien txostena fakultate batzuetara heldu zen, bereziki bertako irakasle euskaldunek sustatu zuten kasuetan, eta besteetan ez zuen inongo eraginik izan. Segidan Zientzia Fakultatean euskara irakasgaiaren bilakaera zein izan zen aipatuko dugu, ikusteko Premia larriko neurrien txosteneko proposamenak egikaritzea ez zela automatikoa izan.
‎Horretarako, terapian tratatu behar dituzten gaiak bien artean erabaki behar dituzte. Terapeutak ez du dena direktiboki eman behar; pazienteak ere esku hartu behar du teknikak bere beharretara egokitzen; terapeutaren azalpen arrazionalekin batera pazientearen esku hartzea beharrezkoa da.
2012
‎Hemen azaldutakoa, bada, edozein estatuk hezkuntza eskubidearen bermeazarduratzeko dituen eskuduntzak dira eta, noski, balizko estatu independente batekirakaskuntzaren arlo hau guztia bere beharren eta eginkizunen arabera eratubeharko luke, egungo egoeran, bistan da, ezinezkoa dena.
‎Etapa bakoitzeko kudeaketa taulen formatu posibleak proposatzen dira hurrengo orrialdeetan ageri den adibidean (enpresa bakoitzak bere beharren arabera moldatuko ditu).
2014
‎Bizi garen ingurua gure nortasun eta kulturaren adierazle garbia da, betidanik gizakiak bere ingurua moldatuizan du, garaian garaiko beharrak asebetetzeko. Hasieran bizitzarako beharrezkoak zituen babesa eta elikaduralortzeko ziren bere inguruan gauzatzen zituen eraldaketak; lurra landu, zuhaitzak aldatu, ur bideak egin... Gizakia talde lanean antolatu eta tokian tokiko inguruari egokitzen joan da, lurraldea bere beharretara eraldatuz.Bizi mailan aurrera egin duen heinean ustezko beharren mailak ere gora egin du. Garai bakoitzeko balore etaikuspuntuen arabera eraldatu dugu gure ingurua.
‎Haur hizkeraren pasarte gehienetan, haurra parte hartzaile aktiboa da, hitz egiten dionari erantzuten diona eta bere beharrak adierazten dituena. Kasu horretan, Uxuek guztira 20 aldiz eskatzen du ohazala, eta tematu egiten da, harik eta amak hura hartzen duen arte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia