2000
|
|
Hamabi Taulen legeak aipatu ohi dira, etengabe, eredu moduan. Egiatan, aldera al daitezke herri hasiberri bateko erakundeak, aberastasun eta zibilizazio mailarik gorena
|
bere
barnean jaso duen herri batekoekin. Erroma bera ere, handia izateko jaioa eta zelanbait esateko, betiereko hiria izateko xedatua, ez al zen berehalakoan konturatu lege horien askiezaz?
|
2001
|
|
Hortik sortzen dira Leibnizen monadak, espazioaren eta denboraren beharrik ez duten objektuak, bere baitan aski direnak kanpoko gauzaren batekin harremanik izan gabe. Substantzia
|
bere
barnean soilik begiratzen bada, bakuna izango da; eta gainera beren arteko harremana, leihorik ez dutenez, aldez aurretik ezarritako harmonia gisa ulertzen da; baina benetan guk ez dugu horrela ezein substantziarik ezagutzen inolaz ere, baizik eta substantziak ekintzek eta higidurek dituzten ondorioetatik abiatuta soilik ezagutzen ditugu.
|
|
Bistan da, gatazka hauen konponketak ondorioz garrantzi handia izango du. Gainera, arrazoimenak gai izan behar du konponketa bat eskaintzeko filosofia transzendentalaren barne,
|
bere
barnean sortzen diren ideiei buruzko arazoak baitira hauek. Nola lortzen da konponbidea?
|
2008
|
|
Definizioari dagokionez, substantziaren lehentasuna azaldu daiteke substantzia ez den definizioak,
|
bere
barnean, substantzia baten definizioa hartzen baitu derrigorrez. Aitzitik, edozein substantziaren definizioak ez du zertan hartu bere barnean substantzia ez denaren definizioa.
|
|
Definizioari dagokionez, substantziaren lehentasuna azaldu daiteke substantzia ez den definizioak, bere barnean, substantzia baten definizioa hartzen baitu derrigorrez. Aitzitik, edozein substantziaren definizioak ez du zertan hartu
|
bere
barnean substantzia ez denaren definizioa. Substantziaren eta definizioaren artean ezartzen den lotura ulertzeko, substantziari buruzko galdera definizioa emanez erantzuten dela gogoratu behar da; beraz, substantzia baten definizioak substantzia hura zer den argitzen digu; edo, bestela esanda, definizioa substantzia adierazten duen predikatua da.
|
2009
|
|
Eta hori da Arrazoimen hutsaren kritikan Kantek egiten diguna. Arrazoimenak tragedia bat du
|
bere
barnean, bere izaerak erantzun ezin dituen galderak (giza arrazoimenaren ahalmen oro gainditzen baitute) ezartzen dizkio bere buruari. Hori" gainditzea", Schopenhauerrek arrazoimena lan horretarako ezabatuz lortuko du.
|
|
Subjektu horrek, ni horrek, pentsamendu huts horrek, res cogitans horrek,
|
bere
barnean, bere baitan, ideia batekin topo egiten du, ideia bat aurkitzen du: perfekzioaren ideia.
|
|
Moderniaren zatiketa horrek paradigma horien aldaketa ondoen markatuko digulakoan nago, eta horretara dator (bertze gauza askoren artean) lan hau: erratera Modernia bera anitza dela,
|
bere
barnean mundu, giza, gizarte, politika... filosofian ikuspegi arras ezberdinak egon direla (bai denboralki zein geografikoki edo kulturalki) eta, beraz, errore bat dela Modernia bere horretan batera hartzea, zatiketarik eta ezberdinketarik egin gabe (nahiz eta onartzekoa den Modernia osoaren loturak ere asko direla, ezbairik gabe). Modernia, beraz, bi azpigaraitan banatuko dugu hemen:
|
2010
|
|
Aurretik Zizeronen aipamen ugari ekarri ditugu hizpidera, legea arrazoian datzala diotenak; lehenik, Jainkoaren adimenak, eta gero, horretan parte hartzearen ondorioz, gizakiaren arrazoiak lege naturala eta zuhurtzia ditu
|
bere
barnean, eta herrien legeak hortik etorri behar dira. Horren inguruko azalpen luzea ematen du Legeak izeneko lanean, eta beste batzuen artean, hurrengo ondorioa azaltzen du:
|
2011
|
|
GA 53: 98 eta 107 eta hurr., Polis grekoa
|
bere
barnenean ez dela politikoa). Polis grekoaren hastapena Homero den bezala, eta(" poeten poeta" gisa) mendebale osoarena gero, hala Holderlin da alemanen hastapena, alemanak euren Patu historikoan barnaraz ditzakeena.
|
2013
|
|
Sarreran, Wittgensteinen Gertakari Guztien Liburua aipatu dut. Liburu horrek
|
bere
barnean hartzen ditu gertakari guztiak, baita gizaki guztien gogo egoera guztiak ere. Wittgensteinek uste du liburu horretatik erabat kanpo geratzen direla balioak.
|