2002
|
|
Alabaina, euskararen gizarteak, euskalgintzaren eraginez batik bat, argi atzeman ditu
|
bere
beharrak zeintzuk diren, eta ikuspegi murritzera makurtu barik aurrera urrats esanguratsuak eman ditu. Hezkuntzan eta hedabideetan ikus daiteke argien, horra hor ikastolak, euskal ereduko lerroak, telebista, Euskaldunon Egunkaria, aldizkariak eta abar.
|
2004
|
|
Oke rrera ere egin dezakeela aurreikus daiteke, Liburu Zuriaren arabera antolatzen ari den instituzionalizazioak hartu duen norabideari erreparatzen badiogu behintzat. Izan ere, eratu berriak diren" Cluster" a eta erakunde arteko koordinaziorako IKEBATZ erakundeek gehiago dirudite ETBk sektorea
|
bere
beharretara berrantolatzeko erabiliko dituen tresnak bertako eragileen artekosareak ezarri eta kontsentsuak bilatzeko eta lantzeko baliabideak baino.
|
2006
|
|
• Eredu banandua. Eredu honetan,
|
bere
beharrei zuzendutako laguntza berezia jaso dezaten, ikasle etorkinak gainontzeko ikasleengandik bereizi egiten dira. Banaketa hori aldi baterako, mugatua edo epe luzekoa izan daiteke, ikastaro bat edo bikoa, lortu nahi den hizkuntza gaitasuna eskuratu arte.
|
2007
|
|
Bere ustez, aske hitza erabiliko bagenu, horrek animalia batek eduki lezakeen egoera azalduko luke. Bere buruaren jabe denak, ordea,
|
bere
beharrak betetzeko erabiltzen du ahalmen hori, nahiz eta horrek askatasun gehiago ez eman. Izan ere, eta Maritain filosofo frantsesaren lanak jarraituz, Iralak gizarte bizitzaren oinarria" betebeharretan" finkatu zuen eta ez" eskubideetan".
|
2008
|
|
Lehenengoei dagokienean, hau da, Euskal Herrian dauden unibertsitateei dagokienean, Bolognako prozesua agerian uzten ari da unibertsitate horiek dituzten egiturazko arazoak. Egiturazko arazoak, ez baitira gai herritarron hezkuntza eskubideak bermatu eta herri honi,
|
bere
beharrei zein garapenari, erantzungo dien unibertsitate eredurik eskaintzeko. Horretaz gain, orain arte euskal unibertsitariook pairatzen genituen eskubide urraketak areagotu besterik ez dira egin:
|
2009
|
|
1975ean formulatu zuen Even Zoharrek proliferazioaren legea, eta zera esan nahi du:
|
bere
beharrak asetzeko, sistema bat aukera alternatibo gero eta handiagoen jabe egiten dela. Izan ere, erdiguneko geruzari begira bakarrik lan egiteak duen arrisku handiena, kolapsoa da:
|
2011
|
|
Gizakiak ezin du zientzia eta teknologian horren konfiantza irrazionala eta baldintzarik gabekoa jarri, uste izateko zientzia eta teknologiaren aurrerabideak dena esplika dezakeela eta
|
bere
behar existentzialak eta izpiritualak osorik beteko dituela. Zientziak ezin ditu filosofia eta errebelazioa ordezkatu.
|
2013
|
|
Jaurlaritzak 1992an egindako txostenean, ordura arte erabilitako azpititulaketaren politika alde batera uzteko gomendioa egin zen, euskaldunari on baino kalte handiagoa egiten ziolakoan. Gaur egungo emanaldi digitaletan, aldiz, azpitituluak ikusleak berak jarri edo kentzen ditu,
|
bere
beharren arabera. Areago:
|
2021
|
|
Guzti guztiak heredatu genituen, bi prozesu historikoren erdian harrapatuta. Modernitatea, batetik, ziurtasunen bilaketa eta eraikuntza filosofikoa, politikoa, artistikoa, eta abar izan baldin bada, eta Euskal Herriak,
|
bere
behar propioengatik, bere ziurtasun eta ikusmolde historikoak garatu baldin baditu, postmodernitatea ziurtasun horien bilaketa genealogikoa eta deseraikitze borroka izango da.
|