2000
|
|
–Izaki erretroflektiboak bere eta ingurunearen arteko mugaketa lerroa nola ezarribadaki, eta marra garbi eta zehatz bat egiten du..., baina bere erditik igarotzen delamarrazten du... Bere energiak kanpora zuzentzeari uzten dio, ingurunea manipulatueta bertan aldaketak eragin nahian,
|
bere
beharretara egoki daitezen; hitz gutxitan, barruranzko jarduera berbideratzen du, eta ingurunea, bere buruarekin ordezkatzendu, jokaeraren helburu gisa?. 16
|
|
Leturiak, bere egozentrismotik, konbertitu? (existentzialki!) eta besteen,
|
bere
beharra dutenen, zerbitzuan saiatzeaerabakitzen du. Eta hemen, tupustean, honekintxe egiten duzu topo:
|
2001
|
|
Dena dela, nork
|
bere
beharrak ditu, eta behar horiek aldakorrak dira. Unebatean behar jakin batzuk izan ditzake, eta handik aldi batera aldatu, autoikaskuntza zerbitzu honek honetarako bidea ere ematen du eta.
|
|
Ikasleek badute estrategien berri, modu esplizituan ez bada, moduinplizituan?, baina horrek ez du eraginkortasun handiagorik bermatzen3 Ikasleakhobeto ezagutu behar ditu
|
bere
beharrak, bere lan egiteko moduak, aktibitatebakoitzaren aurrean eraginkorragoa izan ahal zaion estrategia...
|
|
Hain zuzen ere, gure pentsamendu kritikoa benetan eta praktikan bultzatunahi duelako (eta ez
|
bere
beharrari buruzko manual bat eskaini: ik.. Manualak?, HO), horrexegatik, diot?
|
2002
|
|
Zoritxarrez, ez dago plangintzaorokor komunik Euskal Herri osorako, ezta marko egokirik ere horretazberba egiteko. Horrela, unibertsitate bakoitzak bere materiala ekoizten du,
|
bere
beharren arabera.
|
|
Ibilbide edo unitate horien helburu nagusienetako bat ikasleak hainbat datutan oinarrituta?
|
bere
beharrak, helburuak, ikas estiloaren orientabidea..., ikas prozesuaz aukera kontzienteak egin ahal izateko trebatzea izango da.
|
|
Ikaslearen informazioak ahalik eta gehien lortzeko balio digu. Bere historia, zailtasunak, interesak eta hizkuntzarekiko duen jarrera; beraz, informazio horiabiapuntu, programazioa
|
bere
beharrei egokituko diegu.
|
|
deritzonaren helburua automatizazioari, guztiontzako etekina ateraz (denbora aprobetxatuz esaterako), komunitate bizitza eta norberaren garapena guztiaren ardatz izango dituen eredua bultzatzea izango da. Izan ere, arrazionaltasun ekonomikoak baldintzatuko ez dituen esparruen sorrera bultzatu nahiko da bakoitzak
|
bere
beharrak, nahiak eta bizitza administratu ahal ditzan. Lan honen beste atal guztietan gerta daitekeen moduan, gaur egungo ereduarekin jarrai daiteke bere muturreraino, baina guztietan ere ezagunak diren ondorioekin.
|
|
Zer bilatzen du kontsumitzaileak produktu mediatuan? Erantzuna ez da bakarra, kontsumitzaileak
|
bere
behar desberdinak asebetetzea igurikatzen baitu. Horretaz teoria desberdinak daude; aipa ditzagun batzuk, laburrean bilduta.
|
|
Baina, era berean, ulerterrazago ere bai, agian. Zelan daki jendeak urrun
|
bere
beharra duela inork. Komunikazioak badu horretan ere erantzuna, eta erantzukizuna.
|
|
atzamar bi gora begira garaipena adierazteko, esate baterako. Kultura bakoitzak bereak dauzka, eta kultura bakoitzak
|
bere
behar semantikoen arabera sortzen ditu era horretako keinuak. Gainera, enblema batzuk esangura bat dute leku batean eta beste bat bestean:
|
|
Gizakiak sortu du hizkuntza
|
bere
beharren arabera, eta hizkuntza horrek, berak ere, moldatzen du sortzailearen pentsamendua. Sinbiosi moduko zerbait da gizakiaren eta hizkuntzaren arteko harremana.
|
2004
|
|
Barnetik abiatuta eta barneko beharreierantzunez jarduten dute erakunde autoeratuek. Komunitatea bera da erreferentziapuntu nagusia, eta
|
bere
beharrek markatzen dute prozesua, ez hainbeste kanpotikezarritako logikak eta interesek. Ondoren, ikusi da barne behar horiek nolalotzen diren beste komunitateen beharrekin, elkarlan eta interdependentzia klabeetan, elkartasunaren balioa gauzatuz.
|
2005
|
|
Gatazka batean talde batek besteari ezin dizkio kendu,
|
bere
behar nagusiakbaina bi aldeek utz ditzakete alde batera azaleko zenbait nahi edo asmo.
|
2006
|
|
Horrela, zaintzaileberriak, ona bada ere, ez du konfiantza errazten. Diziplina gehiegikeriatzat jotzen ezdenean, haurrak berak
|
bere
behar eta desirak alde batera utzi behar dituela ulertzendu, eta horrela oso iraindua sentitzen da. Zigorra helduak modu egokian manipulatzeak eta kontrolatzeak porrota dakar haurrarentzat, horrela etorkizuneko berekontrolpetik at dagoen gehiegikeria berri baten aurrean zaurgarri geratzen baita.Besteengan pentsatuz edozer ematen duten helduak ez ditu ikusten berarengankonfiantza ezar dezakeen norbait bezala, manipulatzen erraza den norbait bezalabaizik.
|
|
Haurraren tenperamentuaren eta gurasoen haziera estiloaren arteko harremanari heldu dioten ikerketek babesten dute bi alderdiek harremana dutelako ideia.Datuek erakusten dutenez, gizartekoiak, egokitzapen azkarrekoak eta lasaitzenerrazak diren haurrek haziera maitekor eta sentikorra errazten dute. Suminkorraketa ez hain sozialak diren haurrek, ordea, suminkortasuna, kontaktuaren atzeraegitea eta
|
bere
beharrekiko sentiberatasun eskasagoa sorrarazten dituzte. Halere, Carranza eta Gonzalez-ek (2003) jasotzen duten moduan, elkarrekintza honetanbeste hainbat faktore ere kontuan izan behar dira, hala nola haurraren adina, sexua, gurasoen ezaugarri psikologiko eta sozialak, etab.
|
2007
|
|
Bigarren mailan, aurreko mailan aipatutako gatazka konpontzeko, emakumeak autosakrifizioaren joera hartzen du. Ontasuna besteak zaintzeandatza, eta, ondorioz, emakumeak
|
bere
beharrak baztertzen ditu. Horrekbeste gatazka bat pizten du:
|
2009
|
|
Definitu berri dugun funtzioa beste edozein agindu gisa erabil dezakegu programan,
|
bere
beharra dugun bakoitzean ezegokia(); sententzia idatziz.
|
2011
|
|
Fakultateetan, berriz, Premia larriko neurrien txostenak emaitza oso desberdinak izan zituen. Hiru fakultatetan, Leioako Zientzia Fakultatean, eta Donostiako Kimika Zientzien Fakultatean zein Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean, karreraren azken bi kurtsoetan, eta saio modura, euskara irakasgaia abian jarri zen eta Donostiako Zuzenbide Fakultateak plan alternatibo bat prestatu zuen
|
bere
beharretara egokitua535 Beraz, premien txostena fakultate batzuetara heldu zen, bereziki bertako irakasle euskaldunek sustatu zuten kasuetan, eta besteetan ez zuen inongo eraginik izan. Segidan Zientzia Fakultatean euskara irakasgaiaren bilakaera zein izan zen aipatuko dugu, ikusteko Premia larriko neurrien txosteneko proposamenak egikaritzea ez zela automatikoa izan.
|
|
Horretarako, terapian tratatu behar dituzten gaiak bien artean erabaki behar dituzte. Terapeutak ez du dena direktiboki eman behar; pazienteak ere esku hartu behar du teknikak
|
bere
beharretara egokitzen; terapeutaren azalpen arrazionalekin batera pazientearen esku hartzea beharrezkoa da.
|
2012
|
|
Hemen azaldutakoa, bada, edozein estatuk hezkuntza eskubidearen bermeazarduratzeko dituen eskuduntzak dira eta, noski, balizko estatu independente batekirakaskuntzaren arlo hau guztia
|
bere
beharren eta eginkizunen arabera eratubeharko luke, egungo egoeran, bistan da, ezinezkoa dena.
|
|
Etapa bakoitzeko kudeaketa taulen formatu posibleak proposatzen dira hurrengo orrialdeetan ageri den adibidean (enpresa bakoitzak
|
bere
beharren arabera moldatuko ditu).
|
2014
|
|
Bizi garen ingurua gure nortasun eta kulturaren adierazle garbia da, betidanik gizakiak bere ingurua moldatuizan du, garaian garaiko beharrak asebetetzeko. Hasieran bizitzarako beharrezkoak zituen babesa eta elikaduralortzeko ziren bere inguruan gauzatzen zituen eraldaketak; lurra landu, zuhaitzak aldatu, ur bideak egin... Gizakia talde lanean antolatu eta tokian tokiko inguruari egokitzen joan da, lurraldea
|
bere
beharretara eraldatuz.Bizi mailan aurrera egin duen heinean ustezko beharren mailak ere gora egin du. Garai bakoitzeko balore etaikuspuntuen arabera eraldatu dugu gure ingurua.
|
|
Haur hizkeraren pasarte gehienetan, haurra parte hartzaile aktiboa da, hitz egiten dionari erantzuten diona eta
|
bere
beharrak adierazten dituena. Kasu horretan, Uxuek guztira 20 aldiz eskatzen du ohazala, eta tematu egiten da, harik eta amak hura hartzen duen arte.
|