2007
|
|
EEMBn, alde batetik ikasten den hizkuntzaren testuinguru soziokulturala kontuan hartzea premiazkotzat jotzen da, bestetik, modu orokorrean, ikasleak aurrera egiteko beharrezkoak dituen gaitasunak modu mailakatuan deskribatzen dira. Gaitasunen deskribatzaile orokor hauek oso lagungarriak izango dira ikasle bakoitzaren perfilari aplikatzeko,
|
bere
beharrak eta baldintzak kontuan hartuz eratuko baitira.
|
2008
|
|
Baina horretara irizteko, estatu federal horrek zenbait baldintza bete behar ditu: ...era estrategikoan antolatuta egotea, eta arreta, bereziki, bizindarraren alderdi garrantzitsuenetan jartzea, 4) baliteke taldeak komunitate mobilizazioak antolatu behar izatea, eta partaide garrantzitsu guztien lankidetza osoa hobetuko duen gobernamendu egitura asmatu behar izatea, 5)" erronkei aurre egiteko beharrezko dira gizarte zibilaren buruzagitza, gobernuaren babesa eta zerbitzuak, eta
|
bere
beharrak, helburuak eta erronkak ezagutzen dituen komunitate bat izatea", 6)"... bide egokienak aurkitzea da zeregin horren zientzia eta artea".
|
|
Elkarlanaren bidezko partaidetza orokorra ziurtatuta dago zenbait gobernumaila dituen estatu federal batean (Landry, argitaratzeko prozesuan b). Kultura autonomiaren gure ereduan adierazi dugun moduan, erronkei aurre egiteko beharrezko dira gizarte zibilaren buruzagitza, gobernuaren babesa eta zerbitzuak, eta
|
bere
beharrak, helburuak eta erronkak ezagutzen dituen komunitate bat izatea (Bourhis, 2003b).
|
2011
|
|
Ondorioz, erabilerak ezagutza dakar eta honek hizkuntza erabiltzeko motibatu du. Hau da, erabiltzearen poderioz (imitazioz hasten dena) lortuko du hizkuntza bereganatzea eta
|
bere
behar komunikatiboak asetzeko adinako nahikotasuna lortzen duenean motibatua sentituko da hizkuntza hori erabiltzeko. Honela bada, prozesu naturalaren bidez jasotako hizkuntza nortasunari lotuta geratuko zaio, neurri handi batean lehen mailako sozializazioaren ezaugarririk nabarmenena afektibitatea baita.
|
2012
|
|
Gaztelaniaren atxikimendu komunitatea trinkotua dago, gainera, hizkuntza batean aritzeak hizkuntzari gaurkotasuna ematen dio, eta hizkuntza horren beharra areagotzen du. horrela, gaztelaniak bere nagusitasuna nabarmentzen duten atxikimendu komunitate eta komunitate diskurtsibo sendoak ditu. euskararen atxikimendu komunitatea ere trinkotua dago, batez ere afektibotasunaren dimentsioan. hizkuntza hau sendotzeko, ordea, komunitate diskurtsiboak eratzea beharrezkoa da, dimentsio arrazionala eransten diotelako, eta, horrekin batera, gizarte mailako hizkuntza hedatzen laguntzen dutelako. Bi hizkuntzatan aritzeak, gainera, euskararen gaurkotasunari kalte egiten dio, eta
|
bere
beharra mugatua izatera behartzen du.
|
2014
|
|
Ez da partekatzen ez informazioa ‘gorde’ egiten delako, baizik eta partekatze horretarako bitartekorik ez dagoelako. Enpresa bakoitza
|
bere
beharrei begira jartzen da ondorioz, eta enpresa jakin batean baino urrunagoko begirada falta da, alegia, lurralde lotura osatzea falta da.
|
2019
|
|
Baina aldez aurretik nork
|
bere
beharren eta ideien araberako lehentasunak markatu, taula orraztu (kendu, gehitu, aldatu) eta irizpideen arteko ponderazioa finkatu luke. esaterako, ni bizi naizen eskualdean hiru gaitz endemiko sufritzen ditugu: a) euskara zerbait exogenoa da gure artean (etorri eta joan egiten da); b) erdarazko input erabatekoa; eta c) euskaradun transitorioen sindromea (erabiltzen ez denez, gaitasuna galtzen da).
|
2023
|
|
Berastegi eta besteek, aldiz, Joffre Dumazedier soziologiaren definizio tradizionalari helduz definitzen dute aisialdia: " betebehar batzuen multzoa da, gizabanakoak borondatez egiten duena;
|
bere
behar profesionalengatik, familiarrengatik eta sozialengatik askatu ondoren, atsedena hartzeko, ondo pasatzeko, bere informazioa edo formazioa osatzeko, edo boluntarioki bere komunitatearen bizitza sozialean parte hartzeko" (Berastegi eta beste 2017, 28). Orobat, definizio horri aisialdi hezitzailearen kontzeptua gehitzen diote, horretarako Síndic de Greugesen lana aipatuz (Síndic de Greugesen 2014).
|